Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: The Crimes of Grindelwald *SPOILER-topic* Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 5
Schrijver Bericht
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Online status: Offline
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 december 2018 om 11:07
Maar jullie vergeten allemaal de belangrijkste vraag die de film oproept (of toch volgens Martijn): waar/wanneer gaat het mis met Dumbledore? Hier netjes in driedelig pak, waarom beslist hij op een gegeven moment plots: what the heck, ik trek een jurk aan.

Verder ben ik het eens met de gedachten over de zogenaamde identiteit van Credence. Hij lijkt mij echt te jong om een broer van Albus te zijn. Ik vraag mij af of hij de zoon van Ariana kan zijn. En misschien ook de zoon van Grindelwald? Vraag mij dan niet wat hij op dat schip naar Amerika deed... Het zou wel kunnen verklaren waarom Grindelwald hem benaderd in New York, maar als Ariana effectief ook een obscurial was, zou hij moeten weten dat die ouder dan 10 kunnen worden.
Grindelwald zou wel het best geplaatst zijn om het effectief te weten als er nog een verborgen Dumbledore was, anderzijds: als hij het weet, waarom zijn tante Bathilda Bagshot niet?

Nagini vind ik ook nog wel een rare toevoeging. Op zich oké binnen dit verhaal: ergens wel logisch dat de twee vervloekte jonge mensen elkaar vinden. Maar hier is ze nog tegen Grindelwald en later (70 jaar later?!) zou ze de slang van Voldemort worden?

Op zich vond ik het een leuke film hoor, maar er zitten zo'n paar losse eindjes aan waarvan ik hoop dat ze ze aan elkaar gaan kunnen knopen zonder dat het te vergezocht wordt. En daar vrees ik nu wel een beetje voor.
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Online status: Offline
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 28 maart 2019 om 21:53
Ik heb zoals een echte fan het betaamt, de voorbije week de DVD gekocht in plaats van memes te delen met info die JK Rowling nooit getweet heeft .

Wat me opvalt in de deleted scenes:

- Nagini heeft meer tekst dan in de hele film samen. Alle scènes waarin een liefdesrelatie met Credence wordt gesuggereerd, zijn dus geschrapt uit de film. Maar misschien maakt het allemaal niet zoveel uit.

- Dumbledore en Newt praten in het begin van de film en dat vind ik wel een interessante deleted scene:

"He (Grindelwald) had a vision, you see, many years ago..." = Dit bevestigt voor mij dat Grindelwald een Ziener is, of toch zo'n gaven heeft, aangezien hij ook WOII redelijk accuraat voorspelt... tenzij hij natuurlijk een Ziener als bondgenoot heeft.

"... in which an Obscurial kills the man he fears above all others."
Newt gaat er dus vanuit dat dit om Dumbledore gaat, en als we het einde van de film moeten geloven is dit exact wat Grindelwald doet, Credence aan zijn kant krijgen en hopen dat hij hem kan helpen Dumbledore te verslaan.

Spoiler: uiteindelijk gebeurt dit natuurlijk niet, want Grindelwald wordt verslagen, maar zou de voorspelling dan toch op een andere manier uitkomen? Het eerste wat in me opkwam is dat de Obscurial uiteindelijk een deel van Dumbledore "doodt", maar dan in de spreekwoordelijke zin, dat hij daarna nooit meer hetzelfde zal zijn en nooit iemand anders zal liefhebben (even tragisch als Sneep dus). Maar nu ik de zin nog eens lees, zou het ook dit kunnen zijn: op het einde, in 1945, is Grindelwald zo'n monster geworden dat hij zichzelf boven alle anderen vreest. En dus doodt de Obscurial hem. Maar dat klopt ook niet helemaal, aangezien Dumbledore hem wel moet verslaan en Grindelwald niet echt sterft.

Of misschien doodt de Obscurial gewoon zichzelf, omdat hij zichzelf boven alle anderen vreest. Ik zie momenteel niet echt een happy end voor hem.

Ik heb nog minstens twee jaar om erover na te denken LOL

Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 5
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum