Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Hall of Fame (Forum gesloten Forum gesloten)
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : De RPG : Hall of Fame
Onderwerp: <AF> An Arm For An Eye(Onderwerp gesloten Onderwerp gesloten) Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 3
Schrijver Bericht
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
Online status: Offline
bullet Geplaatst op: 22 oktober 2018 om 11:55
Shit. Kennelijk had Fay een das uitgerookt; het teken van Huffelpuf. Haar Valarie-facade was niet heel geloofwaardig op het moment. Ik moet meer bitchy zijn. Kouder. Killer. Had ze nu maar een verkillingsdrank bij zich gehad. Dat drankje zorgde ervoor dat je een uur lang geen emoties zou voelen – iets wat Valarie haar hele leven ervaarde en wat Fay niet zo goed kon opbrengen. Waarom moest ze dan ook een lieve onschuldige Huffelpuffer zijn?
Meer bitchy. Meer intimiderend. Ik moet haat uitstralen.
“Ik heb nog nooit Dreuzelsigaretten gerookt,” zei ze kil. “Dreuzeldingen aanraken… gadverdamme. Nee.” Ze keek naar de das die ze had uitgerookt. Ze focuste zich zo veel mogelijk op de slang, het teken van Zwadderich – en blies een nieuwe lading rook uit (waarbij ze trachtte niet in hoesten uit te barsten wat tot haar grote verbazing nog lukte ook). Er kwam een grote, uit rook bestaande slang uit de wolk tevoorschijn. De slang zette genadeloos zijn tanden in de das. Fay grijnsde. “Zwadderich wint altijd,” fluisterde ze tegen Elfoy.
Ineens bedacht ze zich iets. Wat als ze Elfoy uit de kast kon lokken om iets over zichzelf prijs te geven wat niemand wist, behalve zij en Elfoy zelf? Iets met Dooddoenerspraktijken?
Ze zuchtte theatraal terwijl ze achterover leunde en een vijfkoppige draak tevoorschijn rookte. “Denk jij nooit eens aan hoe de wereld eruit had kunnen zien als de Heer van het Duister nog geleefd had?” vroeg ze. “Ik zou zeker wel aan zijn zijde staan en mijn best doen om één van zijn trouwste volgelingen te worden. Jij?”
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

Lid geworden: 28 december 2016
bullet Geplaatst op: 10 november 2018 om 01:13
"De heer van het duister?" vroeg Elfoy verontwaardigd. "Hoezo denk je dat ik hem steun?" De heer van het duister had haar leven al genoeg bezoedeld met zijn slechte ideeën. Door hem was ze haar familie kwijt. Eerst haar moeder, haar vader en tenslotte haar stiefmoeder. De ene dood, de andere veroordeeld tot levenslang Askaban. Ze hoopte vurig dat als haar vader ooit vrij kwam ze ver genoeg van hem vandaan was of ze zouden haar vinden dood in een of andere rivier. Ze voelde er niks voor om hem te bezoeken of ook maar een uil te sturen. "Ik zou vast de rebellie aansturen voor de goeie. Ook al heeft een of andere griekse filosoof ooit gezegd" Ze schraapte haar keel en begon in een zweverige stem te spreken. "Het verschil tussen goed en kwaad zit hem in de daden. Maar wie beslist wat een goeie daad is en wat een slechte." Ze zweeg en keek Valerie aan. "Als een man een soldaat dood is hij dan slecht of niet? Ook al dood hij de soldaat om een gans volk te redden van de dood." Ze nam een nieuwe trek van haar sigaret en blies een paar ringen uit. Ze nam een nieuwe sleur en blies een klein roeibootje uit die recht door de ringen vaarde en de draak begonnen bestoken met rookpijlen."Sorry voor mijn filosofische vraag maar deze sigaretten maken me altijd wat zweverig." Ze stond op en gooide haar nog brandende peuk op de stenen vloer en stampte hem met haar boots uit. "Ik ga die arm eens halen." zei ze. "Ik wil eens weten wat voor trucjes ze allemaal kan." Vrolijk huppelde ze naar de slaapzaal en opende haar glazen kist. De bodem was gevuld met fluimstenen, magische voorwerpen en andere gewonnen trofeeën. Alles was netjes gesorteerd volgens soort. Voorzichtig duwde ze een toverstok aan de kant en haalde de metalen arm uit de kist. Ze liet de kist dichtvallen en stapte terug baar de leerlingenkamer. "Gevonden!" riep ze terwijl ze met de arm boven haar hoofd zwaaide.
((342))
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator

bullet Geplaatst op: 01 december 2018 om 17:04
Fay wist niet zo goed hoe ze moest reageren. Zou Valarie kwaad worden op Elfoy wanneer ze hoorde dat haar beste vriendin het waarschijnlijk tegen haar zou opnemen? Zou ze haar proberen te manipuleren met mooie woorden en proberen om te praten? Fay kende noch Valarie, noch Elfoy goed genoeg om die vraag te kunnen beantwoorden. Vandaar dat ze maar stompzinnig knikte en nog een trek van de peuk nam.
Toen Elfoy de arm tevoorschijn haalde, moest Fay haar vingers in de banksteun zetten om niet op te springen en de arm uit haar handen te grissen. Ze haalde diep adem, nam nog een trek – Gadverdamme, als ik nu maar niet verslaafd word! – en blies een enorme wolk uit.
“Nice, die arm,” zei ze. “Denk je dat het stelen van die arm een daad van het goede was? Of het slechte? Ik denk dat die chick nu enorm zit te klungelen met maar één arm.” Ze probeerde te grijnzen, maar kwam niet verder dan een grimas. Ze moest die arm hebben!
Haar ogen gleden naar de klok. Wat ging de tijd snel! Over vijf minuten zou ze weer in een éénarmige Fay veranderen! Ze moest opschieten. Ze beet op haar lippen – wat moest ze doen?
Ze sprong op en pakte de vingers van de arm – het voelde fijn die weer even vast te houden. Haar eigen vingers, die nu in het bezit waren van iemand anders… dat zou sowieso niet meer gebeuren.
“Ik ga ‘m verkopen,” zei ze plots. “Ik ken wel een mannetje. Jae Krall – ken je die? Dat is die Aziatische gozer. Handelt vaak in spulletjes. Ik kan hem vrij simpel aan hem verkopen en het dubbele ervoor krijgen van wat hij waard is.”
Hopelijk werkt dit…
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 02 december 2018 om 19:37
Elfoy vond al dat haar vriendin al vreemd deed maar dit sloeg echt alles. Wat had ze toch met die arm. Nog maar voor ze haar vingers rond de arm kon sluiten trok ze de arm terug. "Wat heb je toch? Je doet echt vreemd." Gepikeerd ging ze zitten en klemde de arm nog steviger vast. "Doe toch even rustig. Je weet toch dat ik mijn trofeeën niet zomaar verkoop. En dit was een daad van eigenbelang. Die domme armloze cyborg moest nodig de mond gesnoerd worden vond ik. Gelukkig had ik een slok krachtwater gedronken. Gestolen van die vreemde leraar met die enge wolf." zei ze triomfantelijk." Ik bedoel maar, zonder die drank had ik het vast nooit gehaald. Die meid is echt te sterk. Zelfs met haalde ik het maar net." ze nam weer een trek en blies een wolk uit." Ik denk dat ik maar ga slapen. Ik ben afgemat zeg. Die drank is echt niet goed voor me geloof me maar." Ze gooide haar peuk op de grond en stampte hem uit."Kom je ook of had je nog wat willen doen?" Verveelt strekte ze zich uit en stond op. "Kijk Val ik weet dat dit vast veel geld waard is maar tenzij je er voor wil vechten blijft hij bij mij. Ik geef hem aan die domme dwaas terug als de lol ervan af is."
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator

bullet Geplaatst op: 02 december 2018 om 20:38
Ze had – ze had vals gespeeld! Ze had nul recht op haar arm. Fay had wel geweten dat er wat mis was, maar ze had niet aan Krachtwater gedacht. Ze wilde iets zeggen, maar beet stevig op haar tong om ervoor te zorgen dat ze niet ineens in woede uit zou barsten en Elfoy om de hals zou vliegen.
Vandaar dat ze er met moeite een grimas uit wist te persen. “Natuurlijk heb je vals gespeeld. Het is wat ze verdient. Maar inderdaad – kom, laten we slapen.”
Het was het enige wat Fay te binnen schoot. Op die manier kon ze zich onder de dekens verstoppen en dan uit bed klimmen om vervolgens de arm te stelen en de arm mee te nemen – haar arm!
Ze drukte haar peuk uit – hopelijk de laatste peuk die ze ooit aan zou moeten raken – en liep achter Elfoy naar de slaapzalen. Drie Zwadderaarsmeisjes lagen te slapen. Het was het hol van de leeuw, maar Fay deed nou eenmaal impulsieve dingen.
Haastig rukte ze haar pikzwarte kleding uit en keek in Valaries hutkoffer. Ze zag verschillende vreemde objecten naast een hoop kleding. Ze zag flesjes, boeken, zelfs een schedel – wat is er in hemelsnaam mis met die chick? – maar ze ging voor de pyjama. Die deed ze haastig aan, voordat Elfoy die vreemde tattoo zou zien en vragen zou stellen waar ze geen antwoord op wist – en plofte in bed.
“Nou eh, schat – welterusten hè?” zei Fay. Ze klom onder de dekens. Ze voelde zichzelf veranderen. Ze voelde haar voeten en handen groter worden – haar ene arm trok zich in haar huid. Haar gezicht vertrok, werd wat boller, haar haren sprongen in haar schedel en weer terug, maar met een andere kleur, ze voelde haar lichaam breder worden…
Ze keek naar haar arm. Daar was geen arm meer. Enkel een stompje in Valaries pyjama.
In gedachten vloekte ze. Ze was weer gewoon Fay. Ze had ook weer de stem van Fay. Hopelijk zou Elfoy niet te lang blijven kletsen of nog vragen stellen of een blik op haar werpen, want nu zat Fay in grote problemen als ze dat zou doen…
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Snuffles
Ravenklauw
Ravenklauw
~Lost in wonderland~

bullet Geplaatst op: 07 december 2018 om 12:59
Met de nodige vermoedheid strompelde Elfoy naar de slaapzaal. Eenmaal aangekomen in de in groen en zilver versierde kamer stapte ze op haar bed af en deed haar Troetelbeertjes onesie aan en staote in bed. Ze had nu even niet de nood om nog wat te oraten met haar vriendin en zei mompelend "Slaapwel" en legde haar hoofd neer. Haar vriendin deed zeer raar en waarschijnlijk had de drank er wat mee te maken. Ze hoopte dat Val vlug in slaap viel en de volgende ochtend gewoon weer dezelfde was. Ze sloot haar ogen en na voor de zoveelste keer de rechtzaak te herbeleven ging haar droom over in een andere.

Het was donker en Elfoy zag niks voor de ogen. Plots viel een licht uit de lucht en scheen over een tafereel neer. Ze zag haarzelf van bovenaf en ze keek neer op de armworstelwedstrijd van vorige avond. Ze zag hoe ze gewonnen had door vals te spelen en hoe ze strompelend terug naar het kasteel ging. Ze viel een paar keer op een hoopje bladeren waarna ze veilig in bed belande. Het tafereel ging over naar de ziekenzaal waar ze een drankje tegen de kater kreeg. Ze zag in haar ooghoeken Fay de meisjestoiletten glippen en een Valerie in de plaats terugkomen. Ze zag haar praten terwijl ze een dansende das uitblies. Ze zag haarzelf verkleden in Fay en lachend en wijzend met haar robotarm op en neer springen. "Dat is voor het valspelen." sneerde ze haar toe.

Naar ademhappend werd Elfoy wakker en het licht van buitenaf op haar gezicht schijnen. Gelukkig was het maar een droom. Ze zag dat het bed van Val al leeg was en ging ervan uit dat ze al aan de ontbijttafel zat. Ze kleede zich aan en liet haar oog op de open glazen kist vallen. Geen arm. Toen schoot een gedachte bij haar op.
"Vuil smerig kreng." vloekte ze zacht.
Snode plannen uitgevoerd
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator

bullet Geplaatst op: 09 december 2018 om 21:34
Toen Elfoy sliep, greep Elfoy haar kans. Ze gooide Valaries naar rook stinkende lakens van zich af, rende naar de arm die Elfoy had opgehangen, greep die met haar ene arm, en sloop onhandig en zo snel mogelijk de meisjesslaapzaal uit. In de centrale leerlingenkamer plofte ze neer op de leren bank waar ze net met Elfoy had zitten roken. Haastig rommelde ze aan haar arm en zette die vast op haar stomp. Het was een beetje een gedoe, maar – yes! Uiteindelijk was het gelukt.
Ze streelde haar zilveren arm met liefde. “Ik raak je nooit meer kwijt,” beloofde ze zachtjes. “Ik ga nooit meer stomme wedstrijden aan en ik ga nooit meer met je pronken.
Haastig sloop ze de leerlingenkamer van Zwadderich uit. Ze rende de kerkers uit, naar de bezemkast waar ze Valarie had achtergelaten. Die lag daar nog steeds. Jeetje, ze had haar wel echt een klap gegeven.
Haastig trok ze de pyjama van het meisje uit en kleedde zich weer in haar eigen kleding. Toen reikte ze naar haar toverstok en richtte die op het zwartharige meisje. “Confundus.” De Waanzichtsspreuk zou ervoor zorgen dat Valaries hersenen de komende uren zo mak als een lammetje zouden zijn en als Elfoy Fay uiteindelijk toch doorhad wanneer ze zag dat de arm weg was, dan zou ze daar nog zo lang over kunnen mopperen als ze wilde, maar Valaries hersenen zouden het niet kunnen verwerken. Of althans, niet in de komende 24 uur. Dan was Fay in ieder geval veilig als Valarie achter degene aanging die haar een grote bult op haar hoofd had bezorgd en haar allereerste Vloek des Doods zou gaan uitproberen.
Haastig holde ze naar de leerlingenkamer van Huffelpuf. Daar zette ze haar arm naast haar bed en plofte neer op bed. Voorlopig was die arm van haar. En hopelijk voor altijd. Want zonder die arm was ze niks.

THE END

La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 3
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum