Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Griffoendor
 Het Harry Potter Forum : Zweinstein : Griffoendor
Onderwerp: Welk boek lees jij nu? Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 72
Schrijver Bericht
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Online status: Offline
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 23 oktober 2019 om 11:04
Outlander van Diana Gabaldon: ik heb ondertussen drie boeken gelezen van de huidige acht. Ze lezen vlot en ik ben blij dat ik het originele materiaal kan lezen na fan te zijn geworden door de serie - het personage Roger wordt in de boeken ook veel beter uitgediept - maar het is duidelijk dat de schrijfster niet weet wanneer ze moet stoppen met schrijven. Hoewel het nooit onaangenaam is om te lezen, is het soms gewoon veel te langdradig of irrelevant. Ik ga boek vier nu beginnen en ik hoop boek vijf ook nog uit te hebben voordat seizoen 5 begint.

The Midnight Hour van Benjamin Read en Laura Trinder: aangeraden door één van m'n favoriete acteurs; het is een kinderboek, maar ter afwisseling vind ik dat helemaal niet slecht. Het is een leuk, magisch verhaaltje en de schrijfster was op Twitter heel verbaasd dat ik het boek in België gevonden had :p

Full Steam Ahead (vervolg op Felix the Station Cat): het tweede boek dus over de stationskat Felix in Huddersfield, die er nu ook een maatje bij heeft, de schattige kitten Bolt. Dit zijn twee katten die je kan volgen op Facebook en het boek is echt wel leuk, al komt het een beetje traag op gang.

Fangirl van Rainbow Rowell: toen het 40° was (ben er nog steeds niet overheen lol) ben ik een dagje in de FNAC gaan "schuilen" en heb ik dit boek gekocht; ik koos bewust iets hersenloos om mee te kunnen nemen op reis. Het is een zeer leuk, herkenbaar verhaal voor iedereen die ooit fanfiction heeft geschreven. Alleen vond ik de fanfiction die het hoofdpersonage schrijft, wel héél erg op Harry Potter lijken.

Brave New World van Aldous Huxley: volgend jaar komt hiervan een serie uit, en ik had deze nog nooit gelezen, dus vandaar. Hoewel het vlot leest en het boek snel uit was, kon ik me toch moeilijk inleven. Er wordt heel vaak hetzelfde verteld (moeder en vader zijn obscene woorden, soma, iedereen heeft het nu beter, blabla) maar ik vond dat je je nooit concreet kon voorstellen wat iedereen daar nu eigenlijk doet in die nieuwe wereld.

Ik heb in Londen één boek gekocht (dat is ook het minste dat ik ooit gekocht hebt in Londen, maar dat komt omdat ik nog zoveel Outlander boeken te gaan heb :p) en het is Early Riser geworden van Jasper Fforde. Het lijkt een stijl die ik nog nooit gelezen heb. Dus we zullen zien!

Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 72
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum