Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: << Fouten uit de films >> Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 11 Volgende >>
Schrijver Bericht
H@rry Potter
Flubberwurm
Flubberwurm
-Gebanned lid-

Lid geworden: 18 januari 2004
Online status: Offline
Quote H@rry Potter Beantwoordbullet Geplaatst op: 23 december 2010 om 00:15
Quote van LilyPotter

Hier tonen ze het: Leuk filmpje, cool muziek, love it:

http://www.youtube.com/watch?v=a8pxjWuXHyo

ga naar 4:35 min. om het te zien, maar het filmje is tof!!

Die vind ik ook leuk!!

http://www.youtube.com/watch?v=92481qpCGHI

Ja dat was een leuk filmpje. Maar ik heb hier een verklaring voor. Dat poortje gaat gewoon terug dicht als het op de grond komt. Lijkt me het meest logische.

IP IP gelogd
Terug naar boven
LilyPotter
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 22 november 2010
Quote LilyPotter Beantwoordbullet Geplaatst op: 23 december 2010 om 09:13
Quote van Karen

Harry Potter en de Gevangene van Azkaban Als Scheurbek Draco aanvalt raakt hij zijn linkerarm, maar in de volgende scène in de Grote Hal is zijn rechterarm in het verband.

Ik zit de film te kijken en het was in zijn rechtermouw dat ik scheuren zag, dus dat is geen fout.

Ja, jullie hebben gelijk het kan inderdaad zijn dichtgevlogen.
LilyPotterxxx
IP IP gelogd
Terug naar boven
Gaffel_
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 02 januari 2009
Quote Gaffel_ Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 januari 2011 om 20:36
Quote van kevin1989

Quote van LilyPotter

Quote van Morfin

Deel 6: Ginny gebruikt bij de vechtscène  aan het nest samen met Harry non-verbale spreuken. Non-verbale spreuken leer je pas in het zesde jaar en Ginny zit daar nog in het vijfde jaar :p

En ze mogen niet toveren buiten school.
(vraagje: mogen ze op de trein toveren?)
Over die non-verbale spreuken, dit is toch geen fout? Dit is gewoon zoals het in de film is. Het is niet zo dat ze een contradictie invoeren ofzo ^^En ja ze mogen toveren buiten school als maar bij een tovernaarsgezin is. Zelfs al zou Molly toveren naast Ginny krijgt het ministerie nog steeds een melding (the trace), dus ze kunnen niet zien wie de spreuk gedaan heeft.

Ik ben het niet eens met je. Als Molly (of andere meerderjarigen) zouden toveren zou het Ministerie geen melding krijgen (denk maar bijvoorbeeld aan alle huishoudelijke spreuken die ze gebruikt, denk je dat het Ministerie daar van op de hoogte is?). Als Ginny zou toveren zou het Ministerie weten dat er getoverd was, maar niet per se door wie. Het zou even goed Ron of Harry of Hermelien geweest kunnen zijn als die zich alledrie in het Nest bevonden.

Als een meerderjarige tovenaar/heks tovert komt het Ministerie dat niet te weten.

Ze mogen niet toveren buiten school, als Ginny werkelijk getoverd zou hebben zou het Ministerie te weten zijn gekomen als er op die plek getoverd was. En ik ben het ook eens dat Ginny geen non-verbale spreuken kan, maar volgens mij maakt dat nu niet echt uit voor de film.
IP IP gelogd
Terug naar boven
kevin1989
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 23 september 2007
Quote kevin1989 Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 januari 2011 om 21:41
@Harry_Potter: Niet bij dat stukje, ik heb de download op me computer staat, dus heb even gecontroleerd.

@Gaffel:
Lees deel 7 overnieuw. Mad-Eye en Co mochten niet toveren, want Harry had de trace op zich. Hier is ook al een topic over bij boeken-gedeelte. Als je tovert in de buurt van een minderjarige tovenaar, krijgt de ministerie een melding binnen, ze kunnen niet zien wie er getoverd heeft, alleen waar er getoverd is.
All we really need to survive is one person who truly loves us
IP IP gelogd
Terug naar boven
Gaffel_
Flubberwurm
Flubberwurm

Quote Gaffel_ Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 januari 2011 om 23:03
Quote van kevin1989

@Harry_Potter: Niet bij dat stukje, ik heb de download op me computer staat, dus heb even gecontroleerd.@Gaffel:Lees deel 7 overnieuw. Mad-Eye en Co mochten niet toveren, want Harry had de trace op zich. Hier is ook al een topic over bij boeken-gedeelte. Als je tovert in de buurt van een minderjarige tovenaar, krijgt de ministerie een melding binnen, ze kunnen niet zien wie er getoverd heeft, alleen waar er getoverd is.

Ok, ik heb het inderdaad nagelezen en je hebt gelijk.
IP IP gelogd
Terug naar boven
danja.
Dreuzel
Dreuzel
Until the very end.

Lid geworden: 18 maart 2009
Quote danja. Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 januari 2011 om 18:17
Quote van Anieckieee

Quote van Christa

Continuity: In Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002) when Harry, Hermione and Ron take the polyjuice potion, Ron and Harry's voice changes into the voice of Crabbe and Goyle. However, in this movie the characters turning into Harry all keep their own voice.

Want in de film hoor je ze duidelijk op het begin met hun eigen stem, en dan zeggen ze ook: 'We still sound like ourselfs'..

Als in GoF Mad Eye de polyjuice potion neemt heeft hij wel zijn eigen stem. Dat is dus wel een fout.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Gaffel_
Flubberwurm
Flubberwurm

Quote Gaffel_ Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 januari 2011 om 19:03

Ik was nog eens het gevecht aan het bekijken tussen Harry en Voldemort in The Goblet of Fire en daar zag ik een kleine fout, maar het gaat hier wel om detail. Ik geef de link voor het stuk waar de fout zit:

link:
http://www.youtube.com/watch?v=OPBkcMNnwX4

Als je naar 2:16-2:17 gaat zie je duidelijk dat de Zwerkbalcup naast Cedric ligt.

Als je dan het stukje 3:13 - 3:17 bekijkt zie je duidelijk dat Harry eerst nog moet lopen naar Cedric en dan nog de Zwerkbalcup moet someren.

IP IP gelogd
Terug naar boven
kevin1989
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 23 september 2007
Quote kevin1989 Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 januari 2011 om 22:40
xDANJA: dat word ik boek uitgelegd, is volgens mij hier al eerder gezegd. Dat Bartho Jr Mad-eye onder de impirius curse hield om zo alles te achterhalen hoe mad-eye praat, leeft enz.
All we really need to survive is one person who truly loves us
IP IP gelogd
Terug naar boven
freekhoorn
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 18 september 2009
Quote freekhoorn Beantwoordbullet Geplaatst op: 07 januari 2011 om 21:26
Quote van Gaffel_

Ik was nog eens het gevecht aan het bekijken tussen Harry en Voldemort in The Goblet of Fire en daar zag ik een kleine fout, maar het gaat hier wel om detail. Ik geef de link voor het stuk waar de fout zit:

link:
http://www.youtube.com/watch?v=OPBkcMNnwX4

Als je naar 2:16-2:17 gaat zie je duidelijk dat de Zwerkbalcup naast Cedric ligt.

Als je dan het stukje 3:13 - 3:17 bekijkt zie je duidelijk dat Harry eerst nog moet lopen naar Cedric en dan nog de Zwerkbalcup moet someren.

ach om de spanning weer te vergroten.. Cedric en harry hadden meteen wel kunnen weten dat het foute boel was, en geoon weer de viavia gebruiken.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pudding000
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 23 juli 2010
Quote Pudding000 Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2011 om 15:53

Harry Potter en de steen der wijzen.

In de trein als harry zijn litteken laat zien, heeft ron een scheiding in zijn haar. In het volgende shot meteen daarna van ron, is zijn haar warrig voor zijn ogen.

Harry wordt in het begin van de film als baby voor de deur van zijn oom en tante gelegd. Maar op het einde van de film krijgt Harry een fotoboek van hem en zijn ouders en daar is hij al duidelijk een peuter.
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 11 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum