Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Zwadderich
 Het Harry Potter Forum : Zweinstein : Zwadderich
Onderwerp: Hoe warm is het bij jou? Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Enquête vraag: Op hoeveel graden staat jou verwarming?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
0 [0.00%]
0 [0.00%]
5 [26.32%]
13 [68.42%]
1 [5.26%]
0 [0.00%]
Je kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver Bericht
dreuzel fan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Zwaartekracht zuigt

Lid geworden: 06 augustus 2006
Online status: Offline
Quote dreuzel fan Beantwoordbullet Onderwerp: Hoe warm is het bij jou?
    Geplaatst op: 06 februari 2018 om 10:22
Vandaag is het (in België alleen?) dikke truien dag. Een dag waarop veel mensen iets bewuster naar de thermostaat kijken.

Hoe warm is het bij jou thuis?
Ben je iemand die het altijd warm moet hebben in huis of let je bewust op hoe hoog de thermostaat staat?
Zet je de verwarming uit als je het huis uit bent of nachts wanneer je toch lekker warm onder de lakens ligt?
Of let je er niet op en staat die verwarming gewoon dag en nacht te branden?
After all this time? Always
IP IP gelogd
Terug naar boven
Hedser
Ravenklauw
Ravenklauw
Vesuvius, oh be kind

Lid geworden: 19 mei 2005
Quote Hedser Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 februari 2018 om 13:44
20 graden, maar de thermostaat staat op 17. Kouder wordt het gewoon niet in mijn appartement. Daar staat tegenover dat ik het in mijn slaapkamer nauwelijks warmer dan 14 graden krijg zonder de thermostaat op 25 ofzoiets te zetten. Maar goed, ik woon hier pas net, dus dat moet ik nog even uitvogelen.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 27 november 2008
Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 februari 2018 om 13:58
Ik heb op 'tussen 20 en 25' gestemd, maar hij staat dus op 20,5 en 's avonds op 21.
Warme truiendag was in Nederland afgelopen vrijdag, als ik het me goed herinner. Er kwam tenminste zoiets voorbij op Facebook, maar ik heb er verder geen aandacht aan geschonken. 
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 februari 2018 om 16:44
Hier staat de verwarming ook op 21° en 's nachts en als we er niet zijn op minder, weet niet eens hoeveel xD Yannick heeft dat allemaal ingesteld LOL

Hier is het vooral in de zomer een probleem om het afgekoeld te krijgen.

Van zodra je eens vier weken zonder verwarming hebt gezeten op je werk, begin je normale werkende verwarming wel te appreciëren. Ik heb eens opgezocht dat het zelfs illegaal is. Voor een zittende job moet het minimum 18° zijn.

Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
dreuzel fan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Zwaartekracht zuigt

Lid geworden: 06 augustus 2006
Quote dreuzel fan Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 februari 2018 om 17:59
Nou, dan valt mijn temperatuur in huis toch nog best mee. Ik dacht altijd dat ik het veel te warm zette.

Mijn thermostaat staat overdag op 20°. Ik vond mezelf altijd overdrijven ... maar met onze enkele ramen is het anders gewoon te koud. Nachts zet ik het volledig uit. Niet het meest ecologisch waarschijnlijk want tegen dat ik opsta is het huis afgekoeld naar 14 a 16°

@Karen: Heel begrijpelijk. Zou dat ook niet echt waarderen zonder verwarming werken.
En het afkoel probleem ken ik ook. In de winter een vriezer en in de zomer een sauna.

@Hedster: Das een leuke meevaller! Geniet ervan, spaart je flink in de portefeuille.
After all this time? Always
IP IP gelogd
Terug naar boven
Nemaya
Ravenklauw
Ravenklauw
Hogwarts will always welcome you home

Lid geworden: 05 juli 2003
Quote Nemaya Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 februari 2018 om 20:54
Overdag staat ie vaak op 20,5. 's Avonds meestal zo'n 21,5.
Vroeger mocht de verwarming van mijn vader nooit hoger dan 18 graden, anders had hij het te warm. XD Toen was ik daar aan gewend, maar toen ik ging studeren had ik geen thermostaat om te zien hoe warm het was. Dat ging puur op gevoel en met draaien aan de verwarming zelf. Toen werd ik qua temperatuur nogal verwend. :P
"Motivation gets you through the day, but inspiration lasts a lifetime." - Nick Vujicic
Pottermore: WildCastle69 - Hufflepuff
IP IP gelogd
Terug naar boven
Daniël_Elessar
Ravenklauw
Ravenklauw
But not alone

Lid geworden: 18 september 2011
Quote Daniël_Elessar Beantwoordbullet Geplaatst op: 24 februari 2018 om 08:07
Had wel al gestemd maar blijkbaar niks gepost... hier staat hij vaak op 21,5 of 22. Dit huis heeft het rare idee om “kou” te zijn. Er zijn eigenlijk geen ramen waar de zon langdurig opstaat dus dat helpt zeker mee. Heerlijk in de zomer want het is echt gevoelig koeler dan buiten.
In de winter echter is dat vervelend want je moet de kachel echt wel aanzetten. Nu zijn we ook niet dat we in t-shirt lopen, een trui aan en Soetkin zit graag onder een dekentje als we op de bank iets kijken.
Thats what Tigger's do best!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chlidonias
Dreuzel
Dreuzel
De Gie(r)

Lid geworden: 02 december 2005
Quote Chlidonias Beantwoordbullet Geplaatst op: 24 februari 2018 om 17:53
Op de thermostaat staan geen cijfertjes maar hij staat véééél te laag! Ik heb zes maand per jaar kou in huis. Ik loop rond met muts en dikke fleece. (Of beter gezegd ik zit stil, wat natuurlijk de belangrijkste oorzaak van kou is). En ik mag onze houtkachel niet aansteken van mijn vrouw omdat dat teveel fijn stof uitstoot!!
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )
IP IP gelogd
Terug naar boven
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum