Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Zwadderich
 Het Harry Potter Forum : Zweinstein : Zwadderich
Onderwerp: Pokemon Go! Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 13 Volgende >>
Schrijver Bericht
Daniël_Elessar
Ravenklauw
Ravenklauw
But not alone

Lid geworden: 18 september 2011
Online status: Offline
Quote Daniël_Elessar Beantwoordbullet Geplaatst op: 25 juli 2016 om 00:10

Dit is 'nieuws' van Comic Con, de karakters van de teams hebben een naam en kleur gekregen.

Verder is er niet echt veel speciaals naar buiten gekomen :

De Eevee naam theorie is officieel bevestigd! Ook is er gezegd dat er nog meer easter ecg's inzitten die nog niet gevonden zijn. Hopelijk niet dat Charizard zo koppig is als in het begin van de serie

Ik vind aan dit plaatje Blanche toch wel de tofste xD Maar team Instinct it is !!
Thats what Tigger's do best!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Serhat
Griffoendor
Griffoendor

Lid geworden: 07 maart 2016
Quote Serhat Beantwoordbullet Geplaatst op: 27 juli 2016 om 17:17
Zelf wil ik heel graag pokemon go spelen, maar ik heb hem nog niet, het klinkt raar maar het probleem is waarom ik nog niet hebt is vanwege het privacy.
Als ik pokemon go download dan kunnen ze mijn gmail, google accounts, facebook privacy allemaal zien, maar dat wil ik niet want privacy is voor mij belangrijk, vooral als het om facebook gaat. Wat denken jullie over mijn denkwijze?
Zelf ben ik gek op pokemon, speel het sinds 1995 en kijk ik ook sinds 1999. :)
IP IP gelogd
Terug naar boven
Daniël_Elessar
Ravenklauw
Ravenklauw
But not alone

Quote Daniël_Elessar Beantwoordbullet Geplaatst op: 27 juli 2016 om 20:25
Vandaag lvl 10 geworden en nog een paar leuke Pokémon verkregen ^^

Quote van Serhat

Zelf wil ik heel graag pokemon go spelen, maar ik heb hem nog niet, het klinkt raar maar het probleem is waarom ik nog niet hebt is vanwege het privacy.
Als ik pokemon go download dan kunnen ze mijn gmail, google accounts, facebook privacy allemaal zien, maar dat wil ik niet want privacy is voor mij belangrijk, vooral als het om facebook gaat. Wat denken jullie over mijn denkwijze?

Ja, er was wat commotie over het spel in verband met de privacy. Echter was het toch wel iets overdreven, ja ze hadden toegang tot maar ze hadden de google 'tokens' verkeer geimplementeerd. Dit houd in dat ze dingen nodig hadden voor het spel zoals toegang tot je camera om de pokémon in de echte wereld te kunnen laten zien. Ook hebben ze toegang nodig tot je geluid etc. Toegang tot je contacten ook omdat het zeer waarschijnlijk nog een rol gaat spelen. De onderzoeker heeft later ook bekend dat hij enkel keek naar wat er staat en niet in welke zin. Ze gaan niet zomaar emails versturen, die intentie hebben ze niet. Niantec gaat er ook naar kijken en aanpassen waar nodig.
Het is bij Android niet enkel hiermee een probleem, heel veel App's vragen toestemming voor van alles.
Veel gebruikers begonnen al met spelen door ergens van het internet het installatie bestand te downloaden zonder te kijken naar de inhoud. Ook dat is niet heel wijs.
Op Iphone is heta l net even iets anders omdat daar niet alles mag van Apple.

Ook al die filmpjes van zogenaamde pokémon go spelers die de domste dingen doen, sommige zijn echt in scene gezet. één maand geleden liepen dezelfde mensen ook met hun smartphone rond met facebook messsenger etc en nu misschien met dit spel.

Privacy en Facebook in één zin noemen is voor mij persoonlijk ook niet helemaal logisch. Waarbij Niantec voor Pokémon go al heeft verteld wat de inkomsten bronnen zijn ( zoals de mogelijkheid om specifieke Pokémon bij je bedrijf te laten rondlopen om de zoveel tijd etc) heeft Faebook het verkopen van data. Natuurlijk is dat ook zover mogelijk anoniem gemaakt maar het is terug te traceren als je een goed weet wat je doet.
Facebook ligt onder vuur omdat ze iedereen tracken, ook mensen zonder facebook account. Daarvoor zijn ze voor de rechter gesleept in België maar door een proces fout heeft de rechter het afgedaan.(ze hadden een spoed procedure gestart maar het is al een aantal jaar zo dus vond de rechter het geen spoed meer) Desondanks zijn er in Frankrijk gelijke rechtszaken bezig. Ook op Europees niveau zijn ze aan het kijken wat ze kunnen doen en of ze naar de rechter gaan of niet.

Privacy op het internet is moeilijk, niet onmogelijk maar voor de normale mens bestaat dat niet. Als ik mijzelf toegang zou verschaffen tot de server van Dreuzels zou ik prima kunnen zien vanaf welk IP-adres je de website bezocht hebt. Daarmee kan ik opzoeken waar het vandaan komt en dus waar je je bevindt.

Ik ben daarentegen ook iemand die mensen erop aanspreekt dat ze wel degelijk iets te verbergen hebben als ze zeggen 'laat de staat alles maar inzien om terrorisme en pedofilie tegen te gaan' dat heeft geen zin. Die criminelen zoeken een alternatief en de hoeveelheid informatie kunnen de orde diensten toch niet overzien. Privacy is belangrijk, absoluut. Maar hierin zie ik niet snel een bedreiging voor ons. Lekker spelen en desnoods met een nintendo account, dan staat het los van je google en hebben ze daar ook helemaal niks mee te maken.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Serhat
Griffoendor
Griffoendor

Quote Serhat Beantwoordbullet Geplaatst op: 27 juli 2016 om 21:41
Quote van Daniël_Elessar

Vandaag lvl 10 geworden en nog een paar leuke Pokémon verkregen ^^

Quote van Serhat

Ja, er was wat commotie over het spel in verband met de privacy. Echter was het toch wel iets overdreven, ja ze hadden toegang tot maar ze hadden de google 'tokens' verkeer geimplementeerd. Dit houd in dat ze dingen nodig hadden voor het spel zoals toegang tot je camera om de pokémon in de echte wereld te kunnen laten zien. Ook hebben ze toegang nodig tot je geluid etc. Toegang tot je contacten ook omdat het zeer waarschijnlijk nog een rol gaat spelen. De onderzoeker heeft later ook bekend dat hij enkel keek naar wat er staat en niet in welke zin. Ze gaan niet zomaar emails versturen, die intentie hebben ze niet. Niantec gaat er ook naar kijken en aanpassen waar nodig.
Het is bij Android niet enkel hiermee een probleem, heel veel App's vragen toestemming voor van alles.
Veel gebruikers begonnen al met spelen door ergens van het internet het installatie bestand te downloaden zonder te kijken naar de inhoud. Ook dat is niet heel wijs.
Op Iphone is heta l net even iets anders omdat daar niet alles mag van Apple.

Ook al die filmpjes van zogenaamde pokémon go spelers die de domste dingen doen, sommige zijn echt in scene gezet. één maand geleden liepen dezelfde mensen ook met hun smartphone rond met facebook messsenger etc en nu misschien met dit spel.

Privacy en Facebook in één zin noemen is voor mij persoonlijk ook niet helemaal logisch. Waarbij Niantec voor Pokémon go al heeft verteld wat de inkomsten bronnen zijn ( zoals de mogelijkheid om specifieke Pokémon bij je bedrijf te laten rondlopen om de zoveel tijd etc) heeft Faebook het verkopen van data. Natuurlijk is dat ook zover mogelijk anoniem gemaakt maar het is terug te traceren als je een goed weet wat je doet.
Facebook ligt onder vuur omdat ze iedereen tracken, ook mensen zonder facebook account. Daarvoor zijn ze voor de rechter gesleept in België maar door een proces fout heeft de rechter het afgedaan.(ze hadden een spoed procedure gestart maar het is al een aantal jaar zo dus vond de rechter het geen spoed meer) Desondanks zijn er in Frankrijk gelijke rechtszaken bezig. Ook op Europees niveau zijn ze aan het kijken wat ze kunnen doen en of ze naar de rechter gaan of niet.

Privacy op het internet is moeilijk, niet onmogelijk maar voor de normale mens bestaat dat niet. Als ik mijzelf toegang zou verschaffen tot de server van Dreuzels zou ik prima kunnen zien vanaf welk IP-adres je de website bezocht hebt. Daarmee kan ik opzoeken waar het vandaan komt en dus waar je je bevindt.

Ik ben daarentegen ook iemand die mensen erop aanspreekt dat ze wel degelijk iets te verbergen hebben als ze zeggen 'laat de staat alles maar inzien om terrorisme en pedofilie tegen te gaan' dat heeft geen zin. Die criminelen zoeken een alternatief en de hoeveelheid informatie kunnen de orde diensten toch niet overzien. Privacy is belangrijk, absoluut. Maar hierin zie ik niet snel een bedreiging voor ons. Lekker spelen en desnoods met een nintendo account, dan staat het los van je google en hebben ze daar ook helemaal niks mee te maken.

Ik heb een nintendo account maar hoe zit dat dan in werk? Met privacy bedoel ik echt fotos en videos. van familie enzovoort. ;)
IP IP gelogd
Terug naar boven
Daniël_Elessar
Ravenklauw
Ravenklauw
But not alone

Quote Daniël_Elessar Beantwoordbullet Geplaatst op: 27 juli 2016 om 23:02
Als je het spel voor de eerste keer opstart krijg je de keuze hoe je wilt inloggen: met een nintendo of een google account. Je kiest hetgeen je wilt, vult de gegevens in en klaar.

Op je vraag over video's en foto's:
Ze zullen echt niet zomaar een account openen en daarin foto's gaan bekijken. Waarom het spel rechten wilt op je foto's etc is omdat je in het spel foto's kunt maken. Die worden in je foto map opgeslagen en daar moet dat spel dan een eigen map maken waarin de foto's terecht komen.

Als je echt privacy gevoelige foto's hebt is er maar één ding wat je kunt doen: nooit op internet zetten! Niet in je google foto's, niet op facebook en eigenlijk gewoon nergens xD Windows 10 heeft wat instellingen aanstaan die je uit moet zetten. Al is dat ook vaak om het makkelijker voor de gebruiker te maken maar ook daar word veel over gesproken.
We kunnen het makkelijker maken: alle diensten die gratis zijn>> jij bent het product, ze verdienen aan jou. Er zijn uitzonderingen zoals bijv dit spel dat zijn geld haalt uit het verkopen van deals rond pokémon spawns etc.

IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 28 juli 2016 om 10:27
@ Serhat: als je je druk maakt om privacy, kan je maar beter helemaal wegblijven van Facebook. Wat mij betreft is het vooral belangrijk om goed na te denken welke foto's je daar op zet en verstandig om te springen met je Facebook account. Veel spelletjes vragen toegang tot allerlei zaken op je telefoon, het is goed om daar even bij stil te staan, maar beter niet te lang, want dan kan je maar beter gewoon helemaal niet meer op internet gaan. Pokémon Go is gewoon een leuk spel.

Ik heb gisteren met heel veel moeite een Golduck en een Golbat gevangen. De Golduck kwam zeker wel tien keer terug uit de bal en de Golbat gooide ik steeds naast. Mijn voorraad Pokéballs is daarmee aanzienlijk geslonken, dus ik heb nood aan een aantal Pokéstops. Maar ik ben er blij mee, het zijn mijn twee sterkste Pokémon op dit moment. Het is wel duidelijk dat er in de stad een stuk meer te vangen is dan hier in het dorp.
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
ilse-h
Ravenklauw
Ravenklauw
Cave canem!

Lid geworden: 01 mei 2009
Quote ilse-h Beantwoordbullet Geplaatst op: 29 juli 2016 om 00:10
Joël, eenmalig, als cadeautje van mijn moeder, zodat ik mijn bag wat kon opgroten.

En Timotje, helaas ben ik niet sterk genoeg/zitten de pokegyms bij mij thuis te ver van elkaar verwijderd/is de rest te actief/sterk om bij meerdere gyms pokemon te kunnen plaatsen op hetzelfde moment. De ene is er alweer afgegooid wanneer ik bij de volgende ben. Ik ben nu op vakantie in een gebied waar pokestops en gyms erg schaars zijn, dus misschien dat het straks wat beter gaat als ik weer thuis ben. Ben dan ook weer een level omhoog tov voor de vakantie (zit bijna op level 17) en ga dan mijn tweede lucky egg inzetten en veel evolven om veel XP te verdienen.
BLUB, ik ben een vis...

Long live Kreacher!
Nog eentje, meester, als toetje?
IP IP gelogd
Terug naar boven
Serhat
Griffoendor
Griffoendor

Quote Serhat Beantwoordbullet Geplaatst op: 29 juli 2016 om 12:55
Ik zal is kijken of ik het ga downloaden, bedankt voor de adviezen. :P
IP IP gelogd
Terug naar boven
Nemaya
Ravenklauw
Ravenklauw
Hogwarts will always welcome you home

Lid geworden: 05 juli 2003
Quote Nemaya Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 juli 2016 om 18:46
Team Rood/Valor
Huffelpuf
Thunderbird

Ik heb het spel nu sinds de dag voor het officieel uitkwam (ja, ik was eindelijk het wachten zat).

Het dorp waar ik woon: 1 pokestop, geen gyms.
Het gat waar ik geboren ben: 2 pokestops EN een gym.
Stad in de buurt: Pokemon/Pokestop heaven.
Center Parks waar ik net met mijn vriend op vakantie ben geweest: Beetje middenin, maar wel lekker veel Pokemon gevangen!

Mijn sterkste is een Electabuzz van 580 die ik vandaag bij de Intratuin in Halsteren gevangen heb. Gevolgd door een Fearow van 426 en een Gloom die ik direct na de Electabuzz ving van 349.

Mijn eitjes tot nu toe in willekeurige volgorde: Psyduck, Rhyhorn, Magikarp, Doduo, Staryu, Jigglypuff, Goldeen. Veel waterpokemon, valt me nu op.

Pokedex staat op 40 gezien, 38 gevangen. Nidorina en Kingler ontsnapten.

Momenteel heb ik 0 pokeballs over. XD
"Motivation gets you through the day, but inspiration lasts a lifetime." - Nick Vujicic
Pottermore: WildCastle69 - Hufflepuff
IP IP gelogd
Terug naar boven
ilse-h
Ravenklauw
Ravenklauw
Cave canem!

Lid geworden: 01 mei 2009
Quote ilse-h Beantwoordbullet Geplaatst op: 31 juli 2016 om 01:18
Ik heb inmiddels de spawnplekken van een Jigglypuff, Vulpix en Charmander in mijn buurt ontdekt (op zo'n 100/200 meter afstand) en ik weet ook waar in mijn stad geregeld een Scyther en Pikachu opduikt.
BLUB, ik ben een vis...

Long live Kreacher!
Nog eentje, meester, als toetje?
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 13 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum