Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: Fantastic Beasts and Where to Find Them Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 8 Volgende >>
Schrijver Bericht
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Online status: Offline
Quote Karen Beantwoordbullet Onderwerp: Fantastic Beasts and Where to Find Them
    Geplaatst op: 14 november 2016 om 22:02
Dit wordt de spoilertopic voor Fantastic Beasts and Where to Find Them! De andere topic houd ik graag vrij van spoilers, omdat niet iedereen de film onmiddellijk zal zien.

Morgenavond beginnen de bioscoopzalen al aan hun avant-premières (in België toch), dus het is nu echt heel dichtbij! Vijf jaar na Deathly Hallows, wie had dat kunnen denken?
Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 16 november 2016 om 12:00
Nogmaals: heel veel spoilers in dit bericht! Er wordt gepraat over alle verrassingen in de film, dus lees dit niet als je nog niet bent gaan kijken!!

Ok, ik ben eindelijk wakker genoeg om iets te schrijven

Het was heerlijk om weer in die wereld te zijn, het was ook leuk dat het eens iets anders was dan Zweinstein. Eddie was top, Dan Fogler ook, eigenlijk iedereen, zeker ook Ezra Miller. Zelf vond ik de 3D absoluut geen toevoeging trouwens.

Over het verhaal:

Om te beginnen kon ik mezelf wel op de kop slaan dat ik dit een paar weken geleden had gepost. Way to spoil it, guys xD Nu, ik had het zelf vooral gepost omdat ik het leuk vond dat er alweer een theorie de ronde deed, maar die was er dan ook nog boenk op. Zeker nadat Johnny Depp gecast was, heb ik niet meer over die theorie nagedacht, dus het was nog steeds wel een grote verrassing toen ik het zag. En het roept ook meteen een vraag op: hoe? Wisseldrank? Een krachtige spreuk? ... Ik ben nu al blij dat ik de film dit weekend nog eens ga zien, want nu je dit weet, ga je toch anders naar de film kijken, vooral naar Graves zijn scènes dan. (Wel subtiel dat hij als voornaam Percival neemt, de tweede naam van zijn 'vriend' Albus).

Achteraf vond ik het ook niet echt duidelijk of Graves nu echt helemaal verkeerd was (dat hij steeds dacht dat Modesty de Obscurus was en Credence een Snul), of dat hij gewoon deed alsof.

Grappig detail: "Newt Scamander notes that the first edition was commissioned in 1918 by Mr Augustus Worme of Obscurus Books. However, it was not published until 1927. It is now in its fifty-second edition."

JK Rowling heeft met deze Obscurus duidelijk iets willen zeggen over "the beast in every man". Dat vond ik ook één van de sterke punten van het plot, dat het uiteindelijke grote gevaar (dat we in de trailer verkeerdelijk voor een Lethifold hadden aangenomen) geen Fabeldier was. Ik had ook wel verwacht dat we allemaal verliefd zouden worden op de Niffler en Boomtrul. Waar kan ik een knuffel kopen? :P

En nu een geniale theorie (niet zelf verzonnen) over het vervolg: wat als Ariana Dumbledore een Obscurus was? :O

Over Leta Lestrange: ze staat niet op de stamboom van de familie Zwarts, als ik goed heb gekeken, dus dat is een personage waar ze nog alle kanten mee op kunnen. Net zoals Newts geschiedenis, we weten nog steeds niet waarom hij van Zweinstein geschopt is.

Op Snitchseeker staat dit te lezen: "Yates also stated that the original cast will return, which includes Eddie Redmayne (Newt Scamander), Katherine Waterston (Tina Goldstein), Alison Sudol (Queenie Goldstein), Dan Fogler (Jacob Kowalski), Ezra Miller (Credence Barebone), and Johnny Depp (Gellert Grindelwald), so far."

Ik heb toch begrepen dat Credence redelijk dood was? Ofwel is dit gewoon een fout van de site, ofwel heb ik iets serieus gemist :P Ik vraag me ook af hoe ze Jacobs personage dan gaan aanpakken, met het hele Obliviate-gedoe. Het was me niet echt duidelijk of Jacob zijn 'smile' op het einde betekende dat hij alles nog wist, of dat het gewoon in zijn onderbewustzijn nog iets kleins activeerde, net als zijn bakkersfiguurtjes die op Fabeldieren gebaseerd zijn. Ik vermoed dat ze dat ook een beetje 'open' wilden laten. Het voordeel aan de tweede film in Parijs is dat ze in Europa niet moeilijk gaan doen over een Dreuzel die over de wereld weet, zeker niet als hij een 'relatie' heeft met een heks.

IP IP gelogd
Terug naar boven
Hesther
Ravenklauw
Ravenklauw
Staring at my ceiling

Lid geworden: 06 mei 2010
Quote Hesther Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 november 2016 om 12:22
Ik typ dit vanaf mobiel, dus ga even geen uitgebreid verhaal typen. Maar over Jacob, ik vind het een heel Rowling-achtig plot als Obliviate niet 100% heeft gewerkt, omdat het niet werkt tegen liefde. Dan is het nog wel de vraag of het wel echte liefde was.

Ik vind het hele Obscurus plot geweldig. Daar zie je echt in terug dat het door Rowling is, die onderdrukking die tot zo'n soort monster leidt is duidelijk ook een referentie aan de echte wereld. Ariana als Obscurus zou best wel eens zo kunnen zijn!!
~Happiness is a choice~
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
Online status: Online
Quote Timsel Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 november 2016 om 18:26
Dus ik heb gisteravond Fantastic Beasts and Where to Find Them gezien. Nu is het zo dat ik van ieder boek en film die ik lees / zie een soort van recensies met heul veul spoilers schrijf dus… ahum!

De film begon met een titelbeeld dat we al van de HP films kenden: grote, zilveren letters in een donkere, bewolkte nacht – prachtig! De tranen van vreugde en nostalgie sprongen meteen in mijn ogen. Meteen gevolgd door een glimp van Grindelwald die een stel Schouwers verslaat en de beroemde krantenknipsels waar David toch wel enorm goed in is. Je zit meteen in de film en ondanks dat het enorm veel informatie is die je in die eerste paar minuten krijgt, is het helemaal geweldig.

De scene waarin Newt aankomt in New York is ook helemaal geweldig. Veel humor, ook echt HP-typische humor en dat vond ik erg leuk om weer te zien. Jacob kwam in beeld en was vanaf het begin al geniaal. Hoe hij reageerde op al die magie die in een minuut tijd op hem afkwam – genius. En ook de Niffler! Oh mijn god, hij was schattig en hilarisch op hetzelfde moment. De hele zaal zat te lachen toen Newt al dat goud uit hem schudde. Ik hoorde een jongen iets naast me zeggen: “Ik wil er ook zo eentje!”

MACUSA was ook erg interessant. Vele interessante figuren die langskwamen en ook zoveel vragen. Jammer dat ze maar een beperkt deel van MACUSA lieten zien, zowel in de eerste MACUSA scene als in latere MACUSA scenes. Seraphina was anders dan ik had verwacht, ik vond haar wat te ‘bitchy’, terwijl ik haar van tevoren als een wijs en rationeel persoon had voorgesteld!

Verder, nog meer Jacob – JACOB! – en de ontsnapping van de Fabeldieren waar de film om draaide, zo dacht men van tevoren. Ik heb bijna iedere keer dat Jacob een grapje maakte gelachen of geglimlacht, ik hou van Jacob. Anyway, het bezoek aan de Goldsteins – Queenie was echt zoveel leuker dan ik had verwacht! Van tevoren stond zij op mijn vierde plaats als het om “het kwartet” uit deze film ging, maar Queenie was echt geniaal. Ze had humor, had iets sexy en was enorm interessant. Het feit dat ze constant gedachten kon lezen leidde tot veel humor en mysterieuziteit en biedt veel voor volgende films (ik ga ervanuit dat zij daar ook gewoon weer in voor gaat komen – hoop ik).

De scene met de koffer was echt geweldig. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Ik had van tevoren mijn twijfels gehad bij de special effects die ik had gezien, maar het was echt geweldig en een feest voor het oog. Het begon al met een hilarische scene waarin Newt ineens opstond en Jacob met hem meesleurde (“They made us coco!”, sorry maar dat deed me gewoon constant grijnzen) en dat liep uit tot één van de beste scenes in alle HP films. Er zat werkelijk waar meer magie in die ene scene dan in de HP films (sowieso vond ik dat hier al veel beter, maar daar kom ik later op). Zoveel fabeldieren in één scene was geweldig. Ik vond ze allemaal mooi gemaakt, mooi eruit zien, ook enorm leuk om nog wat extra informatie over ze te krijgen – en natuurlijk de Obscurus, genius en enorm interessant concept. Zoals hierboven ook gezegd – stel dat Ariana een Obscurial was, dan zou dat verklaren waarom Grindelwald juist met Dumbledore om ging en niet met een andere, duisterere tovenaar. Hij had iedereen uit kunnen kiezen – maar waarom juist Albus Dumbledore?

Toen gingen Newt en Jacob weer weg uit huize Goldstein (“But we made them coco…”) om de Niffler en de Erumpent te vinden en dat was echt geweldig. De scene met de Niffler in de juwelier was echt fantastisch, en de rest van de bioscoopzaal was het met me eens. En ook het feit dat Jacob uiteindelijk onder de juwelen zat en de politie net aan kwam lopen, lol. En natuurlijk de Erumpent! Ik ging stuk bij Newts “paringsdans”, het was geniaal. En de uiteindelijke achtervolging met Jacob in de hoofdrol – geweldig!

De scenes van Newts tweede bezoek aan MACUSA waren ook heel indrukwekkend. Ze waren spannend en interessant. Percival Graves of nou ja, je zult het wel weten ondertussen, anders lees je dit, Grindelwald, was echt gewoon een ontzettende douchebag maar wel enorm geacteerd! Al het gedoe met die vliegende stoel met de “doodstraf” vond ik echt niet nodig, maar oké. Wel enorm spannend en een coole ontsnapping. Ik heb altijd al van de tovenaarsduels in de latere HP films genoten. The Blind Pig scene was geniaal, al had ik er wel wat hogere verwachtingen van. Highlight van de scene was niet eens Gnarlack, zoals ik van tevoren had verwacht, maar JACOB, once again! “My uncle was a House-Elf too” en dat Giechelwater (Giggling Water in het Engels?) waren geniale stukjes.

De Demiguise / Occamy scenes vond ik enorm interessant, het was leuk hoe die twee fabeldieren gecombineerd waren in één scene. De Demiguise was schattig en de Occamy creepy en majestueus, maar allebei pasten ze gewoon in die scene en voelde totaal niet geforceerd aan. Een enorm goede scene met goede effects

Daarna werd Leta Lestrange geïntroduceerd. Leta van Detta in het Nederlands. Wiebes beste onintentionale vertaling ooit. “Van Detta”. Leta. :”) Geniaal. Jammer dat ze niet “Letta” heette. Maar dit is enorm interessant en ik heb het gevoel dat zij een belangrijke rol zal spelen in de volgende films – wellicht een aanhangster van Grindelwald?

Ondertussen even mijn opinie over The Second Salem. Ik vind het concept geniaal. De rollen hebben zich omgedraaid, tovenaars haten Dreuzels niet, maar Dreuzels haten tovenaars. Modesty was creepy voor een klein kind (behalve dan tegen het einde aan dan) en Credence (Koenraad in het Nederlands, wow,) was enorm interessant. Ik had me verheugd om zijn aandeel te zien aangezien hij van tevoren werd aangegeven een belangrijke rol in de tovenaarswereld te gaan spelen. Hij was enorm interessant. Het was grappig dat, toen Graveselwald hem de ketting met the Deathly Hallows sign gaf, er overal in de zaal gemompel klonk. Ik was dus niet de enige die chills en hyperventilaties kreeg :P

Uiteindelijk bleek het dat Credence een Obscurus was (die scene waarin Shaw vermoord werd was trouwens creepy en geniaal). Ik snapte niet helemaal wat dit met Modesty te maken had, maar na een beetje denken denk ik dat Graves het vermoeden had dat er een Obscurus in het huis van de Second Salem zat en vermoedde dat dit dan Modesty was, aangezien ze nooit oud worden – met Credence dan als uitzondering. Enorm creepy, hoe Credence daar stond en ineens in dat enorme geweld veranderde. Wat volgde was een enorm epische climax met toverstokkenduels en monsters tegelijk was – HYPE.

Uiteindelijk ging Credence alsnog dood (??? Hij is kennelijk wel gecast voor de volgende film dus dat snap ik niet helemaal) en bleek Graves niemand minder dan Gellert Grindelwald te zijn – what the Merlin? Dit hadden we min of meer besproken op Dreuzels, maar dat het ook echt uitkwam… lol :”) Ik vond het uiterlijk van Grindelwald lichtelijk teleurstellend moet ik zeggen, ik had me voorgesteld dat hij wat langer haar had. Ook vond ik hem te creepy en te duister voor Grindelwald, ik had me hem heel anders voorgesteld – maar oké, hij is een duistere tovenaar, één van de duisterste ooit, ik snap ‘t. Graag had ik wel wat willen weten over waarom hij dat alles deed, waarom hij in Graves veranderde en hoe. Maar ah fin, dat is aan ons om te theoriseren.

Daarna kwamen de tranen! Ik was enorm emotioneel, vergeef mij, ik vond alles gewoon zo indrukwekkend :”) Ik wilde niet dat Jacob wegging, en ik dacht echt zo van “NEE JACOB PLEASE” maar toch gebeurde het… ik hoop dat dat einde erop wijst dat liefde opnieuw een wondermiddeltje is en dat dat ervoor zorgt dat zelfs die vergetelheidsdrank uitgewerkt zou kunnen worden als je die geliefde weer ziet, op het eind. Ik vond zelfs het afscheid van Newt en Tina cute en ontroerend, al had ik meer het idee dat die chemie er nog even uitgeperst moest worden, want tot dusver had ik niet het idee dat ze een soort romantische connectie hadden of zo, maar meer vrienden omdat het moest.

De sfeer in de film was geweldig. Het was magisch, veel magischer dan de HP films – je had echt het idee dat er van alles kon gebeuren en dat alles ook echt magisch was – een idee dat enorm was verzwakt vanaf de vierde HP film: na de derde film, die ironisch gezien ook de meest sfeervolle was, was er naar mijn idee altijd een lack aan sfeer. Dat was hierbij helemaal goed gemaakt. Het was magisch, vol met details en de special effects waren geweldig.

De personages waren OOK geweldig. Na die 2 uur en een kwartier hield ik van Jacob, Queenie, Newt, Tina, Percival, Credence en wilde ik nog meer weten over al die andere personages die voorbij kwamen. Met name de 4 hoofdpersonen hadden echt hun eigen karakter, maar toch waren ze niet een typetje. Ze hadden diepte, hun eigen wereld en gedachten en dat vond ik geweldig. Ze waren leuk, grappig (met name Jacob) en ik hoop die vier hoofdpersonen ook echt weer allemaal terug te zien in de volgende films want man, ze waren geweldig. Met name Jacob, heb ik dat al gezegd?

De wezens waren geweldig gemaakt, enorm interessante modellen en ook achtergrond die we erbij hebben gekregen. Met name Pickett de Boomtrul, de Niffler, de Occamy en de Demiguise maakten veel indruk. Zelfs de Erumpent, die ik voor deze film maar een log, oninteressant dier vond, kreeg na deze film leven en behoort nu ook tot één van mijn favoriete Fabeldieren ^^ Ik hoop zeker nog meer Fabeldieren te zien in de volgende films (Gnomes, Phoenixes, Mantichore, etc.). en ik zou echt willen dat ik na het schrijven van dit verhaal in Newts kist zou kunnen springen om alles daar in die wereld te kunnen verkennen. Maar ik denk dat iedereen die de film gezien heeft dat wel zou willen.

Ik zit wel nog met allerlei vragen. Gaat Grindelwald vrij komen en zal hij in de komende films de “main villain” zijn? Of zal dat Leta van Detta (sorry ik moest lachen) zijn, waar best wel een big deal van gemaakt wordt? Welke Fabeldieren zullen in de volgende film voorkomen? Zal Jacob zich herinneren wat hij heeft meegemaakt met zijn tovenaarsvrienden? Zullen hij, Tina en Queenie zich melden in de volgende film? Waarom gaat Newt naar Parijs en wat zullen de Fabeldieren voor een rol krijgen in deze film? Ik had het idee dat deze film een prima stand alone film had kunnen zijn, maar er zijn vragen die gewoon nog beantwoord zullen moeten worden.

Al met al heb ik echt ENORM van deze film genoten en ondanks dat ik hem nog maar één keer gezien heb, denk ik toch wel dat dit mijn favoriete Harry Potter-related film is. De sfeer en wereld kwamen gewoon zo goed naar voren en als er iets is wat ik belangrijk vind in een film is dat wel sfeer. Ik hoop dat Rowling besluit hier toch nog een boek van te maken (al komt het script morgen uit dat ik ook onmiddellijk zal kopen) en ik ga deze film sowieso nog twee keer in de bios zien, want manmanman, wat een goede film. I’m in love.

Bedankt voor het lezen van deze bijna eindeloze review, ik zou nog zoveel willen opschrijven maar ik wilde gewoon mijn ‘main gedachten’ even kwijt :”) Ik vond ‘m fantastisch. 11/10.
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
ilse-h
Ravenklauw
Ravenklauw
Cave canem!

Lid geworden: 01 mei 2009
Quote ilse-h Beantwoordbullet Geplaatst op: 18 november 2016 om 21:25
Eerste reactie, AAAAAAAH, I LOVE IT!

Ik ga reageren in een random volgorde xD

Over Credence/Koenraad, Je zag nadat hij destroyed was een klein pufje van dat zwevende zwarte spul wegvluchten, dacht ik.
Ik denk idd dat ze die smile van Jacob open hebben gelaten.

En ik vraag me dus ook af hoe het zit met Graves. Was hij de hele film al Grindelwald. Is er ooit een echte Graves geweest, of is Graves een verzinsel van Grindelwald? Als jet dat laatste is zou Graves vrij nieuw aangenomen moeten zijn bij MACUSA, dus dat lijkt me van niet. Maar als er een echte Graves bestaat, was het dan polyjuice potion?

Ariana een obscurus zou me niets verbazen.

En 1 dingetje, die vliegende 'mot' (een billywig, was het toch), is die ooit gevangen?

Verder hebben ze Jacobs quote 'I want to be a wizard' uit de trailer eruit geknipt. :(

Tim, ik ben het grotendeels met jou eens, maar ik vond die doodstraf best wel indrukwekkend, en de manier waarop zo'n straf verloopt en ze mensen verleiden om te sterven. Verdoofd door je eigen herinneringen.
Heftig ook. Bij een 'normale' doodstraf in de USA zijn mensen bij hun volle bewustzijn. Ik weet niet of deze magische manier van handelen nou zozeer een verbetering is.
BLUB, ik ben een vis...

Long live Kreacher!
Nog eentje, meester, als toetje?
IP IP gelogd
Terug naar boven
Cindy
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Lid geworden: 23 juni 2006
Quote Cindy Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2016 om 00:45
Vragen om over te theoriseren:

- Waarom is Harry geen obscurus geworden? Bij hem werd toch ook magie zoveel mogelijk onderdrukt?
- kon Tina ook gedachten lezen? Dat idee kreeg ik heel erg in die laatste afscheidscene, hoe wist ze anders de titel van het boek en van Leta Lestrange? Of had haar zus haar dat verteld?
- why the merlin hebben ze Depp gecast als Grindelwald.
- Was wat de thunderbird in de lucht schoot om de no-majs te obliviaten het sap van de swooping evil? Want dat sap laat de gebruiker de 'slechte herinneren' vergeten. Dan is het logisch dat Jacob Queenie kan herinneren, want zij was geen slechte herinnering.
- De occumy was toch een baby'tje? Die eieren waren allemaal toch net uit? Is dat de reden dat de demiguise ging babysitten?
- Hoezo kan Jacob die eieren gebruiken als onderpand xd dat kan dan toch alleen bij een tovenaarsbank en niet bij een no-majsbank?
- Ik geloof dat Credence niet dood is, je zag die ene flikker zwart 'ontsnappen' net voordat Grindelwald werd gepakt.
- Ik heb de film niet in 3d gezien, maar vond het wel storend dat het duidelijk bedoeld was als 3d,sommige delen waren wazig...
- Waarom is Grindelwald geïnteresseerd in Obscurus?
- Is het gordijn waar Sirius door viel de Britse versie van de stoel? Dus de Britse manier om tovenaars de doodstraf te geven?
- Wist de rest van MACUSA dat ze de doodstraf zouden krijgen? Of probeerde Grindelwald dit op eigen houtje om van ze af te komen?
- Hoe wist Newt dat Craves een disguise was? Of had newt een vermoeden dat het eigenlijk grindelwald was?
- Is Leta Lestrange een aanhanger van Grindelwald en wil Newt daarom niets meer van haar weten?
- Ben ik de enige die The cursed child in vergelijking met fantastic beast een 1 geeft? En fb dan een 10...
- hoe gaan ze vijf films vullen?? Ik vond dit best een mooi afgerond verhaal namelijk!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2016 om 10:17
Nu ik de film twee keer heb gezien, zijn een paar dingen me toch duidelijker geworden ^^ (maar ik ben ook traag van begrip, want vele dingen hadden degenen die naast mij zaten al van de eerste keer door :p).

Credence is inderdaad niet dood, Newt is de enige die hem ziet wegglippen. Het zal dus wel kloppen dat Ezra Miller in de cast blijft. (Leuk voor hem, want hij is zo'n schattige HP-fan zelf).

De reden dat Graves aan Tina en Newt de doodstraf geeft, is omdat ze tijdens de ondervraging opeens begrijpen dat Graves een aanhanger van Grindelwald is (en later dat hij Grindelwald ís, waardoor Newt Revelio zegt). Omdat Grindelwald die Obscurus wil gebruiken om de Tovenaarswereld bekend te maken. Het is redelijk obvious nu ik het zo schrijf, maar ik had het de eerste keer niet door omdat ik gefocust was op het feit dat het MACUSA gewoon een zeer strenge wet heeft die iedereen straft die de Dreuzels iets van magie hebben laten zien.

De Thunderbird (ik vind Frank echt een debiele naam voor zo'n majestueus wezen :p) gebruikt het gif van de Swooping Evil om de slechte herinneringen te wissen. En inderdaad zal dit de reden zijn dat Jacob zich dingen herinnert, al is het maar vaag; omdat het voor hem geen slechte herinneringen zijn. Er zijn ook fans die vermoeden dat Langdon Shaw gefascineerd was door tovenarij en ook niet alles vergeten is.

Over Leta Lestrange zullen we niet veel te weten komen vóór 2018 vrees ik :p Maar het personage wordt gespeeld door Zoë Kravitz, dus ze zal wel zeker voorkomen in de volgende film (in flashbacks dan?).

Nu ik wist dat Graves Grindelwald was, heb ik proberen opletten of die Deathly Hallows-ketting wel degelijk in beeld komt als Graves dit aan Credence geeft. Het antwoord is ja, maar zeer kort en helemaal onderaan het scherm. En het is natuurlijk een verwijzing naar het aanraken van het Dooddoenersteken.

Mijn onbeantwoorde vraag is nu vooral, zoals jullie hierboven al zeggen, was Graves de hele tijd Grindelwald? Wie is de echte Graves? En een andere vraag: wat met Modesty? Was die toverstok echt van haar?

IP IP gelogd
Terug naar boven
Hesther
Ravenklauw
Ravenklauw
Staring at my ceiling

Lid geworden: 06 mei 2010
Quote Hesther Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2016 om 12:10
Ik ben de screenplay aan het lezen en ik zie erin geen aanwijzingen dat Credence nog leeft. "All power subsides. Only small tatters of black matter are left - floating through the air like feathers." Dat is het laatste wat er over hem staat,nergens iets van dat zwart ontsnapt... Meer reden om de film nog eens te kijken yay!

Edit: David Heyman/Yates (bronnen verschillen...) heeft bevestigd dat Credence leeft en dat een scene waarin je dat ziet eruit was geknipt.
~Happiness is a choice~
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2016 om 13:17
Het staat er wel hoor, even zoeken... pagina 260 onderaan: "As Newt follows Madam Piquery's gaze, he sees a tendril of black matter, a small part of the Obscurus, floating down through the roof. Unnoticed by anyone else, it eventually floats up and away, trying to reconnect with its host." En je ziet het wel degelijk in de film, daarvoor is een tweede keer kijken dus handig!

David Yates heeft blijkbaar ook al gezegd dat Credence een heel andere haarsnit zal hebben in de volgende film. Wat een opluchting xD
IP IP gelogd
Terug naar boven
Ellaaaa...
Moderator
Moderator
Living under a paper moon

Lid geworden: 20 juni 2011
Online status: Online
Quote Ellaaaa... Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2016 om 14:16
Ik ben net terug van de bioscoop (en Waterstones, haha, ook maar meteen de screenplay gekocht), wat een geweldige film. In vergelijking met Cursed Child gaf dit me echt weer hét Harry Potter gevoel. Ik vond het Obscurus-plot inderdaad ook erg goed, het idee dat het geen Fabeldier was - toch interessant hoe een film die Fabeldieren in de titel heeft eigenlijk niet over Fabeldieren gaat, haha. Ook vond ik he heel sterk dat alle hoofdpersonages hele andere karakters hebben, en gewoon wel allemaal interessant zijn.

De doodstraf-scene vond ik heel interessant, en het herinnerde me er ook weer even aan dat de film zich in de 1920s afspeelt - evenals de jazzy muziek, trouwens.

Ik had trouwens wel het stukje Credence zien vliegen, maar ik had niet gedacht dat dat écht zou betekenen dat 'ie nog leeft - ik blij, want ik vond he al zo jammer dat ze zo'n interessant personage meteen na de eerste film eruit gooien xD

Ik vraag me inderdaad ook af of Graves de hele tijd Grindelwalt was. Het kan bijna niet, want Graves was een vertrouweling van Piquery, en ik denk niet dat Grindelwalt al zó lang uit Europa verdwenen was. Hoe 'ie dat dan gedaan heeft zou ik niet weten :P

Ik denk inderdaad ook dat die herinneringen niet voor iedereen gewist zullen blijven - anders zou Newt's oplossing gewoon té makkelijk zijn ofzo, en dat is niet heel erg Rowling, denk ik. Jacob herinnert zich sowieso iets, als je naar de screenplay kijkt (laatste bladzijde):

"Jacob, quizzical and totally enchanted, touches his neck - a flicker of a memory. He smiled back."

De dieren waren ook tof trouwens, goede special effects ^^

Het enige wat ik iets minder vond was Johnny Depps Grindelwalt. Ik weet niet helemaal waarom, maar z'n uiterlijk was gewoon niet precies wat ik verwachtte ofzo, zeker niet na de Grindewalt die we eerder in de films hebben gezien. Dit was wel een heel kort stukje, though, dus ik zal rustig afwachten tot de volgende film tot ik echt een oordeel vel. Ook was de romantiek wel een beetje geforceerd allemaal :P

@Hesther: Argh, I need that deleted scene already!
@Karen: Bless, dat haar was echt gewoon een beetje jammer :P Paste wel bij het personage though...

Edit: Ik heb hem overigens niet in 3D gezien, maar ik stoorde heb me nergens aan gestoord qua wazigheid ofzo :P
Rage, rage against the dying of the light
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pagina  van 8 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum