Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Zwadderich
 Het Harry Potter Forum : Zweinstein : Zwadderich
Onderwerp: Sims4 Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Schrijver Bericht
Fransje
Zwadderich
Zwadderich
CARPE DIEM

Lid geworden: 25 januari 2006
Online status: Offline
Quote Fransje Beantwoordbullet Onderwerp: Sims4
    Geplaatst op: 14 augustus 2014 om 21:50
Ik vermoed dat er SIMSfans hier op het forum rondstruinen. Ik ben er eentje in iedere geval en ik ken een paar Dreuzels die ook simmen.

Een beetje oplettende simsfan weet al heeeeeel lang dat er een nieuwe Sims aan zit te komen. Sims4! Deze komt in Nederland op 4 september uit (volgens mij ook voor BelgiŽ en de rest van Europa).

Nu is het nog geen 4 september, maar het is al wel mogelijk om iets te proeven van Sims4! :D Namelijk een gratis demo! Hieronder de link:

http://www.thesims.com/en_GB/create-a-sim-demo

IP IP gelogd
Terug naar boven
Fransje
Zwadderich
Zwadderich
CARPE DIEM

Quote Fransje Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 augustus 2014 om 12:34
Voor als je je verveelt:

Grote (normale) versie: http://simhrvatska.com/wp-content/uploads/2013/09/SIMS4_MaquettePrisme-01.jpg

Ik heb net die demo "gespeeld". Er is inderdaad erg veel veranderd en je kunt het hele lichaam aanpassen. Toch blijven de beperkingen, want een neus zoals ik heb, kan ik niet maken. Bovendien vind ik het niet makkelijker op geworden en zelfs beperkingen hebben. In Sims3 kon je ook heel veel details aanpassen in het gezicht (alleen lichaam niet). Misschien wel meer aanpassingen dan in Sims4. Het gebruiksgemak waar ze zo over jubelen ben ik ook niet helemaal mee eens. Het kan gewenning zijn, maar nu weet ik niet zeker wat ik aanraak om aan te trekken en bij Sims3 was voor alles een aparte schuifmaatje. Misschien is het ook gewoon gewenning, maar ik heb hier en daar mijn twijfels.
Daarnaast ben ik een echte modefreak in Sims3. Helaas.... Dit is extreem beperkt in Sims4 (net zoals het make-up trouwens). Ik vond het leuk om kleren en stoffen te combineren. Dus zelf het stofje, patroontje, kleuren aanpassen. Dat kan hier niet. Je hebt een bovenstukje bijvoorbeeld en daaruit kun je beperkt aantal kleuren kiezen en soms een beperkt aantal patrooncombinaties. Je kunt zeg maar aanvinken wat je wilt. Dat maakt het makkelijker in gebruik, maar niet leuker. Juist het zelf combineren vond ik erg leuk om te doen.
Ditzelfde geld ook voor haarkleur en (zoals eerder genoemd) make-up. Je bent heel erg beperkt in het aantal kleuren/patronen die voor jou reeds zijn geselecteerd. Ik vond het bij Sims3 wel eens leuk om een tiener een blauwe kuif te geven of de punten te kleuren in een andere kleur als de rest van het haar. Dat is nu niet meer mogelijk.
De lengte van de wimpers kunnen ook niet meer aangepast worden. Althans, ik kon er niets van vinden, maar het is nog een ontdekkingsreis, dus misschien dat ik ergens nog een knopje vind.

Wat is wel leuk en anders dan de voorgaande Sims? Nou, je kunt het loopje van de Sims aanpassen. Het is nog steeds een selectie die de makers voor je gemaakt hebben (zoals hiervoor beschreven), maar je kunt dus wel Ūets kiezen. In Sims3 had de Sim alleen een ander loopje na het hebben van seks. (Of op de loopband de beginner vs de geoefende loper).

Conclusie: het ziet er mooier uit, maar het heeft wel z'n beperkingen. Al met al denk ik niet dat het een vooruitgang is, maar dat het (na afwegingen van de plus- en minpunten) even leuk is als Sims3.

Note: het is natuurlijk wel een demo, men weet niet welke beperkingen op de demo liggen...
IP IP gelogd
Terug naar boven
dreuzel fan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Zwaartekracht zuigt

Lid geworden: 06 augustus 2006
Quote dreuzel fan Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 augustus 2014 om 12:55
Klinkt niet zo heel slecht. Ik ga de demo ook eens dowloaden en zien wat het geeft. :p
After all this time? Always
IP IP gelogd
Terug naar boven
Milou
Zwadderich
Zwadderich
be true, love art, show insight

Lid geworden: 09 juni 2007
Quote Milou Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 augustus 2014 om 14:54
Ik ben eigenlijk wel blij met de minder keuzemogelijkheden. Dat maakt het wat makkelijker en overzichtelijker. Bovendien was ik anders altijd uren bezig met sims maken. Wat ik wel goed vind is dat je nu geen aparte haarstijlen voor petten hebt. Dat loopje had van mij niet gehoegen. Dat voegt echt niets toe. Die wensen/doelen/whatever zagen er wel leuk uit.

En als ik meer keuzemogelijkheden wil, dan download ik wel kleren, haren, kleuren, etc. Dan kun je ook zelf uitkiezen wat je wil.
Dichten is een van de hoogste vormen van denken. In feite is het niet-denken. (Ingmar Heytze)
IP IP gelogd
Terug naar boven
JoŽl
Dreuzel
Dreuzel
Semper Fi

Lid geworden: 05 augustus 2011
Quote JoŽl Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 augustus 2014 om 13:38
Ik ben al bij Sims3 gestopt eigenlijk. Ik speel gewoon nog Sims2 met de uitbreidingen enzo :p 
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timotje
Dreuzel
Dreuzel
Why is glue so sticky?

Lid geworden: 01 april 2014
Quote Timotje Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 augustus 2014 om 19:43
Ik heb hem al laten reserveren*kan niet wachten tot hij uitkomt*Big%20smile
IP IP gelogd
Terug naar boven
Fransje
Zwadderich
Zwadderich
CARPE DIEM

Quote Fransje Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 augustus 2014 om 11:53
Hihi, ik ook! Normaal zou ik dat bij BOL.com doen, maar ik wilde graag de hardcover boek erbij hebben en die heeft alleen Bart Smit (ik vind het onlogisch dat een speelgoedwinkel wel een boek heeft en de van oorsprong online boekenwinkel niet). Ik krijg een mailtje van Bart Smit als ze ze binnen krijgen, maar ik denk niet dat ik daarop ga wachten. Ik cross gelijk na werk naar de winkel! :D
IP IP gelogd
Terug naar boven
dreuzel fan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Zwaartekracht zuigt

Lid geworden: 06 augustus 2006
Quote dreuzel fan Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 augustus 2014 om 12:27
Lol, ja wij dus ook bij bart smit. Ze zenden het je normaal de dag van uitgave toe of soms zelf een dag eerder. Heb ik al heel vaak gehad. 
After all this time? Always
IP IP gelogd
Terug naar boven
Eline
Dreuzel
Dreuzel

Lid geworden: 20 maart 2011
Quote Eline Beantwoordbullet Geplaatst op: 20 september 2014 om 20:06
Heeft iemand hem al gespeeld? En zoja, hoe was het?!
Everything that drowns me,
Makes me wanna fly.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Boterbier
Dreuzel
Dreuzel

Lid geworden: 23 juli 2013
Quote Boterbier Beantwoordbullet Geplaatst op: 21 september 2014 om 01:22
Ik heb er al best wat tijd in zitten en naar mijn mening is het best een goed spel. Het loopt soepel, het bouwen vind ik persoonlijk echt zeer goed. Maar heb verder niet de Sims 3 gespeeld, dus ik ga zelf niets vergelijken maar er zijn genoeg reviews te vinden :P
IP IP gelogd
Terug naar boven
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquÍtes creŽren in dit forum
je kan niet stemmen in enquÍtes in dit forum