Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Zwadderich
 Het Harry Potter Forum : Zweinstein : Zwadderich
Onderwerp: Bizarre voornamen Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 3 Volgende >>
Schrijver Bericht
Fransje
Zwadderich
Zwadderich
CARPE DIEM

Lid geworden: 25 januari 2006
Online status: Offline
Quote Fransje Beantwoordbullet Onderwerp: Bizarre voornamen
    Geplaatst op: 15 januari 2014 om 18:05
Het nieuwe jaar is begonnen, dus kunnen we terugkijken naar alle top 10, top 100 of top 1000 van zo'n beetje alles van het afgelopen jaar. Zo ook de top zoveel van de meest bizarre voornamen.

Sommige namen vind ik best wel meevallen (het gaat immers om een mening), maar sommige namen sta ik gewoon verbijsterend naar te kijken. Als je je kind Anaa'Ol of Meklit of Phuc noemt.... Dan moet je je kind werkelijk haten, denk ik dan (ook weer een mening).

Of wat dacht je van Juëquinaisheley of K’Chewaynö? Je moet lettergreep voor lettergreep hardop uitspreken om zo'n beetje te achterhalen hoe het klinkt...

Er zitten ook grappige namen tussen die ik nog best wel leuk vind ook. Miao en Dauw bijvoorbeeld of wat vind je van Feeërieke (ja, van die reclame ja). Dat vind ik wel grappig.

Bizarre Nederlandse Namen
Bizarre Belgische Namen

IP IP gelogd
Terug naar boven
Dido
Ravenklauw
Ravenklauw

Lid geworden: 17 maart 2010
Quote Dido Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 18:07
Toevallig mail ik het artikel dat hierover in het AD staat net naar een vriendin!

Sommige zijn inderdaad echt tè erg, hoe kan je je kind dat aan doen? Die weten dan pas hoe ze hun naam moeten schrijven als ze 15 zijn of zo..
Kites rise higher against the wind, not with it.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chloë
Ravenklauw
Ravenklauw
Glows in the Dark

Lid geworden: 04 juni 2009
Quote Chloë Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 18:47
Ja, ik had het ook toevallig vandaag over met iemand. Omdat op de radio het ging over iemand die zijn kind Loezer had genoemd. Serieus. --' Ik kreeg gisteren nog een mail met een babysitaanvraag voor kindjes die Lucky en Poppy heten. Dat vind ik al vreemd genoeg en die lijst is gewoon bizar. Dit is inderdaad niet denken aan hoe je kind zich later voelt. Hoe je het ook draait of keert, de maatschappij reageert hierop. En het kind die opgroeit en dan ontdekt dat de naam Loezer afgeleid is van loser wat allesbehalve een positieve betekenis heeft.. Zelfs als het niet gepest zou worden (ik hoop altijd dat andere zich erboven stellen, maar dat is maar een ijdele hoop), zal het kind zichzelf in twijfel trekken. Of als het kind gewoon zijn naam niet kan schrijven. Handig in deze maatschappij waar je overal je naam moet opgeven. *zucht*
The climb is all there is.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 18:56
Sommige namen zijn inderdaad te erg, maar er staan er ook tussen (de Vlaamse lijst heb ik bekeken) die ik helemaal niet zo raar vind. Ik zag bijvoorbeeld de naam Stig ertussen staan, ik ken iemand van mijn leeftijd die zo heet. Is echt een heel gewone naam van Scandinavische oorsprong.
Sommige zijn ook hoogstwaarschijnlijk afkomstig van baby's van Afrikaanse origine, in die culturen is het heel gewoon om je kind Bonheur, Courage, Divine Amour of iets dergelijks te noemen. Ik ontmoette eens iemand uit Ghana of Gabon of zoiets en die heette Innocent (het Franse woord). Dus een naam die voor ons vreemd is, kan in een andere cultuur best heel gewoon zijn.
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
Sarah
Huffelpuf
Huffelpuf
The High Warlock of Brooklyn

Lid geworden: 19 juni 2011
Quote Sarah Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 19:08
Bij mijn vader in de klas (hij is leraar) was er ooit een meisje die Pommelientje heette... xD Ja, ik vraag me soms ook wel af wat mensen denken als ze hun kind zo'n bizarre voornaam geven. Aan de ene kant begrijp ik wel dat ze een bijzondere naam willen voor hun kind, maar de grens tussen bijzonder en bizar is volgens mij flinterdun. :')

Edit: Wel vind ik het tof dat er mensen zijn die hun dochter Khaleesi noemen. xD

IP IP gelogd
Terug naar boven
Lycke
Zwadderich
Zwadderich
"Worrying means you suffer twice"

Lid geworden: 04 maart 2008
Quote Lycke Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 19:46
Ik vind Zomer niet zo raar, haha. Komt waarschijnlijk door de vertaalde serie van Zomer in Transsylvanië.

En mijn naam zal ook vast een soort van "waarom makkelijk doen als het moeilijk kan"-categorie zijn, maar ja. Middeleeuws :p
IP IP gelogd
Terug naar boven
Kyrke
Ravenklauw
Ravenklauw
mistaking clouds for mountains

Lid geworden: 01 april 2007
Quote Kyrke Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 19:55
Quote van Fransje

wat vind je van Feeërieke (ja, van die reclame ja).

Reclame? Welke reclame?
Feeëriek is trouwens gewoon een Nederlands bijvoegelijk naamwoord, ik vind het wel mooi :) En omdat het niet zo vaak gebruikt wordt, klinkt het niet zo gek als naam. Een beetje als Frederieke, maar dan met een paar medeklinkers minder.
...waar 't leven oplost tot een ruimschootsch droomen...

IP IP gelogd
Terug naar boven
Dido
Ravenklauw
Ravenklauw

Quote Dido Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 20:00
Ik vind Feeërieke ook nog wel leuk inderdaad!

Als ik dit zo zie ben ik toch wel heel blij dat mijn ouders me gewoon 'Anna' genoemd hebben, al past mijn tweede naam ook zo in dit rijtje. Altijd leuk als je ergens je volledige naam op moet geven...

@ Lycke, zo gek is jouw naam toch niet? Ik vind het leuk!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Lycke
Zwadderich
Zwadderich
"Worrying means you suffer twice"

Lid geworden: 04 maart 2008
Quote Lycke Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 20:01
Nee, hij is ook niet gek Anna :) Ik moet hem gewoon steeds spellen enzo.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Dido
Ravenklauw
Ravenklauw

Quote Dido Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 20:03
Oh ja, dat herken ik wel van de rest van mijn naam (mijn voornaam gaat bij de meeste mensen nog net goed), irritant is dat hè?
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pagina  van 3 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum