Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: JKR schrijft onder pseudoniem Robert Galbraith Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 12 Volgende >>
Schrijver Bericht
Chloë
Ravenklauw
Ravenklauw
Glows in the Dark

Lid geworden: 04 juni 2009
Online status: Offline
Quote Chloë Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 augustus 2017 om 23:17
Ik heb de eerste twee afleveringen gezien (opgenomen op de BBC). De uitzendingen waren zondag en maandag, wat een beetje vreemd is aangezien de derde aflevering wel zondag is.

Alleszins, ik vind het tot nu toe goed gebracht. Het is een hele tijd geleden dat ik de boeken gelezen heb, dus veel weet ik er niet van (behalve wie het gedaan heeft :p), maar het lijkt me een vrij goede verfilming ervan. Ik vind de acteur die Comoran Strike speelt het goed doen. Hij brengt het ruwe (niet ruig, gewoon een man die gehard is door het leven) van het personage over. Ik vind dat Robin wel een beetje op de achtergrond geduwd is. Allez, ik vind dat ze in de boeken meer nadrukkelijk een rol speelt. Maar dat is eerder een gevoel. Ik ben benieuwd naar de laatste aflevering.
The climb is all there is.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 september 2017 om 12:27
Ik heb ondertussen ook de eerste twee afleveringen bekeken. Inderdaad heel verwarrend dat er maandag ook een episode was, die had ik dus helemaal gemist. De volgende episodes komen nu wel steeds elke zondag, ook die van The Silkworm.

Ik ben net als Chloë al redelijk veel vergeten van het boek, behalve wie de dader is. Ik zou niet kunnen zeggen welke dingen ze veranderd hebben en welke niet, al ben ik vrij zeker dat ze de tijdlijn soms veranderen, bv Robins sollicitatie. Maar dit mag best, het is een tv-serie. Ik vind Robin en Strike heerlijk om naar te kijken. Veel dingen, zoals de flat en het ronddwalen in Londen, zijn precies zoals ik me had voorgesteld. Strike is - denk ik - veel knapper en magerder dan in het boek, hij zegt er zelfs iets van, dat hij alles kan eten zonder dik te worden. Matthew irriteert me al onmiddellijk. Over Robins rol: veel zal afhangen van de volgende episodes, het is in principe logisch dat ze nu vooral in het kantoor is omdat ze nog steeds denken dat ze maar tijdelijk zal blijven. Het zal des te bevredigender zijn wanneer ze zelf belangrijke dingen gaat ontdekken en een evenwaardige partner wordt. Ze toont nu alleszins al goed haar skills met haar accenten :p

Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Online status: Online
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 september 2017 om 16:41
Same here, ik weet de grote lijnen nog, en wie het gedaan heeft, maar verder weet ik ook niet meer zo veel van het boek. Naar mijn gevoel hebben ze een aantal dingen een beetje vereenvoudigd, komen de doorbraken sneller, komen ze makkelijker met nieuwe ideeën en zo. Maar dat vind ik prima, als je het boek letterlijk zou verfilmen, zou het denk ik te langdradig worden voor tv en zou niemand nog kunnen volgen die de boeken niet gelezen heeft.

Dat Robin nog wat op de achtergrond is, vind ik ook wel logisch, volgens mij is het pas in de volgende boeken dat ze een grotere rol krijgt. En in de volgende aflevering gaan ze shoppen voor een jurk, dus dan wordt ze ook belangrijker.

Maar ja, ik vind het zeker het kijken waard.
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
Saskiaatje
Dreuzel
Dreuzel
Just be patient.

Lid geworden: 02 juli 2004
Quote Saskiaatje Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 september 2017 om 23:20
Ik vind ook dat ze de sfeer heel goed neerzetten :) En Robin ziet er echt precies zo uit zoals ik me haar had voorgesteld. Ik vind het echt een goeie serie.
At the end of the rainbow, with gold in our hands
Achter de Regenboog
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chloë
Ravenklauw
Ravenklauw
Glows in the Dark

Lid geworden: 04 juni 2009
Quote Chloë Beantwoordbullet Geplaatst op: 12 september 2017 om 14:48
Wat vinden jullie van de verfilming van The Silkworm? Zelf herinner ik me het verhaal nog minder dan The Cuckoo's Calling, maar ik vermoed dat er wel heel wat geknipt moet geweest zijn om het in twee afleveringen te verfilmen in plaats van drie. Zelf vind ik het goed qua tempo. Het verhaal is ook veel gruwelijker dan het eerste boek en dat was wel even wennen wanneer ik het daadwerkelijk op het scherm zag. Het is fijn dat Robin nu meer naar de voorgrond komt. Met haar rijden door 'the country', heerlijk! De serie blijft zeker de moeite waard om te kijken.
The climb is all there is.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 12 september 2017 om 17:39
Misschien niet slecht dat het maar twee afleveringen zijn, want 't is inderdaad nogal gruwelijk... Ik denk dat ik wel nog weet wie het gedaan heeft, en ik begon me ook wel de arrestatie van Leonora te herinneren toen de aflevering halfweg was, maar verder weet ik de details niet meer. Robin is super, Matthew des te irritanter :') Ik dacht dat ze hem sympathiek gingen maken, maar nu ben ik gewoon Robin+Strike all the way. De onthulling over waarom ze de universiteit verliet zal ook wel snel volgen, misschien in de laatste aflevering al, hoewel dat in de boeken pas in het derde boek komt. Maar Career of Evil was, als ik het me herinner, ook redelijk gruwelijk, dus we zijn er nog niet vanaf... :p

IP IP gelogd
Terug naar boven
Chlidonias
Dreuzel
Dreuzel
De Gie(r)

Lid geworden: 02 december 2005
Quote Chlidonias Beantwoordbullet Geplaatst op: 24 september 2017 om 13:22
Quote van Saskiaatje

Ik vind ook dat ze de sfeer heel goed neerzetten :) En Robin ziet er echt precies zo uit zoals ik me haar had voorgesteld. Ik vind het echt een goeie serie.

Helemaal mee eens. Ook met Karen: de sfeer, de locaties, de straten van Londen, de acteurs, het is allemaal precies zoals ik het me had voorgesteld. Tom Burke en Holliday Granger zijn perfect gecast. Ook de arrogante politieman Eric Wardle, zus Lucy, Tony Landry, Ciara, Tansy en nog meer. Alleen Evan Duffield leek me wat karikaturaal, en niet knap genoeg. En Strike moet niet voortdurend afgebrande lucifers op straat gooien...
Ik vind het ook grappig om Engelse acteurs uit andere series of films te herkennen: Martin Shaw (Tony Landry = Inspector George Gently), Elarica Johnson (Lula Landry = de waitress uit de beginscènes van HP en de Halfbloedprins; ik vond dat toen al zo'n knappe), Tara Fitzgerald (Tansy Bestigui = Selyse Baratheon uit GoT).

The Silkworm moet ik nog zien. Ik kijk er al naar uit.
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 25 september 2017 om 20:13
Quote van Chlidonias

Elarica Johnson (Lula Landry = de waitress uit de beginscènes van HP en de Halfbloedprins; ik vond dat toen al zo'n knappe)

Ooh, die link had ik niet door. Leuk ^^

Jammer dat Career of Evil nog lang op zich laat wachten, ze spreken op de BBC over "late 2018". 't Zijn natuurlijk altijd afleveringen van een uur...
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chlidonias
Dreuzel
Dreuzel
De Gie(r)

Lid geworden: 02 december 2005
Quote Chlidonias Beantwoordbullet Geplaatst op: 24 februari 2018 om 17:41
Zondag 25/02: Career of Evil episode 1 op BBC1 om 22.00 u (21.00 u lokale tijd)!
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 26 februari 2018 om 21:52
Joepie :) Net gekeken, hoe erg is het dat ik eigenlijk niet meer weet wie het gedaan heeft. Dat zullen we volgende week dan wel zien :p Terwijl ik heel Robin haar verhaallijn wel nog goed ken en weet wat er nog gaat komen.

De flashbacks vond ik ook leuk gedaan. Het blijft ingewikkeld om zo'n dik boek met zoveel details in een miniserie te proppen.

IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 12 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum