Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: The Crimes of Grindelwald *SPOILER-topic* Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 5 Volgende >>
Schrijver Bericht
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
Online status: Offline
Quote Timsel Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 november 2018 om 22:12
Even @ Karen...

Quote van Karen

"An Augurey caws mournfully at Jacob as he walks past." Voorspelling dat Jacob het niet haalt uiteindelijk...

Omg... nee :o Dat had ik nog niet bedacht! Noooo :( Jacob is mijn favoriete personage :")

Quote van Karen

- Yusuf Kama had dus een Onbreekbare Eed afgelegd om Corvus te doden (niet Credence) - da's gemakkelijk, want die is al dood. Waarom moest hij dan precies groen spul in z'n ogen doen en viel hij daarvan flauw?

Die oogdruppels die hij neemt zijn niet voor de Onbreebare Eed, maar omdat hij iets in zijn oog heeft: die parasiet van de "waterdraak" in de riolen van Parijs waar hij zijn "hideout" heeft. Wanneer hij flauwvalt, heeft hij waarschijnlijk te lang geen oogdruppels gebruikt, of gewoon te weinig, of het helpt simpelweg niet.

Quote van Karen

- Ik snap dat de baby's verwisseld zijn, maar ik snap niet hoe het daarna verder ging. Leta heeft haar geheim nooit aan iemand verteld, dus in de ogen van Irma, en ook in de ogen van Lestrange Senior (die toch nog leeft??), zijn Irma, Leta en Corvus(eigenlijk Credence) veilig aangekomen in Amerika. Hoe is het hun dan verder vergaan en hoe kwam Corvus/Credence dan bij Mrs Barebone terecht? In de bootscène staat ook 'Credence's aunt' als de vrouw die verdrinkt, dus het was alvast niet zijn moeder.

Als het echt Albus Dumbledore's tante zou moeten zijn, gaat het hier om Honoria Dumbledore, die als het goed is wel eens genoemd is in The Deathly Hallows.

Quote van Karen

- De volgers van Grindelwald worden Acolytes genoemd (zoals Dooddoeners van Voldemort) - iemand enig idee waar de naam vandaan komt?

Ik heb dit opgezocht en kennelijk betekent "Acolieten" (Nederlandse term) iets van een ouderwets woord dat staat voor "volgelingen".

Quote van Karen

- Grindelwald toont in het kerkhof aan iedereen toekomstbeelden - ik interpreteerde dat als WOII, want je zag precies Hiroshima. Is hij een Ziener?

Jazeker. Dit is bevestigd door JKR herself ;p Ik denk dat de schedel die hij gebruikt om die rook uit te blazen een schedel is die hem toekomstbeelden zou kunnen schenken en enkel door hem gebruikt kan worden. Maar het kan ook zijn dat hij gewoon zomaar de toekomst zou kunnen zien.

Quote van Karen

Ten slotte de voorspelling door Tycho Dodonus:

“Son Cruelly Banished
Despair of the Daughter
Return, Great Avenger
With Wings from the Water”

Dit slaat volgens een aantal personages op Corvus, maar zou het dan eigenlijk slaan op Aurelius Dumbledore?

Als Ariana Dumbledore echt een Obscurus had, zou de "mourning sister" de zus van deze Obscurus (=Credence). Son cruelly banish zou dan Credence zelf kunnen zijn, die door onbekende reden weggestuurd is door zijn ouders. Ik vermoed dus dat Aurelius, mocht hij echt Aurelius Dumbledore zijn, geboren is uit een verhouding van één van de ouders.

@ Jonas:

- Halfelf: ik gok dat dit gewoon een hybride uitkomst is van de liefde van een huis-elf en een mens, of zoiets. En gezien het feit dat ze volgens mij wel gewoon kleding draagt werkt dat niet zoals bij een huis-elf.

- De roodharige heks: ik denk dat dit gewoon een figurant is met een opvallend uiterlijk. Ze valt uiteindelijk de Aurors aan omdat Grindelwald benadrukt dat deze ook tovenaars doden. Wellicht dat de Aurors ooit eens een familielid of geliefde van haar hebben opgepakt of gedood. Wanneer zij dus zo getriggered hierdoor wordt trekt ze haar toverstok, waarop een van de Aurors reageert en haar vermoordt voordat zij hem kan aanvallen. Hierdoor kan Grindelwald dus "bewijzen" dat Aurors een vijand zijn, waardoor sommige tovenaars zich dus tegen hen en het Ministerie zullen keren...
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Rowace
Moderator
Moderator
Maybe we're just lost souls here

Lid geworden: 24 september 2010
Quote Rowace Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 november 2018 om 22:41
Nice. 
I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 november 2018 om 23:13
Dankjewel Tim! Dat van Yusuf en de waterdemon had ik dus echt niet door, maar het klopt inderdaad als je bedenkt dat hij letterlijk in een riool leeft.

De roodharige heks was enkel en alleen een manier van Grindelwald om meer mensen aan zijn zijde te krijgen - hij speelt expres in op haar 'agressieve' houding en voorspelt dat de Auror sneller gaat zijn als zij. Wel slim gezien natuurlijk.

Ik heb de film nu net voor de tweede keer gezien. Ik ben nog steeds in de war over Corvus LOL Nadat de boot zinkt, wordt er dus overal verspreid dat Corvus gestorven is:
"The purebloods think he's the last of an important French line, a baby whom everyone thought lost..."
Later, wanneer Dumbledore en Leta praten: "Leta, I know how painful the rumours about your brother Corvus must be for you." "No, you don't. Not unless you had a brother who died, too."
Theseus en Leta in het Ministerie: "They think that Credence boy might be your missing brother." "My brother is dead. How many times, Theseus?"

Ondertussen zijn Irma, Leta en baby Credence wel aangekomen in Amerika - en niemand vraagt zich dan af wie die baby is, waarom Leta terugkeert naar Engeland en Zweinstein en Credence - die volgens Irma nog steeds Corvus is(?) - geadopteerd wordt in New York; terwijl Yusuf Kama pas járen nadat hij de Onbreekbare Eed heeft afgelegd, opeens (waardoor?) beseft dat Corvus nog zou kunnen leven. Ik vind het heel ingewikkeld Tongue

De tweede keer kreeg ik ook meer het gevoel dat Grindelwald het over Ariana heeft en dat Credence nu de Obscurus van Ariana bezit. Vooral helemaal op het einde:
"You have suffered the most heinous of betrayals, most purposely bestowed upon you by your own blood." = Dumbledore die eigenlijk niet voor Ariana wou zorgen toen Kendra overleden was.
"Your own flesh and blood. And just as he celebrated your torment" = Dumbledore vond het niet erg dat hij de beste tovenaar was in zijn familie
"your brother seeks to destroy you." Wat hij eigenlijk heeft gedaan toen Ariana stierf.

Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Ellaaaa...
Moderator
Moderator
Living under a paper moon

Lid geworden: 20 juni 2011
Quote Ellaaaa... Beantwoordbullet Geplaatst op: 18 november 2018 om 13:01
Acolyte/acoliet is ook een term die in de Katholieke kerk werd(/wordt?) gebruikt voor misdienaars. Komt dus wel heel duidelijk uit de Dreuzel/No Maj-cultuur!
Doe mee aan de icon 100 2018!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chloë
Ravenklauw
Ravenklauw
Glows in the Dark

Lid geworden: 04 juni 2009
Quote Chloë Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2018 om 09:49
Ik ben een beetje gefrustreerd om twee timeline dingen.

Ten eerste McGonagall. Nog niet geboren en Rowling heeft zelf nog niet zo lang geleden haar background story uitgebracht. Deze vrouw lijkt nu even oud te zijn als Dumbledore. What the hell.

Ten tweede Aurelius. Dat klopt volgens mij toch echt niet. Dumbledore is zijn ouders allebei kwijt geraakt voor zijn zeventiende, eind de jaren 1800. Credence is zelf nog maar een jaar of 18 in 1926. Klopt dus niet. Het enige wat ik dan kan bedenken is dat Grindewald deels liegt om het allemaal overtuigender naar Credence te brengen. Wie weet is hij eigenlijk de zoon van Albus zijn tante en dus zijn neef?

Daarnaast vond ik de film wel mooi en intens, maar ik miste toch wel wat diepgang eigenlijk. De personages waren zoals hier al aangehaald toch wel wat oppervlakkig. Alles werd een beetje opzij geschoven voor het verhaal, dat toch soms niet helemaal klopt, heb ik de indruk. Ik heb de indruk ook dat er soms zoveel moeite werd gedaan om er allerlei easter eggs in te steken voor de HP fans, dat er niet verder over nagedacht werd of het allemaal wel zou kloppen.

Allez ja, de film laat me wel met een dubbel gevoel achter. De fantastic beasts waren mooi en leuk. Het verhaal had wel iets intens en actueel. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Rowling zichzelf in de nesten aan het werken is qua canon.
The climb is all there is.
IP IP gelogd
Terug naar boven
dreuzel fan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Zwaartekracht zuigt

Lid geworden: 06 augustus 2006
Quote dreuzel fan Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2018 om 18:23
Quote van Chloë

Ten eerste McGonagall. Nog niet geboren en Rowling heeft zelf nog niet zo lang geleden haar background story uitgebracht. Deze vrouw lijkt nu even oud te zijn als Dumbledore. What the hell.

Waarom gaat eigenlijk iedereen ervan uit dat dit om Minerva gaat? Het kan evengoed familie zijn, zus, nicht, tante, haar moeder ... Er wordt geen voornaam genoemd en haar uiterlijk is ook niet bepaald een gelijkenis.

Ik heb het screenplay niet gelezen. Dus tenzij men daar nadrukkelijk zegt dat het om Minerva gaat denk ik dat het gewoon familie is. Lijkt me de meest logische verklaring.
After all this time? Always
IP IP gelogd
Terug naar boven
Ellaaaa...
Moderator
Moderator
Living under a paper moon

Lid geworden: 20 juni 2011
Quote Ellaaaa... Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2018 om 19:27
In het script staat (helaas) wel Minerva (':
Doe mee aan de icon 100 2018!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Hedser
Ravenklauw
Ravenklauw
Vesuvius, oh be kind

Lid geworden: 19 mei 2005
Quote Hedser Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2018 om 19:49
Oef, wat een ontzettend matige film vond ik dit. Niet vaak zo teleurgesteld de bioscoop uitgelopen.

Meer dan twee uur film, maar wat is er nou eigenlijk allemaal gebeurd? De film mist richting, Newt loopt er maar een beetje bij, een beetje hetzelfde gevoel kreeg ik bij de Hobbit trilogie. Rare ontwikkelingen (wat Chloë ook al aanhaalt), veel te veel niet boeiende, slecht uitgediepte en soms ronduit vervelende (Queenie) personages... Alleen Newt, Dumbledore (goed gespeeld door Jude Law) en Grindelwald vind ik enigszins de moeite waard. En dan die twist op het einde, zeer benieuwd waar dit uiteindelijk naartoe gaat.

Maar aan de andere kant is mijn enthousiasme voor deze filmserie wel tot een dieptepunt gedaald. Heel erg jammer, want het doet wel afbreuk aan het hele HP universum waar ik al zo lang fan van ben geweest.
IP IP gelogd
Terug naar boven
dreuzel fan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Zwaartekracht zuigt

Lid geworden: 06 augustus 2006
Quote dreuzel fan Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2018 om 20:19
Quote van Ellaaaa...

In het script staat (helaas) wel Minerva (':

Nou, lekker boe dan ... xD
After all this time? Always
IP IP gelogd
Terug naar boven
Maxvz1
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 19 november 2018
Quote Maxvz1 Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2018 om 20:51
Ik weet lang niet zoveel over de Harry Potter stambomen als anderen op dit forum, dus misschien is dit een domme vraag. Maar was Leta niet de laatste van de LeStrange familie? Als dat zo is hoe kan het dan dat Bellatrix LeStrange ooit geboren is?
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 5 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum