Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: JKR schrijft onder pseudoniem Robert Galbraith Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 12 Volgende >>
Schrijver Bericht
Avana
Zwadderich
Zwadderich
Yes, I am a H/D-shipping fairy.

Lid geworden: 30 december 2006
Online status: Offline
Quote Avana Beantwoordbullet Geplaatst op: 12 oktober 2013 om 13:04
Quote van Chlidonias

Ik wil gewoon meegesleept worden door het verhaal, en de hoofdpersonen op de voet volgen, zonder in hun plaats te moeten nadenken. En op het einde moeten ze me maar vertellen hoe het allemaal in mekaar zat.
Ja, dit! :)

Volgende week de Nederlandse versie. Ik weet niet of dat al eerder kon, maar hier kun je het eerste hoofdstuk in het Nederlands lezen.

Wat houdt Draco's taakstraaf in? En welke ernstige gevolgen heeft Juvie's geklungel?
Lees het in WW ho 48: De Verspilling van Jean Excellente.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 oktober 2013 om 19:08
Gisteren is de Nederlandse vertaling dus uitgekomen! Ik heb wat zitten bladeren in de FNAC en misschien wil ik hem wel in het Nederlands, omdat dat toch nog iets gemakkelijker leest. Wel 20 euro... 
Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Elle
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 27 augustus 2012
Quote Elle Beantwoordbullet Geplaatst op: 04 november 2013 om 13:13
Ik ben het boek nu aan het lezen in het Nederlands en het boeit me tot nu toe zeker wel. Het leest makkelijk weg en ik vind dat ze een prettige schrijfstijl heeft.
IP IP gelogd
Terug naar boven
fawkesflame
Ravenklauw
Ravenklauw
Robby's beste vriendje

Lid geworden: 11 december 2009
Quote fawkesflame Beantwoordbullet Geplaatst op: 25 december 2013 om 13:13
Ik heb het gekregen met Kerst :D Na de examens zal ik het wel eens lezen ^^ Ben benieuwd, want The Casual C-Vacancy vond ik niet zo heel goed.
“Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: We leven allemaal onder dezelfde hemel, maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon." Tito uit Rocket Power
IP IP gelogd
Terug naar boven
IjsbrantB
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 03 augustus 2013
Quote IjsbrantB Beantwoordbullet Geplaatst op: 29 december 2013 om 22:52
Ik heb dit boek net uitgelezen. Ik kan zeggen dat het de moeite is om te lezen. Goed plot en knap geschreven! Enkel moet ik toch toegeven dat het nu ook niet zo'n bijzonder boek is. Het is een detective die weliswaar goed in elkaar zit en best wel het beginpunt van een leuke reeks zou kunnen worden. Maar toch mis ik iets. Of is het gewoon de gedachte dat de vrouw die Zweinstein geschapen heeft en de meest geliefde personages ter wereld meer kan? Want steeds als ik in dit boek las, dacht ik dit is van dezelfde vrouw die dat allemaal bedacht heeft. Daarom voelt dit in vergelijking met Harry Potter nogal normaal en gewoontjes aan. Maar ja, natuurlijk is het niet goed om alles met haar vorig werk te vergelijken. Beide zijn van een heel ander kaliber. Alleen zou een verhaal als dat van Cuckoo's Calling verzonnen kunnen zijn door de zoveelste detective schrijfster maar kun je moeilijk iemand bedenken die iets gelijkaardig en zo goed als Harry Potter zou kunnen schrijven. Ben ik nog te volgen? :p Toch weer een zeer goed boek waar ik van genoten heb! Besluit: een prima detective met een dader die je niet zag aankomen ;)
Sinds kort een grote Doctor Who fan.
Ik wil van die flubberworm onder mijn naam af :)
Follow me on twitter @ijsbrantB
IP IP gelogd
Terug naar boven
Jimmy2
Dreuzel
Dreuzel

Lid geworden: 23 augustus 2013
Quote Jimmy2 Beantwoordbullet Geplaatst op: 08 januari 2014 om 09:18
Ik wil het heel graag lezen!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chloë
Ravenklauw
Ravenklauw
Glows in the Dark

Lid geworden: 04 juni 2009
Quote Chloë Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 februari 2014 om 23:32
Rowling is superproductief precies. Zonet is aangekondigd dat het vervolg van The Cuckoo's Calling de titel The Silkworm zal dragen en dat het al in juni zal verschijnen! :D

Synopsis:

Private investigator Cormoran Strike returns in a new mystery from Robert Galbraith, author of the #1 international bestseller The Cuckoo’s Calling.
When novelist Owen Quine goes missing, his wife calls in private detective Cormoran Strike. At first, Mrs. Quine just thinks her husband has gone off by himself for a few days–as he has done before–and she wants Strike to find him and bring him home.
But as Strike investigates, it becomes clear that there is more to Quine’s disappearance than his wife realizes. The novelist has just completed a manuscript featuring poisonous pen-portraits of almost everyone he knows. If the novel were to be published, it would ruin lives–meaning that there are a lot of people who might want him silenced.
When Quine is found brutally murdered under bizarre circumstances, it becomes a race against time to understand the motivation of a ruthless killer, a killer unlike any Strike has encountered before…
A compulsively readable crime novel with twists at every turn, THE SILKWORM is the second in the highly acclaimed series featuring Cormoran Strike and his determined young assistant, Robin Ellacott.

(bron)

The climb is all there is.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Avana
Zwadderich
Zwadderich

Quote Avana Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 februari 2014 om 23:43
Oh wow, in juni al!! Geweldig. Ik hoop dat zijn assistente/secretaresse ook weer een rol krijgt.
Een goed excuus om The Cuckoo's Calling voor juni nog eens te herlezen.

Wat houdt Draco's taakstraaf in? En welke ernstige gevolgen heeft Juvie's geklungel?
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 februari 2014 om 08:06
THE SILKWORM is the second in the highly acclaimed series featuring Cormoran Strike and his determined young assistant, Robin Ellacott. ^^

What the hell betekent Silkworm? :P
Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Avana
Zwadderich
Zwadderich

Quote Avana Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 februari 2014 om 08:08
Hm, niet eens over nagedacht, maar als ik moet gokken zou ik zeggen 'zijderups'? xD

edit:
*googlet* yep, goed gegokt ^^
Interessante titel dus.

IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 12 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum