Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Dreuzels
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Dreuzels
Onderwerp: Nostalgie! Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 2 Volgende >>
Schrijver Bericht
Newt Scamander
Huffelpuf
Huffelpuf

Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Quote Newt Scamander Beantwoordbullet Onderwerp: Nostalgie!
    Geplaatst op: 28 september 2017 om 15:14

Nostalgie!

Breng oude herinneringen tot leven.

Dit jaar was het 15 jaar geleden dat Dreuzels.com het levenslicht zag! In die tijd hebben vele duizenden Potterfans zich hier aangemeld, waarvan 205 mensen vanaf 1 januari 2017 nog online geweest zijn. Vandaar deze oproep! Stof je oude account eens af en haal met ons herinneringen op. Om je op gang te helpen, hebben we deze vragen voor je bedacht:

* Wanneer ben je lid geworden, en hoe oud was je toen?

* Ben je lid geworden met een speciale reden, bijvoorbeeld omdat je dol was op complottheorieŽn en je graag met die topics mee wilde discussiŽren?

* Heb je misschien, ooit eens iets creatiefs gedaan op dit forum, zoals een verhaal schrijven, RPG, tekenen of photoshop?

* In welke afdeling heb je gezeten toen Dreuzels nog gesloten afdelingen had?

* Heb je ooit een teamstrijd meegemaakt?

* Maakte je huiswerk op Dreuzels? Deed je mee aan Zwerkbalwedstrijden? De Dreuzels-versie van Weerwolven van Wakkerdam?

* Heb je vrienden gemaakt op dit forum? En zo ja; zijn zij nog steeds je vrienden?

* Hoe is het er inmiddels mee? Ben je nog altijd Potterfan of ben je overgestapt naar een ander fandom?

Vertel, vertel!

IP IP gelogd
Terug naar boven
ChloŽ
Ravenklauw
Ravenklauw
Glows in the Dark

Lid geworden: 04 juni 2009
Quote ChloŽ Beantwoordbullet Geplaatst op: 28 september 2017 om 16:14

Ik ben lid geworden in juni 2009 dus ik was net geen 17 op dat moment. Ik volgde al een tijdje het nieuws op de site en besloot uiteindelijk om lid te worden van dat onbekende, enge forum.
* Ben je lid geworden met een speciale reden, bijvoorbeeld omdat je dol was op complottheorieŽn en je graag met die topics mee wilde discussiŽren?

Het was vooral uit nieuwsgierigheid over wat voor theorieŽn er over de boeken bestonden, ook al was het laatste boek al verschenen. Daarnaast wilde ik wel meepraten over de nieuwe films en gewoon communiceren met andere HP fans.

* Heb je misschien, ooit eens iets creatiefs gedaan op dit forum, zoals een verhaal schrijven, RPG, tekenen of photoshop?

Ik heb bijna alles geprobeerd hier. Ik heb hier enkele afgewerkte verhalen in de Bieb staan (Ademloos als bekendste) en ik had ook wel wat photoshopwerkjes in het Atelier staan (en zelf in de finale van een wedstrijd geraakt). Helaas is Photobucket niet zo lief meer en zijn al die werkjes verdwenen. Ook heb ik wel even in de RPG gezeten maar dat bleek niet zo mijn ding te zijn. Ik ben geen consequente schrijver. :p

Ravenklauw en Zwadderich, beiden fijne afdelingen.

Jup. Met Zwijnskop en team Wemel. In de laatste teamstrijd was ik niet echt actief meer. Ik ben toen ingedeeld geweest, maar heb uiteindelijk weinig ervoor gedaan.

* Maakte je huiswerk op Dreuzels? Deed je mee aan Zwerkbalwedstrijden? De Dreuzels-versie van Weerwolven van Wakkerdam?

Ik hield enorm van huiswerk op Dreuzels! Ik denk dat ik in ťťn van die jaren ijverigste leerling was. Ik heb toen zowat elke les gemaakt. Ik heb ook heel actief meegedaan met Zwerkbal. Dat was een hele leuke tijd met al die paniek in de chat om het antwoord op tijd te vinden. Ik herinner me ook dat ik mijn avondmaal naar binnen schrokte om op tijd aan de wedstrijd te kunnen beginnen. Mijn ouders begrepen er niets van. Ik heb ook een aantal edities met Weerwolven meegedaan.

* Heb je vrienden gemaakt op dit forum? En zo ja; zijn zij nog steeds je vrienden?

Ja hoor. Met verschillende heb ik nog vaak contact. Doordat ik Jessie bijvoorbeeld via hier ken, ben ik in haar team geraakt om te vrijwilligen op FACTS (samen met nog wat andere Dreuzeltjes zoals Kim, Jonas, Jorien en Karen). Ik ben ook naar de trouw van Jonas en Jorien geweest en ik chat ook wel nog altijd met een vast groepje.

* Hoe is het er inmiddels mee? Ben je nog altijd Potterfan of ben je overgestapt naar een ander fandom?

Iedereen blijft wel Potterfan, denk ik. Onlangs deed ik mee met een quiz waarbij de helft van de vragen over Harry Potter gingen. Mijn quizploeg was blij dat ik erbij was want ik had alle vragen juist, denk ik.

The climb is all there is.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chlidonias
Dreuzel
Dreuzel
De Gie(r)

Lid geworden: 02 december 2005
Quote Chlidonias Beantwoordbullet Geplaatst op: 28 september 2017 om 18:05
Ik ben lid geworden in 2005 en ik was toen ...jaar oud.
Ik werd lid omwille van de theorieŽn en om mijn ongenoegen te kunnen ventileren over film 4, die ik niet goed vond.
Ik zat in Huffelpuf
Ik heb 2 teamstrijden meegemaakt
Ik maakte huiswerk (voor Charlot vooral!!)
Maat het gaat me vooral om dit: ik heb inderdaad ooit iets creatiefs gedaan en nu wil ik graag ťťn ding vragen aan de mods, dat ik absoluut zou willen weten voor ik sterf (niet dat ik dat spoedig van plan ben, maar je weet nooit): ik heb ooit een verhaaltje ingestuurd voor een DWW (link onderaan). Het was een wedstrijdje "achter de bar" en we waren maar met twee deelnemers: JoŽl en ik. De mods jureerden en JoŽl won (terecht ongetwijfeld). Nu is er nadien nooit enige feedback gegeven, dus mijn enige vraag is: wat vonden jullie van mijn verhaaltje? (Te sexistisch zeker, maar verder? Spaar mij vooral niet!)

tekst
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 28 september 2017 om 20:05

Ik ben lid geworden in 2007 en was toen 18 jaartjes jong.

ComplottheorieŽn vond ik leuk en daar heb ik zeker mijn steentje aan bijgedragen, maar ik ben toch vooral lid geworden om te kunnen RPG'en toen. Dat leek mij erg tof.

Net als ChloŽ alles wel eigenlijk. Vooral RPG en Bieb, in de Galerij begin ik vooral de laatste tijd wat actiever te worden. Ooit heb ik wat gephotoshopt (zonder photoshop, helaas), maar dat was niet zo'n succes. Een DIY-topic heb ik ook en een foto-topic, al staan er in dat laatste waarschijnlijk ook geen plaatjes meer vanwege photobucket.

Ik was altijd een Huffelpuf, tot ik mod werd en 'overgeplaatst' werd naar Ravenklauw omdat die een gebrek aan mods hadden. In beide afdelingen was het erg gezellig.

Allemaal! Ik ben Team Kruimelaar geweest, Team Leeflang en Team Magnus.

Ik heb wel wat huiswerk gemaakt, maar nooit erg fanatiek. Magische Heelkunde (of hoe het heette) door Saskiaatje vond ik altijd wel leuk, verder heb ik ook iets van Oude Runen en van Fabeldieren gemaakt. Ik vermoed dat dat het zo'n beetje was, meer schiet mij in elk geval niet te binnen. Zwerkbal heb ik ook meegedaan, maar ook hier niet fanatiek, omdat ik meestal niet kon op Zwerkbalmiddagen vanwege Chiro. Weerwolven van Wakkerdam heb ik bij momenten dan wel weer erg fanatiek gespeeld. Al had ik op den duur wel geleerd dat dat tijdens de examens niet het beste plan was.

Ik heb mijn beste vriend en tevens verloofde hier leren kennen, dus ik denk dat dat wel telt? Verder heel veel leuke mensen leren kennen waar ik graag wat vaker mee zou afspreken.

Potterfan ben je voor altijd, toch? En natuurlijk zijn er andere fandoms (Doctor Who, Game of Thrones,...), maar dat is nooit hetzelfde. Bij al die fandoms mis ik het forum-element, het rustig kletsen, discussiŽren, complottheorieŽn bedenken,... dat we hier op Dreuzels hadden over Harry Potter. Natuurlijk kan je bijvoorbeeld over GoT genoeg theorieŽn bedenken, maar ik ben nog nooit een forum erover tegen gekomen (ook nog niet heel erg gezocht). Tegenwoordig zitten theoriemensjes op andere kanalen, waar naar mijn gevoel minder ruimte is voor discussie, of waar gewoon een hoop spammers zitten.
ďI kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.Ē

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 28 september 2017 om 21:59

Op Halloweenavond 2004 Ik was dus 12 jaar, ging 13 worden. Ik weet nog steeds hoe: de Jommekeskrant verwees naar een andere site (de Lekke Ketel of zo) en iemand die ik daar leerde kennen raadde ook Dreuzels aan.

Ik was gewoon ontzettend fan van Harry Potter, wilde discussiŽren over de boeken en films, ik was ook even (voor een week) verliefd op Daniel Radcliffe. Toen bezon ik mij en werd het Rupert :p Ik weet niet meer of ik ook bewust koos voor een forum omdat online-contacten mij wel lagen. Niet dat het op school of hobby's tegenviel of zo, maar achteraf gezien vond ik het toch een meerwaarde dat je tijdens je puberteit op een veilig forum terecht kon en dingen van je af kon typen. Ik heb eigenlijk zelfs een beetje medelijden met de tieners van nu, die op sociale media toch een heel ander soort online-contact hebben, dat zeker niet beter is...

Een verhaal schrijven wel, Wild Animals heette het, en toen was dat voor mij hťťl belangrijk. Omdat ik altijd al graag had geschreven en nu bevestiging kreeg dat ik het wel kon. Ik herinner me nog hoe ik eens een meer negatieve recensie kreeg van Janneke en dat Robin op MSN meteen merkte dat er iets scheelde met mij, al had hij mij toen nog nooit ontmoet. Dat raakte mij echt. En waarschijnlijk had Janneke over veel punten gelijk :p In de andere creatieve dingen heb ik me nooit echt uitgeleefd, omdat ik er geen oog voor heb. Ik heb wel veel mooie Atelier-dingen van andere mensen opgeslagen, en je ziet dat het nut heeft zoveel jaren later, want het is verdwenen van internet.

Huffelpuf, daar hoor ik gewoon thuis, maar helemaal op het einde ben ik naar Zwadderich geswitcht, omdat in Huf een heel gesloten groepje ontstond. Maar ik denk dat alle afdelingen wel leuk waren :p

Alle drie: Team Wemel, Team Zwijnskop en Team Chris.

Ik herinner me niet dat ik veel huiswerk maakte, maar ik was wel lerares in vanalles :p Ik denk dat ik Geschiedenis en Waarzeggerij heb gehad, weet het zelfs niet meer zeker... Zwerkbal was natuurlijk top. Dan kwam het competitieve in mij naar boven. Zoals hierboven al aangehaald werd, die chaos op MSN om iets te vinden, die stress van het snelste zijn. Toch ongelooflijk dat we toen op ťťn minuut een quote vonden in zeven dikke boeken :p Weerwolven heb ik altijd links laten liggen omdat ik net zoals bij RPG schrik heb dat ik geen controle heb over het verhaal.

Natuurlijk zijn het nog steeds m'n vrienden :p Al zie je elkaar minder, online kan je ook gemakkelijk contact houden. En op FACTS natuurlijk!

Potterfan ben je inderdaad voor altijd. Niets kan het overtreffen, da's nu al wel duidelijk. Game of Thrones, Star Wars... het geeft mij af en toe een tinteling als er iets nieuws verschijnt, maar het is eigenlijk niets vergeleken met HP. Fantastic Beasts vind ik om deze reden geweldig, ik denk dat er een goed team achter de films zit waardoor dit nog leuke jaren gaan worden.

Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Andy
Zwadderich
Zwadderich
We gaan er tegenaan.

Lid geworden: 05 juli 2003
Quote Andy Beantwoordbullet Geplaatst op: 29 september 2017 om 00:10
5 juli 2003 18 jaar
* Ben je lid geworden met een speciale reden,
Nee ik ontdekte de boeken via een klas genoot die ze las en zei dat het leuke boeken waren. Ik las ooit een in een krant dat het forum bestond en toen werd ik lid.
* Heb je misschien, ooit eens iets creatiefs gedaan op dit forum, zoals een verhaal schrijven, RPG, tekenen of photoshop? Nee
* In welke afdeling heb je gezeten toen Dreuzels nog gesloten afdelingen had? Griffoendor van af het begin
* Heb je ooit een teamstrijd meegemaakt? Ja alle drie
* Maakte je huiswerk op Dreuzels? Deed je mee aan Zwerkbalwedstrijden? De Dreuzels-versie van Weerwolven van Wakkerdam? Huiswerk van allerlei mensen vooral van Fransje dat weet ik nog.
* Heb je vrienden gemaakt op dit forum? En zo ja; zijn zij nog steeds je vrienden? Ja heb veel contact gehouden via facebook met verchillende mensen zo als Sonja Alexander Ilse en nog enkelen
* Hoe is het er inmiddels mee? Ben je nog altijd Potterfan of ben je overgestapt naar een ander fandom? Lees de boeken nog wel regelmatig en ben natuurlijk fan van andere fan doms ge worden zo als Game of thrones Hungergames Lord of the rings alleen nooit forums of andere sites bezocht er over alleen hier veel tijd besteed eigenlijk.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Jitse
Ravenklauw
Ravenklauw
That's just, like, your opinion, man

Lid geworden: 14 april 2005
Quote Jitse Beantwoordbullet Geplaatst op: 29 september 2017 om 10:13
*stoft account af*

14 april 2005, toen was ik 12 jaar.
Vooral omdat ik toen gewoon een ontzettende Harry Potter fan was, en geÔnteresseerd was in nieuws over de aankomende boeken en films.
Ik ben ooit eens aan photoshop begonnen, ik had geloof ik een maand gratis dat programma. Maar daar ben ik snel weer mee gestopt.
Ravenklauw, en op het allerlaatst ben ik nog overgestapt naar Zwadderich.
Alledrie, al was ik bij de laatste niet meer actief. Maar ik heb goede herinneringen aan team Wemel en team Zwijnskop.
Huiswerk maakte ik zo af en toe. Verder heb ik vooral veel aan Zwerkbalwedstrijden meegedaan. Daar was ik ook wel goed in al zeg ik het zelf.
Ik heb via Whatsapp nog wel contact met een vast groepje mensen.
Ik ben nog altijd wel fan, al hou ik me er in de praktijk niet veel meer mee bezig. Ik ben ook niet overgestapt naar een fandom, al ben ik wel fan van andere dingen zoals Game of Thrones. Maar daar hou ik me online niet zo mee bezig als ik ooit met HP heb gedaan.
There's a beast in every man and it stirs when you put a sword in his hand
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
Quote Timsel Beantwoordbullet Geplaatst op: 29 september 2017 om 12:24
November 2007, dus ik word bijna 11 :P
Vooral voor de bieb eigenlijk. Daarvoor nog was ik een groot fan van de encyclopedieŽn en toen ik ontdekte dat er ook nog een forum was ben ik me maar gaan aanmelden zodat ik mijn HP-gerelateerde verhalen kon delen.
Enkele verhalen in de bieb, want daar kwam ik in eerste instantie voor. Daarnaast RPG ik natuurlijk al vanaf 2011 en dat doe ik nog steeds met heel veel liefde! En daarnaast heb ik enige pogingen gedaan tot fotografie, tekenen en photoshop.
Ravenklauw en Huffelpuf, maar mijn tijd in Huffelpuf was niet heel lang.
Jazeker! Team Rosmerta, Team Zwarts en Team Magnus. Van die drie vond ik Team Zwarts wel echt het leukste, en we hebben nog steeds groepchats waarin inactieve leden van Zwarts regelmatig te vinden zijn.
Ik heb wel het een en ander aan huiswerk gedaan, waarschijnlijk meer hier dan in mijn middelbare schooltijd :P Ook heb ik enige lesjes zelf gemaakt, dat was ook wel grappig. Zwerkbalwedstrijden heb ik ook gespeeld en geleid en ik heb iets van vijf of zes WVW potjes gespeeld (en drie gewonnen ^^) Zelf heb ik ook eens een WVW-potje geleid in team Zwarts en met meetings offer ik me graag op om spelleider te zijn :p
Ik heb hier zeker vrienden gemaakt, waarvan ik sommigen vrienden voor het leven durf te noemen.
Oh hell yeah, natuurlijk ben ik nog steeds Harry Potter fan! Ik ben enorm hyped voor ieder klein nieuwtje over Fantastic Beasts of eventuele andere uitmelkerij. Uiteraard zijn er wat meer interesses bijgekomen, zoals Lord of the Rings, Star Wars, natuurlijk het Songfestival en nog een paar andere dingen. Wel hou ik nog ieder jaar een Harry Potter marathon met zowel de boeken als de films. :)
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
hp freak
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 11 april 2007
Quote hp freak Beantwoordbullet Geplaatst op: 29 september 2017 om 13:48
Wanneer ben je lid geworden, en hoe oud was je toen?

11 april 2007. Toen was ik 13.5!

Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Iemand had me jaren eerder al over forums verteld maar ik snapte er niets van. Ik heb het denk ik toch nog eens geprobeerd en vond het heel leuk om met anderen over Harry Potter te praten. Op dat moment was het laatste boek nog niet uit, maar ik heb nooit theorieŽn gehad, wel gelezen.

Ooit wat fanfic geschreven, maar ik keek meer mee met de tekeningen.

Griffoendor. Op een of andere manier ben ik een hele lange tijd niet of weinig actief geweest, en toen ik terug kwam was alles helemaal anders en snapte ik er niets meer van! Hoe heette dat topic van Griffoendor ook al weer waar we in praatten?
Anyway, ik vind dit ook heel leuk, nu ik het snap. Praten over films en boeken vind ik nog steeds leuk dus ik kan mijn ei hier nog steeds kwijt! Ik heb erg fijne herinneringen aan dit forum! :)

Nee

Nee, want dat snapte ik allemaal niet en ik deed er niet aan mee haha. Ik denk dat ik er gewoon te weinig interesse in had om me erin te verdiepen.

Ik heb wel een aantal mensen op msn gehad, maar toen is msn weggegaan, inmiddels ook al weer meer dan zes jaar geleden, toen ben ik veel van mijn internet vrienden uit het oog verloren helaas...

Harry Potter was mijn eerste grote fandom, ik blijf de boeken lezen en de films kijken, maar er zijn in de loop der jaren ook andere fandoms bijgekomen. Ik heb Cursed Child niet gelezen, geen interesse in, Fantastic Beasts heb ik niet gezien, geen interesse in. Ik wil er wel aan toevoegen dat ik het idee achter Cursed Child wel leuk vind, om kinderen naar het theater te krijgen. Duim omhoog!
"When I sit down properly, my reasoning capacities decrease by 50%".
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Lid geworden: 29 september 2016
Quote PinkyTonks Beantwoordbullet Geplaatst op: 29 september 2017 om 15:34
Ik ben exact vandaag 1 jaar lid (29 september 2016) -> dus tijd voor een feestje ;)
Ik was toen 16.

Eigenlijk best een goede vraag waarom ik lid geworden ben, ik vond het idee van een forum wel leuk en ben toen op zoek gegaan naar een forum met iets waar ik veel interesse in had, namelijk Harry Potter en zo kwam ik hier op uit.

Ik ben vooral actief in de RPG, maar ik heb ook een verhaaltje staan in de Bieb en een tekening in de Galerij.

Heb ik niet :) Maar nu zit ik in Ravenklauw...

Ik heb een deel van de laatste teamstrijd meegemaakt (die van Fantastic Beasts). De strijd was al even bezig toen ik er bij kwam, maar ik heb op het einde toch ook nog wel wat punten opgeleverd ;)

Ik heb bij de laatste versie van Weerwolven van Wakkerdam meegedaan!

Moeilijke vraag omdat ik nog niemand in het echt ontmoet heb, maar ik vind iedereen hier echt superaardig en als ik binnenkort toch eens naar een meeting zou kunnen komen, dan aarzel ik zeker niet!

Eens een Potterfan, altijd een Potterfan! Het is zoals de maffia, als je erin zit, geraak je er nooit meer uit! Maar dat wil niet zeggen dat ik geen fan ben van andere fandoms: Ik zit ook heel erg in het Percy Jackson fandom en dat van Disney :D
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pagina  van 2 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquÍtes creŽren in dit forum
je kan niet stemmen in enquÍtes in dit forum