|
Actieve onderwerpen Ledenlijst Kalender Zoeken |
| |
| Algemeen | |
| Onderwerp: Harry Gruzielement | |
| Pagina van 3 Volgende >> |
| Schrijver | Bericht |
|
harry---potter
Griffoendor
Lid geworden: 18 juli 2008 Locatie: Daar o.0 Online status: Offline Berichten: 800 |
![]() Onderwerp: Harry GruzielementGeplaatst op: 25 juli 2010 om 23:22 |
|
Heey pas viel het me op dat Harry een gruzielement is en vernietigd werd door een toverstaf.
Maar een gruzielement kon toch alleen vernietigd worden door het zwaard van griffoendoor en door Tand van de basilisk. |
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
Lycke
Zwadderich
Spiritual Sisters Lid geworden: 04 maart 2008 Locatie: Netherlands Online status: Offline Berichten: 1684 |
![]() Geplaatst op: 25 juli 2010 om 23:24 |
|
Hij werd vermoord door de Zegevlier. Dat is een hele andere stok dan een "normale".
|
|
|
xD
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
harry---potter
Griffoendor
Lid geworden: 18 juli 2008 Locatie: Daar o.0 Online status: Offline Berichten: 800 |
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 11:53 |
|
Voldemort was niet de ''ware'' Meester van Zegevlier dus voor hem was het gewoon een toverstok.
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
matthi2553
Huffelpuf
Spanje, Wereldkampioen (h) Lid geworden: 13 juli 2007 Online status: Offline Berichten: 636 |
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 13:08 |
|
Quote van harry---potter
Voldemort was niet de ''ware'' Meester van Zegevlier dus voor hem was het gewoon een toverstok. Waarom niet, Perkamentus had de zegevlier. Sneep dood Perkamentus, Voldemort dood Sneep? Ik zie er geen probleem in? |
|
|
Nog vijf procent
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
censuur
Ravenklauw
Lid geworden: 14 januari 2007 Online status: Offline Berichten: 496 |
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 13:08 |
|
Gruzielementen kunnen ook worden vernietigd door andere vormen van magie (zoals Duivelsvuur) en ik denk niet dat het gruzielement in Harry heel stabiel en sterk was. Bovendien gaat het om Voldemort, een zeer bedreven tovenaar met een krachtige vloek des doods en een krachtige toverstaf.
Quote van matthi2553
Waarom niet, Perkamentus had de zegevlier. Sneep dood Perkamentus, Voldemort dood Sneep? Ik zie er geen probleem in? Omdat bij het eindgevecht bleek dat Harry de ware eigenaar was van de Zegevlier (Malfidus ontwapent Perkamentus, Harry ontwapent Malfidus met een andere toverstok). Als dit niet zo was, was Harry wel getroffen door de Cruciatusvloek en had hij Voldemort nooit kunnen verslaan.
|
|
|
"And your little sister's immaculate virginity wings away on the bony shoulder of a young horse named George who stole surreptitiously into her geography revision." (Ian Anderson - Critique Oblique)
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
Chlidonias
Huffelpuf
De Gie(r) Lid geworden: 02 december 2005 Locatie: Belgium Online status: Offline Berichten: 420 |
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 13:16 |
|
Harry was geen echt Gruzielement. Het stuk ziel van Voldemort had zich louter toevallig aan Harry gehecht. De vereiste spreuk voor het maken van een gruzielement was hier niet gebruikt.
Dat zei Rowling in een interview in Carnegie Hall (19 okt 2007):
"Harry was not technically a Horcrux, due to Voldemort’s lack of intent. "
|
|
|
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls would sink to get revenge. (J.K. Rowling 1965 - ) |
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
Karen
Huffelpuf
Team Ronmione Lid geworden: 31 oktober 2004 Locatie: Belgium Online status: Offline Berichten: 1755 |
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 13:34 |
|
Quote van matthi2553
Lol, wat doe je op een Harry Potterforum als je dat niet eens weet XD? Dat is net hét punt waar heel de plot rond draait... dat het niet Sneep was die Perkamentus had ontwapend, maar Draco. Zoals censuur zegt dus.
Waarom niet, Perkamentus had de zegevlier. Sneep dood Perkamentus, Voldemort dood Sneep? Ik zie er geen probleem in? Interessant Gie... dat wist ik eigenlijk niet. (Nog maar eens een reden om die interviews eens te vertalen en op de site te zetten :P). |
|
|
So, dessert first in case of asteroids, yes. But kissing a guy you seem at least somewhat attracted to before riding off into the unknown New York night alongside a panda you've only just met, no?
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
harry---potter
Griffoendor
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 21:18 |
|
Quote van censuur Gruzielementen kunnen ook worden vernietigd door andere vormen van magie (zoals Duivelsvuur) en ik denk niet dat het gruzielement in Harry heel stabiel en sterk was. Maar toch niet zo iets simpels als een tover stok :o |
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
Richie Potters
Dreuzel
Lid geworden: 16 juli 2009 Online status: Offline Berichten: 43 |
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 22:14 |
|
Quote van harry---potter
Quote van censuur Gruzielementen kunnen ook worden vernietigd door andere vormen van magie (zoals Duivelsvuur) en ik denk niet dat het gruzielement in Harry heel stabiel en sterk was. Maar toch niet zo iets simpels als een tover stok :o Nee, dat klopt. Maar het punt is dit: Het stukje ziel van Voldemort dat zich aan Harry hechtte, werd 'vermoord' (lees: vernietigd) door de Zegevlier. Hij kon Harry niet vermoorden omdat hij niet de'ware' eigenaar was.
Toen dacht iedereen dat Harry dood was, maar het was alleen Voldemort's stukje ziel (het onbedoelde, 8e gruzielement) dat vernietigd was. Daardoor werd Harry weer 'wakker'.
@Chlidonias: Voldemort's stukje ziel hechtte zich niet toevallig aan Harry. Omdat Voldemort Harry probeerde te vermoorden met Avada Kedavra, dat niet lukte door Lily's bescherming, waardoor de vloek terugkaatste, waardoor een stukje van Voldemorts ziel zich aan Hary hechtte. Harry was de enige levende persoon daar, dus hechtte het stukje ziel aan hem.
BTW: De vereiste spreuk voor het maken van gruzielementen is gewoon Avada Kedavra. Door het vermoorden van mensen kan je de keus maken of je een gruzliement wilt maken.
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
Milou <3
Huffelpuf
Lid geworden: 04 januari 2007 Online status: Offline Berichten: 351 |
![]() Geplaatst op: 27 juli 2010 om 09:54 |
|
Quote van Richie Potters
BTW: De vereiste spreuk voor het maken van gruzielementen is gewoon Avada Kedavra. Door het vermoorden van mensen kan je de keus maken of je een gruzliement wilt maken. Ik geloof niet dat het zo simpel ligt... Dat zou wel heel gemakkelijk zijn en ik denk dat wel meer 'slechte' tovenaars of heksen dan gruzielementen hadden gemaakt. In de boeken die Hermelien heeft gesommeerd uit de kamer van Perkamentus, lijkt het alsof het extreem ingewikkeld en extreem walgelijk is om een gruzielement te maken en het lijkt me niet dat dat alleen op het vermoorden van iemand slaat. Want dat, is in feite, niet zo ingewikkeld. |
|
|
Back in action.
icon by wicked_visions @ LJ |
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
| Pagina van 3 Volgende >> |
|
||
Spring naar forum |
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum je kan niet berichten verwijderen in dit forum je kan niet berichten bewerken in dit forum je kan niet enquêtes creëren in dit forum je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum |
|