Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: << Fouten van Rowling >> Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 9 Volgende >>
Schrijver Bericht
B4LiFe
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 09 december 2010
Online status: Offline
Quote B4LiFe Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 december 2010 om 20:59
Quote van M8eld

Nee, de mantel kan de spreuken niet afweren, het maakt de persoon in kwestie alleen onzichtbaar

De mantel die deel uitmaakt van de relieken kan alle spreuken afweren volgens het verhaal van baker de bard

Ook nog een fout is dat in boek twee harry opdraait voor he toveren van dobby omdat zogenaamd alleen de locatie, waar getoverd wordt, bekend zou zijn en niet precies de persoon. Dat zou betekenen dat alle kinderen van tovenaarsfamilies gewoon thuis zouden kunnen toveren, omdat dat niet bekend zou zijn of vader, moeder of kind zou toveren. Bovendien staat In deel 7 dat deze tracering gebeurt met het Merk, wat ook weer zou betekenen dat harry niet gepakt zou kunnen worden voor de Zweefspreuk van Dobby
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chlidonias
Dreuzel
Dreuzel
De Gie(r)

Lid geworden: 02 december 2005
Quote Chlidonias Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 december 2010 om 21:33
Quote van B4LiFe

De mantel die deel uitmaakt van de relieken kan alle spreuken afweren volgens het verhaal van baker de bard 

Check eens het topic over de onzichtbaarheidsmantel van Harry: er zijn in de boeken minstens drie voorbeelden waarbij de mantel niet beschermt tegen spreuken. Bovendien zegt Perkamentus in King's Cross nog eens expliciet dat de mantel niet beschermt tegen onvergeeflijke vloeken.
En tenslotte heeft Rowling zelf de mantel de genadeslag gegeven door in de Bloomsbury Live chat van eind juli 2007 te zeggen dat Perkamentus Harry en Ron onder de onzichtbaarheidsmantel kon ontdekken (in Hagrids hut in boek 2), doordat hij een niet-verbale Hominem Revelio uitvoerde.  Dus zelfs de gave van volledig onzichtbaar maken is de arme mantel niet gegund.
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )
IP IP gelogd
Terug naar boven
Finn
Zwadderich
Zwadderich
"Fuck it" is my guiding philosophy

Lid geworden: 14 november 2010
Quote Finn Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 december 2010 om 22:22
neenee dat zegt Harry:

ongeveer zo: "Maar zelfs al had mijn vader de mantel gehad, dan had dat niks uitgemaakt, want hij beschermd niet tegen onvergeeflijke vloeken." Maar Perkamentus bevestigd het wel
Ik ben hier voor de koekjes
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chlidonias
Dreuzel
Dreuzel
De Gie(r)

Lid geworden: 02 december 2005
Quote Chlidonias Beantwoordbullet Geplaatst op: 10 december 2010 om 20:58
Quote van B4LiFe

Ook nog een fout is dat in boek twee harry opdraait voor he toveren van dobby omdat zogenaamd alleen de locatie, waar getoverd wordt, bekend zou zijn en niet precies de persoon. Dat zou betekenen dat alle kinderen van tovenaarsfamilies gewoon thuis zouden kunnen toveren, omdat dat niet bekend zou zijn of vader, moeder of kind zou toveren. Bovendien staat In deel 7 dat deze tracering gebeurt met het Merk, wat ook weer zou betekenen dat harry niet gepakt zou kunnen worden voor de Zweefspreuk van Dobby

Het Merk:

Ik vind dit toch ook maar een halfbakken uitvinding van Rowling. Ze had het nodig om een paar mooie wendingen aan het verhaal te geven, maar het bracht uiteindelijk complicaties mee, net zoals de Tijdverdrijver, het taboe op de naam Voldemort, het Verdwijnselen, de Sluipwegwijzer, enz.

Volgens Dwaaloog is het Ministerie in staat “magische activiteit” te ontdekken in de nabijheid van minderjarigen. Ze weten dus niet precies wie de spreuk uitgevoerd heeft.

Volgens deze definitie liet de zweefspreuk van Dobby dus blijkbaar een alarm afgaan in het Ministerie, en die dachten dat Harry het gedaan had, omdat er geen andere tovenaars in de buurt geacht werden te zijn. So far, so good.

Maar als dit consequent toegepast wordt, zouden dus dagelijks honderden of duizenden van deze signalen op het Ministerie toekomen. Daarom heeft Rowling ooit ergens gezegd dat, als dit gebeurt in een tovenaarshuis of –gezin, het Ministerie geen actie onderneemt, omdat ze ervan uitgaan dat ouders maar voor hun kinderen moeten instaan.

Er blijft dan wel een probleem bestaan met Tom Riddle: die was pas zestien toen hij zijn vader en grootouders vermoordde, en toch staat er nergens vermeld dat het Ministerie hiervan wist. Erger nog, ze veroordeelden Morfin voor de misdaad, terwijl ze door het Merk hadden moeten weten dat er een minderjarige bij betrokken was.

Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )
IP IP gelogd
Terug naar boven
Hedwig_93
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 01 december 2010
Quote Hedwig_93 Beantwoordbullet Geplaatst op: 10 december 2010 om 22:46
Over dat Merk stel ik me ook altijd vragen als ik de boeken lees. Maar ik vergeef het Rowling wel, ze heeft nog altijd een van de mooiste verhalen aller tijden geschrevenSleepy
IP IP gelogd
Terug naar boven
B4LiFe
Flubberwurm
Flubberwurm

Quote B4LiFe Beantwoordbullet Geplaatst op: 10 december 2010 om 23:58
Quote van Hedwig_93

Over dat Merk stel ik me ook altijd vragen als ik de boeken lees. Maar ik vergeef het Rowling wel, ze heeft nog altijd een van de mooiste verhalen aller tijden geschrevenSleepy

Ik denk niet dat iemand op dit forum het niet met je eens is :) maar toch is het interessant de fouten te zoeken en te vinden..! Ik had nog niet eens over dat met Tom Riddle nagedacht! Wat ik nog een foutje vind, maar niet echt duidelijk:

Aan het begin van boek 1 heeft Ron het over de druk die hij voelt. Daarin zegt hij zoiets van: 'fred en george halen veel streken uit maar halen ook altijd goede cijfers'. Ik vind het woord 'altijd' toch wel inhouden dat ze al meerdere jaren goede cijfers halen. Maar fred en george zitten toch maar 1 jaar hoger dan harry en ron?
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chloë
Ravenklauw
Ravenklauw
Glows in the Dark

Lid geworden: 04 juni 2009
Quote Chloë Beantwoordbullet Geplaatst op: 11 december 2010 om 00:33
@hierboven: Fred en George zijn twee jaar ouder dus dan klopt die 'altijd' wel. :)
The climb is all there is.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Autumn
Dreuzel
Dreuzel

Lid geworden: 06 oktober 2010
Quote Autumn Beantwoordbullet Geplaatst op: 11 december 2010 om 21:07
Iets knaagt aan me over het feit dat hermelien in de eerste film en dan het stukje in de trein dat het trio het eerst elkaar ontmoet.

Ron voert hier een spreuk uit(die niet klopt) waarna hermelien zegt dat ze al kleine spreuken heeft geoefend die allemaal werkte.

Maar als je een staf had gekocht werd je toch in de gaten gehouden(over het merk gedoe)

Wat denken jullie?
IP IP gelogd
Terug naar boven
B4LiFe
Flubberwurm
Flubberwurm

Quote B4LiFe Beantwoordbullet Geplaatst op: 11 december 2010 om 22:19
Ik vind het ook vaag dat harry t niet ziek vet vindt om al die spreuken enzo te gaan oefenen. Alleen Hermelien heeft al die spreuken geoefend, maar het lijkt me da iedereen niet kan wachten om te gaan toveren.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Amethyst
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 04 november 2010
Quote Amethyst Beantwoordbullet Geplaatst op: 11 december 2010 om 22:51
het kan misschien ook wel zijn dat de Zweinsteinexpres en deel van Zweinstein is, waardoor er ook in de Zweinsteinexpres wordt getoverd.

En.. het lunchkarretje komt altijd rond de middag.
De Zweinsteinexpres vertrekt altijd om 11 uur.. dus misschien rond 12 uur, half 1 dat het lunchkarretje komt... Het lunchkarretje is al vertrokken als Hermelien langs komt
Het kan dus zijn dat ze de pad nog maar een kwartier kwijt zijn, bijvoorbeeld, waardoor ze algauw een uur heeft kunnen oefenen. Ze is een getalenteerde heks dus dit kan misschien wel genoeg zijn..
Je hoeft niets bijzonders te zeggen of te doen om bijzonder te zijn.
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 9 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum