20 jaar Harry Potter! Hoe lang ben jij al fan?
Al 20 jaar!
Tussen 15 en 20 jaar
Tussen 10 en 15 jaar
Tussen 0 en 10 jaar
» Bekijk stand «


Kies:

Download het van Microsoft

RSS Feed


Twitter

 
Cover van Harry Potter en de Halfbloed Prins

Harry Potter en de Halfbloed Prins

Zoals de meesten onder jullie alvast wel weten zou de zesde game in de Harry Potter reeks eind november 2008 worden uitgegeven. Nadat WB echter had besloten de bijhorende film - om economische redenen - uit stellen tot de zomer van 2009, was EA (tevens om economische redenen) genoodzaakt WB hierin te volgen. Het spel werd ontwikkelt door EA's Bright Light Studio en verschijnt op zowat ieder denkbaar platform. Laten we hopen dat dit niet ten nadele zal zijn van de kwaliteit. Hieronder kan je wat algemene informatie, bevestigde locaties en andere zooi omtrent het zesde spel vinden. Enjoy!


Gameplay

De Halfbloed Prins zal wederom de vrijheid bieden die reeds aanwezig was is vier van de vijf reeds verschenen games. De speler zal dus vrij zijn om Zweinstein naar believen te verkennen en met andere personages om te gaan. Tevens zal het mogelijk zijn te duelleren, toverdranken te maken, te zwerkballen en zelfs enkele multiplayer spellen. Een dag-nacht cyclus zal tevens aanwezig zijn. Dat belooft voor een hoge graad van realisme!

Personages

Elektronic Arts is er alweer in geslaagd om de meeste van de acteurs uit de film te strikken om hun stem te verlenen aan hun digitaal alter-ego. Rupert Grint, Tom Felton en Evanna Lynch zijn maar enkele van de reeds bevestigde namen!

Spreuken

Misschien vertellen we nu al iets te veel, maar er zullen drie verschillende soorten spreuken zijn in het spel, namelijk: aanvallend (Petrificus Totalus, Paralitis), verdedigend (Expelliarmus, Protego) en bezweringen (Glacius, Wingardium Leviosa, Levicorpus). Mogelijk zullen er nog meer spreuken hun opwachting maken in het spel, maar deze zijn alvast bevestigd.

Locaties

EA heeft reeds bevestigd dat Zweinstein, de Astronomietoren, het Nest en de Gruzielementen Grot belangrijke locaties zullen zijn. Dit is natuurlijk iets dat iedereen met een beetje gezond verstand wel had kunnen bedenken, maar hey: spelontwikkelaars zijn nu niet eenmaal altijd goed bij hun hoofd (:

www.hetpelgrimshuis.nl