Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
De Films
 Het Harry Potter Forum : Dreuzelwereld : De Films
Onderwerp: Poll - Archief Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 4 Volgende >>
Schrijver Bericht
Daffepaf
Huffelpuf
Huffelpuf
House/Cuddy = love

Lid geworden: 03 maart 2005
Online status: Online
Quote Daffepaf Beantwoordbullet Onderwerp: Poll - Archief
    Geplaatst op: 09 oktober 2005 om 15:15

Poll van de week - Archief

De Films

Welkom in het archief van de Poll van de Week in het onderdeel De Films. Hier zie je alle stellingen die gehouden zijn, met de uitslagen, dus het aantal stemmen, en de percentages. Elke week wordt er een nieuwe poll gehouden, en als deze op zondag gesloten wordt, wordt deze topic bijgewerkt.

'Whenever I get sad, I stop being sad, and be awesome instead. True story.'
IP IP gelogd
Terug naar boven
Daffepaf
Huffelpuf
Huffelpuf
House/Cuddy = love

Quote Daffepaf Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 oktober 2005 om 15:37
Poll van de Week - 2  14 november

Stelling: Welke vijand is het engst?
Voldemort/Krinkel, 2 stemmen, 4,56%
Sneep, 0 stemmen, 0,00%
Aragog, 19 stemmen, 44,19%
De Basilisk, 6 stemmen, 13,95%            
Marten Vilijn, 0 stemmen, 0,00%
Dementors, 13 stemmen, 30,23%
Peter Pippeling, 1 stem, 2,33%
Iets anders, namelijk..., 2 stemmen, 4,56%

Quote:: Lijpo Leeflang
Voldemort/Krinkel: Mwoah...Dat lijkt me ook doodeng...Maar op de een of andere manier ook weer niet. Voldemort maakt je tenminste snel af zonder dat er echt bange momenten aan vooraf gaan... (Klinkt hard, maar volgens mij is het wel zo..)

Quote:: tiemootje
Marten Vilijn:
Ten eerste: hij is dood.
Ten tweede: Ik zou eerder bang zijn voor Voldemort dan voor Marten.
Ten derde: In de film ziet hij er best lief uit.
Ten vierde: Moet ik nog doorgaan?

Quote:: Hedwig_is_vet
Ik heb zonder twijfel gestemd op Aragog. Een boeman heb ik ook nog even aan gedacht (bij "Iets anders"), maar het werd toch maar Aragog toen ik me realiseerde dat mijn boeman uiteindelijk toch wel in Aragog zou veranderen.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Daffepaf
Huffelpuf
Huffelpuf
House/Cuddy = love

Quote Daffepaf Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 oktober 2005 om 16:19
Poll van de Week - 3  21 november

Stelling: Wat vind jij van de Tango tussen Anderling en Sneep?
Hardstikke leuk, had ik al verwacht, 0 stemmen, 0,00%
Hilarisch! Hoe komen ze er op?, 34 stemmen, 66,67%
Het stomste idee van alle films, 10 stemmen, 19,61%
Een hint voor de toekomstige boeken, 1 stem, 1,96%
Iets anders, namelijk..., 6 stemmen, 11,76%

Quote:: SuperStudent
Sneep aan het dansen -__-'
Dat vind ik nu echt een slecht idee. Sneep meot gewoon alngs de kant staan en boos zijn aan het wezen. En als hij dan word gevraagd om te dansen die persoon helemaal afsnauwd en dan wegloopt.
Sneep aan het dansen *schudt hoofd* Nee, dat is echt een slecht idee.

Quote:: Padfoot
Hilarisch...shake your behind Snape haha...owja, daar ga ik me op verheugen :P

Quote:: CartoonJessie
Ik heb gestemd op "Iets anders, namelijk..."

... enerzijds wel hilarisch, maar anderzijds doet het helemaal afbreuk aan het personage van Sneep, vind ik. En ik zie het Anderling ook niet zo meteen doen. Ik vind het gewoon idioot.

Quote:: Jeronimus
Iets anders, namelijk...

Ik vind het zeker niet het stomste idee van alle films. Enerzijds vind ik het hilarisch dat ze dit gaan doen, anderzijds is het gewoon belachelijk. Dat is het dan ook; het is belachelijk.

IP IP gelogd
Terug naar boven
Daffepaf
Huffelpuf
Huffelpuf
House/Cuddy = love

Quote Daffepaf Beantwoordbullet Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 16:31
Poll van de Week - 4 27 november

Stelling: Wat vind jij de leukste extra op de DVD van HP3?
De verwijderde scenes, 7 stemmen, 15,56%
De interviews, 17 stemmen, 37,78%
De tours, 1 stem, 2,22%
De making-off's, 7 stemmen, 15,56% 
De spelletjes, 1 stem, 2,22%
Ik heb (krijg) de 1-disc editie of video, 9 stemmen, 20,00%
Ik ga hem niet kopen, 3 stemmen, 6,67%

Quote:: CartoonJessie
De verwijderde scènes vond ik echt niks aan deze keer. Ze hebben méér scenes opgenomen dan enkel die wat op de DVD staan, bijvoorbeeld eentje waar het trio buiten ruzie heeft en zo van dat... En geen Sneep in de verwijderde scenes! Vreselijk gewoon!

Quote:: Robby
De interviews! De spelletjes en de tours zijn zeker niet de reden waarom ik de 2-disc gekocht heb (of laten kopen heb door m'n mammie :p), want die spelletjes zijn zowieso altijd wat simpel. De verwijderde scènes vond ik ook niet echt de max. Dan blijft er dus interviews en making-offs over, en dan kies ik toch voor interviews. De making-offs waren best cool, maar ik ben niet alles te weten gekomen wat ik wilde weten, en dat vind ik dan wel spijtig.

Quote:: michelle1993
Ik heb gestemd op de spelletjes.
Ik speel ze nog vaak en heb er erg veel plezier mee ;)
((Ik lijk wel een oude oma))
IP IP gelogd
Terug naar boven
Daffepaf
Huffelpuf
Huffelpuf
House/Cuddy = love

Quote Daffepaf Beantwoordbullet Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 16:46
Poll van de Week - 5 6 december

Stelling: Welke HP-soundtrack vind je de beste?
Harry Potter en de Steen der Wijzen, 2 stemmen, 6,45%
Harry Potter en de Geheime Kamer, 7 stemmen, 22,58%
Harry Potter en de Gevangene van Azkaban, 10 stemmen, 32,26%
Allemaal even goed, 3 stemmen, 9,68%
Ik heb ze nog nooit echt goed beluisterd, 9 stemmen, 29,03%

Quote:: Steffen_HP
De 2e, was heel goed, fantastisch zelfs!De sfeer komt in de muziek ook echt naar voren komt. In deel 2 voel je de magie en de spanning gewoon die je in de film ook hebt. Met de steeds terugkerende melodieen en de spinnen en de een-na-laatste is echt een klapper!

Quote:: Jenne
Ik heb voor 'Allemaal even goed' gekozen. Bij alledrie de soundtracks zitten wel een heleboel goede en een paar minder leuke muziekjes. Dus ik kan niet echt kiezen. Alle CDs zijn gewoon goed, maar ook alledrie weer heel anders.

Quote:: Jasmijn
Ik moet ook bekennen, ik heb nog nooit echt geluisterd naar de soundtracks. Ik vind de muziek wel altijd aangenaam en erg mooi, maar ik kan niet zeggen: 'Oh ja, dat stukje vind ik het mooist!' Ik weet wel dat ik de muziek van HP3 wel mooier vond dan dan die van de eerste twee films, maar dat is waarschijnlijk omdat ik de vorige twee al lang niet meer gezien heb.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Daffepaf
Huffelpuf
Huffelpuf
House/Cuddy = love

Quote Daffepaf Beantwoordbullet Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 16:58
Poll van de Week - 6 12 december

Stelling: Naar welke scene in HP4 kijk je het meeste uit om te zien?
WK Zwerkbal, 4 stemmen, 8,70%
Eerste Opdracht, 1 stem, 2,17%
Tweede Opdracht, 3 stemmen, 6,52%
Derde Opdracht, 3 stemmen, 6,52%
Kerkhof/Herrijzing van Voldemort, 19 stemmen, 41,30%
Kerstbal, 10 stemmen, 21,74%
Andere scene, namelijk..., 6 stemmen, 13,04%

Quote:: Lijpo Leeflang
Kerkhof/Herrijzing Voldemort

Dat is toch het belangerijkste stuk uit het hele boek en ik vind het zelf ook een hele mooie scene. Dat stukje heeft bijna alles wat erin kan zitten: spanning, emotie, pijn, bloed. Ik hoop ook dat het ook mooi verfilmd word en dat het niet te nep word. Het zal wel een heel moeilijk stukje zijn om te verfilmen omdat er veel spreukenwerk enzo in zit, en ik denk dat ik er daarom ook wel weer naar uitkijk. Om te zien of ze zo'n moeilijke scene ook mooi kunnen verfilmen en dat het niet stopt bij wat bewegende trappen of vliegende hippogriefen. En ook zoals Jenne al zei: Hoe gaat alles eruit zien? Hoe ziet Voldemort eruit, enz. Er zitten nog zoveel dingen in waarvan we nog niet weten hoe het eruit gaat zien en daardoor verheug ik me er extra veel op.

Quote:: GabiPotterFreak
Ik heb gekozen voor andere scene, namelijk:
DE BADKAMER SCENE MET HARRY EN JAMMERENDE JENNY
Waarom? Omdat die kamer heel leuk is omschreven en ik wil kijken of het klopt met mijn fantasie. En natuurlijk hoop ik dan dat we Harry's/Daniel's billen zien!(Iedereen die hem leuk vindt, hoopt dat)

Quote:: tiemootje
Ik heb gestemd op de Tweede Opdracht.

Waarom?

-Ik vond dit het leukste stuk uit het boek. Ik vond alle opdrachten leuk, maar dit was toch mijn favoriet. Gewoon al omdat het een opracht onder water was, vond ik het helemaal geweldig. En de opdracht zelf was ook heel goed in elkaar gezet. En die wierlingen zijn ook zo leuk bedacht.
-Ik ben heel benieuwd hoe die hele opdracht eruit ziet in de film. Want het lijkt me niet echt de makkelijkste scene om na te maken. Onder water en ook nog eens met zo'n rare wezens allemaal. Ik ben dus ook heel erg benieuwd hoe de wierlingen er in de film uit gaan zien.

Quote:: remus lupos
Ik kijk erg uit naar de 3e opdracht omdat de herrijzing volgens mij flink wordt ingekort. De 3e opdracht is in een doolhof en dus best indrukwekkend denk ik. *kan het ook mis hebben*

IP IP gelogd
Terug naar boven
Daffepaf
Huffelpuf
Huffelpuf
House/Cuddy = love

Quote Daffepaf Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 19:06

Poll van de Week - 7 21 december

Stelling: Wat miste je in de derde film?
De achtergrond informatie van de Marauders, 98 stemmen, 40,33%
Sneep, 11 stemmen, 4,53%
Zwerkbal, 50 stemmen, 20,58%
Richard Harris (oude Perkamentus), 46 stemmen, 18,93%
Fred en George, 25 stemmen, 10,29%
Iets anders, namelijk..., 13 stemmen, 5,35%

Quote:: Jasmijn
De achtergrond informatie van de Marauders

Dat vond ik echt zwak om dat eruit te laten. Ik heb het later nog uitgelegd tegen iemand en toen pas zei die: 'Oh, nú snap ik het!' Was het vijf minuten teveel gevraagd om uit te leggen waarom Harrys Patronus een hert was? Wie Gaffel, Sluivoet, etc. waren? Blijkbaar wel. Dat vind ik erg spijtig, want ik vind het een erg interessant iets, hun historie, etc.

Quote:: De Kerstman
Ah, ik heb het meeste Richard Harris gemist. Zo'n oude, vriendelijke man. Het deed me pijn om een nieuwe Perkamentus te zien. Ik beweer niet dat de nieuwe Perkamentus een slechtere is dan de nieuwe, maar de nieuwe vind ik toch wat raar. De eerste was altijd mooi en elegant gekleed, terwijl de nieuwe in mijn ogen lappen stof rond zich heeft gewikkeld. Ja, ik miste Richard Harris het meest.

Quote:: The Auror
Ik mistte iets anders, namelijk.. de regie van Chris Columbus. Het is natuurlijk normaal dat Alfonso het een beetje anders deed dan Chris, maar toch mistte ik de schoolgewaden en ook: Hermeliens krullige bos haar. Oké, misschien vindt Emma dat ze er knapper uitziet met korter haar, maar in het boek heeft Hermelien een grote bus krullerig haar en naar mijn geweten klopt dat alleen in film één.

Quote:: Alexander
Maar wat ik wel miste, is een pakkend einde. Ik vond dat van PoA namelijk erg abrupt stoppen.
Trouwens het moment waarop Fred en George die kaart geven, ging veel te snel! Als je tijdens die scène veertig seconden een snack ging halen ofzo dan had je heel die scène gemist...
Ik heb dus gestemt op F&G.

IP IP gelogd
Terug naar boven
Daffepaf
Huffelpuf
Huffelpuf
House/Cuddy = love

Quote Daffepaf Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 22:03
Poll van de Week - 8 7 maart

Stelling: Welke acteur vind jij het beste gekozen voor zijn/haar rol in GoF?
Ralph Fiennes: Heer Voldemort, 40 stemmen, 22,10%
Miranda Richardson: Rita Pulpers, 93 stemmen, 51,38%
David Tennant: Barto Krenck Jr., 5 stemmen, 2,76%
Brendan Gleeson: Dwaaloog Dolleman, 8 stemmen, 4,42%
Predrag Bjelac: Igor Karkarov, 9 stemmen, 4,97%
Frances de la Tour: Madame Maxime Mallemour, 3 stemmen, 1,66%
Stanislav Ianevski: Viktor Kruml, 5 stemmen, 2,76%
Clémence Poésy: Fleur Delacour, 18 stemmen, 9,94%

Quote:: Hermelientjuh
Dat is mijn stem. Ik heb al een foto gezien van haar [Miranda Ricahardson]en ik vind dat ze goed voor haar rol is gekozen. Ze ziet er lekker pinnig uit en daar heeft ze de perfecte rol voor gekregen. Ze lijkt echt heel erg op hoe ik er voorgesteld had. Een bril op en lekker een kattige uitdrukking op haar gezicht, precies goed. Ik hoop dat haar stem hetzelfde klinkt, dat zou al helemaal goed zijn!

Quote:: Ciran
Ik heb voor Predrag Bjelac gekozen. Igor Karkarov. Ik heb van de acteurs die in dit lijstje stonden wat foto's gezocht op google, en er zitten wel meerdere bij die ik erg goed gekozen vind, maar vind hem toch het beste. Een echte Karkarov, zoals ik hem me had voorgesteld. Ben benieuwd hoe hij er dan in de film uit gaat zien.

Quote:: the Auror
Ralph Fiennes. Zijn ogen alleen laten je al rillen. Duister figuur. Griezelige grijns. Perfect gecast
IP IP gelogd
Terug naar boven
Daffepaf
Huffelpuf
Huffelpuf
House/Cuddy = love

Quote Daffepaf Beantwoordbullet Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 15:29
Poll van de Week - 9 08 mei

Stelling: Wat vind je van de GoF Teaser Trailer?
Geweldig!, 84 stemmen, 73,68%
Ik had me meer voorgesteld, 16 stemmen, 14,04%
Zeer teleurstellend, 4 stemmen, 3,51%
Slecht, zoals ik al had verwacht, 7 stemmen, 6,14%
Welke teaser trailer?, 3 stemmen, 2,63%

Quote:: Steffen_HP
Ik heb sterk het idee dat dat begin van dat opgroeien erin is gezet om de fans niet teleur te stellen met zulk weinig materiaal. Ze zochten een mooie manier waardoor iedereen zo iets had van:
'Owja, ze zijn toch wel erg veranderd he?'

Is zeker gelukt, je ziet ze groeien door de films heen, hartstikke leuk natuurlijk. Maar wat is de bedoeling ervan? Waar slaat het op? Is het echt dat ene gevoel creëren van het ouder worden en het laten lijken dat het een trailer is van wel 1 minuut en 19 seconden!?
Dat opgroeien-stukje is gelukt hoor, me vader zag de trailer en zei:
'Ah, leuk gedaan.'
Nou het is ook leuk gedaan, maar het past er gewoon niet in.

Quote:: Wieke
Ik heb gestemd op Geweldig! Ik vind hem erg mooi! De muziek is goed, ik vind dat hij nieuwsgierigheid naar de echte film opwekt en het zijn mooie beelden. Misschien dat hij iets teveel weggeeft omdat hij van veel dingen al laat zien hoe ze eruit zien maar dat geeft aan de andere kant ook weer niks ... Ik vind het ook leuk dat ze aan het begin stukjes over Harry, Ron en Hermelien laten zien in de eerste drie films. Euhm... Ja .... Ik kan er niks anders over zeggen dan dat het Geweldig is :P

Quote:: Mart95
Gewoon afschuwelijk geweldig!

Quote:: Ciran
Ik heb ook op Geweldig! gestemd. Erg mooie trailer, mooie beelden en mooie muziek. Ik vond het wel leuk dat ze lieten zien hoe ze opgroeiden, maar vind nu wel dat ze die ruimte ook hadden kunnen gebruiken door een stukje Dooddoeners of Voldemort te laten zien, want daar ben ik eigenlijk het nieuwschierigst naar.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Daffepaf
Huffelpuf
Huffelpuf
House/Cuddy = love

Quote Daffepaf Beantwoordbullet Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 15:43
Poll van de Week - 10 17 juni

Stelling: Hoe eng denk je dat Voldemort er gaat uitzien in HP4?
Zo eng dat kleine kinderen er nachtmerrie’s van krijgen, 2 stemmen, 2,30%
Wel eng, maar niet zo eng dat de film 16+ moet worden, 70 stemmen, 80,64%
Helemaal niet eng, ze willen dat er kinderen blijven komen, 12 stemmen, 13,79%
Ik vond hem in deel 1 al eng...., 3 stemmen, 3,45%

Quote:: Miss Sammy
Ik heb gestemd op het tweede, want in deel een vond ik hem ook best wel eng. Ik denk dat hij nu wel wat enger zal worden, maar weer niet zó eng. Het grootste gedeelte van het publiek is geen zestien, dus als ze Voldy zó eng gaan maken zullen ze een stuk minder verdienen!

Quote:: Proffie Potter
Ik heb ook op de tweede optie gestemd. Voldemort is eng, de tovenaarswereld durft zijn naam niet eens uit te spreken! Dan lijkt het me raar als er geen eng personage voor Voldemort in de film gebruikt wordt, maar dan ook weer niet zo eng dat een heleboel kinderen niet meer durven te kijken. Ik denk ook dat de film 12 + wordt, of anders 10 + (voor de derde is ook een aparte leeftijdscategorie aangemaakt).

Quote:: Marijn825
Ik denk dat hij er helemaal niet eng zal uitzien, aangezien de Harry Potter films ook geschikt zijn voor kinderen, en ze dus veel publiek zouden verliezen als ze hem te eng zouden maken. Ik heb dus op Keuze 3 gestemd.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pagina  van 4 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum