Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: Vragen over Harry Potter? Stel ze hier! Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 3 Volgende >>
Schrijver Bericht
JoŽl
Dreuzel
Dreuzel
Semper Fi

Lid geworden: 05 augustus 2011
Online status: Offline
Quote JoŽl Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 februari 2015 om 14:01
En het staat ook gewoon op Dreuzels zie ik nu, woepsie! Ik weet nog niet of ik 'm per se nodig heb, maar ik wil een oneshotje schrijven over Vilder. Misschien komt die vertaling dus wel van pas :p
IP IP gelogd
Terug naar boven
Nigellus
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 21 augustus 2015
Quote Nigellus Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 augustus 2015 om 14:05
Ik ben het laatste HP boek opnieuw aan het lezen en bij hoofdstuk 18 'Het leven en de leugens van Albus Perkamentus' stuitte ik op een eigenaardigheid (misschien is de vraag al ooit eens gesteld maar ik vond het nergens terug).

In dit hoofdstuk wordt gepraat over de vriendschap tussen Grindelwald en Perkamentus toen deze eerste bij zijn tante Mathilda Belladonna logeerde. Dit zou zijn nadat hij van Klammfels gestuurd werd, ik vermoed dat Grindelwald opdat moment dus de leeftijd had van 18 jaar ongeveer. Perkamentus had ongeveer dezelfde leeftijd aangezien er wordt geciteerd op bladzijde 259: '...Uiteraard stelde ik hem voor aan die arme Albus, die veel te weinig gezelschap had van jongens van zijn eigen leeftijd ...' Perkamentus was op dat moment dus ook 18 jaar. Door de dood van Ariana iets later kwam er een abrupt einde aan de kortstondige vriendschap tussen hen beide. Op bladzijde 261 wordt dan gezegd: '... Het lijdt echter geen twijfel dat Perkamentus vijf jaar lang treuzelde voor hij het tegen Grindelwald opnam, vijf jaren vol terreur, moord en verdwijningen ...' Gaat het hier dan om het legendarische duel tussen Perkamentus en Grindelwald van 1945 want dat is toch onmogelijk aangezien er gesproken wordt over 5 jaar later of zie ik dat verkeerd?
IP IP gelogd
Terug naar boven
Nixingood
Dreuzel
Dreuzel
*tognochvoorietsgoet*

Lid geworden: 16 maart 2014
Quote Nixingood Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 augustus 2015 om 14:59

Toen de vriendschap tussen Grindelwald en Perkamentus ten einde was, ging Grindelwald terug naar zijn eigen land, maar het duurde nog een aantal jaren voor hij zijn poging naar de macht begon.
Pas op het moment dat Grindelwald openlijk zijn macht misbruikte, werd hij bekent in de toverwereld. 5 jaar na dat moment hebben Perkamentus en Grindelwald hun gevecht gehad, maar hoeveel jaar er tussen hun afscheid en Grindelwalds terreurbegin heeft gezetten wordt (voor zo ver ik weet) nergens gemeldt Wink

Volg je hart... die weet altijd de weg te vinden, zelfs als je hoofd het niet vertrouwt!
Je kunt alleen tijd verspillen, als je vergeet ervan te genieten!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

Lid geworden: 28 december 2016
Quote Snuffles Beantwoordbullet Geplaatst op: 28 december 2016 om 09:43
Een vriend van me stuurde omlang naar mij een bericht "ken jij mafalda weasley". Ik had nog niks over dit personage gehoord en zocht dit dan ook op. Nu kwam ik leuke dingem te weten over het personage. Maar weten jullie iets over haar? Het enige wat ik eruit kon halen os dat ze uit het 4de boek gehaald is vanwege een grote plot hole? Nu wil ik ook iets weten over die plot hole.
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
Ellaaaa...
Moderator
Moderator
Living under a paper moon

Lid geworden: 20 juni 2011
Quote Ellaaaa... Beantwoordbullet Geplaatst op: 28 december 2016 om 10:45
Ik had nog nooit van haar gehoord, maar ik heb het even opgezocht en kwam op Mafalda Weasley uit. Inderdaad wel interessant ^^. Wat de plothole dan precies was is naar mijn weten niet bekend, maar hier zijn wat theorieŽn te vinden. Persoonlijk denk ik inderdaad ook dat het niet aannemelijk was geweest dat een elfjarig kind de taak zou vervullen die Rowling gepland had. 
Most problems can be solved through cake
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

Quote Snuffles Beantwoordbullet Geplaatst op: 28 december 2016 om 21:06
Heb het even gelezen en ik vind het wat jammer dat ze het boek niet gehaald heeft. Het is een wemel die als ik het goed heb in zwadderich heeft gezeten wat een leuke nieuwe inkijk heeft op de famillie wemel. Zouden er nog zo een personages zijn?
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

Quote Snuffles Beantwoordbullet Geplaatst op: 20 augustus 2017 om 14:04
Dubbelpost: ik zag gisteren een intressant filmpje over de top 10 raarste harry potter theorieŽn. Een ervan vond ik eigenlijk goed gevonden namelijk deze:

Professor Anderling is eigenlijk een dooddoener. Ik heb dit verder uit gepluist en vind het eigenlijk best wel aannemelijk. Wat denken jullie hiervan?
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
DommeDreuzel
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 06 februari 2018
Quote DommeDreuzel Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 februari 2018 om 18:12
Hey! Weet iemand misschien de antwoorden op deze vragen?

1. Het uitkiezen van een nieuwe staf is altijd een precies werkje en ook Harry had niet gelijk de goede in handen. Welke staf probeerde Olivander eerst uit bij Harry?

2. Uit welk schoolboek heeft Harry de naam Hedwig, waar hij zijn uil naar noemde?

3. Maar hoe kom je nu op het perron 9ĺ? Harry ondekte dat door de familie Wemel. In welke volgorde gingen de familie Wemel en Harry door de muur bij perron 9 en 10?

4. In de trein leert Harry voor het eerst tovenaarsnoep kennen waaronder de bekende chocokikkers. Welk plaatje vroeg Ron naar omdat hij die nog niet in zijn verzameling had?

5. Bij aankomst op het perron van Zweinstein gaan de eerstejaars met Hagrid mee om met de boot over het meer te gaan. Met hoeveel man per boot mochten ze het meer over?

6. En dan het grote moment: de indelingsceremonie! Met grote spanning wachtten Harry, Ron en Hermelien af wat deze ceremonie inhoudt. Als ze de Sorteerhoed zien, zijn ze opgelucht. Wie is de eerste die naar voren geroepen word door professor Anderling?

7. Onderweg naar de slaapzaal worden ze voorgegaan door Percy, de klassenoudste van Griffoendor. Onderweg komen ze Foppe tegen. Wat laat Foppe op Percy afvliegen tijdens deze ontmoeting?

8. Bij het portret van de Dikke Dame aangekomen krijgen ze van Percy het eerste wachtwoord. Wat is dit wachtwoord?

9. De komende dagen houden Harry en Ron zich bezig met hun eerste lessen en misschien nog wel het lastigste: de route naar de klaslokalen. Hoeveel trappen bevat Zweinstein?

10. Op welke dag staat Toverdranken op Harry`s schoolprogramma?
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 27 november 2008
Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 februari 2018 om 22:42
Het is een quiz! En... ik weet ze geen van allen. Nou, daar gaat de geloofwaardigheid van mijn bestaan als HP-fan. Ojee, ojee!

Is er iemand die ze wel weet?
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

Quote Snuffles Beantwoordbullet Geplaatst op: 07 februari 2018 om 07:02
1. /
2. Geschiedenis van de toverkunst
3. Percy, fred, George en ron
4.agrippa en ptolemy
5. Per 4
6. /
7. Paraplu's?
8. Caput draconis of zoiets
9. 142
10./

Ik ben nu het eerste boek aan het lezen dus ik zou het allemaal moeten weten.
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 3 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquÍtes creŽren in dit forum