Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Zwadderich
 Het Harry Potter Forum : Zweinstein : Zwadderich
Onderwerp: Bizarre voornamen Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 3 Volgende >>
Schrijver Bericht
Fransje
Zwadderich
Zwadderich
CARPE DIEM

Lid geworden: 25 januari 2006
Online status: Offline
Quote Fransje Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 20:05
Quote van Kyrke

Reclame? Welke reclame?
Deze en deze. Tongue

Edit: Ik ga trouwen met een man uit het hoge noorden (lees: Groningen) en ik merk dat in het hoge noorden andere namen gewoon zijn als namen die ik gewend ben in het zuiden des lands (waar ik vandaan kom).

IP IP gelogd
Terug naar boven
Meike
Griffoendor
Griffoendor
Benaddicted

Lid geworden: 04 januari 2005
Quote Meike Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 21:01
*grinnikt* Ik zie 'Sax' op de lijst van de Nederlandse jongensnamen staan.. Ik ken iemand die haar baby Sax heeft genoemd. Ze heeft een tweeling gekregen en de jongen heet Sax. Maar ik vond 't een beetje vreemd, want als je dat een beetje Engelstalig uitspreekt.. eh.. klinkt het alsof je je kind heel anders hebt genoemd.
Nieuwste tekening; Mark Gatiss
Reacties zijn meer dan welkom!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Jenne
Ravenklauw
Ravenklauw
One gnome to rule them all

Lid geworden: 19 juli 2003
Quote Jenne Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 januari 2014 om 21:19
Sommige namen vind ik meevallen, maar de meeste zijn heel bizar. Ik snap niet hoe ouders hun kinderen dat aan kunnen doen. Natuurlijk is het leuk als je een unieke naam hebt, maar het zou leuk zijn als die niet belachelijk klinkt en je hem niet tien keer moet herhalen voordat mensen hem weten of kunnen spellen.

En zoals hiervoor al gezegd is: houden die ouders dan totaal geen rekening met de maatschappij? Ik zou graag zien dat mensen niet moeilijk doen over namen, maar het is helaas een feit dat kinderen snel de neiging hebben om vreemde namen belachelijk te maken. Ik hoop, en vermoed het ook eigenlijk in sommige gevallen, dat sommige namen alleen doopnamen zijn en geen roepnamen.

Dit doet me denken aan een gesprek dat ik een tijd terug had met een oppaskindje. Zij zat me iets te vertellen en het verhaal was nogal chaotisch, maar op een gegeven moment ving ik iets op over een splinter. Ik vroeg dus of ze een splinter had en toen kreeg ik boos te horen "nee, ik ben op het verjaardagspartijtje van Splinter geweest". Een naam die van een voorwerp komt is niet altijd fijn .
IP IP gelogd
Terug naar boven
Janna
Ravenklauw
Ravenklauw

Lid geworden: 01 november 2007
Quote Janna Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 januari 2014 om 18:01
De beste blijft toch 'Tamme Jonathan'. XD Probeer die arme jongen maar eens aan te spreken zonder het uit te proesten. =P
IP IP gelogd
Terug naar boven
DaniŽl_Elessar
Ravenklauw
Ravenklauw
But not alone

Lid geworden: 18 september 2011
Quote DaniŽl_Elessar Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 januari 2014 om 20:32
Ah hier ook!
Er staan toch best rare namen tussen al zijn er ook die in sommige landen normaal zijn. "Ayrton" bijv. (geheel losstaand van het feit dat dat de naam van een idool van me is >Ayrton Senna) Is het daar in BraziliŽ een normale naam.

Ik heb namen voorbij zine komen als:

Stoel,
Zwaantje (oud hollands, laat het oud blijven)
Rufus.
mercedes-benz.
Soa
Zo kan ik nog wel wat doorgaan.

Ik vind oude namen over het algemeen mooi of het Germaanse, Engelse of franse zijn.
Thats what Tigger's do best!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Nemaya
Ravenklauw
Ravenklauw
Hogwarts will always welcome you home

Lid geworden: 05 juli 2003
Quote Nemaya Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 januari 2014 om 23:52
Jemig, bij sommige namen denk je echt van... hoe verzin je het? Maar andere er zitten er ook een paar tussen waarvan ik denk van ... dat valt toch wel mee?
Lulzim is bijvoorbeeld een buitenlandse naam. Een clubgenoot van mij heet zo en die komt uit Oost-Europa. De naam zelf is van Albanese afkomst.
Ik heb medelijden met de kinderen die opgezadeld zijn met van die onuitspreekbare en onleesbare namen. Ik vind mijn eigen naam (Rose-Marie) soms al een verschrikking, omdat het regelmatig fout wordt gespeld ťn men het soms niet onthoudt. Dan word ik Marie-Josť genoemd, of Annemarie. En dat is dan nog een relatief normale naam.
Als ik ooit kinderen krijg, geef ik ze korte en normale namen. :P *herinnert zich de kramp bij het veelvuldig op moeten schrijven van haar naam bij toetsen*
"Motivation gets you through the day, but inspiration lasts a lifetime." - Nick Vujicic
Pottermore: WildCastle69 - Hufflepuff
IP IP gelogd
Terug naar boven
HpLovies
Huffelpuf
Huffelpuf
Ghost of you.

Lid geworden: 20 december 2012
Quote HpLovies Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 januari 2014 om 06:37
Sommige namen zijn inderdaad echt erg. Er zit een jongen bij een vriendin van mij in de klas en die heet Voitek. Een heel onuitspreekbare naam vond ik. Maar het is een naam uit Polen die volgens hem veel word gebruikt.
Zelf heb ik ook vaak last met mijn naam (Cheyenne), net zoals Nems hierboven. Dan word het vaak als Sjajen of Chajen ofzo geschreven. En ze spreken het vaak ook verkeerd uit. Dat is echt irritant. Maar ik vind mijn naam wel mooi. Niet erg veel mensen heten zo :D
Once upon a time,
an angel and a devil fell in love.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pyrris
Zwadderich
Zwadderich
The sky is blue, the birds are singing

Lid geworden: 16 juli 2009
Quote Pyrris Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 januari 2014 om 09:34
Net bericht gekregen van iemand die bevallen is van een jongen, Romeo. Ik zou mijn kind nou echt nooit Romeo noemen...
Listen now, Great Pan he calls us
From the green wood in his grove
'neath the waxing moon above us
From the tangled vines that grow
IP IP gelogd
Terug naar boven
Kim
Griffoendor
Griffoendor
Live, love, laugh!

Lid geworden: 24 juli 2004
Quote Kim Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 januari 2014 om 09:52
Romeo vind ik dan ergens nog meevallen, hoewel ik dat toch ook niet zou doen.

Het ergste vind ik eig nog altijd van die bekende vlaming (weet niet meer wie precies het was) die zijn kinderen volgende namen gaf:

Zus
Mensje
en ik dacht ook Bloem?

Dat zijn nog toch echt geen namen.

Er was er toch ook eentje die ooit zijn kind Bloem wou noemen en die had dan als familienaam Pot. Dat gaat er allemaal toch een beetje over :p 
-1
May the odds be ever in your favor!
IP IP gelogd
Terug naar boven
DaniŽl_Elessar
Ravenklauw
Ravenklauw
But not alone

Lid geworden: 18 september 2011
Quote DaniŽl_Elessar Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 januari 2014 om 10:32
Eigenlijk zou je het dan daarvoor juist weer doen :') Je kunt je kind nou eenmaal op zo'n manier voor altijd plagen

Maar nee dat doe je niet :) Romeo vind ik ook nog wel gaan..
Maar zo ken(de) ik een iemand in Tsjechie die 'Honza' hete wat neerkwam op 'jan' xD
Thats what Tigger's do best!
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 3 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquÍtes creŽren in dit forum