Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Hall of Fame (Forum gesloten Forum gesloten)
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : De RPG : Hall of Fame
Onderwerp: § <AF> Beloved Homework(Onderwerp gesloten Onderwerp gesloten) Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 2 Volgende >>
Schrijver Bericht
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

Lid geworden: 28 december 2016
Online status: Offline
bullet Onderwerp: § <AF> Beloved Homework
    Geplaatst op: 02 mei 2018 om 13:18
Beloved Homework
Aster & Flore

Op een regenachtige avond zat Flore in de bibliotheek van Zweinstein. Ze was bezig met het† maken van haar toverdrankenhuiswerk. Ze kon zich maar niet concentreren en haar gedachten dwaalde steeds af. Ze moest denken aan Morrison en hun iets wat genant gesprek tijdens kerst. Ze had al veel flirts van andere jongens gekregen maar Morrison intrigeerde haar. Tegelijkertijd kon ze hem niet doorgronden. Ze probeerde haar gedachten weer te focussen op het huiswerk.
Wat zijn de hoofdingrediŽnten van een felix fortunatis drankje en wat is hun werking?
Dat moest ze nog eens opzoeken dus stond Flore recht. Ze voelde zich duizelig. Hoeveel tijd had ze hier al doorgebracht? Ze probeerde zich te herpakken en zocht steun bij tafel waar ze aanzat. De duizeligheid verdween weer en Flore stapte naar de boekenkast. Felix fortunatis moest vast in geavanceerde toverdranken staan. Flore zocht de sectie van toverdranken af maar kon het nergens vinden. Ze liet haar blik door de bibliotheek dwalen en zag een ander meisje wat verderop. Misschien had zij wel het boek dat ze nodig had. Met forse stappen stapte ze naar het meisje toe.
"Heb jij toevallig een exemplaar van geavanceerde toverdranken? Ik kan het nergens vinden."
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Lid geworden: 29 september 2016
bullet Geplaatst op: 04 mei 2018 om 21:13
Aster las met haar handen in haar haar voor de derde keer dezelfde regel. Ze zat zich nu al drie uur dood te werken aan haar toverdrankopstel over Felix Fortunatis. De lettertjes dansten ondertussen al voor haar ogen.
"Pfoe," zuchtte Aster en ze sloeg het boek waarin ze zat te bladeren toe. Ze had wel even pauze verdiend. Haar opstel was bijna klaar en ze kon zich nu toch niet meer concentreren. Ze wou zich juist even uitstrekken toen er iemand aan haar tafeltje kwam staan.
"Oh, hey Flore," begroette Aster haar klasgenoot vriendelijk. Aster was zo opgegaan in haar werkstuk dat ze Flore niet eens gezien had. Het meisje was duidelijk ook druk bezig met het huiswerk, want ze zag er ook afgemat uit en vroeg achter het boek dat Aster juist dichtgeklapt had.
"Ik heb het boek dat je zoekt," zei ze en ze klopte even op de kaft: "Maar ik ben zelf nog even bezig, ik kan het je zo wel geven als ik klaar ben. Lukt het wat bij jou?"
Aster vroeg zich af of Flore al veel had. Aangezien ze nu pas op zoek was gegaan naar het toverdrankenboek betekende dat ze nog niet zo lang bezig was. Daarbij had ze er zeker nog niet gezeten toen Aster de bib binnengekomen was.
Aster had niet zoveel zin om Flore te helpen met haar huiswerk, maar anderzijds was zij bijna klaar en kon Flore haar werk misschien eens nalezen.
Haar klasgenootje had nooit echt slechte punten en misschien had ze een andere visie op Asters opstel.
"We kunnen anders wel eens samen overlopen," stelde ze daarom dus voor aan het meisje: "Neem je papieren en kom erbij zitten!"
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 04 mei 2018 om 22:46
"Tuurlijk wil ik erbij komen zitten." zei ze en voegde meteen daad bij woord.
"Ik schiet niet echt op met mijn werkstuk. Ik kan me niet echt concentreren. Had professor Slakhoorn ons maar extra tijd gegeven." zuchte ze.
Iets aan Aster leek niet echt gukkig met haar plotse verschijning.
"Ben je zeker dat ik erbij mag komen zitten?"
Ze verwachte niet echt een antwoord en nam het toverdrankenboek en legde het tussen hen in. Ze begin te lezen maar na een regel was ze haar aandacht weer kwijt.
Komaan flore, hou je gedachten erbij
'Een van de bekenste ingrediŽnten voor Felix Fortunatis zijn klavertjes vier. Die worden in zijn geheel in de drank gedaan.'
Met wat tegenzin schreef Flore de zin in haar eigen woorden op. Daarna las ze verder.
'Deze klavervier word ook wel Oxalis deppei genoemd vernoemd naar 17de eeuwse heks Oxanna die de effecten van de plant ondekte.'
Na dat opgeschreven te hebben legde ze haar veer neer en keek naar Aster. Ze vond het maar niks om het ganse hoofstuk verder te lezen. Aster was zo te zien bijna klaar en daar had Flore ook al de pest in.
"Maar hoe zit het met jou? Schiet jij wat op? Zal ik het anders eens bekijken?"
En eventueel overschrijven
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

bullet Geplaatst op: 04 mei 2018 om 23:01
Hoewel Flore nu al 6 jaar met Aster in de klas zat, kende ze haar niet zo goed. Verder dan enkele gesprekken in de slaapkamer en groepswerken waren ze nooit gekomen. De meeste Ravenklauwers waren in het algemeen niet echt grote praters en Flore had zo ook niet echt geleken. Nu daarentegen, aarzelde het meisje geen moment om bij Aster te komen zitten. Haar manier van doen deed Aster een beetje denken aan haar beste vriendin Emilien. Daarbij leek Flore qua uiterlijk ook nog een beetje op haar, dus misschien viel huiswerk maken dan ook wel mee.
Flore ging dadelijk aan de slag, ook al leek haar manier van doen nogal alsof ze er snel vanaf wou zijn.
Aster sloeg haar gade toen ze bijna klakkeloos een zin uit het boek overschreef. Was dat niet plagiaat? Het meisje was nog geen twee zinnen verder of ze besloot al dat het tijd was om Asters werkstuk na te kijken.
Dat was ook hetgene waarom Aster besloten had om Flore uit te nodigen samen met haar te werken, maar nu ze zo haar afdelingsgenoot bezig had gezien, had Aster daar al heel wat minder zin in. Flore had nog niet veel op haar blad staan en zoals ze de zinnen overschreef uit het boek, gaf Aster het idee dat ze dat ook wel eens met haar werkstuk zou kunnen doen.
"Bij mij lukt het best hoor," zei Aster kalm: "Zorg maar eerst dat jouw werkstuk afgeraakt, dan kunnen we elkaars werk nadien nakijken."
Aster trok subtiel haar perkament wat dichter naar zich toe. Ze wou liever niet dat Flore het nu al zou lezen.
"Ik moet er trouwens nog een klein stukje aan toevoegen," besloot Aster snel.
"Heb jij eigenlijk al veel," vroeg ze aan haar klasgenoot: "Je lijkt een beetje afgeleid."
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 04 mei 2018 om 23:31
Flore haar slinkse manier om Asters werkstuk te kunnen bekijken leek geen succes te zijn. Het had een omgekeerd effect en Aster trok het blad dichter bij haar. Aster had haar dus door.
"Nee ik raak er maar niet door. Ik kan nooit het verschil zien tussen een Lelie en Lotus. En welke van de twee nu in een geluksdrankje moeten." Flore zuchte.
"En ik moet nog het effect van de klavervierplant uitleggen. Deze drank heeft echt w teveel ingrediŽnten. Waarom kon het niet gewoon de drank des doods zijn. Die ken ik helemaal van buiten." Na al haar geklaag merkte Aster op dat ze afgeleid was.
"Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet helemaal op kan concentreren. Ik moet steeds aan iemand denken."
Met een diepe zucht staarde ze door het raam. Buiten tokkelden de regendruppels nog steeds tegen het raam. Ze wilde naar buiten toe, wat genieten van de zon. Maar in plaats daarvan zat ze binnen opgescheept met Aster in een stoffige bibliotheek. Normaal was ze dol op deze plek maar biet als er jongenams rondspookten in haar hoofd.
"Ken jij toevallig een jongen genaamd Morrison?"
Flore hoopte dat ze Aster kon afleiden zodat ze alsnog haar huiswerk kon overschrijve en weer op haar kamer kon dagdromen over die knapoe jongen die ze maanden geleden had ontmoet. De jongen die een zaadje in haar hoofd had geplant die nu langzaam aan opbloeide.
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

bullet Geplaatst op: 05 mei 2018 om 10:50
Tuurlijk, daar had je het weer, dacht Aster geÔrriteerd: Jongens...
Het waren toch altijd de mannen die ervoor zorgden dat meisjes niet konden functioneren. Daarbij had ze niet echt zin om met Flore over jongens te praten. Ze had nu al spijt dat ze voorgesteld had aan haar om erbij te komen zitten. Ze zou straks toch al genoeg over jongens horen als ze bij Emilien zat, die kon haar mond maar niet houden over...
"Morrison?" piepte Aster geschrokken, toen Flore over hem begon: "Morrison Craig?"
Aster wist niet goed wat ze moest zeggen. Was Flore verliefd op Morrison? Dat zou een groot probleem zijn, aangezien ze wist dat Emilien ook verliefd was op hem. De twee meisjes leken echt wel op elkaar, zelfs qua smaak van jongens.
"Jongens zij niet te vertrouwen," zei Aster dus koeltjes tegen Flore. Ze wou haar zeker niet aanmoedigen om iets met Morrison te beginnen, Emilien zou haar vermoorden.
"Heb je eigenlijk al ooit eens een relatie gehad? Zo niet, begin er dan nooit aan!"
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 06 mei 2018 om 15:03
Aster leek geschokt toen Flore Morrisons naam liet vallen.
"Ja die." antwoorde Flore haar maar haar antwoord leek haar niet te bevallen. Ze waarschuwde haar dat jongens niet te vertrouwen waren en ze beter maar geen relatie kon starten.
"O, sorry" verontschuldigde Flore zich. "Ik wist niet dat je voor de andere kant was. Ik had je er niet mee moeten lastig vallen. Niet dat ik een holibi hater ben ofzo, alleen euhm."
Goed zo Flore, je bebt jezelf weer in nesten gekletst.
Ze begon te turen in het boek en las het stukje over Kelpiehaar.
"Dit is echt wel intressant vind je niet?" zei ze terwijl ze wees naar de tekst in het toverdrankenboek.
"Ik wist niet dat Kelpiehaar zoveel magische toepassingen had. Dit ga ik zeker in mijn werkstuk verwerken."
Dodged the bullet
Ze bekeek het meisje eens goed. Ze was best wel knap maar totaal niet Flore haar smaak. Ze leek wel aangeslagen toen ze Morrisons naam liet vallen. Was ze dan helemaal niet Gay maar verliefd op hem?
"Oeps, jij bent niet gay he, je ziet hem graag is het niet?"
Nou, hij is toch van mij hoor. Ik zag hem het eerst.
"Dan heb ik slecht nieuws voor je maar wij hebben gekust."
Dat is het, maak haar maar lekker jaloers, ze zal het wel vlug opgeven
"En daarbij, hij zei dat hij mij de mooiste van de school vond."
Bam, dat was vast het nekschot
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

bullet Geplaatst op: 06 mei 2018 om 15:18
"Hu? Wat?" Vroeg Aster verward toen Flore ineens begon over holibi's.
Aster knipperde even met haar ogen alsof dat zou helpen om haar verwarring te begrijpen. Haar klasgenootje leek echter snel door te hebben dat ze het mis had en begon toen over verliefd zijn. Nu kon Aster helemaal niet meer volgen.
"Verliefd?" zei ze en ze keek Flore vreemd aan. Aster voelde helemaal niets voor Morrison dat was Emilien. Maar dat kon ze Flore natuurlijk niet vertellen, daar zou haar beste vriendin niet zo blij mee zijn.
Het meisje bleef alleen maar doorgaan over dat ze gekust hadden en dat hij haar de mooiste vond.
Onbewust keek Aster haar vuil aan. Ook al was ze niet boos op Flore, dat meisje had even veel rechten op Morrison als Emilien. Ze had enkel niet verwacht van Morrison dat hij net zo'n player was als Joshua. Waren dan echt alle jongens hetzelfde?
"Ik ben helemaal niet verliefd op Morrison als je dat wilt weten."
Aster bestudeerde Flore even. Het was gek dat ze zojuist nog gezegd had dat ze aan niets anders meer kon denken. Op zich was dat normaal als je verliefd was. Maar haar blik had eerder geleken alsof het nog een onbeantwoorde liefde was.
"Je bent aan het opscheppen niet?" Vroeg Aster achterdochtig. Ze had nooit gedacht dat de stille Flore zo achterbaks kon zijn. Aster kende haar amper, ook al zaten ze al 6 jaar lang samen in de klas. Maar nu leek het alsof ze een totaal ander persoon voor zich had dan de Flore die ze leek te kennen. Iemand die graag huiswerk wou overschrijven en opschepte.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 07 mei 2018 om 16:33
Flore kon wel door de grond zakken van schaamte. Hoe kon ze dat nu weer suggereren. Ze voelde zich stom. Zeker omdat ze zo had gereageerd tegen Aster. Als Aster haar nu zonder pardon weg had gestuurd had Flore dat best begrepen. Gelukkig deed ze dat niet.
"Sorry, nu maak ik al twee keer een verkeerde inschatting. Ik denk dat de verliefdheid mijn hersenen aantasten."
Ze keek naar Aster die nogal vuil naar haar keek.
"Je stuurt mij wel verkeerde singnalen door hoor. Als je niet verliefd op hem bent waarom kijk je me dan zo vuil aan?"
Na dat te hebben gezegd nam Flore het toverdrankenboek weer bij haar en begon het volgende ingrediŽnt te omschrijven. Dit keer ging het over goudsbloem die moest zorgen voor de mooie goudgele kleur van de drank. 'Gebruik hier niet meer van dan staat aangegeven want anders zou de drank voor afgunst zorgen. Te weinig zou de drank zilver laten uitslaan.'
Afgunst daar had Aster nu vast genoeg van. Flore moest het op een andere boeg gooien wilde ze het nu nog wat gezellig maken tussen hen twee.
"En dat je het maar weet ik wilde je huiswerk niet overschrijven. Ik kan het best wel alleen aan." Besloot ze.
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

bullet Geplaatst op: 19 mei 2018 om 14:19
"Ik kijk niet vuil," wou Aster zeggen, maar ze wist dat dat wel zo was en dus hield ze haar mond. Ze trok alleen een wenkbrauw omhoog toen Flore begon over dat ze haar huiswerk helemaal niet had willen overschrijven. Aangezien ze dat zei zonder dat Aster er achter gevraagd had, betekende dat ze het wel van plan geweest was. Ook hierop besloot Aster te zwijgen en ze concentreerde zich terug op haar werkstuk. Ze wou juist een regel gaan verbeteren toen ze merkte dat Flore het toverdrankboek dichter naar haar toe had geschoven. Aster moest zich weer inhouden om niet geÔrriteerd te kijken, maar zij had het boek eerst gehad en nu deed Flore alsof het het hare was.
"Mag ik even terug?" vroeg Aster en zonder op antwoord te wachten trok ze het boek zachtjes terug.
Maar zoals Morrison Flore's gedachten aantastte, tastte Flore nu Asters gedachten aan. Ook haar concentratie was verdwenen nu het onderwerp liefde aangesneden was. Dit keer ging het echter niet om Asters eigen liefdesleven maar dat van haar beste vriendin. Nu ze wist dat Flore ook een crush had op Morrison moest Aster, als goede daad voor Emilien, te weten komen hoe het allemaal tussen hen zat.
"Maar je hebt dus al een date gehad met Morrison?" vroeg Aster plots na een lange stilte: "Wanneer?"
Ze sloeg het toverdrankenboek met een klap toe en keek Flore geÔnteresseerd aan. Ze zou doen alsof ze zo het typische meisje was dat hield van roddelen over jongens.
"Komaan," giechelde ze: "Vertel me meer!"
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pagina  van 2 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquÍtes creŽren in dit forum