Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Hall of Fame (Forum gesloten Forum gesloten)
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : De RPG : Hall of Fame
Onderwerp: ¤ <AF> Beloved Homework(Onderwerp gesloten Onderwerp gesloten) Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 2
Schrijver Bericht
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

Lid geworden: 28 december 2016
Online status: Offline
bullet Geplaatst op: 05 augustus 2018 om 18:51
"Wat ben jij lekker nieuwschierig zeg." giechelde Flore. Terwijl ze sprak schreef ze het middenstuk van het opstel verder en legde het boek terug bij Aster. "Ik weet genoeg voorlopig. Sorry dat ik het zomaar pakte he, dat vind je vast wel okey, niet? Hoever ben jij al?" ze besloot even het onderwerp jongens vallen. Ze keek even weg van haar perkament en zag Aster staren met blinkende ogen naar haar. "Jij houdt echt niet op he. Nou goed dan." ze legde haar ganzeveer neer en begon. " We hebben elkaar ontmoet met kerst in de drie bezemstelen. Ik weet het nog goed. Hij had een afzichtelijke lelijke kerstrui aan." ze mijmerde even bij die gedachte en zag hem toen zitten aan het raam. "Hij was geweldig knap en hij leek mij echt charmant. Het sneeuwde buiten en het was echt romantisch. Maar daarna heb ik hem niet meer gezien." Na dat te hebben gezegd staarde ze met dezelfde nieuwschierigheid terug naar haar. "Maar vertel me nu. Wat heb jij met hem? Heb je hem ook gedate of ben jij de reden waarom ik hem niet meer zie? Weet jij meer?" Met dat te hebben gezegd keek ze terug naar haar perkament en vervolgde haar zinnen. De traan van een jong veulen maakt de drank zuiver. Ook kun je iets toevoegen wat jou geluk brengt (het beste is een bloem). Verder maakt een tak van een doornstruik dat de drank een rozengeur heeft.
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Lid geworden: 29 september 2016
bullet Geplaatst op: 05 augustus 2018 om 20:15
Uit Flore's uitleg kon Aster opmaken dat haar ontmoeting bij Morrison een gewone toevalligheid was geweest en geen echte date. Dat hij haar daarna niet echt meer had, zei ook al veel. Dat betekende inderdaad dat Flore erg opschepte. En dat Morrison Emilien nog wel gezien had, vond Aster dan weer meer geruststellend. Toch besloot ze er niets van te zeggen, dat zou erge jaloezie bij het meisje kunnen brengen en ze wou niet dat Flore Emilien ging dwarsbomen.
"Wel," zei Aster: "Zoals ik al zei heb ik niets met Morrison en ben ik ook niet verliefd op hem."
Ze klapte haar boek toe en schoof haar werkstuk aan de kant. Het was nu tijd voor een serieuze babbel.
"Voor mij hoeven jongens even niet meer. Ze zijn allemaal hetzelfde, ze hebben je, kussen eens met je en dan zoeken ze een ander. Stort je niet halsoverkop in een relatie."
Aster wist niet of haar woorden Flore zouden stoppen. Ze wist maar al te goed dat je verliefdheid niet zomaar kon stoppen, maar misschien liet het haar klasgenootje twee keer nadenken.
"Hoe heb je hem leren kennen," vroeg Aster voor de zekerheid, zo kon ze nakijken of het echt alleen maar liefde op het eerste gezicht was, of dat ze hem inderdaad al langer kende dan Kerst.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 06 augustus 2018 om 10:38
"Hela, juffie. Niet zo opdringerig. Ik zei toch met kerst in Zweinsveld. Verder heb ik hem niet meer gezien." Ze begon door te draven over dat jongens niet te vertrouwen waren en je niet zomaar in een relatie moet storten. "Nou wil ik wel weten wat jou probleem is met jongens. Verzwijg je wat voor mij?" ze keek zeer geïnteresseerd naar aster. Haar huiswerk was nu toch zo goed als af en daar miest ze enkel nog haar conclusie aan toevoegen. Nu was het tijd om de pieren uit Asters neus te vragen. Ze deed al de hele tijd super mysterieus over Morrison dat ze er zelf zenuwachtig van werd. Plotseling kreeg ze een gekke inval en verbrak hun zogezegde staar westrijd. "Heeft Morrison jou gedumpt misschien? Als dat zo is dan spijt me dat ik erover begonnen ben. Echt waar, dat kon ik niet weten." ze wilde opstaan en Aster een knuffel geven om haar te laten voelen dat ze er was voor haar. Ze strekte haar armen maar midden in haar beweging bedacht ze zich dat haar actie misschien raar zou zijn en in plaats daarvan gaf ze haar een gemeend schouderklopje. "Ik ben er voor je he. Als je wat nodig hebt roep je maar."
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

bullet Geplaatst op: 06 augustus 2018 om 11:04
Aster begon stilletjes aan genoeg te krijgen van Flore. Het meisje trok de hele tijd foute conclusies en ging er dan ook echt vanuit dat het zo was zonder op een antwoord te wachten.
"Nee," antwoordde Aster een beetje bits: "Hoe vaak moet ik je nog zeggen dat ik niets met Morrison te maken heb." Aster vond het maar niets dat het gesprek nu haar kant opdraaide, maar ze kon er niet meer onderuit.
"Ik heb ooit een relatie gehad met een jongen genaamd Joshua. Je kent hem vast wel, hij is best ehm... opvallend. Maar het heeft niet zolang geduurd, uiteindelijk bleek dat hij tegelijkertijd nog samen was met een ander meisje. Dus ik heb je gewaarschuwd, alle jongens zijn hetzelfde, dus kom niet wenen als Morrison ineens een ander blijkt te hebben."
Asters woorden klonken een beetje bot, maar ze vond het dan ook niet zo fijn om over dit onderwerp met Flore te praten. Hoewel het nu al een jaar geleden was dat ze het met Joshua had uitgemaakt, deed het nog steeds pijn om het over hem te hebben. Hij had een grote deuk in haar vertrouwen in de mens gegeven. En hoewel ze dankzij hem geleerd had om iets socialer te worden, bleek dat na hun break-up weer wat weggevallen.
"Weet je," zei Aster om het onderwerp terug richting Flore te keren: "Wie weet heeft Morrison nog wel een vriendin in Amerika, wie zal het zeggen, ik ben nog nooit in Ilvermorny geweest!"
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 12 september 2018 om 13:12
Wel dit sloeg de spijker nu echt, nog nooit had Flore het zo fout gehad. Normaal had ze een enorm grootte mensenkennis, een eigenschap die ze telkens graag hoog aanprees maar nu maakte ze fout na fout. "Die naam zegt me maar weinig meid." Begon ze als een soort van excuus voor haar woorden. "Het spijt me dat ik je telkens zo verkeerd inschat. Normaal werkt mijn innerlijk oog veel beter maar hij wil blijkbaar niet mee vandaag." zei ze dromerig. Flore haar reputatie was algemeen bekend op Zweinstein en dat ze een kei was in waarzeggen was algemeen bekend. Ze versloeg op dat vlak gemakkelijk ene Joshua. Toen schoot het haar te binnen." Ene Joshua zei je? Ja nu weet ik het weer, dat is die ziener niet? Straffer dan Professor Zwamdrift of een centaur? Nouja, niet zo straf als ik natuurlijk maar toch, indrukwekkend." Net toen suggereerde Aster dat Morrison een vriendin moest hebben in Ilvermory." Nou, daar heeft hij me niks van gezegd en ik denk dat dat nu eenmaal belangrijke info is op een date. Of biet soms?" Nee die theorie gooide ze meteen van tafel zonder enig argument. "Ik heb toch het gevoel dat je wat verbergt voor me." zei ze terwijl ze nadacht over een of andere truc om haar geheim bloot te geven. "Ik weet wat. Laat mij even oefenen voor mijn volgende waarzeggerij les. Geef me je hand eens. Dan voorspel ik je toekomst voor je. Helemaal voor niks natuurlijk."
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

bullet Geplaatst op: 14 september 2018 om 17:08
Het stond inderdaad bekend bij de Ravenklauwers dat Flore goed was in Waarzeggerij. Maar Aster wist niet of dat echt als iets positief beschouwd werd. Ravenklauwers waren meestal rationelere personen en dus volgden de meeste van hen het vak niet of lieten het na een tijdje vallen. Het was dus al niet moeilijk om bij de beste van Ravenklauwtoren te zijn en daarbij vonden de meeste van hen het onzin. En Aster vond het bijna lachwekkend toen Flore opschepperig beweerde dat ze beter was dan Joshua. Uit ervaring wist ze dat hij tenminste een echte Ziener was en Flore gewoon wat geluk had. Maar Aster dacht liever niet meer aan Joshua, dus ze zweeg en stak haar hand uit naar haar klasgenootje.
"Ga je gang," zei Aster onverschillig: "Maar als je meer over Morrison te weten wilt komen is mijn toekomst lezen niet echt een meerwaarde."
Terwijl Flore begon aan haar Waarzeggerijkunsten kon Aster het niet laten om meer achter hun zogezegde date te vragen: "Je zei net zelf dat je Morrison voor het eerst echt gesproken hebt op jullie 'date'. Het is dus toch normaal dat hij je niet dadelijk heel zijn privéleven voorschotelt. Het kan dus best zijn dat hij nog een vriendin in Amerika heeft. Of wie weet heeft hij er eentje daar, maar is hij ook zo'n typische jongen die het leuk vindt om meerdere meisjes te hebben en verzwijgt hij het dus. Het is ook al moeilijker om hem te betrappen met een andere Amerikaanse niet? Er is namelijk minder kans dat je die ook tegenkomt op school."
Aster trok haar hand terug toen Flore klaar was met haar astrologisch onderzoek.
"En wat zegt mijn toekomst nu?"
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 07 oktober 2018 om 22:11
Terwijl ze de lijnen op de handen van Aster las maalde de woorden van het meisje door haar hoofd. Had Morrison echt al een vriendin in Amerika? Bedroog hij haar dan? Waren er nog meer meisjes? Haar hoofd tolde door al die vragen. Ze bestudeerde de hand van het meisje eens goed. Ze had een lange liefdeslijn.
"Goed, een lange liefdeslijn betekend dat je steeds gelukkig zult zijn. De kleine breukjes kunnen wijzen op eventuele afwijzingen. De breuken houden op ergens dichtbij. Dat betekend dat je in de herfst een date gaat hebben die goed uitpakt. Ik gok ergens op Halloween. "begon ze terwijl ze haar hand terug op tafel legde zodat ze haar lijnen weer kan bekijken. Met haar vinger ging ze verder naar onderen." De levenslijn wijst erop dat je al veel ongeluk heb gehad maar de toekomst steeds beter word hierdoor. Ik gok dat het verleden je sterker zal maken." Zei ze.
"Dan heb je de armbandlijnen op je polsen die wijzen op voorspoed. Ik denk dus dat je rijk zal worden en een groot gezin gaat hebben." Voorzichtig vouwde ze haar hand weer dicht. "U mag je hand terug hebben. Om een betere voorspeling te doen heb ik ern spel kaarten nodig of een glazen bol." zei ze tenslotten terwijl ze flauw glimlachde. "Misschien moeten we eens kijken in de kaarten op de leerlingenkamer? Maar niet vandaag meer mijn innerlijk oog is moe geworden."
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

bullet Geplaatst op: 07 oktober 2018 om 22:39
Aster werd een beetje geïrriteerd van Flore's onderzoek. Ze vond het niet leuk om het over haar liefdesleven te hebben, omdat dat tot nu toe één grote flop bleek te zijn.
"Een date bij Halloween?" vroeg Aster een beetje ongelovig: "Dat lijkt me sterk. Ik heb het echt wel wat gehad met jongens! Ik heb dus inderdaad geleerd uit het verleden, jongens zijn nergens goed voor!"
Aster vond dat Flore veel onzin verkocht. Ze klonk zelfs een beetje zoals professor Zwamdrift toen ze het had over haar 'Innerklijk Oog'.
"Ik zal jouw toekomst eens voorspellen," zei Aster wat bitsig, want het hele toekomstvoorspellen had haar wat chagrijnig gemaakt: "Als je niet verder werkt aan je huiswerk, dan krijg je straks een nul."
Oké, misschien was dat een beetje te gemeen. Ze wou immers geen ruzie met Flore.
"Sorry," verontschuldigde Aster zich: "Ik bedoelde het niet zo, maar mijn liefdesleven ligt me op dit moment nogal gevoelig. Ik heb het er liever niet meer over. Ik kan je nog wel helpen met je huiswerk. Wat moet je nog weten?"
Het zou inderdaad beter zijn als ze het nu over huiswerk hadden, ook al had Aster niet zoveel zin om al haar informatie, dat zij opgezocht had, te delen. Maar zolang ze er op die manier voor kon zorgen dat Flore zo ophield om het over de liefde te hebben, zowel haar eigen liefdesleven als dat van Aster, dan vond Aster het best oké.
"Dus ehm, traan van een jong veulen heb je al?" vroeg Aster, terwijl ze probeerde te lezen wat Flore had opgeschreven: "Dan moet je nu kijken op paragraaf 63, daar staat het volgende ingrediënt en de nodige uitleg."
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 24 oktober 2018 om 09:33
"Nee die heb ik ook al. Daar staat namelijk beschreven dat je er een scheut rozenwater aan moet toevoegen." zei Flore iets geïrriteerd. Het feit dat Aster hun gesprek over liefde steeds afkapte als het maar in de buurt komt van mogelijk vriendjes kon ze maar niet verdragen. Tenslotte was zij wel begonnen met haar te ondervragen over Morrison of zoals zij hen noemde Florrie. "Waarom verander je telkens van onderwerp als het over jou gaat? Ik bedoel het lijkt mij wel fijn om elkaar beter te leren kennen maar dan moet het wel van twee kanten komen."
Ze wachte niet op antwoord en begon neidig haar conclusie op te schrijven. Wat een verwend nest.
'We kunnen besluiten dat bla bla bla de geluksdrank zeer complex is om te bereiden en dat bla bla bla. Enkel een getalenteerde tovenaar kan bla bla bla.' begon ze naarstig neer te pennen.'Mijn conclusies zijn dus dat bla bla bla. Deze drank kun je pas bereiden als je in je puist jaar zit. Zelfs dan nog mislukt deze bij de meeste.' In haar ooghoeken volgde ze nog steeds Asters bewegingen. Ze probeerde om zoveel mogelijk details aan haar werk toe te voegen zodat ze toch aan de nodige centimeters raakte. "Zo volgens mij heb ik het. Je mag het best nakijken als je wil." zei ze poeslief.
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

bullet Geplaatst op: 04 november 2018 om 17:33
Was Flore nu serieus? 'Je mag het best nakijken.' vroeg ze, nadat ze Aster letterlijk afgeblaft had dat ze niet van onderwerp moest veranderen. Hoewel Aster al 6 jaar een slaapkamer met haar deelde, kende ze deze scheinheilige kant van haar afdelingsgenoot nog niet.
Ze had altijd gedacht dat Flore een hardwerkend, slim iemand was. Een echte Ravenklauw. Maar zoals het meisje zich nu gedroeg zou Aster haar, als ze de Sorteerhoed was geweest, regelrecht in Zwadderich hebben gezet. Maar waarschijnlijk was ze dan toch in Ravenklauw geplaatst omwille van haar slimme manier van problemen oplossen ofzo, ze liet er alleszins geen doekjes om winden.
"Geef maar hier," zei Aster dus uiteindelijk en ze pakte Flore's werk vast. Alles was beter dan dat ze Asters huiswerk ging overschrijven. Aster was ook geen leerkracht, dus als er wat fouten in haar opstel bleven staan, dan kon zij daar ook niets aan doen en dan had Flore maar beter moeten opzoeken.
"Niet slecht," zei Aster, terwijl ze de zinnen las. De informatie die haar klasgenoot had opgeschreven was inderdaad redelijk correct, maar je kon zo zien dat ze het bijna letterlijk uit het boek gekopieerd had. Dan vond Aster haar eigen opstel stukken beter, dat was tenminste geen plagiaat.
"Daar haal je wel goede punten op," loog Aster terwijl ze Flore haar werkstuk terug overhandigde: "Dan zie ik je vanavond wel in de slaapkamer."
Aster stond op en griste haar spullen bijeen. Misschien was het goed dat ze Flore beter had leren kennen, nu zou ze geen huiswerk meer laten rondslingeren op haar bed.
"Tot straks en nog succes met de liefde!" Maar Aster wist niet zeker of ze dat laatste wel meende.

Einde
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 2
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum