|
Actieve onderwerpen Ledenlijst Kalender Zoeken |
| |
| Algemeen | |
|
| Onderwerp: The Very Potter Musical + Sequel | |
| Pagina van 3 Volgende >> |
| Schrijver | Bericht |
|
CartoonJessie
Forumbeheerder
What the devil is going on here? Lid geworden: 28 juni 2003 Online status: Offline Berichten: 5499 |
![]() Onderwerp: The Very Potter Musical + SequelGeplaatst op: 25 juli 2010 om 23:55 |
|
In 2007 is er ooit op de hoofdsite een bericht gepost dat men een Pottermusical overwoog in London. Zo ver is het nooit gekomen - het was maar een vaag gerucht. Wel werd er toen een topic geopend op Dreuzels en veel dreuzels zagen het idee van een musical niet zitten en lachten het helemaal weg. "Daar kan je toch nooit heel het verhaal in steken?" - dat werd het meeste gezegd.
Welnu, ondertussen zijn we in 2010 en zijn er wat dingen veranderd. Een officiele Pottermusical is er niet - al komt er wel een musicalletje in de Wizarding World of Harry Potter deze maand. (Ik weet niet of dit een 1malige musicalvoorstelling gaat zijn of dagelijks getoond gaat worden... Dat terzijde.)
Maar in de lente van 2009 zijn een groepje jonge acteurs in Amerika bijeen gekomen en hebben zij een musical geschreven over Harry Potter. Ze zijn zelf allen heel grote fans en houden echt van Harry Potter en de personages. Het eindresultaat is een musical met heel veel humor, referenties naar pop-cultuur-zaken, en vooral heel veel hart.
De eerste musical - a Very Potter Musical - is ook een paar daagjes offline gegaan omdat Warner Bros erachter was gekomen en het eerst wilde onderzoeken. Uiteindelijk is het terug geupload en moesten ze de naam ervan veranderen. (Ipv Harry Potter Musical werd het Very Potter Musical). En er moest een disclaimertje en zo bij dat het niet van Warner Bros was. JK Rowling zelf voelde zich vereerd met de musical.
![]() Het groepje van Starkidpotter heeft er in ieder geval heel veel succes mee bereikt. Een van de schattigste momenten die ik op youtube heb gezien, is hoe een deel van de cast naar een kleine Harry Potter conventie in Amerika ging. De eigenlijke musical hebben ze 4 avonden gespeeld in een superklein theatertje in Amerika. In totaal hebben toen misschien 400 mensen het gezien. Maar toen gooiden ze het op youtube, en daar kregen ze veel meer kijkers natuurlijk.
Op die conventie beginnen ze dus een liedje te spelen (Going back to Hogwarts), en opeens begint heel het volk mee te zingen. En je ziet Darren Criss (Harry Potter, tevens de singer-songwriter van alle muziek), echt kijken van: "Wtf, everybody knows my lyrics!" en "You've got to be kidding me!" Heel schattig gewoon.
Link naar dat moment: http://www.youtube.com/watch?v=ZHIhuHNRDEs
Het fantastische aan de musicals is dat ze momenten uit alle boeken eigenlijk combineren in 1 schooljaar. De eerste musical speelt zich af tijdens het tweede schooljaar en de tweede musical... tijdens het eerste! (Jup, maar is keicool!)
Je ontmoet in de eerste musical personages zoals Krinkel, Voldemort, Bellatrix, Ginny....
In de tweede musical heb je dan ook nog eens Firenze, Lupos, Lucius, Yaxley, Omber....
En dan de hoofdpersonages in beide musicals: Harry, Ron, Hermelien, Draco, Sneep, Perkamentus...
![]() De eerste musical is heel duidelijk gemaakt met niet zoveel materiaal en geld.... Maar als je dan kijkt naar de tweede musical... wat een te gekke props! Ook muzikaal is de tweede musical FAN-TAS-TISCH!
Darren Criss schrijft dus alle muziek en is echt getalenteerd, geloof me. Sommige liedjes blijven zo hard in je hoofd zitten... dat je niet gelooft dat deze jongen niet eens een platencontract heeft!!! (Echt schandalig, als je dan kijkt naar typetjes zoals Justin Bieber die met niets talent alles in hun schoot geworpen krijgen. Maar soit. Frustratie.)
Ik zal maar eens ophouden met mijn liefdesverklaring voor Starkidpotter en links geven.
Act 1 part 1 van de 1e musical: http://www.youtube.com/watch?v=wmwM_AKeMCk
Act 1 part 1 van de 2e musical: http://www.youtube.com/watch?v=OepW-AG-Ris
Het profiel van Starkidpotter: http://www.youtube.com/user/StarKidPotter
Als je alsnog twijfelt over de musical, wil ik je linken naar een van mijn favo stukjes. Je ziet er Hermelien, Ron en Harry in, en ook Sneep en Perkamentus... En verder ook... Sirius Zwarts en... meer!
Het is van de Very Potter Sequel, act 1 part 15. Het liedje is "Those Voices" (een van mijn favo's)
Geniet ervan!
En laat ons weten wat jouw mening is over de musicals! Wie zijn jouw favo personages? Wat zijn jouw favo liedjes? Welke quotes vind jij geweldig?
(Spoilen mag.)
|
|
|
Where did the poster of headmaster Zeffron go?
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
CartoonJessie
Forumbeheerder
What the devil is going on here? Lid geworden: 28 juni 2003 Online status: Offline Berichten: 5499 |
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 00:00 |
|
Link naar de officiele website van Team Starkid: http://www.teamstarkid.com/ Ik had ook graag even de namen van alle acteurs hier gepost, zodat iedereen kan opzoeken als we het over bvb. Joe Walker hebben, wie dat is. En wie Joe Moses is. En wie Joey Richter is. (Ja, die hun namen beginnen alledrie met Joe en die hebben keigrote rollen, lol.)Cast A Very Potter MusicalHarry: Darren Criss Cast A Very Potter SequelHarry: Darren Criss |
|
|
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
Kyrke
Ravenklauw
Laziness is a virtue Lid geworden: 01 april 2007 Online status: Offline Berichten: 1146 |
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 00:56 |
|
Eh, ik denk toch dat mijn favoriete quote blijft: 'Yaaaaay' door Snape. Omdat ik de twee keer dat hij dat zei gewoon vijf minuten lang helemaal dubbel lag ^^
Maar ze hebben natuurlijk nog veel meer geniale quotes. Echt lastig te kiezen. Bijvoorbeeld 'Who looks stupid now? YOU DO.' of 'Daddy, you came to love me!' (maar dat was gewoon schattig) of 'You know who I think is the ugliest girl in school? That Hermoine Granger. You know what I would give her on a scale from 1 to 10? When like 1 would be the ugliest and 10 would be the prettiest? An 8. 8.5! NOT OVER a 9.8. 'Cause I think there's always room for improvement. Not everyone can be perfect, like me. That's why i'm holding out for a 10! 'Cause I'm worth it.' Woehoe. Dit is gewoon het beste ooit op YouTube. |
|
|
"Scis ipse, kerol."
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
CartoonJessie
Forumbeheerder
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 07:25 |
|
In de sequel vind ik Lupos echt BRILJANT. Zit die rond te dansen in zijn ondergoed, helemaal onder in het bloed, op zijn kont te slaan, en dan tegen Sneep: "Who looks stupid now? You do!" - een van de beste quotes van de sequel.
Twee andere van mijn favo quotes...
Ron die in de Mirror of Erised kijkt: No. All I see is myself and I'm inside Willy Wonka's chocolate factory. Hermione is turning into a blueberry, and I'm eating her.
En Sneep dan: SIRIUS BLAAACK! SIRIUS BLAAACK - whoa, checkmate - SIRIUS BLAAACK. He was spotted by the paintings on the third floor. The dogs playing poker peed on the carpet! The screaming man has never looked more terrified! It took the entire last supper to calm him down!
En Perkie: When you yell, it only makes Sirius wanna kill you faster.
|
|
|
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
Fleurtje
Huffelpuf
You are my favourite downfall Lid geworden: 09 maart 2006 Online status: Offline Berichten: 1093 |
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 23:56 |
|
Ik heb de sequel nog niet gezien, maar bij de eerste lag ik echt constant dubbel. Ik ga niet quoten, ik zeg alleen:
Deze Draco is brilliant <3 |
|
|
"Sweety, you know I approve of your lifestyle..."
"Maybe I don't want you to approve! Maybe I want you to go home and cry!" - Debbie & Michael in Queer as Folk. |
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
Daffepaf
Huffelpuf
House/Cuddy = love Lid geworden: 03 maart 2005 Online status: Offline Berichten: 1758 |
![]() Geplaatst op: 26 juli 2010 om 23:57 |
|
Seriously, is er een sequel? Die heb ik nog niet gezien.
Ik ben toen een Very Potter Musical gaan kijken omdat Jessie (wie anders) er constant links naar op Facebook gooide en toen ik me ernstig verveelde ben ik het maar eens gaan kijken. Vond het zeker wel kewl en vindingrijk: Zac Efron als Horcrux en dat soort weirde zooi. Ik vind die draak die in slaap gezongen wordt keischattig <3. Heb nog een blauwe maandag een 'Totally awesome' ava hier gehad met Draco *gaat eens zoeken* You're cuter than a guinea pig, Wanna take you up to Winnipeg That's in Canada ♥ |
|
|
'Whenever I get sad, I stop being sad, and be awesome instead. True story.'
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
CartoonJessie
Forumbeheerder
![]() Geplaatst op: 27 juli 2010 om 07:16 |
|
Mijn favo liedje van het moment is NO WAY uit de Very Potter Sequel: http://www.youtube.com/watch?v=sKfya5VmmYg (begint op 4:28)
Ik vind de lyrics erg leuk, en het liedje zelf is zo levend... Doet me altijd een tikje denken aan de theme songs van oude Disney-series als de Gummibears en Chip n Dale (Rescue Rangers). Tis duidelijk te horen dat Darren Criss grote fan is van Disney.... Ik vind hem nu al de volgende Tim Rice (en Alan Menken) tesamen. Wat een talent!
Ik vind het trouwens supergrappig dat Draco het hoogste stemmetje van iedereen heeft.
Kyrke, je icon is trouwens te gek! ^^
|
|
|
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
Starstruck
Dreuzel
Lid geworden: 24 mei 2010 Online status: Offline Berichten: 13 |
![]() Geplaatst op: 27 juli 2010 om 09:02 |
|
woow, ik kreeg helemaal kippenvel van act 1 part 15
Draco is so cuteee <3
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
Kimberley
Zwadderich
Welcome to the Hotel California Lid geworden: 03 november 2007 Online status: Offline Berichten: 602 |
![]() Geplaatst op: 27 juli 2010 om 11:13 |
|
Totally awesome!
Ik weet eigenlijk niet welk lied ik het mooiste vind, maar ik weet wel dat ik 'Going back to Hogwarts' al dagen in mijn hoofd heb hangen. :} En in het eerste deel loopt Ron echt altijd iets te eten. XD En in het tweede deel: RED VINES! *kijkt in de camera zoals in een reclame* "Did you get my text?" "Yea.." "You didn't text me back!" |
|
|
Gegarandeerd 5 smekkies als je de juiste foto raadt! |
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
|
CartoonJessie
Forumbeheerder
![]() Geplaatst op: 27 juli 2010 om 11:36 |
|
Ja en Sneep dan. ^^
*ring*
"Oh, that's mine! What? It's a BPM from Umbridge!
Are you with Dumbledore? Did he get my message?
Now you go and drag me into this?!"
Sneep = love.
Heb vannacht van Joe Moses gedroomd. (En Dumbledore was er ook bij.)
WEEEIRD!
Echt wel een teken dat het niet gezond is om 7 keer op 4 dagen de Very Potter Sequel te kijken.
|
|
|
|
|
IP gelogd |
|
| Terug naar boven | |
| Pagina van 3 Volgende >> |
|
||
Spring naar forum |
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum je kan niet berichten verwijderen in dit forum je kan niet berichten bewerken in dit forum je kan niet enquêtes creëren in dit forum je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum |
|