Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: Vragen over Harry Potter? Stel ze hier! Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 3
Schrijver Bericht
Teunebeun
Dreuzel
Dreuzel

Lid geworden: 14 december 2016
Online status: Offline
Quote Teunebeun Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 augustus 2018 om 10:39
Beste allemaal

Teunebeun hier.

Ik was laatst bezig met het kijken van een Harry Potter marathon en toen ik bij The Deathly Hallows Part 1 aankwam viel me iets op waar ik niet helemaal zeker over was en toen dacht ik, ik kan de vraag wel op het forum discussiëren.

Dus, Aan het begin gebruikt Hermelien de spell Obliviate, zodat haar Ouders haar niet zullen herinneren en/of als ze dood gaat haar ouders zich geen zorgen zouden maken over haar.
Maar nadat ze wegliep bij haar huis liep ze gelijk de weg af naar Harry's huis.

Wat mij nu dwars zit is dat zei alleen Obliviate heeft gebruikt op haar ouders, niet op haar buren of zoiets. Dus straks zullen de buren zich wel afvragen waar Hermelien nou is en als ze het dan aan haar ouders zouden vragen zouden zij van niks weten en dat zou dan toch wat twijfels opbrengen over het onmogelijke.

I know ik verpest de film nu een beetje maar het viel mij gewoon op en wilde het met jullie bespreken.
En ja ik weet dat ik mezelf hier niet al te druk over moet maken want het is maar een klein detail dat helemaal niet een grote factor speelt in de film.

Met vriendelijke groeten.

Teunebeun

Ps.

Ik ga morgen naar de Warner Bros Studio Tour in Londen en ik vroeg me af of jullie nog andere plekken in Londen weten die iets met Harry Potter te maken hebben, zoals die brug in deel 6 die door Death eathers kapot wordt gemaakt.

Dankjewel alvast voor jullie medewerking
I solemnly swear that i am up to no good
IP IP gelogd
Terug naar boven
heksentoeren
Dreuzel
Dreuzel
I tawt I taw a puddy tat!

Lid geworden: 14 juli 2004
Quote heksentoeren Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 augustus 2018 om 17:37
Hoe het in de film gebeurde, weet ik niet meer maar in de boeken stuurde ze haar ouders ook naar Australie.

En zouden de buren zich daar zo grote vragen over stellen, denk je? Het grootste deel van ieder zat ze op school in Zweinstein. Dus veel was ze nooit aanwezig bij haar ouders.
"The secret of flight is this: you have to do it immediately, before your body realizes it is defying the laws." ~ Michael Cunningham
IP IP gelogd
Terug naar boven
Nemesis
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 01 februari 2019
Quote Nemesis Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 februari 2019 om 15:04

Lid geworden om het volgende te kunnen vragen!!!!

Heb wel al een beetje op het forum gezocht naar mogelijke antwoorden maar kennelijk op de verkeerde plekken.

Bij Boek 1: Was Professor Krinkel al bezeten door Jeweetwel toen Harry voor de allereerste keer in `De lekke Ketel` kwam in gezelschap van Hagrid?
Als dat zo is, waarom kon Krinkel toen wel Harry's hand schudden en hem dus aanraken maar later in het verhaal bij de Spiegel niet meer?

En nog een vraag: Harry bleek dus ook een onbedoeld Gruzielement te zijn geworden. Maar in Deel 2 werd hij in de geheime kamer gebeten door de basilisk. En in Deel 7 is basilisk gif fataal voor de gruzielementen.
Zou het gruzielement in Harry dan al niet op dat moment in de Geheime Kamer al moeten zijn vernietigd?

Alvast bedankt aan degenen die hier iets mee kunnen/willen doen.

Nemesis
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 februari 2019 om 17:19
@ Nemesis: Welkom op het forum! Je haalt 2 interessante punten aan. Op je eerste vraag zou ik denken van wel, want hij is in de Lekke Ketel om te proberen de steen der wijzen uit Goudgrijp te stelen, in opdracht van Voldemort. Waarom hij hem dan wel kan aanraken, weet ik niet. Misschien was het Voldemort-deel nog minder sterk en werd dat sterker door eenhoornbloed te drinken? Het is maar een wilde gok, hoor.
Het tweede vind ik al helemaal goed bedacht. Had ik in elk geval nog nooit bij stilgestaan. Anderzijds, ook mensen horen vernietigd te worden door basilisk-gif en Harry overleefd het ook. Dus misschien redt Fawkes onbedoeld niet alleen Harry, maar ook het gruzielement.
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 27 november 2008
Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 februari 2019 om 19:49
Hi Nemesis!

Wat je eerste vraag betreft, heb ik even een stukje van de film opgezocht: Youtubelinkje. Ik ben niet meer zeker hoe het in het boek ging, maar in de film schudt Krinkel nadrukkelijk niet de hand van Harry, maar deinst hij er zelfs een beetje voor terug.

Wat je tweede vraag betreft: uhm... Ja, daar vraag je me wat! Ik sluit me aan bij Merdyff hierboven.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Nemesis
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 01 februari 2019
Quote Nemesis Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 februari 2019 om 13:54
In het boek, in ieder geval de Nederlandse vertaling staat dat Krinkel Harry's hand greep....

Dank voor de reacties!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
Online status: Online
Quote Timsel Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 februari 2019 om 14:59
Hoihoi, Nemesis! Goede vragen.

Op de eerste vraag kan ik je met zekerheid zeggen dat Krinkel op het moment dat hij Harry in de Lekke Ketel ontmoette, nog niet bezeten was door Voldemort. In het laatste boek zegt hij dan ook dat zijn meester hem nauwlettender in de gaten wilt houden na de mislukte bankroof. Daarbij komt ook dat de tulband die hij bij het feestmaal aan het begin van het jaar Harry heel erg opviel, wat zou betekenen dat Krinkel in de Lekke Ketel geen tulband droeg. In de film zien we hem altijd met tulband op, maar in het boek heeft hij eerst dus nog geen tulband.

Voor je tweede vraag... goede vraag! Misschien dat het gif nog niet helemaal ingewerkt was? Net zoals dat het een tijdje duurde voordat het dagboek helemaal verslagen was. Mocht dat niet goed zijn, vind ik de theorie van Merdyff ook heel sterk!
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 3
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum