Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
De RPG
 Het Harry Potter Forum : Bezigheidstherapie : De RPG
Onderwerp: * SRPG: De Waarheid achter Schone Schijn Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 12 Volgende >>
Schrijver Bericht
Laureen
Huffelpuf
Huffelpuf
You know you love me

Lid geworden: 21 augustus 2006
Online status: Offline
Quote Laureen Beantwoordbullet Geplaatst op: 25 december 2008 om 00:02

Al wat hij kon horen was het kloppen van zijn eigen hart. Het onregelmatige ritme dat gelijk liep aan de stappen waarmee zij zich van hem verwijderde, maar hem niet verliet. Want verlaten zou zij niet, zij zou er zijn voor hem, voor haarzelf. Hij was aan haar verbonden, niet alleen met haar masker, niet alleen met haar lichaam, maar ook met zijn geest. Hij was afhankelijk van haar, afhankelijk van zijn herwonnen vrijheid.

Langzaam hervond hij hoe zijn ademhaling werkte en vulde hij zijn longen met de lucht die alles behalve fris was. Zijn benen kwamen in beweging en droegen hem langs de tollende koppels die hem eerder niet op waren gevallen. Maskers vlogen langs hem, maakten het onmogelijk om een rechte baan naar de plek waar hij haar had zien verdwijnen te maken. De tocht naar de drank toe kon hij zich niet herinneren, maar hij bevond zich snel naast Satine met verkoelende alcohol in zijn hand. Hij hoefde niet te vragen waarom zij hier was; hij had haar zwakte ook gevoeld; zij waren verbonden.

Stond de tijd nu stil, zou ik hemels blijven leven.

De nieuwsgierigheid naar de tijd werd onderdrukt door de angst voor het besef. Hoewel de wereld voor hem had stil gestaan, had hij niet stil gestaan voor de wereld. Tijd was verraderlijk en hij wist dat de onthulling steeds dichterbij kwam. Secondes waren minuten, minuten waren uren, uren vormden de nacht. Hoeveel uren waren er vervlogen in hun dans? Hoelang zou hij nog kunnen genieten van Satine, zonder het geweten van hij die nu nog zweeg? Zij zou hem niet teleurstellen, dat was onmogelijk, maar andersom? Hoeveel tijd was er nog om zijn uiterlijk goed te maken in daden? Nog nooit in de zeventien jaren dat hij mocht ademen had hij zich zorgen gemaakt over zijn uiterlijk. Hij was er zeker van dat hij de juiste charme bezat om dames te interesseren, het was de zonde waar hij zo van hield. Maar was die charme genoeg om ook haar, het meest speciale wezen dat hij ooit gehoopt had te ontmoeten, bij zich te kunnen houden? Zou hij zichtbaar zijn wanneer het opvallende masker van zijn gezicht verdween?

Ze heeft het tegendeel beloofd.

Hij verspilde tijd. Tijd om met haar te zijn. Om haar stem geluid te horen, om haar ogen te zien twinkelen. En dus plaatste hij de drank terug op de tafel en opende zijn mond met niets minder dan de waarheid.

“Ik ben bang, Satine.” Het geluid dat hij voortbracht klonk triest, besloot hij. “Bang dat het zo voorbij gaat, en toch zo nieuwsgierig naar wat komen gaat.” Hij liet zijn vingertoppen over haar handpalmen glijden, terwijl hij wanhopig naar oogcontact zocht. Zij zou hem geruststellen, zou hem vertellen wat hij moest horen. Zij zou voor de zoveelste keer die avond bewijzen hoeveel hoger zij was dan ieder ander. “Ik ben bang dat mijn verschijning niet genoeg is, niet na wat u heeft bewezen te zijn.” Zijn vingers gleden naar haar polsen, voelden haar hartslag. “En ik ben nieuwsgierig naar uw schoonheid.”

((Merry Christmas, jou kerstcadeau Anne :D))
IP IP gelogd
Terug naar boven
Denise
Huffelpuf
Huffelpuf
Wenn ich tanzen will

Lid geworden: 18 augustus 2006
Quote Denise Beantwoordbullet Geplaatst op: 29 december 2008 om 22:54

De Rode Dood charmeerde haar met zijn woorden en zijn verrukkelijke lippen die de hare raakten. Haar vinger kietelde zijn wang, terwijl zij met haar andere hand de aangeboden beker met honingwijn vasthield. Haar hoofd drukte zij tegen zijn kostuum aan en een, haast geluidsloze, zucht verliet haar mond. De Dood bezat alles wat zij deze avond zocht, maar desondanks dat was zij niet tevreden. Kwam het door het feit dat zij besefte, dat er een kans bestond dat de persoon achter het masker niet mysterieus genoeg zou zijn voor haar? Dat hij niet meer de controle kon hebben over haar verlangen naar hem. Dat haar hunkering naar hem zou verdwijnen? De kans bestond er, tesamen met de vraag of zij het zou aandurven.
Haar lippen plaatsten zich op het plastic bekertje, gelijktijdig met haar hand dat het bekertje kantelde. De gedeeltelijke inhoud stroomde over haar lippen, haar mond binnen. Zij knikte goedkeurend naar de Dood en slikte daarna de honingwijn door. Haar hand zette haar beker terug op de drankjestafel en haar ogen richtte zij op zijn masker.
“Vergeeft U alstublieft mijn drang om een bekende te groeten, de persoon is mij erg dierbaar.” Zij boog haar hoofd voorover en liet haar lippen hun werk doen.
“Onthoud mijn lippen, Monseigneur, dan zal U mij nadien terugvinden.” Een laatste keer gleden haar vingers langs zijn goddelijke lippen. Haar rug draaide zich van kant, naar de Dood gekeerd. Haar voeten leidden haar weg bij de drankjestafel, bij haar mystieke partner. Zij ontvluchtte de Rode Dood niet, zij ontvluchtte de vraag. Amethyst durfde het lot niet uit handen te geven, zij wilde zekerheid beheersen. De jonge vrouw voelde plotseling hoe haar arm iemand raakte.

“Eh,” zei zij op een fluisterende toon.
Haar blik viel op het alleenstaande meisje dat zij geraakt had. De enkele plukken haar die zichtbaar waren, haar neus en haar twinkelende ogen herkende Amethyst ergens van. Érgens. “eh… De Rode Dood is zeker te overwegen als optie, mijne vrouwe.”
Met die woorden verdween zij, uit het gezichtsveld van de Rode Dood en het meisje, uit de Grote Zaal. Haar voeten brachten haar de gang waar de toiletten zich bevonden, en een jong uitziend meisje met een jongeman die zij onmiddellijk herkende. Langzaam naderde zij hen, met een grijns op haar gezicht.
“Mijn excuses voor u te moeten mee de delen, dat U niet langer alleen van Casanova’s aanwezigheid kan genieten.”
Haar blik was gericht op het meisje dat het walgelijke joch in zijn armen hield. Als toevluchtsoord voor haar tranen. “Ondanks dat ik uw lust voor vrouwelijk schoon ken, Casanova,” fluisterde zij hem toe, terwijl haar vingers deze keer zíjn lippen streelden. “wist ik niet dat U ook een voorkeur had voor, hoe zal ik het noemen, zulke vrouwen.”
Zonder zich aan te trekken van het kuiken, kwam zij dichter naar het joch, gehuld in het groen, toe. Amethyst tuitte haar lippen en vervolgde haar weg om zijn lichaam te betastten.

"Hey, I can be a jerk to people I haven't slept with. I am that good."

20 september ♥ ^^
IP IP gelogd
Terug naar boven
Julia
Huffelpuf
Huffelpuf
Keep a weather eye on the horizon

Lid geworden: 22 maart 2006
Quote Julia Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 december 2008 om 19:58

Eenzaam nam zij een slokje van haar wijn, waarna haar tong langs haar lippen gleed.

Zij voelde hoe een meisje haar had geraakt en luisterde naar haar opvolgende woorden. Het meisje in haar prachtig gele jurk kwam haar bekend voor, maar Aphrodite kon zich geen persoon voor de geest halen.

De Rode Dood is zeker te overwegen als optie…

Zij keek naar opzij, waar het meisje zonet vandaan was gekomen. Haar oog viel op hem, het kon niet missen. Zijn kostuum was rood en zijn masker wit. Voor een moment twijfelde zij; moest zij deze kans wel grijpen? Haar glas raakte zacht de tafel en ze glimlachte speels. Ze besloot in een fractie van een seconde en haar benen droegen zich naar de Rode Dood. Slechts vragen om een dans zou haar geen kwaad doen. Ze bleef voor hem staan en toverde een mysterieuze glimlach om haar lippen. Haar ogen bestudeerden zijn gezicht en zochten vervolgens naar zijn handen. Aphrodite keek weer op en knikte goedkeurend naar haar toekomstige danspartner.

“Zou U mij kunnen vergeven als ik zo vrij was U ten dans te vragen?” vroeg zij, haar stem iets vervormend. Haar hand raakte die van de Rode Dood en bleef daar even hangen. Even gleed haar blik naar een andere kant, kijkend naar de andere edele heer in het rood. Zij had hem een tijd lang geobserveerd onder het genot van nipjes wijn. Aphrodite had daarnet kunnen zweren dat zij had aanschouwen hoe hun lippen elkaar hadden gevonden. Zij schudde haar hoofd en vergat hem en zijn dame, haar aandacht was voor nu van de Rode Dood. Zij liet haar warme hand in die van de Dood glijden en danste met hem.

“Al kan ik begrijpen dat Uw humeur aangetast is met het vertrek van de schone vrouwe in het geel, zal ik deze kans mij voor te stellen niet laten schieten,” vervolgde zij op zachte toon. Ze glimlachte even van onder haar hoed vandaan en streek over zijn vingers.
“Misschien zal het je goed doen te horen dat mijn naam Aphrodite is, Godin van de liefde,” begon ze nu. Ze voelde zijn lichaam dicht bij haar, nieuwsgierig naar wat er zich achter dat masker bevond. Zij wist dat het niet heel lang meer zou duren voor de klok twaalf sloeg, maar er restte genoeg tijd om met deze Dood te dansen.
“Wie weet, heer in het Rood, kan ik wat voor U betekenen. Mijn woorden zullen U misschien terugbrengen naar zij van wie U houdt.” Aphrodite schonk hem een knipoog, die niet waarschijnlijk geheel tot zijn recht kwam vanonder haar masker.

Zij bestudeerde voor een moment zijn ogen en glimlachte flauwtjes; zij kon ze bijna niet vinden in de schaduw.

De aanwezigheid van de Dood betekende veel voor haar, gezien zij lange tijd alleen was geweest.

And I stare, at the phone
He still, hasn't called
And then you feel so low you can't feel, nothing at all
And you flashback to when he said
Forever and always
IP IP gelogd
Terug naar boven
Anneh
Huffelpuf
Huffelpuf
Chocolat Addicted

Lid geworden: 16 juni 2006
Quote Anneh Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 december 2008 om 20:14
Met gesloten ogen genoot ze van haar momentje zonder de wirwar van emoties in haar hoofd. Ze voelde het contrast tussen het koude glas en haar huid en hoopte voor even dat wanneer ze haar ogen opende, hij daar niet meer zou zijn. Meteen verachte ze zichzelf. Zij, Marlina Nightingale, hield van avontuur. Nooit zou zij een uitdaging uit de weg gaan zonder eerst te willen bewijzen dat zij de sterkste was. Tot haar spijt moest ze nu toegeven dat ook zij zwak was en dat ze sommige dingen gewoon niet in de hand kon houden. Net zoals de tranen die nog steeds achter haar oogleden brandden. Haar ogen openden zich weer en tot haar verbazing leken haar tranen te zijn verdwenen, verdampt bij het aanschouwen van haar persoonlijke uitdaging. Ze kon hem echter niet als een uitdaging bestempelen, daarvoor was hij haar te dierbaar geworden. Ze snapte het zelf niet. Ja, zij was naïef en ja, ze liet zich soms wel eens gemakkelijk verleiden. Maar dit voelde niet aan als verliefdheid, maar de kalverliefde voorbij. Ze voelde volwassen passie en wanneer ze voelde hoe zijn vingers over haar hand gleden wilde ze het liefste zijn hand nemen en hem hard tegen zich aan trekken. Haar wanhoop veranderde langzaamaan in lust en roekeloosheid. Ze wilde hem bezitten en nooit meer loslaten; zoenen en een patent op zijn lippen nemen, zodat deze nooit meer een ander konden beroeren. Tot ze de woorden hoorde die vanuit zijn zoete lippen kwamen. Een manisch ziek persoon had er niets tegen, want haar bui sloeg weer om in slechts één seconde. Hij liet haar huilen, hij hitste haar op, hij ontroerde haar tot in het diepste van haar binnen. Ze moest weten wie hij was, of ze werd gek. Gek van haar eigen gedachten, gek van haar eigen emoties. Gek van het feit dat ze blijkbaar liever tijd verspilde door gehoor te geven aan haar gedachtenstroom dan aan de oorzaak ervan, die naast haar stond. Ze zocht zijn ogen en toverde een glimlach op haar gezicht. Blijkbaar was zij niet de enige die gek werd van zijn eigen gedachten en twijfels.
‘Jongen,’ zei ze zachtjes. Liefste wou ze even vergeten, aangezien ze vergeten was dat ze nog maar zestien was en niet in de negentiende eeuw leefde.
‘Ik wil je leren kennen; niet oppervlakkig, maar helemaal. Ik wil met je delen, alles wat je maar wilt. Zolang je maar niet onzeker bent over jezelf.’ Ze keek op naar hem en sloeg haar handen toen om zijn middel.
‘Ik wil geen oorzaak zijn van je kopzorgen, maar ik wil mee helpen zoeken naar een oplossing.’ Ze legde haar hoofd tegen zijn borst en hoorde zijn hartslag.
‘Maak je geen zorgen, je kunt me gewoon niet teleurstellen. Op zo’n korte tijd ben ik aan je gehecht geraakt en wat ik vandaag gezien heb, wil ik gewoon niet meer kwijt.’
Ze keek weer op en deze keer glinsterde er een traan van blijdschap in haar ooghoek. Ze wist gewoon dat deze persoon een constante in haar leven was en zou blijven.
‘Wil je anders even mee naar buiten, ik krijg het wat benauwd,’ zei ze zachtjes en ze nam zijn hand in de hare terwijl ze naar de deur van de Grote Zaal keek. Het enige dat ze nu nog zeker wist was dat ze van deze persoon hield.
Well behaved women rarely make history

RPG status: 3.093/10.000 woorden

IP IP gelogd
Terug naar boven
Laureen
Huffelpuf
Huffelpuf
You know you love me

Lid geworden: 21 augustus 2006
Quote Laureen Beantwoordbullet Geplaatst op: 31 december 2008 om 20:01

Het was oneerlijk. Het leven was oneerlijk, dat had hij geweten, maar nog nooit had deze oneerlijkheid in zijn voordeel gewerkt. Hij had zijn geluk al meerdere malen opnieuw verpest en zelfs nu was hem een relatie toegegooid waar hij zich tevreden mee kon stellen. Toch scheen het niet genoeg te zijn. Hij had verwacht dat hij al zijn geluk had opgebruikt, dat hij door het leven zou moeten gaan als een blij, maar niet volledig gelukkig, mens. En nu stond hij oog en oog met zij die zijn volledige ziel leek te verlichten, die een lach door de tranen was, terwijl ergens in de zaal de zwarte bloem rondtolde.

Satine haar zachte vingers brandde afwachtend op zijn huid. Voorzichtig, met alle tederheid die hij bezat, liet hij zijn duim over de rug van haar hand glijden en zuchtte toen inwendig. Zijn ogen schoten over de dansvloer en hij hoopte vurig dat hij niet veel tijd kwijt zou raken bij zijn volgende daden.

Het zou mij een eervol genoegen zijn om uw te vergezellen naar daar waar de ruimte is om te ademen.” Hij zou zijn ware stem nog niet laten weerklinken, niet met al de toeschouwers, die steeds opnieuw langs hun dansten. “Maar er is een kleine missie die mij met pijn in het hart geacht wordt te vervullen.” Moeiteloos bracht hij haar hand naar zijn gezicht en – met zijn ogen op de hare gericht -  liet hij zijn lippen langs haar huid strijken. “Ontmoet mij bij de trap, daar zal ik mij binnen tien minuten bevinden.” Het deed hem pijn om haar te verlaten, al was het voor even. Zij was te mooi, te puur om ongemerkt langs de gemaskerde mannen te glippen.

Hij begon zijn zoektocht op snelheid, dook roekeloos langs de verschillende jurken en nam de moeite niet de spastische bewegingen van de tientallen voeten te ontwijken. Zijn verscholen ogen gleden door de zaal, schoten over elk vrouwelijk postuur en verlieten ze weer toen hij merkte dat ze geen zwarte bloem bezaten. Secondes tikten voorbij, leken uren te zijn en verwarden zijn hoofd. Hoe lang was hij al op zoek? Hoe lang zou Satine op hem wachten? Was hij er wel zeker van dat hij de hoed voorbij had zien komen?

Daar!

Het was op het moment dat hij zijn zoektocht op wilde geven dat hij haar zag, haar rug naar hem gekeerd. Gehuld in lange jurk die haar rondingen deugd deden. Als hij heel eerlijk was met zichzelf moest hij toegeven dat haar lichamen gevulder was dan hij zich kon herinneren, perfect gerond op de plekken waar dit hoorde. Hij glimlachte zwakjes toen hij zag dat ook zij een partner had gevonden, zo zou zij hem tenminste niets kwalijk kunnen nemen.

Met stevige passen vol zelfvertrouwen stapte hij op haar af en verkondigde zijn aanwezigheid door haar rug tegen zijn borst aan te drukken door zijn hand op haar onderbuik te plaatsen. Zijn lippen zweefden bij haar oor en met de hese stem die hij de hele avond al hanteerde sprak hij: “Ik weet welke naam u draagt wanneer uw masker verdwijnt, mademoiselle en u dient de mijne ook te herinneren.” Vervolgens liet hij haar gewichtloze lichaam over zijn linkerarm vallen, terwijl zijn rechterhand haar hoofd ondersteunde en haar lippen met zijn eigen beroerde.

Anders.

Dat was al wat hij haar lippen kon noemen; anders. Niet zozeer beter, maar rijper, harder, vuriger. Het zorgde ervoor dat hij zijn ogen sloot en even genoot van het moment dat zij één waren, hoewel het anders één was dan voorheen. Een gebrek aan adem bracht hem terug naar de realiteit; zonder verdere omhaal zette hij het vrouwelijk wezen op haar voeten, knikte even naar haar partner en liet zich toen weer opnemen in de dansende menigte. Hij had de zin noch de tijd om na te denken over de veranderde passie tussen hem en zijn vriendin. Nu wilde hij enkel zijn bij zijn verboden vrucht.

Het was verrassend hoe snel hij de deuren van de Grote Zaal had bereikt, misschien zou hij Satine niet te lang hebben laten wachten. Misschien zou zij er nog staan, onaangeraakt door de vieze honden die zich achter elk mannelijk masker bevonden. Misschien was zijn geluk volledig terug gekeerd en zou zij daar staan. Zijn voeten raakten de eerste treden en hij liet zijn bruine ogen over de trap glijden.

((Okay, Nicholas denkt dus dat het meisje met de zwarte bloem op haar hoed  Lesley is.))

IP IP gelogd
Terug naar boven
Cindy
Huffelpuf
Huffelpuf
Fantasie wordt in de RPG werkelijkheid

Lid geworden: 23 juni 2006
Quote Cindy Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 januari 2009 om 05:04

De abrupte partnerwissel kon hij alles behalve verafschuwen, maar omdat hij Casanova was en slechts geloofde in de liefde, duwde hij mevrouw Swann even een stukje van zich af. Hij keek Salie welwillend aan en zei: “Mijn excuses voor deze,” hij richtte zijn ogen een moment in hun volle kracht op Denise, “hoogst onbeschofte interruptie. Morgenochtend zal ik ontbijten met een roos naast mijn bord. Vaarwel, madame.” Waarop hij Denise met zich meetrok, de toiletten in.

Zodra hij de deur achter zich dichtgooide en op slot draaide, beet hij haar toe: “Onbeschofte slet dat je bent.”

Hoewel ze andere kleren aan had, wist hij dat het mevrouw Swann was. Alleen zij zou zich zo brutaal aan hem opdringen, omdat alleen zij hem kon herkennen deze nacht.

Hun relatie was op zijn minst vreemd te noemen, maar hij zou er nooit over klagen. Zij was van hem, zo gemakkelijk was dat. Tegelijk schonk hij haar een vrijheid die geen andere man haar kon geven. De passie had vanaf het eerste moment tot hem gesproken en had blijkbaar ook haar in zijn ban gehad. Nu verdroegen zij nog altijd met liefde de naweeën van die passie.

Hij kon niet wachten totdat zij hem bijtende woorden toe zou werpen, niemand kon hem zo opwindend afkatten als zij. Stilletjes streelde hij over haar wangen. In de spiegel waar zij tegen aan stonden kon hij zien dat zijn ogen minder hard waren geworden en plaats hadden genomen voor vurig verlangen. Trust kon nooit lang boos op haar zijn.

“Kom hier, mijn vrouwe.” De spot op het laatste woord lag er zo duidelijk boven op dat hij achterwege liet om deze te benadrukken door voor haar voeten te spugen. Hij trok haar tegen zich aan en zette een kus net onder haar masker op haar wang. Zodra zijn lippen haar huid raakten, begon hij te trillen en voelde hij een hevige opwinding in zijn onderbuik. Vlinders die hij bij andere vrouwen onmiddellijk de vleugels benam, dwarrelden rond en zorgden ervoor dat hij zijn mond opende en gretig met zijn tong over haar huid gleed.

Zo onaards zoet.

“Mooie, onbeschofte engel van me,” fluisterde hij in haar oor. Zijn handen grepen haar heupen vast die in een rechte lijn opgingen. Zij miste de karakteristieke perfecte rondingen, wat niet geheel vreemd was, vanwege haar leeftijd. Toch verkoos hij op dit moment die lijn boven de rondingen, zoals altijd wanneer hij alleen met haar was. Wellicht dat ze ooit nog appetijtelijker was, wanneer ze eenmaal die rondingen wel bezat.

Al is het bijna onmogelijk dat zij ooit nog perfecter wordt.

Raamvertellingen: Critici

Gossip RPGer: #1 1/2

IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Huffelpuf
Huffelpuf
A clue: No

Lid geworden: 27 februari 2007
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 januari 2009 om 23:51

Het ene moment was Amethyst nog aan het flirten met de Rode Dood, een ogenblik later werd Rowan gedwongen om haar na te kijken terwijl ze van hem wegliep, op zoek naar ander gezelschap. Hij moest haar lippen onthouden om haar terug te vinden, had ze hem gezegd, maar dat was geen afscheidszin die hem bevredigde. Waarom was ze plots vertrokken, net op het moment dat hij beslist had om de rest van de avond bij haar te blijven, ondanks zijn twijfels? Had hij iets verkeerds gedaan? Maar wat dan? Op het moment dat hij zijn twijfels uitdrukte, had dat haar net meer geïnteresseerd in hem gemaakt.

Veel te veel vragen en geen antwoorden spookten door zijn hoofd, maar hij kreeg niet de tijd om er over na te denken. Het liefst was hij aan de kant gaan zitten om even rustig na te denken over alles wat hem die avond overkomen was, maar een ander meisje stapte naar hem toe en sprak hem aan. Ze droeg een zwart met witte hoed met een grote bloem op en een masker met zwarte pluimen. De jurk die ze aanhad, reikte tot aan haar enkels. Ze vroeg hem ten dans en enigszins tegen zijn zin ging Rowan op zijn verzoek in. Ze stelde zich voor als Aphrodite, de godin van de liefde. Rowan glimlachte een beetje geforceerd.

“Eerst de godin van de wijn en nu de godin van de liefde,” zei hij. “Zijn godinnen dan zo geïntrigeerd door de Rode Dood?”

Hij bleef in zijn rol, maar de fun was er wel een beetje af nu Amethyst haar interesse voor hem verloren leek te hebben. De passie die in zijn dans met haar had gelegen, was totaal afwezig in zijn dans met de godin van de liefde. Bovendien werd de dans bruusk onderbroken door een jongen die uit het niets opdook en het meisje kuste en toen de zaal verliet.

Rowan kon amper geloven wat hem overkwam en wreef even in zijn ogen om te checken of hij niet in slaap was gevallen. Te laat besefte hij dat hij lenzen droeg. Zijn rechteroog begon meteen te tranen toen de lens geïrriteerd raakte door zijn aanraking.

“Even mijn lens goedsteken,” zei hij tegen het meisje en zonder om te kijken liep hij de zaal uit, in de richting van de toiletten.

Hij zuchtte opgelucht toen hij de drukte van de zaal uitwas en de eenzaamheid van de toiletten had opgezocht. De avond verliep totaal anders dan hij verwacht had. In het begin had hij gedacht: beter, maar zijn geluk was van korte duur geweest. In de spiegel zag hij dat één van de toilethokjes achter hem op slot was. Hij besteedde er geen aandacht aan. Hij zette zijn masker af en verwijderde de irriterende lens. Nadat hij ze terug had ingebracht, plensde hij koud water in zijn gezicht en zette hij zijn masker terug op. Nadenkend bleef hij naar zijn eigen spiegelbeeld staren, niet in staat om zich terug naar de drukte van de zaal te begeven. De godin van de liefde moest maar iemand anders zoeken om mee te dansen, hij had er geen zin meer in.

I'll watch the last 24 minutes of Doctor Who, although at this point it's more like Doctor Why Bother.
- The Big Bang Theory
IP IP gelogd
Terug naar boven
Anneh
Huffelpuf
Huffelpuf
Chocolat Addicted

Lid geworden: 16 juni 2006
Quote Anneh Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 januari 2009 om 10:41
Het ene moment stond hij nog naast haar, zij nog vol van de gedachte dat hij haar nooit zou verlaten. Maar het andere moment was hij verdwenen, opgegaan in de onwetende mensenmassa, terwijl zij verbaasd achterbleef. Ook al had hij haar beloofd dat hij binnen de tien minuten zou terugkeren, toch voelde ze zich hier helemaal niet goed bij. Als deze missie zo onaangenaam was, waarom vertelde hij haar dan niet wat die inhield? Haar hart omhulde zich met angst toen ze besefte dat zij niet de enige vrouwelijke verleiding was in deze zaal en dat menig vrouw hem waarschijnlijk met gemak om haar vinger zou kunnen draaien. Ze probeerde deze gedachte van zich af te schudden en wandelde met gemaakte gratie naar de deur van de Grote Zaal. Hij zou haar niet teleurstellen, daarvoor vertrouwde ze hem teveel. Vertrouwen met een kleine bitterzoete nasmaak. Terwijl ze verder liep, kon ze het niet laten om haar ogen over de mensenmassa te laten dwalen, op zoek naar zijn donkerbruine, bijna zwarte ogen die haar meer dan eens beroerd hadden. Net toen ze bijna bij de deur was, zag ze hem. Haar adem stokte in haar keel toen ze zag wat zijn missie blijkbaar inhield. Daar stond hij, de jongen wiens naam ze niet kende, met een ander vrouwfiguur in zijn armen, hun lippen verbonden als geen ander. En opeens ontvlamde er na al die andere hevige emoties in haar lichaam een felle vlaag van woede. Hij had haar zo speciaal laten voelen, alsof zij de perfectie voorbij was, maar toch zochten zijn lippen een ander op? En voor de zoveelste keer die avond, voelde ze de tranen achter haar ogen brandden. Het leven was gewoon niet eerlijk. Telkens wanneer zij iemand gevonden had van wie ze waarlijk hield, werd diegene altijd weer ruw weggesleurd uit haar leven. Haar moeder, haar Rod, en zo kon ze nog een aantal andere mensen opnoemen. Terwijl ze de trap opliep, kwam een ander gemaskerd persoon voorbij haar gelopen. Een persoon, gehuld in rode kleren met een wit masker. Net als zij zag hij er niet echt gelukkig uit, en ze wist niet of het roekeloosheid was die voortsproot uit haar woede, maar ze besloot om hem te volgen. Ze had afleiding nodig om haar brandende ziel te verzachten. Ze zag hoe hij de toiletten binnenliep en stilletjes liep ze die ook binnen. Ze zag nog net hoe hij zijn masker weer opzette en Marlina had het rare gevoel dat ze een of ander stout kind was dat bijna iets fout had gedaan. Ze kuchtte een keer om haar aanwezigheid duidelijk te maken en lachte naar hem. Toen werd het haar eindelijk teveel om al die valse beleefdheid hoog te houden en ze liet zich tegen een pilaar op de grond zakken.
‘Ook teleurgesteld in wat je hoopte te vinden deze avond?’ zei ze met een zucht tegen de persoon die ze straks misschien zou herkennen. Ze had even genoeg van Liefste deze avond.
Well behaved women rarely make history

RPG status: 3.093/10.000 woorden

IP IP gelogd
Terug naar boven
Christa
Huffelpuf
Huffelpuf
Been there, done that.

Lid geworden: 26 juli 2006
Quote Christa Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 januari 2009 om 13:57

Apollo. De God van de poëzie en muziek. Dat beloofde wat. Als hij net zo romantisch was als Apollo zelf, zou dit een leuke avond worden. Nicholas verdween steeds verder in haar gedachten, en haar gedachten werden steeds meer gevuld met Apollo. Met zijn sprankelende blauwe ogen en het toeval dat hun maskers zo perfect bij elkaar kleurden.

Zijn armen omwikkelden haar middel, maar zijn blik bleef op haar ogen gericht. Hij had haar gevangen in zijn prachtige ogen. Ze was een gevangene. Zijn gevangene.

Waarom ben ik zo makkelijk te veroveren?

Natuurlijk spookte het feit dat Nicholas hier ook was door haar hoofd, maar niet zo erg als de gedachte aan wat er allemaal kon gebeuren.

‘‘Misschien kijkt u beter dan uw medemens. En bent u een geluksvogel. Maar ik heb ook geluk vanavond.’’

Een glimlach krulde haar mond, maar haar blik veranderde snel door iemand die zich door de mensenmassa heen wurmde. Zijn ogen fonkelden net zoals die van Nicholas. Maar dat kon toch niet? Nicholas zou niet iemand anders buiten haar zoenen. Het was Nicholas vast net. Het was iemand anders.

Ze lachte weer naar Apollo en danste nog altijd met hem. De gedaante die nu maakte dat hij wegkwam liet ze gaan. Het was Nicholas niet.

‘‘Ik hoop dat deze avond fantastisch zal worden. Al denk ik dat wel, met zo’n verschrikkelijk geweldige man aan mijn arm.’’ zei ze.

Wie hij was wist Lesley niet, ook niet hoe oud hij was of in welke afdeling hij zat. Maar ze wist wel dat hij haar in zijn macht had.

I'm all yours.

‘‘Hebt u al plannen voor vanavond gemaakt, Apollo?’’

((UGH. Maar ik moest even posten.))
Life isn't about waiting for the storm to pass.
It's about learning to dance in the rain.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Huffelpuf
Huffelpuf
A clue: No

Lid geworden: 27 februari 2007
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 januari 2009 om 16:39

Iemand kuchte achter hem. Geschrokken keek Rowan om en zag een meisje staan, met een rode jurk die onderaan schuin afgewerkt was en een zilverkleurig masker. Ze glimlachte naar hem. Geen verleidelijke glimlach zoals van de godin van de wijn, gewoon een vriendelijke glimlach. Haar ogen achter het masker lachten echter niet echt mee en dat zorgde ervoor dat haar glimlach iets droefs kreeg. Rowan had haar niet horen aankomen en vroeg zich af of ze al lang naar hem stond te kijken, of ze misschien zijn gezicht gezien had toen hij zijn masker afzette. Als dat zo was, liet ze dat in elk geval niet merken.

“Ook teleurgesteld in wat je hoopte te vinden deze avond?” vroeg ze zuchtend, terwijl ze zich op de grond liet zakken.

“Nee, ik breng altijd de tijd door in de toiletten als er een bal is,” zei hij sarcastisch. Het kwam er gemener uit dan de bedoeling geweest was. Tenslotte was het niet haar fout dat zijn avond nogal verpest was. “Sorry,” mompelde hij en met een zucht ging hij naast haar op de grond zitten. “Mijn avond loopt inderdaad niet echt zoals ik gehoopt had.”

Hij legde zijn hoofd op zijn opgetrokken knieën en bleef een tijdje zwijgend zitten.

“Was je… was je hier al lang?” vroeg hij toen aarzelend. “In de toiletten, bedoel ik. Ik… ik had net mijn masker afgezet om één van mijn lenzen goed te steken en… Heb je… Heb je misschien gezien wie ik ben?”

Hij hoopte dat het antwoord ontkennend zou zijn, want ondanks het feit dat hij geen zin meer had in zijn rol als de Rode Dood, wilde hij liever nog een tijdje anoniem blijven. Nog even zonder dat hij zich druk moest maken over wat anderen van hem dachten. Even gewoon honderd procent zichzelf zijn, waarbij het masker dat hij droeg ervoor zorgde dat hij alle andere –figuurlijke- maskers kon afzetten. Niet dat hij zich gewoonlijk zo erg anders voordeed dan hij was, maar… wie had er voldoende zelfvertrouwen om steeds zichzelf te zijn tegenover anderen? De enige die hem kende zoals hij was, was zijn neef. Zelfs zijn ouders zagen enkel zijn masker. Eén van zijn maskers. Het masker van de rebelse puber en de niksnut dat ze voor een deel zelf gecreëerd hadden. Op Zweinstein droeg hij een ander masker. Het masker van de onverschillige leerling die zich van niets iets aantrok. Allemaal maskers die vooral één ding moesten verbergen, zijn onzekerheid.

I'll watch the last 24 minutes of Doctor Who, although at this point it's more like Doctor Why Bother.
- The Big Bang Theory
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 12 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum