Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: << Fouten van Rowling >> Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 9 Volgende >>
Schrijver Bericht
superpowersam
Ravenklauw
Ravenklauw
Triforce of Spaghetti

Lid geworden: 28 november 2010
Online status: Offline
Quote superpowersam Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juli 2013 om 11:12
Ik vermoed dat Vernon er idd één uit Japan heeft geïmporteerd voor zijn geliefde Dudley :P
'Whoa whoa, there's still plenty meat on that bone! Now you throw this in a pot, add some broth and a potato, and baby you've got a stew going!'
IP IP gelogd
Terug naar boven
LisaPatatje
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 24 oktober 2012
Quote LisaPatatje Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 oktober 2013 om 20:31
Harry word in de geheime kamer gebeten door de basilisk maar het gruzielementgedeelte in hem werd niet vernietigd terwijl hij al wel een deel van voldemort in zich had. Al wist Harry dat toen nog niet. Hoe kan dat? Het dagboek werd wel vernietigd door middel van dezelfde tand.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Jenne
Ravenklauw
Ravenklauw
One gnome to rule them all

Lid geworden: 19 juli 2003
Quote Jenne Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 oktober 2013 om 22:25
Het verschil zit denk ik in het feit dat de tand niet door het gruzielement in Harry heen ging, maar wel door die in het boek, omdat dat als geheel een gruzielement is. In Harry zat, als ik het goed begrepen heb, het gruzielement op de plaats van het litteken. Vandaar dat hij daar altijd pijn voelde als Voldemort dichtbij was, bijvoorbeeld.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chlidonias
Dreuzel
Dreuzel
De Gie(r)

Lid geworden: 02 december 2005
Quote Chlidonias Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 oktober 2013 om 23:27
Wat Jenne zegt, houdt steek. Misschien is er ook nog meer: hier hebben we het daar ook al eens over gehad: strikt genomen is Harry geen Gruzielement, enkel toevallige drager van een stuk ziel van Voldemort. Bovendien werd de werking van het gif van de Basilisk direct tegengewerkt door de tranen van Felix.
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )
IP IP gelogd
Terug naar boven
ExpectoPatrona
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 02 maart 2014
Quote ExpectoPatrona Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 april 2014 om 21:18
Een vraagje: Waarom kan Ron een rat meenemen naar Zweinstein als er in de brief staat dat je alleen als huisdier een uil, kat of een pad mee mag nemen?

Sorry als dit al eerder is gevraagd..
Look in the Mirror of Erised to see who you really want to be.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Joël
Dreuzel
Dreuzel
Semper Fi

Lid geworden: 05 augustus 2011
Quote Joël Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 mei 2014 om 12:20
Volgens mij is hier nooit echt antwoord op gegeven in de boeken. Ron heeft gewoon (alweer) de schoolregels gebroken, I guess :p Bovendien heeft hij die rat van Percy gekregen, wellicht dat Percy al toestemming had om een rat te houden?
IP IP gelogd
Terug naar boven
deniseXvertogen
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 28 april 2014
Quote deniseXvertogen Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 mei 2014 om 23:34
Erg interessant om te lezen,
zo zie je maar weer dat ik de boeken (ookal heb ik ze meerdere malen gelezen) toch niet zo precies heb gelezen en veel dingen me niet zijn opgevallen ;p
Happyness can be found,
even in the darkest of times.
If one only remebers to,
turn on the lights.
~Albus Dumbledore
IP IP gelogd
Terug naar boven
doenitz
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 31 juli 2014
Quote doenitz Beantwoordbullet Geplaatst op: 31 juli 2014 om 13:28
Ik ben weeral eens de boeken gaan herlezen, ik ben nu bezig met de steen der wijzen en daar heb ik toch een vraagje.
in het begin van het boek neemt hagrid de steen uit de kluis en brengt die naar perkamentus.
op blz 120 komen de 3 met marcel op de kamer met pluisje en ziet hermelien dat die op een luik zit en zodus iets bewaakt. vermoedelijk de steen.
in hdstk12 (de spiegel van nereheb) staat de spiegel gewoon in een leeg lokaal wanneer harry in dat lokaal vlucht weg van vilder.
nu vraag ik mij af, zat de steen dan al in de spiegel, indien ja wat doet pluisje op de 3de verdieping daar dan nog.
indien neen, hoe heeft perkamentus dan de steen eerst beveiligt?
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chlidonias
Dreuzel
Dreuzel
De Gie(r)

Lid geworden: 02 december 2005
Quote Chlidonias Beantwoordbullet Geplaatst op: 31 juli 2014 om 13:56
Volgens de timeline van HP-Lexicon is het zo: (ik heb de boeken hier niet bij de hand; maar HP-Lexicon is meestal nogal betrouwbaar, zeker waar het de oudere boeken betreft):

Nadat Hagrid de Steen der Wijzen uit Gringott's had gehaald en mee naar Zweinstein had genomen, heeft Perkamentus hem verstopt, blijkbaar in de kamer waar hij ook uiteindelijk door Krinkel gevonden is. Perkamentus en de andere leraren zetten dan intussen hun verschillende verdedigingsmechanismen op. De Spiegel van Neregeb is hierbij dan nog niet betrokken. Harry vindt de Spiegel eind december 1991. Pas na enkele dagen besluit Perkamentus dan om de spiegel weg te halen en over te brengen naar de schuilplaats van de Steen der Wijzen, en om de Steen dan ook in de spiegel te steken.
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )
IP IP gelogd
Terug naar boven
Joël
Dreuzel
Dreuzel
Semper Fi

Lid geworden: 05 augustus 2011
Quote Joël Beantwoordbullet Geplaatst op: 31 juli 2014 om 14:02
Naar mijn idee zit het zo:

De Steen der Wijzen heeft nooit in de spiegel gezeten ;) De spiegel laat slechts zien wat iemand begeert op het moment dat diegene erin kijkt. Het was dus slechts één van de zeven beveilingsmethoden die de Steen beschermden.
De Steen der Wijzen is, nadat Albus Perkamentus zijn veiligheid in twijfel trok, door Hagrid uit de kluis gehaald. Bij aankomst op Zweinstein heeft Perkamentus de Steen direct beveiligd met behulp van de zeven beveilingen. Pluisje is er daar ook één van en wel de eerste. Hij bewaakt slechts het luik dat toegang verschaft tot de volgende kamer. De spiegel is later toegevoegd aan de beveilingen.

EDIT: Never mind, Chlidonias was me natuurlijk voor XD
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 9 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum