Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: The Crimes of Grindelwald spoilerloos topic Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 7 Volgende >>
Schrijver Bericht
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Online status: Offline
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 13 december 2017 om 19:19
Ik heb dezelfde mening als jou Tim. Als er echt iets totaal onaanvaardbaar was gebeurd en verschillende vrouwen dit ook konden getuigen, dan was dat al lang uitgekomen. Als iemand zoals JK Rowling vertrouwen heeft in hem, dan heb ik dat ook. De filmmakers hebben macht genoeg om hem gewoon te recasten, maar hebben dat niet gedaan. Iedereen moet zich er gewoon nog beetje over heen zetten, maar misschien komt dat wel van zodra zijn rol ook belangrijker wordt ^^

De eerste officiële foto is ondertussen ook verschenen, samen met een achter-de-schermen-blik die ik persoonlijk heel leuk vind. Ik krijg al een veel beter beeld van Jude Law als Dumbledore!

Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Milou
Zwadderich
Zwadderich
be true, love art, show insight

Lid geworden: 09 juni 2007
Quote Milou Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 december 2017 om 16:31
Ik denk dat veel mensen Johnny Depp bij voorbaat al niet mochten. Mijn beste vriendin moest zowat huilen toen ze zag dat hij in de film zat. Ik vind het zelf niet zo erg. Ik weet gelukkig nooit genoeg over het privéleven van sterren om me er tijdens een film over te ergeren.

Als J.K. Rowling er vertrouwen in heeft, heb ik dat inderdaad ook. (Rowling is in deze een soort Perkamentus en Johnny Depp een Sneep en die bleek ook goed te zijn. =P)
Dichten is een van de hoogste vormen van denken. In feite is het niet-denken. (Ingmar Heytze)
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

Lid geworden: 28 december 2016
Quote Snuffles Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 december 2017 om 19:06
Ik kijk heel hard uit naar de nieuwe fantastic beasts film. Ik volg op youtube enkele personen waaronder the super calin brothers. Daar hoorde ik een interessante theorie rond het nieuwe personage met de maledictus curse. Dit zou misschien de moeder of zelfs Nagini zelf kunnen zijn. Wat zij denken is dat het dier waarin ze veranderd een slang zou zijn. Dit leiden ze af van het vrijgegeven kaartje van het circus waar Newt en zijn vrienden in terecht komen. Wat denken jullie?

https://www.hypable.com/wp-content/uploads/2017/07/fantastic-beasts-circus.jpg
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
Ellaaaa...
Moderator
Moderator
Living under a paper moon

Lid geworden: 20 juni 2011
Quote Ellaaaa... Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 februari 2018 om 08:49
Afgelopen week is er een artikel verschenen waarin David Heyman heeft bevestigd dat Dumbledore niet 'expliciet' homoseksueel zal zijn in de aankomende film, wat tot nogal wat kritiek heeft geleid. Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het persoonlijk nogal een laffe keuze om eerst te zeggen dat een personage homoseksueel is en vervolgens te zeggen dat je besluit er niks mee te doen. Ook dit artikel is heel treffend.
Maak ook eens een Valentijnskaart!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 27 november 2008
Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 februari 2018 om 10:00
Ik zie het punt niet zo: moet ieder personage expliciet een seksualiteit hebben? Hoe wil je uitbeelden dat Albus van Gellert hield, maar dat het tussen hen tweeën nooit wat werd? Ik denk dat een man die verliefd is op zijn (hetero?) vriend (zeker in de tijd waarin de film zich afspeelt) eerder een goede vriendschap aan zal gaan dan zijn gevoelens te uiten. Ik denk dat dat precies is wat we gaan zien. Dit past ook volledig bij alles wat we van Rowling in de toverwereld hebben gezien tot nu toe.

Daarbij is het natuurlijk de bedoeling dat de film in zo veel mogelijk landen wordt getoond. Ik weet nog dat Rusland de film 'Belle en het Beest' verbood vanwege de (in slechts enkele seconden afgebeelde) homosksualiteit van Le Fou.
Op zich is dat natuurlijk stom * oneens met Rusland * maar als zo'n film verboden is, helpt het niemand en wordt ook het verhaal in dat land niet verteld en doet het de homorechten geen goed.

Het is dan beter om te zinspelen op wat echte fans al weten, en wat de eenmalige filmkijker niet zal zien. Misschien raken de fans en de gewone filmkijkers met elkaar aan de praat en in dat geval bereikt zo'n film meer.

IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 februari 2018 om 15:22
Ik heb het gevoel dat alles een beetje uit z'n context is getrokken. Dit is de eerste film waarin Perkamentus en Grindelwald samen zullen voorkomen. Wie weet hebben ze nauwelijks of geen scènes samen, de film speelt zich immers af jaren nadat Ariana al gestorven is. Misschien is het verhaal al zo vol met andere dingen (of met Newt-Tina, Queenie-Jacob, Theseus-Leta) dat een extra verhaal gewoon te veel was...

Dat wil niet zeggen dat ze nooit aan de geschiedenis van Perkamentus en Grindelwald moeten beginnen natuurlijk. Er komen nog drie films na. Ik hoop dat we naar het einde toe misschien flashbacks te zien zullen krijgen, en als Perkamentus en Grindelwald het in de vijfde film tegen elkaar opnemen, dat er dan wel veel naar verwezen zal worden. Ik kan me bijna niets anders voorstellen van JK. Het is ook een veel te interessant verhaal, zeker in die tijdsgeest, om te negeren.

Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
Online status: Online
Quote Timsel Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 februari 2018 om 17:42
Ik snap de ophef, maar gezien het verhaal vind ik het wel een begrijpelijke keuze. Het verhaal speelt zich jaren af nadat Dumbledore verliefd was op Grindelwald en vanaf die tijd heeft Grindelwald zijn "ware ik" laten zien. Ik begrijp wel dat Dumbledore na minstens tien jaar elkaar niet gezien te hebben maar wel gehoord te hebben over alles wat Grindelwald heeft uitgericht niet meteen op zijn jeugdliefde afrent, wetende dat de jongen waar hij ooit van hield nu een moordenaar en een martelaar is :p Ik verwacht wel dat de film een soort "verloren vriendschap" laat zien maar liefde? Dat zag ik ook voor deze "bekendmaking" niet echt gebeuren.

Interessanter vind ik de foto van Gellert Grindelwald en zijn volgeling Vinda Rosier (Roselier) die je hier kunt vinden. Ik ben zo benieuwd naar deze film!
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
BrulBrief
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 05 maart 2018
Quote BrulBrief Beantwoordbullet Geplaatst op: 05 maart 2018 om 17:44
Quote van Ellaaaa...

Afgelopen week is er een artikel verschenen waarin David Heyman heeft bevestigd dat Dumbledore niet 'expliciet' homoseksueel zal zijn in de aankomende film, wat tot nogal wat kritiek heeft geleid. Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het persoonlijk nogal een laffe keuze om eerst te zeggen dat een personage homoseksueel is en vervolgens te zeggen dat je besluit er niks mee te doen. Ook dit artikel is heel treffend.

Hoezo moeten ze er iets mee doen dan? Ze gaan toch ook niet de seksuele geaardheid van alle andere karakters uitgebreid beschrijven en uitbeelden? Dat is in ieder geval niet waarom ik uitkijk naar de film. "Not explicitly" betekend niet: Dumbledore is heteroseksueel in deze film. Misschien laten ze het compleet aan de kijker over om te beslissen. Misschien is het totaal onrelevant voor de verhaallijn dat hinten naar zijn geaardheid enkel en alleen een fan service zou zijn (en dus overbodig)?

Ik ben verder totaal niet op de verdere vooruitgang en nieuws over de film. Enkel dit meegekregen op Reddit een tijdje terug, dus als er ondertussen meer betekend is en ik er compleet naast zit... My bad ;)

IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
Online status: Online
Quote Timsel Beantwoordbullet Geplaatst op: 12 maart 2018 om 23:01
Morgen (dinsdag) komt de eerste trailer van The Crimes of Grindelwald uit! Ik heb geen idee hoe laat... maar hype!
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 27 november 2008
Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 13 maart 2018 om 17:06
Om 17:00 uur dus! Daar is hij!!! Awesome.
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 7 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum