Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Ravenklauw
 Het Harry Potter Forum : Zweinstein : Ravenklauw
Onderwerp: Werktopic Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 31
Schrijver Bericht
dreuzel fan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Zwaartekracht zuigt

Lid geworden: 06 augustus 2006
Online status: Offline
Quote dreuzel fan Beantwoordbullet Geplaatst op: 20 februari 2020 om 20:15
Whauw! Dat is een job waar ik toch dacht dat het er serieus aan toe gaat.
Snap dat je daarmee zit. Tenslotte doe je je werk wel graag. En de hoofdgriffier kan hun niet eens tot orde roepen of zo?
Vind dat er eens mag gelachen worden op de werkenvloer maar overdrijven hoeft nu ook weer niet toch.
After all this time? Always
IP IP gelogd
Terug naar boven
heksentoeren
Dreuzel
Dreuzel
I tawt I taw a puddy tat!

Lid geworden: 14 juli 2004
Quote heksentoeren Beantwoordbullet Geplaatst op: 20 februari 2020 om 20:37
Het heeft niets te maken met lachen. De hoofdgriffier heeft een aantal wijzigingen doorgevoerd. Ik heb daar niets mee te maken, maar ik word genegeerd en er was iemand die tegen mij uitvloog zonder reden.

En niet alleen ik is daar het slachtoffer van.
"The secret of flight is this: you have to do it immediately, before your body realizes it is defying the laws." ~ Michael Cunningham
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 27 november 2008
Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 04 maart 2020 om 14:23
Zijn er mensen die wel eens aan een carrièreswitch denken?

Een goede kennis van mij en Eef doet het gewoon. Ik vind het wel dapper, maar zo achteraf (ik heb hem zo'n 25 jaar geleden in de kroeg leren kennen en ook een keer de Nijmeegse Vierdaagse met hem gewandeld) denk ik: ja - Hij is er gewoon het type voor!

IP IP gelogd
Terug naar boven
dreuzel fan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Zwaartekracht zuigt

Quote dreuzel fan Beantwoordbullet Geplaatst op: 04 maart 2020 om 14:46
Whauw, mooi van hem! Het is wel een heel andere richting he zeg! Knap dat hij dit doet.

Denk dat het ook een beetje durven en financieel kunnen is.
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit maar hier zit je tijdens je studie vaak zonder loon of soms een kleine vergoeding. (als je studeert voor een knelpuntberoep, dan krijg je een vergoeding) Dat alleen al weerhoud me ervan om opnieuw te gaan studeren. Daarvan afgezien zit ik goed waar ik zit. Ik doe mijn job graag ook al word ik er niet rijk van.

In principe heb ik al een carrièreswitch gedaan. Ik ben afgestudeerd als restauranthouder + sommelier + bedrijfsbeheer. Pas daarna ben ik voor kinderverzorgende gaan studeren. Maar omdat ik nog maar van de schoolbanken was toen voelt het niet echt als een grote switch. Als je na jaren werken opnieuw gaat studeren voelt zo iets denk ik toch veel groter aan.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 27 november 2008
Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 04 maart 2020 om 22:36
Restauranthouder en sommelier, echt? Dat had ik nou helemaal niet achter je gezocht!

Zoals je kan lezen in het artikel, is het ook in Nederland zo dat je niet financieel ondersteund wordt als je jezelf om wil scholen. Hij werkt immers nog vier dagen per week bij zijn oude werkgever, een dag per week stage op de basisschool en twee avonden les op de Pabo (en hij zal ook nog huiswerk meekrijgen). De studie wordt door hem zelf bekostigd via de aanspraak op 'ontwikkelingsgeld', een personeelsreserve die veel grote bedrijven en instanties hebben. Fulltime studeren kan echter niet, zeker niet als je, zoals hem, drie kinderen hebt. (of je moet een partner hebben met een zeer goede baan en daarbij heel lage woonkosten.)

Wat zijn knelpuntberoepen? Aan wat voor functies moet ik dan denken?
IP IP gelogd
Terug naar boven
Nemaya
Ravenklauw
Ravenklauw
Hogwarts will always welcome you home

Lid geworden: 05 juli 2003
Quote Nemaya Beantwoordbullet Geplaatst op: 04 maart 2020 om 23:07
Ik ben de laatste tijd eigenlijk constant aan het switchen. Ik heb biologie gestudeerd, ben toen post gaan bezorgen (want elders kwam ik niet aan de slag), vorig jaar heb ik een maand of 4 in de groenteveredeling gewerkt, en nu werk ik weer bij de post, maar als voorbereider ipv bezorger.
Wat ik nu doe vind ik leuk om te doen en de tijd gaat als een speer, maar qua vakanties niet erg flexibel. December = geen vakantie. Dus of ik na 5 augustus nog bij PostNL werk is nog even afwachten.

Ik merk wel dat het met mijn handen werken mij energie geeft. Ik heb wat handwerkjes afgemaakt de afgelopen tijd (knoopkussens), ben volop aan het naaien (ook meerdere projecten) en heb nog een borduurpatroon en draad liggen om aan te beginnen.

Ik zit er soms wel eens aan te denken om een praktische opleiding te volgen, maar ik heb er nog niet echt een gevonden (of echt gezocht, really) waarvan ik denk: ja, dat wordt het.
"Motivation gets you through the day, but inspiration lasts a lifetime." - Nick Vujicic
Pottermore: WildCastle69 - Hufflepuff
IP IP gelogd
Terug naar boven
dreuzel fan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Zwaartekracht zuigt

Quote dreuzel fan Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 maart 2020 om 20:42
@Sonja: Wel ja, het was niet echt eigen keuze. Ik moest van mijn moeder in de horeca gaan werken. Toen was dat 4 dagen werken (maar onoficieël waren dat toch vaak 5 of 6) en 1 dag school. Die studie heb ik afgemaakt toen ik 19 was. Ben er even blijven werken om dan toch mijn eigen ding te doen.
Knelpuntberoepen houd het volgende in (kopie van de VDAB)
  • Kwantitatief tekort: er is een te lage uitstroom uit het onderwijs, bijvoorbeeld omdat te weinig studenten die richting kiezen of omdat er geen schoolse opleiding voor bestaat.
  • Kwalitatief tekort: de kandidaten beschikken niet over de gevraagde bekwaamheden.
  • Specifieke arbeidsomstandigheden: weekendwerk, laag loon, zwaar werk, stress...
De lijst met knelpuntberoepen is pagina's lang. Kinderverzorgende staat er ook tussen. Net als bijvoorbeeld leraar, winkelmedewerker of belastingscontroleur.

@Nems: Het is soms zoeken tot je je ware roeping gevonden hebt he. Werk vinden is ook niet gemakkelijk, of je er nu een diploma voor hebt of niet.
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 31
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum