Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: << Fouten uit de films >> Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 11 Volgende >>
Schrijver Bericht
kevin1989
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 23 september 2007
Online status: Offline
Quote kevin1989 Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 december 2010 om 12:27
Quote van Steffen B

Ik zal het even wat duidelijker proberen uit te leggen
Ik heb het net nog even een keer bekeken en op de bruiloft steekt Hermelien haar linkerhand uit naar Harry. Harry pakt deze met zijn rechterhand. Dan verdwijnselen ze en verschijnselen ze vlak voor de rode bus. Hier draait inderdaad de camera maar heeft ineens de rechterhand van Hermelien de linkerhand van Harry vast.

Daarom vraag ik, staat dezelfde nog steeds in het midden, want als men omdraait verander je van hand he. Maar als ze niet zijn omgedraaid en ze verwisselen van hand dan betekend dat dat Dan en Hermione omdraaien met wie er in het midden staat van het trio :P Dus is dat ook zo?

EDIT:
Ik heb de scene even overnieuw gekeken (ja download, op slechte kwaliteit dus alleen voor zulke doeleindes.
Voor het verschijnselen is de volgorde van links naar rechts: Ron, Hermione, harry. En als ze verschijnselen is dat omgedraaid van links naar rechts: Ron, Hermione, Harry.

Dus dit is inderdaad een filmfout.
All we really need to survive is one person who truly loves us
IP IP gelogd
Terug naar boven
Christa
Dreuzel
Dreuzel
Been there, done that.

Lid geworden: 26 juli 2006
Quote Christa Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 december 2010 om 16:19
Dit zijn alle fouten die op IMBD staan:

• Continuity: In the scene where Bellatrix is torturing Hermione, she is carving into her left arm. Later, when they show Hermione crying and staring at her arm, the carving that Bellatrix had done was now on Hermione's right arm.

• Continuity: When Harry holds Regulus's locket up in front of Creature, the chains are together when you can see Harry and separated when you can see Creature.

• Continuity: When Reg Cattermole/Ron Weasley is being interrogated by Yaxley because of an office rain storm, Yaxley's ministry pin on his tie rotates into different angles.

• Factual errors: When Harry and Hagrid are seen traveling through the Dartford Tunnel, they narrowly miss a bus displaying the south-bound destination "Dartford". However, both the tunnels go north. A bus going to Dartford would use the Queen Elizabeth II bridge.

• Continuity: The piece of paper on which Xenophilius Lovegood draws the Hallows symbol changes between shots. When he draws the line and the circle, there is a smudge above the circle, but when he adds the triangle the smudge has gone.

• Continuity: When Hermione and Harry are sitting on the rocks on the cliff the camera behind Harry shows Hermione putting down a book closed, when the cameras switch to behind Hermione it appears that the wind has blown the book open but the cameras switch back to show the book closed again, and switch one final time to see the book yet again open, flapping in the wind.

• Continuity: In the first scene at Malfoy Manor, Lucius Malfoy's hands change between shots.

• Continuity: When George and Fred are talking to Harry in the Dursley's house, the twins go from being in the back of the room to the front. You don't hear or see them walk up either.

• Continuity: When Xenophilius Lovegood is drawing the triangle part of the Deathly Hallows, he is shown starting at the top of the triangle but then is shown finishing at the bottom right corner, having the right side of the triangle already drawn for him.

• Continuity: When Harry goes to retrieve the sword from the frozen pond, he removes his glasses and dives in. Under water, while struggling you can see him wearing his glasses, but when he gets out, he goes to pick up his glasses and put them on again.

• Continuity: Ginny asks Harry to zip her up. She does, but when George enters the room and we see her back, her dress is unzipped still with the hook and eye fastened.

• Continuity: Back in Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002), Harry says "Open" in Parseltongue to enter the Chamber. However, when Harry once again says "Open" in Parseltongue to unlock the locket, the hissing sounds are completely different.

• Revealing mistakes: It's clear that Harry's glasses don't have lenses during certain parts of the film.

• Continuity: When Harry is zipping up Ginny's dress and kissing her, her hair changes to the way the camera is pointing at them.

• Anachronisms: After Ron leaves, Harry and Hermione share a moment in which they awkwardly dance to a song on the radio, the Nick Cave & The Bad Seeds song "O Children", which was released on their album Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus in 2004. The events of Deathly Hallows, however, take place in 1997/98 - the dates of death on James and Lily Potter's tombstones confirm that the films are indeed following the same timeline as the books.

• Continuity: When Harry returns to Godrics Hollow the house is located in the town center, but in the first film (during the flashback to Harry's parents' deaths) the house is located in a more rural area surrounded by forestry.

• Continuity: In Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002) when Harry, Hermione and Ron take the polyjuice potion, Ron and Harry's voice changes into the voice of Crabbe and Goyle. However, in this movie the characters turning into Harry all keep their own voice.

• Incorrectly regarded as goofs: After destroying the Horcrux locket, Ron says to Harry "Three to go." Although we know that there are a total of seven Horcruxes, Ron only knows about six, based on what Dumbledore told Harry.

IP IP gelogd
Terug naar boven
kevin1989
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 23 september 2007
Quote kevin1989 Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 december 2010 om 17:11
over hermione's arm staat verkeerd op imdb, want bij begin is het ook haar rechterarm. (ik heb hier thuis een download even gechecked)

Dat laatste is geen fout :P
All we really need to survive is one person who truly loves us
IP IP gelogd
Terug naar boven
_Lianne_
Flubberwurm
Flubberwurm
Until the very end

Lid geworden: 24 augustus 2010
Quote _Lianne_ Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 december 2010 om 17:20
Ik heb net HP2 weer gekeken en het viel me op dat Harry in de geheime kamer zijn toverstok in zijn linkerhand had terwijl hij rechts is.

Ik weet niet of het een echte fout is maar ik dacht, ik zet hem er toch even bij.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Lars
Dreuzel
Dreuzel

Lid geworden: 18 juli 2008
Quote Lars Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 december 2010 om 23:11
Ik ook XD

Bij Hp2. Wanneer Harry uit het boek weer terug komt. Vlieg de voorkant van het boek in de lucht, maar daarna zit het er weer op :o
Pottermore; LightDragon11
Aka harry---potter
IP IP gelogd
Terug naar boven
L_Malfoy
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 12 augustus 2007
Quote L_Malfoy Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 december 2010 om 23:26
Die dingen op imdb kloppen niet allemaal. Sowieso zou ik een bron die Kreacher Creature noemt al niet betrouwbaar noemen, maar goed...
In CoS houden Harry en Ron gewoon hun eigen stemmen wanneer ze Crabbe en Goyle zijn, in het boek niet. Dat is dus geen continuiteit fout, gewoon ene verschil tussen boek en film.
En die laatste slaat nergens op: Ron zegt "Three to go" en dat klopt: Medaillon, Beker, Nagini. Als hij wist dat er 7 Horcruxes waren, had hij "Four to go" moeten zeggen.
http://dsmichaelfan.deviantart.com/
http://www.fanfiction.net/s/6511831/1/Harry_Potter_en_de_Wereld_vol_Duisternis
IP IP gelogd
Terug naar boven
Christa
Dreuzel
Dreuzel
Been there, done that.

Lid geworden: 26 juli 2006
Quote Christa Beantwoordbullet Geplaatst op: 04 december 2010 om 18:13
Quote van kevin1989

Dat laatste is geen fout :P

Vandaar dat er ook incorrectly regarded as goof staat hm?
IP IP gelogd
Terug naar boven
freekhoorn
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 18 september 2009
Quote freekhoorn Beantwoordbullet Geplaatst op: 04 december 2010 om 18:25
Quote van Lianneeee

Ik heb net HP2 weer gekeken en het viel me op dat Harry in de geheime kamer zijn toverstok in zijn linkerhand had terwijl hij rechts is.

Ik weet niet of het een echte fout is maar ik dacht, ik zet hem er toch even bij.
wow! dat vind ik wel degelijk een echte ´fout´ van de filmmakers. Dat is een onbedoelde verandering. (natuurlijk zijn bedoelde (dus bewuste) veranderingen, zoals bellatrix die de eed aflegt, geen fouten)
IP IP gelogd
Terug naar boven
Anieckieee
Flubberwurm
Flubberwurm

Gebannen Lid

Lid geworden: 16 augustus 2009
Quote Anieckieee Beantwoordbullet Geplaatst op: 04 december 2010 om 20:50
Uit deel 2. Als ze de haren bij de Wisseldrank gaan doen. Eerst houden ze met hun handen nog gewoon de beker vast en bewegen ze gewoon vrij met hun handen, en dan doen ze met 1 van die handen de haren erbij, terwijl ze dus vantevoren die haren nog niet eens vast hadden. :']

Trouwens, dit klopt niet:

Quote van Christa

• Continuity: In Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002) when Harry, Hermione and Ron take the polyjuice potion, Ron and Harry's voice changes into the voice of Crabbe and Goyle. However, in this movie the characters turning into Harry all keep their own voice.

• Want in de film hoor je ze duidelijk op het begin met hun eigen stem, en dan zeggen ze ook: 'We still sound like ourselfs'..
IP IP gelogd
Terug naar boven
coco17
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 17 juni 2009
Quote coco17 Beantwoordbullet Geplaatst op: 04 december 2010 om 21:28
Bij Harry Potter en de Steen der Wijzen als Harry ondersteboven hangt omdat hij wordt vastgehouden door de trol, zie je Harry's litteken niet.
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 11 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum