Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: << Fouten uit de films >> Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 11 Volgende >>
Schrijver Bericht
SimoneDrib
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 05 juni 2011
Online status: Offline
Quote SimoneDrib Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 augustus 2011 om 22:00
Had iemand nou gezegt hier dat Harry (in 7.2) een griffoendor gewaad aan heeft en daarna ineens niet meer?

Je ziet hem dat weggooien, als je goed oplet. Duurt even voor je t ziet :P
Ik ga nu door het leven als HallowShadow188
Yeaaaah Pottermore account =D
IP IP gelogd
Terug naar boven
Bartje_Lovegood
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 18 mei 2008
Quote Bartje_Lovegood Beantwoordbullet Geplaatst op: 23 augustus 2011 om 23:36
Quote van H@rry Potter

Jawel het is logisch. Sneep was als eerste bij het huis van de Potters nadat ze gedood waren.
Het is gewoon een extra toevoeging.

Wat ik dus nog altijd niet snap is dat Sneep gewoon weggegaan is achteraf, zonder Harry? En waar was voldemort dan? Hij kon toch niet vluchten.. Hebben ze dat ooit uitgelegd? Ik weet het niet Embarrassed
You'll stay with me? Always.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Lars
Dreuzel
Dreuzel

Lid geworden: 18 juli 2008
Quote Lars Beantwoordbullet Geplaatst op: 24 augustus 2011 om 00:33
Quote van Bartje_Lovegood

Quote van H@rry Potter

Jawel het is logisch. Sneep was als eerste bij het huis van de Potters nadat ze gedood waren.
Het is gewoon een extra toevoeging.

Wat ik dus nog altijd niet snap is dat Sneep gewoon weggegaan is achteraf, zonder Harry? En waar was voldemort dan? Hij kon toch niet vluchten.. Hebben ze dat ooit uitgelegd? Ik weet het niet Embarrassed

Snape bracht (volgensmij) naar Perkamentus..  Voldemort was verdwenen. hij is als het waren uit zijn lijf gerukt en het lichaam verdween.
Pottermore; LightDragon11
Aka harry---potter
IP IP gelogd
Terug naar boven
Corien
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 27 november 2010
Quote Corien Beantwoordbullet Geplaatst op: 25 augustus 2011 om 23:54
Geen fout uit de film zelf, maar wel van de Nederlandse ondertiteling. In het stuk waarin Dumbledore en Harry in Limbo zijn vraagt Harry of hij terug moet. Dumbledore zegt vervolgens dat hij dat niet hoeft en een trein kan pakken om hem verder (naar het dodenrijk dus) te brengen. Maar in de ondertiteling staat dat Harry een trein terug(dus terug naar onze wereld) kan pakken, maar die trein zal hem toch 'verder' brengen.

Dit irriteerd me elke keer als ik de film zie :P
IP IP gelogd
Terug naar boven
BobRocks
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 07 juli 2011
Quote BobRocks Beantwoordbullet Geplaatst op: 26 augustus 2011 om 20:37
Quote van Corien

Geen fout uit de film zelf, maar wel van de Nederlandse ondertiteling. In het stuk waarin Dumbledore en Harry in Limbo zijn vraagt Harry of hij terug moet. Dumbledore zegt vervolgens dat hij dat niet hoeft en een trein kan pakken om hem verder (naar het dodenrijk dus) te brengen. Maar in de ondertiteling staat dat Harry een trein terug(dus terug naar onze wereld) kan pakken, maar die trein zal hem toch 'verder' brengen.Dit irriteerd me elke keer als ik de film zie :P

Stuur even een mailtje naar Warner Bros. zodat ze dit kunnen veranderen op de blu-ray.
Vilder komt rennend naar binnen lopen: "Students out of bed!"
IP IP gelogd
Terug naar boven
Angela E
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 02 november 2005
Quote Angela E Beantwoordbullet Geplaatst op: 07 september 2011 om 21:57
Film 7.1 en 7.2: Luna was ontvoerd door de dooddoeners, ze wordt gered door Harry, Ron en Hermelien uit Malfoy Manor (Villa Malfidus) en wordt dan meegenomen naar The shell (De schelp), het huis van Bil en Fleur, en blijft daar ondergedoken.
Als Harry, Ron en Hermelien vertrekken om op jacht te gaan naar de overige Horcruxes en daarna op Hogwarts aankomen worden ze begroet door vrienden klasgenootjes en... LUNA Hoe in godsnaam komt Luna daar?

1. Ze was een gezocht persoon en kon onmogelijk op Hogwarts komen
2. Verschijnselen of verdwijnselen gaat daar niet...
3. Binnensluipen was ook geen optie er waren dementors

Nog een klein foutje uit film 7.1

De kleine Lilly heeft bruine ogen, terwijl ze er groene moet hebben.

:)

En nog een grappig foutje uit de eerste film:

Krinkel: Trol in de Kerkers!

Perkamentus: Klassenoudsten, breng alle leerlingen naar hun kamers
(Want iedereen moet uit de buurt van de trol blijven)

Waar is de leerlingenkamer van Zwadderich?

IP IP gelogd
Terug naar boven
kevin1989
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 23 september 2007
Quote kevin1989 Beantwoordbullet Geplaatst op: 08 september 2011 om 00:22
1ste is geen fout.
Heb eerst een vraag, heb je het boek gelezen?

Maar dit is heel simpel. Ze vetrekt samen met Ollivander (wat in het boek voorkomt) richting het huis van die tante van bill en fleur. Daar hoort ze dus wat eraan de hand is. Verschijnseld in Hogsmead (waar de broer van Perkamentus is). En loop zo via de gang die Harry ook nam naar de kamer van Hoge Nood.

De fout is niet dat ze groene ogen moet hebben maar blauwe. In de film heeft Harry blauwe ogen, dus Lilly ook.

Dat andere is niet zozeer een filmfout:P Daarnaast zijn de kerkers groot;)
All we really need to survive is one person who truly loves us
IP IP gelogd
Terug naar boven
Lars
Dreuzel
Dreuzel

Lid geworden: 18 juli 2008
Quote Lars Beantwoordbullet Geplaatst op: 08 september 2011 om 21:15
Hij wist dat wel, maar hij bedoeld dat Loena nooit is opgepakt door de Dooddoeners op Zweinstein. Loena is een ontsnapte gevangene bij De malfidus dus ook van Voldemort.
Pottermore; LightDragon11
Aka harry---potter
IP IP gelogd
Terug naar boven
Dolleman123
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 27 april 2009
Quote Dolleman123 Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 september 2011 om 18:44
Quote van Corien

Geen fout uit de film zelf, maar wel van de Nederlandse ondertiteling. In het stuk waarin Dumbledore en Harry in Limbo zijn vraagt Harry of hij terug moet. Dumbledore zegt vervolgens dat hij dat niet hoeft en een trein kan pakken om hem verder (naar het dodenrijk dus) te brengen. Maar in de ondertiteling staat dat Harry een trein terug(dus terug naar onze wereld) kan pakken, maar die trein zal hem toch 'verder' brengen.Dit irriteerd me elke keer als ik de film zie :P
Alleen Perkamentus gaat toch verder? Harry niet toch?
Always look on the bright side of life.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Angela E
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 02 november 2005
Quote Angela E Beantwoordbullet Geplaatst op: 12 september 2011 om 02:18
Quote van kevin1989

1ste is geen fout.Heb eerst een vraag, heb je het boek gelezen?Maar dit is heel simpel. Ze vetrekt samen met Ollivander (wat in het boek voorkomt) richting het huis van die tante van bill en fleur. Daar hoort ze dus wat eraan de hand is. Verschijnseld in Hogsmead (waar de broer van Perkamentus is). En loop zo via de gang die Harry ook nam naar de kamer van Hoge Nood.De fout is niet dat ze groene ogen moet hebben maar blauwe. In de film heeft Harry blauwe ogen, dus Lilly ook.Dat andere is niet zozeer een filmfout:P Daarnaast zijn de kerkers groot;)

Ja ik heb de boeken gelezen (wel meer dan één keer in het Engels, Nederlands en Frans), maar ik heb het over een filmfout!
Als je het boek kent klop het, maar in de film is het heel raar, want plots is Luna daar en mensen doe de boeken niet hebben gelezen snappen er geen snars van.
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 11 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum