Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Algemeen
 Het Harry Potter Forum : Dreuzelwereld : Algemeen
Onderwerp: Cosplay Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 2 Volgende >>
Schrijver Bericht
NaomiZwarts
Griffoendor
Griffoendor

Lid geworden: 04 juni 2009
Online status: Offline
Quote NaomiZwarts Beantwoordbullet Onderwerp: Cosplay
    Geplaatst op: 09 juni 2009 om 14:17
Beste mensen!

Hebben jullie ooit gehoord van Cosplay (Costume-Play)? In Amerika en Japan is het inmiddels een hit. Het houd in dat je je (soms alleen, maar meestal in een groepje) als personages uit boeken of films verkleed. Ikzelf cosplay Harry Potter personages (Tops, Narcissa Malfidus, Lily Evers).

Ik heb er verder nergens berichten over gezien, dus vraag ik me af: zijn er ook andere Harry Potter cosplayers op dit forum?

Ik zou het leuk vinden om een antwoord te krijgen :)

En in het algemeen: wat vinden jullie van cosplay?

Hier zijn een aantal foto's van mijn eigen Cosplays....

Narcissa Malfidus

Nymphadora Tops

Lily Evers

"Als je wilt weten hoe iemand echt is, kijk dan hoe hij zijn ondergeschikten behandelt, niet zijn gelijken"-Sirius
IP IP gelogd
Terug naar boven
hp freak
Griffoendor
Griffoendor

Lid geworden: 11 april 2007
Quote hp freak Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juni 2009 om 15:10

Ik heb er ooit wel van gehoord maar wist niet wat het was. Bedoel je naar bepaalde evenementen? Of als gewone draagkleren naar school / werk?

"When I sit down properly, my reasoning capacities decrease by 50%".
IP IP gelogd
Terug naar boven
NaomiZwarts
Griffoendor
Griffoendor

Quote NaomiZwarts Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juni 2009 om 17:14

Ja, de kleding naar speciale evenementen dragen, of een dag uittrekken om met een groepje foto's te maken in HP kostuum.

"Als je wilt weten hoe iemand echt is, kijk dan hoe hij zijn ondergeschikten behandelt, niet zijn gelijken"-Sirius
IP IP gelogd
Terug naar boven
CartoonJessie
Forumbeheerder
Forumbeheerder
What the devil is going on here?

Lid geworden: 28 juni 2003
Quote CartoonJessie Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juni 2009 om 18:58
Naomi, ik stel voor dat je je inschrijft in een afdeling zodra je een maandje lid bent op dit forum. (Je mag je niet in je eerste maand inschrijven, regeltje om de veiligheid van leden te waarborgen, dus wacht met inschrijven.) Als je je in een afdeling laat inschrijven, heb je niet enkel toegang tot die afdeling zelf, maar ook tot de Wegisweg, het forumonderdeel waarin meetings worden besproken. We hebben ook een aantal topics over onder andere cosplay-events, over kostuums die we aandoen op zulke events en meer...

Op 31 juli is het de Harry Potterverjaardag en dit jaar gaan we proberen een groepje Dreuzels bijeen te krijgen op Castlefest (Zie castlefest.nl voor meer info over dit event) en op dat event zullen we dan ook zoveel mogelijk HP personages proberen te cosplayen als mogelijk.)

Verdere details daarover kan ik je op dit moment nog niet geven (ook omdat dit een openbaar onderdeel is ), maar eens je gesorteerd bent (op zijn vroegste rond 5 juli, als je je dan inschrijft) kun je alles lezen over wat we voor die dag afspreken in het onderdeel "De Wegisweg".

Hou alvast 31 juli vrij als je zin hebt om ook te komen op die meeting.

Hier een plaatje van Dreuzels in Londen, waar we ook hebben gecosplayed terwijl we hebben gewacht op het laatste Potterboek (en waar het cosplayen voor Dreuzels zo een beetje is begonnen).

Image

(Eric was trouwens van Mugglenet, niet van Dreuzels)

En een plaatje van een groepje dat vorig jaar op Castlefest was:

Image

Cosplay je trouwens ook andere dingen dan Harry Potter? Ik heb ook nog een Azula (avatar), een halfafgewerkte Suki - Kyoshi Warrior (ook avatar) en plannen voor Shego (Kim Possible). Stefanie en Tineke cosplayen ook. Dit jaar op de EFF (Elf Fantasy Fair) hadden ze uit Tim Burton's The Nightmare before Christmas Jack Skellington en Sally gecosplayed. Was hun echt heel mooi gelukt.

En er zijn nog meerdere Dreuzels die cosplayen, dit jaar op FACTS (een conventie in Gent) hebben we een Avatargroepje gedaan, waarin Stefanie en Tineke Ty Lee en Mai van Avatar waren en Lina Katara was, Roy Iroh en Martijn Ozai.

En weet ook dat er met carnaval een High School Musical groepje van Dreuzels samen is gaan vieren.

Dus jup, cosplay wordt gedaan op Dreuzels, maar niet meteen door de mensen die veel in Algemeen zitten, eerder de mensen die veel in de Wegisweg zitten.
Where did the poster of headmaster Zeffron go?
IP IP gelogd
Terug naar boven
NaomiZwarts
Griffoendor
Griffoendor

Quote NaomiZwarts Beantwoordbullet Geplaatst op: 10 juni 2009 om 07:46
Wat leuk!! Ik ben van plan om me in te schrijven bij Griffoendor op  5 juli. En ik zal 31 juli zeker vrijhouden...
Naast Harry Potter heb ik wel eens Esme Cullen uit Twilight gecosplayed, en ik ben nog aan een Lotr Eowyn kostuum aan het werken.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Droomz
Dreuzel
Dreuzel

Lid geworden: 26 januari 2009
Quote Droomz Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 juni 2009 om 11:30
De foto's waarin je Lily cosplayt vind ik erg mooi.
Ook een prachtige jurk.
IP IP gelogd
Terug naar boven
NaomiZwarts
Griffoendor
Griffoendor

Quote NaomiZwarts Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 juni 2009 om 19:26
Dankjewel!!! :D Het was erg leuk om Lily te cosplayen. Ze is een van mn favorieten :)
IP IP gelogd
Terug naar boven
1stefan12
Griffoendor
Griffoendor

Lid geworden: 16 juli 2009
Quote 1stefan12 Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 juli 2009 om 15:19
Niemand kan Hermelien, harry en Ron cosplayen(:(:
(niet dat jij dat hebt gdn;))
IP IP gelogd
Terug naar boven
2harryboy
Griffoendor
Griffoendor

Lid geworden: 09 april 2007
Quote 2harryboy Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 juli 2009 om 14:12
Leuke foto's.
Ja ik heb er van gehoord en gelezen op i-net daarom ben ik ook naar de elf fantasy fair gegaan, wilde het wel eens zien en het is echt te gek.
Ik vind de kostuums geweldig en wat er bij hoort, op den duur wil ik ook een cosplay figuur doen.
Wat die foto's boven betreft zijn best goed, maar er zijn mensen die het hele pakket compleet doen, en dat is toch even wat anders.
H
IP IP gelogd
Terug naar boven
NaomiZwarts
Griffoendor
Griffoendor

Quote NaomiZwarts Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 juli 2009 om 08:45
Thanks Mike! Ja klopt, een kokerrok :) dat vond ik nou echt wat voor Narcissa.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pagina  van 2 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum