Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Hall of Fame (Forum gesloten Forum gesloten)
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : De RPG : Hall of Fame
Onderwerp: <AF> An Arm For An Eye(Onderwerp gesloten Onderwerp gesloten) Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 3 Volgende >>
Schrijver Bericht
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
Online status: Offline
bullet Onderwerp: <AF> An Arm For An Eye
    Geplaatst op: 02 september 2018 om 20:05

An Arm For An Eye
Met Elfoy en Fay

Fay Votum keek de Zwadderaar, Barabas Lingaard intens aan. De grote reus uit Zwadderich was zo sterk, dat hij iedereen wel aankon – zelfs dat 16-jarige kleine meisje uit Huffelpuf. Dat had hij in ieder geval gedacht. Ze keek diep in zijn grijze ogen, met een gespannen glimlach en veel vertrouwen. Haar bionische arm hield zijn gespierde arm vast – iets wat vreselijk klein leek tegenover die grote spiermassa. Gespannen wachtte de gehele Zweinskop af tot de armpjesdruk wedstrijd van gang ging.
De alarmbel ging. De wedstrijd was begonnen! Fay begon te drukken tegen de spierbundel van Lingaard, maar de Zwadderaar was sterk en drukte sterk terug… hij won steeds meer terrein op Fay, maar Fay drukte terug. Hun armen trilden en de crowd ging los.
Ennnnnn… down!
Met een luide klap kwam Barabas’ arm tegen de tafel en er klonk luid gejuich. Fay grijnsde verontschuldigend, en klapte hem vriendschappelijk op zijn schouder met haar normale arm. Ze nam het geld dat hij had ingelegd in en stopte het in haar buidel. “Sorry, grote reus,” zei ze toen ze naar hem toeliep. “Maar ik moet zeggen, jij was de moeilijkste partij die ik ooit gehad heb.”
Ze nam haar boterbierglas en hief het op voor de mensen. “Proost, lieve mensen!” Ze nam een grote slok en plofte weer tussen haar vriendinnen bij de bar aan. Ze waren hier samen gekomen om een girl’s night out te hebben, maar Barabas had erop gedrongen dat ze met hem moest armpje drukken. Zij won toch altijd alle duels wanneer het op armpje drukken kwam, maar dat maakte haar niet heel veel uit. Winnen was fijn!
Ze grijnsde en liet haar hand door haar handen glijden. Ze bestelde nog een biertje en wendde zich tot haar vriendinnen. “Hij was wel echt heel sterk. Voor een seconde dacht ik dat ik zou gaan verliezen. Maar goed, ik kan eigenlijk bijna niet verliezen.”
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

Lid geworden: 28 december 2016
bullet Geplaatst op: 02 september 2018 om 21:31
Elfoy had het ganse gebeuren van uit een hoekje aanschouwd. Barabas was van nature al een uilskuiken maar dit sloeg alles. Hoe dacht hij ooit te winnen van dit meisje, met een bionische arm win je zoiezo. Nee, ze schudde haar hoofd. Om haar te verslaan moet je sluw zijn, scherp staan. Ze gooide haar lange haren achteruit en staarde het meisje aan. Hoe zou je functioneren zonder die arm. Ze nam nog een slok van haar boterbier, nam een flesje uit haar zak en gooide de inhoud in een keer naar binnen. Ze voelde een warme gloed door haar lijf stromen en grijnsde breed. "Bring it one, sunshine." hemelde ze zichzelf op en stapte naar het meisje toe. Ze staarde haar even aan en begon toen heel traag en arrogant in haar handen te klappen alsof ze net een saai toneelstuk had gezien. "Wel, wel, wel. Daar heb je die gast stevig mee aangepakt zeg." begon ze theatraal. "Ach, maar wat wil je met een kop vol zaagsel. Ik bedoel maar, ik wed dat je tegen een intelligenter iemand veel minder kans maakt. Maar wie hier aanwezig durft zich nog te meten tegen jou!?" en terwijl ze dat zei draaide ze zich even naar het publiek. "Wat zeg je? Ik? Ahn, stop met vlijen." Ze draaide zich terug om. "Okey deal, ik doe het. Ik durf het aan om te armworstel met jou." ze legde haar handen op de tafel en kwam dichter naar het meisje toe. "Maar wat wil je inzetten? Alleen voor niks gaat de zon op weet je."
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator

bullet Geplaatst op: 02 september 2018 om 21:51
Zacht, langzaam geklap. Fay keek om en keek recht in de ogen van dat Zwadderaar-meisje met haar zilveren haren. Ze was niet bepaald onder de indruk dat ze Barabas had verslagen, gezien hij een hoofd van zaagsel had kennelijk. Nou ja, ergens had ze wel gelijk. Langzaam liet ze haar glas neer en keek haar fronsend aan.
Ze kende het meisje niet, maar ze had een beruchte naam op Zweinstein en vulde de gangen zo af en toe met een hoop vervloekingen en narigheid. Fay had nog nooit met haar te doen gehad en had dat eigenlijk graag zo willen houden. Het meisje betekende vaak enkel problemen.
Ze liep langzaam naar haar toe en bekeek haar aandachtig. “Oké, een uitdaging,” zei ze langzaam. Ze dacht na. Dat meisje was absoluut niet te vertrouwen, maar Fay voelde zich wat lichtjes in haar hoofd door de alcohol en dacht niet heel helder na.
Uiteindelijk knikte ze. “Prima. Dan doen we dat. Als ik win, moet je me een week lang helpen met alles. Dat houdt in, dat je mijn tas tilt, mijn bord vult, mijn glas inschenkt en dat jij een week lang aantekeningen maakt voor ieder vak wat ik heb. En dat ook als ik ontdek dat je valsspeelt! En als jij wint…” Ze dacht even na. “Dan geef ik jou mijn bionische arm.”
Ze dacht de geschokte reacties van haar vriendinnen te horen, maar ze negeerde het. Ze was dronken en ze kon toch niet verliezen. Ze had een superarm en ze had nog nooit van een armduel verloren. Bovendien leek dit meisje haar niet heel sterk… Aan de andere kant dacht ze dat dit meisje vast wel iets van plan was maar… nee toch? Als ze zou ontdekken dat ze een bezwering gebruikte of zo, dan zou ze alsnog verliezen.
Nee, ze ging dit doen. Ze gebaarde naar de arm.
“Deze arm kan je ook om je eigen arm doen,” vertelde ze. “Heel sterk, geeft licht in het donker, werkt als een soort beschermengel voor mij en als je hem zat bent, kan je hem waarschijnlijk voor heel veel verkopen. Hij kostte meer dan duizend Galjoen, dus… nou ja, de omkoopprijs zal niet heel veel lager zijn.”
Ik kan dit niet verliezen. Ik kan niet, mag niet, en zal niet verliezen!
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 02 september 2018 om 22:11
Even was Elfoy uit het veld geslagen en staarde het meisje schaapachtig aan maar enkele tellen later vermande ze zich en grijnsde breed.
"Valspelen ik? Nooit. Waar haal je toch die beschuldigingen vandaan?" Sprak Elfoy gespeeld.
"Ik ga akkoord met je eis." en terwijl ze dat zei ging je aan de overkant van de tafel zitten. "Laten we eerst enkele afspraken maken." zei ze grijzend en tokkelde traag met haar vingertoppen op de tafel. "Ten eerste, niet valsspelen. Dat betekent geen toverdrankjes, geen trucjes en geen spelletjes. Ten tweede, de ellebogen moeten ten alle tijden op tafel blijven. Als ze maar een centimeter beweegt ben je af. Ten derde, 2 van de drie. Dat betekent 3 rondes waarvan je er minstens 2 moet winnen om als winnaar uit de bus te komen. En dan als laatste. " En ze ging weer onheilspellende dichter bij het meisje en fluisterde :" Hakuna matata. Dat betekent geen zorgen." En gaf haar een kus op de wang, ging terug rechtop zitten en stak haar hand naar haar uit." Hebben we een deal? Of ben je te bang? Je kan je nog steeds terugtrekken als je wil. " Met nog steeds uitgestrekte arm wachte ze af op een wederwoord.
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator

bullet Geplaatst op: 02 september 2018 om 22:29

De deals waren gemaakt. Iets in Fay zei: Trek je terug, dit is nergens voor nodig! maar haar avontuurlijke kant zei: Geen enkele mensenarm is sterker dan eentje van staal! Helaas was het tweede stemmetje luider en dus pakte ze met haar stalen hand die van Elfoy vast.
“Terugtrekken?” grinnikte ze. “Jij wordt een week lang mijn persoonlijke assistent! Dat zou ik voor geen goud willen missen.”
Ze kneep wat in Elfoys hand en keek het zilverharige meisje diep in haar ogen. “Ik ga aftellen,” fluisterde ze. TREK JE TERUG! gilde een stem in haar. Ze was te dronken. Waarom moest ze altijd zoveel drinken? “3…” TREK! “2…” JE! “1…” TERUG!
“GO!”
De deals waren gemaakt. Iets in Fay zei: Trek je terug, dit is nergens voor nodig! maar haar avontuurlijke kant zei: Geen enkele mensenarm is sterker dan eentje van staal! Helaas was het tweede stemmetje luider en dus pakte ze met haar stalen hand die van Elfoy vast.
“Terugtrekken?” grinnikte ze. “Jij wordt een week lang mijn persoonlijke assistent! Dat zou ik voor geen goud willen missen.”
Ze kneep wat in Elfoys hand en keek het zilverharige meisje diep in haar ogen. “Ik ga aftellen,” fluisterde ze. TREK JE TERUG! gilde een stem in haar. Ze was te dronken. Waarom moest ze altijd zoveel drinken? “3…” TREK! “2…” JE! “1…” TERUG!
“GO!”
Zoals verwacht, bood Elfoy meer weerstand dan verwacht. Toch wist Fay de balans te houden. Het meisje gaf kracht, maar Fays arm was, zoals verwacht, sterker. Ze keek in de ogen van het zilverharige meisje, drukte, en drukte verder…
En BAM!
Elfoys knokkels raakten de tafel. “Sorry,” zei Fay en nam tegen beter weten in een slok van haar bier. “Je mag je nu nog terugtrekken, als je wilt. Ik kan je niet als slaaf rond laten lopen voor een hele week… tenzij je dat echt wilt. Het is aan jou.”
Ze zette haar arm weer klaar. “Ik sta klaar voor ronde twee. Jij?”
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 02 september 2018 om 22:56
Elfoy probeerde om niet meteen voor overkill te gaan maar ze kon er niks aan doen. Het was geweldig amusant om de angst in haar ogen te zien terwijl ze keihard weerstand bood. Om niet meteen verdacht over te komen liet ze alle spanning los zodat het meisje het spel won. "Hmmm, een gedurfde tegenstander ben je wel." Zei ze hijgend. Het meisje leek het wel plezant te vinden en leek zich niet uit het veld te slaan. Ze zette zich klaar en greep de metalen arm van het meisje stevig vast. Het voelde koud aan net als de ijzige blik in Elfoys ogen. "Poging twee dan maar." zei ze met een grijns. Ze nipte even van haar elvenwijn en telde af. "3,2, 1. Go." Nu zette ze zich schrap om te winnen. Ze had de arm van het meisje wat overschat maar als ze genoeg kracht zetten kreeg de toverdrank vast de bovenhand. Ze maakte het even spannend om net voor ze haar hand liet neerdalen op de tafel zo een tegenkracht te zetten dat ze terug de lucht in gingen. Hun armen maakte net als een metronoom zwiepende bewegingen en wisselde steeds van kant. Het begon Elfoy wat saai te worden en gooide alles in de strijd. Ze beet hard op haar lippen en proefde zelfs wat bloed. De angst in de ogen van het meisje gaf haar extra kracht. Een luide bonk van metaal op hout weerklonk en Elfoy grijnsde afgepeigerd. "De stand is volgens mij 1-1 of vergis ik me?"
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator

bullet Geplaatst op: 02 september 2018 om 23:01
1 tegen 1. Hoe de hel kon dat gebeuren?
Fay slikte. Ze voelde zich gewoon helemaal overdonderd in het vorige potje. Ze keek naar haar arm. Ze was nog nooit verslagen. Verwonderd keek ze naar Elfoy. Ze speelde vals – dat kon niet anders. Maar ze had geen bewijs.
Ik moet nog één keer winnen en dan zijn we er.
Zonder iets te zeggen en zonder naar haar vriendinnen te kijken, greep Fay Elfoys hand weer vast.
Ronde drie begon.
Al meteen voelde Fay dat er iets niet helemaal klopte. Elfoy was een stuk sterker dan Fay had verwacht. Knarsetandend wist ze de sterke krachten van de Zwadderaar even te weerstaan. Hun armen balanceerden in het midden van de lucht. Ze voelde Elfoys arm weer sterker worden, en Fay zette kracht. Haar arm drukte, maar het leek alsof het niet uitmaakte hoe hard ze drukte.
Hoe kan dit?!
Ze gromde hard, maar wist het spel door te laten gaan. Maar Elfoy was veel te sterk. Dit kon nooit kloppen!
Met afschuw voelde en zag ze dat Elfoys arm kracht won. Haar handpalm kwam vervaarlijk dichterbij het tafelblad. Ze drukte terug, maar het leek niks uit te maken. Met haar laatste krachten gaf ze tegenspanning…
BOEM.
Haar mond voel open toen haar stalen handpalm tegen het tafelblad knalde. Ze schudde haar hoofd. Dit kon niet waar zijn. Dit mocht niet waar zijn! Ze keek Elfoy smekend aan. “Nee! Laten we… laten we een deal sluiten. Ik ga de rest van het jaar je verslagen van Verweer Tegen de Zwarte Kunsten maken. Ik zal iedere maand het komende jaar 10 Galjoenen aan je geven. Ik zal een maand lang je persoonlijke slaaf zijn. Je – je kunt mijn arm niet afpakken! Ik – ik kan het niet zomaar weggeven… ik… het was een opwelling… Ik zou jou ook nooit als slaafje gebruiken, kom op nou! Het was toch allemaal een spelletje, ik… ik ben verdomme dronken! barstte ze uit.
Ik ga nooit… maar dan ook nóóit meer drinken!
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 02 september 2018 om 23:22
Elfoy bood meer weerstand en net als in de vorige ronde probeerde ze weer wat spanning op te bouwen. De wanhoop waar het meisje mee te maken had gaf Elfoy kracht. Ze voelde zich net een dementor die genood van de angst van een ander. Met een laatste druk knalde ze haar hand tegen het tafelblad. Meteen sprong Elfoy rechtop met haar handen in de lucht en juichte luidkeels. Het was haar geluktm ze had de arrogante cyborg op haar plaats gezet. "Wel, je weet wat ze zeggen. Hoogmoed komt voor de val. Dat komt er van als je teveel opschept." Met blinkende ogen staarde ze naar de arm. "Nu, hier met die arm." zei ze met een grijns, haar smeekbedes negerend. Elfoy moest toegeven het was geniaal om krachtwater te gebruiken om haar spieren een boost te geven anders had ze vast nooit gewonnen. Nu kreeg ze misschien ook eindelijk eens wat erkenning voor haar daden van de andere zwadjes. De arm zou zo mooi staan in de vitrinekast naast haar bed samen net alle trofeeën die ze had verzameld door slachtoffers te maken. Of misschien hing ze hem wel aan de muur als het gewei van een hert. Dagdromend over waar ze het ding ging laten nipte ze bog eens van haar elvenwijn. Nog steeds wijd glimlachend.
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator

bullet Geplaatst op: 03 september 2018 om 07:53
Toen Valarie midden in de nacht wakker werd, zag ze dat één van de bedden op de meidenslaapkamer van de zevendejaars Zwadderich onbeslapen was. Ze keek naar de andere bedden en dacht even na. Elfoy was nog niet in bed.
Ze gooide haar benen uit bed en wreef met haar handen in het gezicht. Ze had een hele rare droom gehad. Ze had gedroomd dat ze in een koets, gereden door Terzielers, door de lucht vloog en vloeken uitsprak op een slagveld tussen tovenaars en heksen. Ze had het een leuke droom gevonden, tot een of andere Schouwer een spreuk op haar koets had uitgesproken en ze neergestort was op het slagveld.
Ik heb een peuk nodig, was een gedachte die door haar hoofd schoot.
Ze pakte haar pakje Snuffelaars Super Sigaretten en deed haar badjas om. Voorzichtig, om de andere meiden niet wakker te maken, verliet ze de slaapzaal, naar de centrale leerlingenkamer. Daar plofte ze neer op één van de banken terwijl ze onhandig van het slaap in haar ogen een sigaret uit het pakje probeerde te pakken. Als er toch niemand in de leerlingenkamer was, zou niemand tegen haar kunnen zeiken dat ze moest stoppen met roken – ze stoorde er toch niemand mee. Met een beweging van haar toverstok deed ze hem aan. Genietend van de rook die over haar longen wreef, nam ze een diepe trek en blies de rook toen weer uit. Ze speelde wat afwezig met haar toverstok, waardoor de wolk rook voor een seconde of twee in een schedel veranderde.
Dit moet echt stoppen, dacht ze terwijl ze nog een trek nam. Ze ging namelijk wel op haarzelf wonen na dit schooljaar, en dan moest ze het geld wat ze nu spendeerde aan sigaretten gebruiken om de huur van een appartementje te kunnen betalen. Ook moest ze stoppen met in de midden van de nacht wakker worden en dat gebruiken als excuus om te gaan roken.
Een grote wolk rook kwam opnieuw uit haar mond. Normaal zou ze echt in de openlucht gaan roken, maar ze had geen zin om betrapt te worden terwijl ze s’nachts door de school sloop en van school getrapt te worden voor zoiets onzinnigs als een stomme verslaving. Verlangend keek ze naar de deur naar de kerkers… die ineens open leek te gaan.
Haastig deed ze haar peuk uit op de koude vloer van de kerker en schoof de verplette sigaret onder de bank, greep het eerste de beste boek dat op een tafeltje lag en deed alsof ze aan het lezen was. Maar ondertussen hield ze een strak oog op de deur van de leerlingenkamer.
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 03 september 2018 om 10:01
Elfoy voelde zich duizelig. Ze had haar overwinning misschien niet zo hard moeten vieren. Met de grootste moeite bazelde ze het wachtwoord en stommelde de leerlingenkamer binnen. Het rook er naar sigarettenrook. Elfoy keek rond en zag een meisje haastig haar sigaret doven op het smaragdgroene tapijt. "Hey, sissy." begon ze en wees met de gewonnen bionische arm naar het meisje. De hand van de arm hing slapjes naar beneden. Elfoy kon zich met de nodige moeite herinneren hoe ze eraan kwam. Ze had het gewonnen van een of andere chick in de Zwijnskop die opschepte over hoe sterk ze wel niet was. Arme meid. Wel armloze meid was beter geweest. Want die arm had ze nu pronkend in haar handen. "Pas maar op dat je dat tapijt niet in de hens steekt." Elfoy strompelde dichter naar het meisje toe en tot haar verbazing zag ze dat het Valarie was. "O, ik wist niet dat jij het was, Koningin van het duister." zei ze terwijl ze zo diep boog dat ze haar evenwicht verloor en met haar neus op het tapijt viel. Met haar gezicht omlaag begon ze te grinniken. Met een welgemikte stuntelig draai liet ze zich op haar rug glijden." Ik ben een beetje tipsy geloof ik. "
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pagina  van 3 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum