Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Hall of Fame (Forum gesloten Forum gesloten)
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : De RPG : Hall of Fame
Onderwerp: A Puf's Proper Prophecy (AF)(Onderwerp gesloten Onderwerp gesloten) Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 2
Schrijver Bericht
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 27 november 2008
Online status: Offline
bullet Geplaatst op: 10 januari 2019 om 10:59

Verbaasd keek Joshua opzij toen Nathalie vroeg wat een tv-show was. Ze wist toch hopelijk wel wat televisie was, of was ze tot in den treure van Dreuzeldingen verstoten? Zou kunnen, natuurlijk.

"Ik bedoel dat voorspellingen doorgaans geen entertainmentwaarde hebben," zei hij. "Wat je ziet hoeft niet per se leuk te zijn. Niet per se belangrijk ook, want niet iedereen gaat een glorieuze of spannende toekomst tegemoet."

Naar aanleiding van de gebeurtenissen in de bol begon hij wel te begrijpen waardoor het beklemmende gevoel in zijn borst was ontstaan. Het was verlatingsangst. Omdat Nathalies vader haar verlaten had, had haar gevoel herinneringen weggespoeld, maar één ding was gebleven; ze wilde nooit meer verlaten worden door iemand van wie ze hield.

Voor Joshua, die compleet tegenovergesteld in elkaar zat en graag zijn hielen lichtte, was dat een verstikkende eigenschap. Hoe meer zij hem in vertrouwen nam en eerlijk over persoonlijke zaken vertelde, hoe sterker haar band naar hem toe werd. Binnen vijf minuten ook nog, wow.

Joshua liet het niet merken. Hij was hier de Ziener; behulpzaam genoeg om haar van fatsoenlijke antwoorden te voorzien, en geïnteresseerd in het vak Waarzeggerij, dus wilde hij voldoendes halen. Natuurlijk wilde hij nu ook weer niet té serieus of zwaarmoedig overkomen, dus lachte hij toen Nathalie vroeg of dat ding altijd van de hak op de tak sprong.

Hij tikte met zijn toverstaf op de bol.

"Hé, jongetje, kom eens terug, het werd hier net gezellig!"

Maar nee, Nathalie zelf was erin verschenen. Voor hem was ze duidelijk zichtbaar, ook al stond ze een tijdje met haar rug naar hen toe. En het werd donkerder. Angstig vroeg Nathalie of dat slecht was of niet. Joshua haalde zijn schouders op.

"Dat ligt eraan, wat voor waarde jij zelf hecht aan duisternis. Veel leerlingen houden zich bezig met duistere magie; jij ook? Als je lievelingskleur zwart is, betekent het iets goeds. Doorgaans betekent het echter iets slechts. Voor mij persoonlijk betekent het evenwicht. Ik zou zeggen: zolang je geen Grim ziet, is alles oké."

In de bol hief Nathalie haar toverstok en vloekte. De spreuk liet de bol oplichten alsof er een mini-onweersstorm in woedde.

"Maar… volgens mij ben je shagrijnig."  

Hij liet de bol nog eens ronddraaien. Wie vervloekte ze? De jongen die ze eerder hadden gezien?

IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
bullet Geplaatst op: 10 januari 2019 om 11:18
Ze haalde haar schouder op. Ze beoefende soms wel duistere magie. Niet per sé echt heel duister, zoals bijvoorbeeld die gekke Valarie Lingaard, maar wel vervloekingen. Moorden of permanente verwondingen waren nooit echt haar intentie, maar kortstondige pijn deed niemand heel erg veel kwaad. Ze was ook wel geïnteresseerd in vervloekte objecten, zoals een vervloekte ketting of een gevaarlijke toverdrank, maar nooit met echt heel snode plannen.
“Niet echt,” besloot ze. “Ik vervloek wel eens iemand, maar ehm… wie niet? Zwart is trouwens mijn lievelingskleur, naast groen natuurlijk. Misschien dat het wel iets goeds betekent, maar voor de meeste mensen betekent iets slechts…”
Joshua zei dat ze in de toekomst chagrijnig zou zijn… zou het iets met Morrison te maken hebben? Hij maakte haar altijd chagrijnig, met die misselijkmakende vrolijkheid…
Ze zag dat ze een vloek op iemand uitsprak. Op wie? Ze kon de gedaante aan de andere kant van de bol niet goed onderscheiden; hij was niets meer dan een vage, donkere veeg in het glas. Misschien dat Joshua er vanaf zijn kant er beter zicht op had.
“Kan jij zien op wie ik die vloek uitsprak?” vroeg ze aan haar tafelgenoot.
Ze keek weer naar zichzelf in het glas. Ineens gebeurde er van alles – regen, schimmen van muizen, flitsen van de ziekenzaal en het St. Hollisto’s, schimmen die haar van alle kanten benaderden…
Dit kon nooit goed zijn. “Joshua… ik weet niet wat jij ziet… maar dit ziet er niet goed uit.” Ze was doodsbang. Ze had nooit in Waarzeggerij, of Luchtschepperij, zoals ze het vaak had genoemd, geloofd, maar nu ze voor het eerst echt iets zag in een glazen bol… dit zag er allemaal heel duister uit. En niet het goede duister.
Ze slikte. “De meeste voorspellingen komen niet uit… toch? Ik bedoel, ze kunnen voorkomen worden… hoe kan ik ervoor zorgen dat al deze narigheid mij niet overkomt?”
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

bullet Geplaatst op: 11 januari 2019 om 11:20

"Wat een toestand," zuchtte Joshua. Hij had op zijn zachtst gezegd een hekel aan gevechten en aan Zwarte Kunsten (en het Verweer daartegen) in het algemeen. Liever loste hij geschillen verbaal op. Of liet hij zaken vaak rusten, makkelijk als hij was. Op zich was het aangenamer om te vluchten in sex, drugs en rock & roll dan om het gevecht aan te gaan. Dat was duidelijk te zien in het kristal.

Dit betrof echter niet hem, maar Nathalie, en Nathalie was waarschijnlijk een stuk lichter ontvlambaar dan hij. Hij keek nog eens goed. Ook haar tegenstander leek zijn mannetje wel te staan, al werd hij bijgestaan door volwassenen die slechts als schimmen zichtbaar waren.

"Degene op wie jij vloekt, is die jongen van eerder," antwoordde hij. Hij zag het niet heel duidelijk door de rook en het geflits, maar waarom zou de bol eerder zo veel aandacht aan de jongen hebben besteed? "Het zou wel eens je halfbroer kunnen zijn, of niet?"

Nu hij het zo uitsprak, leek het allemaal veel duidelijker. De profetie toonde haar een familielid waar ze geen weet van had. Dat was belangrijk geweest.

Nu moesten de andere schimmen nog een betekenis krijgen. Ze waren vaag.

"Het is misschien ook wel een innerlijk gevecht," legde hij uit. "Vage schimmen duiden op belangen van anderen, woede van anderen. Met jou ertussen. Bijvoorbeeld als jouw moeder boos is op de moeder van je halfbroer. Of als jouw stiefvader zich ermee gaat bemoeien, of als Morrison zich ertussen gooit. Het hoeft niet per se uit te draaien op een gevecht."

Maar het kon natuurlijk wel, al zei hij dat niet met zoveel woorden. Hij was er niet om onrust te stoken, maar om haar bewust te maken van haar mogelijkheden.

"Ik denk dat je op zoek moet gaan naar die jongen," zei hij. "Dat is wat de bol je zegt. En nu… moeten we er nog een verslagje van schrijven. Geloof me, dat wordt een Uitmuntend."

Hij lachte haar toe. Missie geslaagd, toch?

IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator

bullet Geplaatst op: 03 februari 2019 om 15:33
Nathalie moest het even allemaal laten bezinken. Ze had een halfbroer? Hier op Zweinstein? Waar was hij? In welk jaar? Welke afdeling? En wat had die duisternis te betekenen? Ze hield van duisternis, maar in zo’n glazen bol kon het maar weinig goeds betekenen, wetend dat duisternis vaak stond voor ellende, dood en verdriet.
“Weet jij waar ik die jongen kan vinden?” vroeg ze twijfelend. “Hij zit hier op Zweinstein neem ik aan? Maar waar? Zegt de bol daar iets over? En wat gebeurt er als ik hem niet vind? Ga ik dan dood?” vroeg ze, al helemaal in paniek bij de gedachte daaraan.
Maar goed, een verslag. Met tegenzin pakte ze haar ganzenveer en een rol perkament uit haar tas en legde dat op de houten tafel voor haar. Ze keek twijfelend naar Joshua.
“Wat zou je me adviseren om te doen?” vroeg ze hem terwijl ze nonchalant rondkeek om te zien of haar halfbroer mogelijk in dit lokaal zou kunnen zitten. “Want als die narigheid die me te wachten staat te voorkomen is door hem te zoeken… dan ga ik dat zeker doen. Maar wat moet ik doen wanneer ik hem gevonden heb? Aanvallen? Praten? Ik snap er heel weinig van, ben ik bang.”
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

bullet Geplaatst op: 03 februari 2019 om 23:13
Wist hij waar ze die jongen kon vinden? Nou… Zweinstein was niet echt groot. Haar halfbroer was waarschijnlijk iets jonger dan haar; niet veel, want toen hij hen samen zag in de bol, hadden ze niet veel in lengte verschild.
Joshua haalde zijn schouders op.
“Een blonde vijfde- of vierdejaars en hij leek best veel op je vader, vond ik. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik zou gewoon eens alle afdelingstafels nalopen tijdens een diner.”
Hij lachte toen ze suggereerde dat ze misschien wel dood zou gaan als ze hem niet zou vinden. Hoofdschuddend stelde hij haar gerust.
“Ik zei net dat die duistere strijd ook je innerlijke gevecht kan voorstellen,” zei hij. Eventjes legde hij zijn hand op haar schouder om zijn woorden kracht bij te zetten. “Je gaat niet overlijden. Tenminste; niet nu. Pas over honderd haar ofzo.”
Ze leek toch redelijk in paniek, voor hem aanvoelend alsof ze hem vast zou ketenen aan zichzelf totdat ze haar halfbroer gevonden had, en om een piepklein beetje ademruimte te houden, zegde hij toe: “Oké, ik help je wel.”
Terwijl hij zijn visie neerschreef op het perkament, er nu al zeker van dat het wederom het grootste respect van de docent zou vergaren, wist hij nog een laatste uitspraak te doen over alles wat hij gezien en gevoeld had. De onwetendheid was vaak mistig of anders schemerig, maar soms bezonk het na enkele minuten en werd het helder.
“Je vader verliet je,” zei Joshua met zijn ogen dicht. “Dat brak je. Daardoor wil je dat niemand jou verlaat.” Hij knipperde en glimlachte. “Je hebt in die bol iemand gezien die de leegte op kan vullen.”
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator

bullet Geplaatst op: 11 februari 2019 om 12:24
“Pas over honderd jaar? Dus ik word honderdenzestien en daarna ga ik dood?” Nathalie wist niet zeker of ze dat serieus moest nemen of dat het een gewone schatting was; Joshua was immers wel een Ziener – daar had ze net het bewijs van gezien… of… niet?
Terwijl ze opschreef wat de Ziener opnoemde begon ze iets kritischer en tegelijkertijd ook bozer te worden. “Ik ben helemaal niet onzeker,” wierp ze tegen. “En ik heb geen leegte. Ik ben ook niet… verdrietig. Ik ben boos! Ik zou die man een pak slaag verkopen als ik ‘m zie – vader van likmevestje!”
Desondanks maakte ze verder notities van wat Joshua allemaal zei. “Je bent wel een echte ziener hè?” vroeg ze schattend. “Niet… niet dat ik je nu vertrouwd heb met allemaal informatie… en dat je nu allemaal persoonlijk dingen van me weet? Of dat je gewoon lariekoek hebt zitten vertellen over een broer die misschien wel helemaal niet bestaat…”
Ze keek hem schattend aan. Ze hield er absoluut niet van als mensen haar in de maling namen – en omdat dit wel een heel persoonlijke kwestie was ging dat nog dieper.
“Ik ga die… broer van me wel vinden,” zei ze terwijl ze de laatste woorden van haar verslag opschreef. Mocht je weten waar hij zit of een idee hebben van waar hij is en hoe hij heet… vertel het me, alsjeblieft. Als ik dat joch vind, zal ik ‘m eens goed uithoren en daarna ga ik m’n vader een klap vol met vervloekingen geven.”
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

bullet Geplaatst op: 12 februari 2019 om 14:04

O, jeetje, wat nam het Zwadse meisje alles letterlijk! Alsof hij nu al de datum van haar overlijden zou weten, nou, dat was gewoon niet in de nabije toekomst. Hoewel hij er natuurlijk wel een geintje om kon maken; dat was eerder met die bol onder haar trui ook meer dan goed gelukt!

"Je gaat overlijden op dertig februari in het jaar 2121, vlak na je 118e verjaardag," zei hij zeer serieus. Het bleek echter dat hij al veel te veel had gezegd; hij maakte haar een beetje nijdig en pas nadat hij had laten bezinken wat ze hem toegesnauwd had, begreep hij het wel. Niet altijd waren zijn inzichten bruikbaar, of, als hij het meer van een afstand bekeek, was de helft van wat hij allemaal verkondige een deel van de toekomstige visie van degene die zich door hem liet Zien. Het was te vroeg om te zeggen dat die halfbroer wellicht belangrijk voor haar zou worden, want ze kende de jongen nog niet eens. Sterker nog; ze aanvaardde de hele situatie niet, al was ze wel nieuwsgierig.

"Ik ben wel echt een Ziener," antwoordde hij toen ze hem in twijfel trok. "Al zou ik het liever niet geweest zijn. En ik ben ook geen roddeltante, waar zie je me voor aan zeg, alsof ik niks beters te doen heb." Hij had hobby's, maar roddelen behoorde daar niet toe.

Zelfs de manier waarop ze schreef, was vol woede. Mocht hij weten waar haar broer was en hoe hij heette, dan moest hij dat aan haar vertellen. Alsjeblieft, had Nathalie eraan toegevoegd, maar het was geen beleefd verzoek als het als een dreigement werd uitgesproken.

Joshua knikte, maar zou ten alle tijde het tegenovergestelde doen en hij begreep dan ook dat het aan hem was om Nathalies broer als eerste te vinden om ongelukken te voorkomen.

Daarmee kwam de Waarzeggerijles ten einde. Hun stukken perkament met twee overeenkomstige verslagen werden ingeleverd, al wist Joshua nu al welk resultaat ze hadden geboekt. Het ging veel verder dan een Uitmuntend, al was hij er nog niet mee klaar en Nathalie al helemaal niet.

*** That's All Folks! ***

IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 2
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum