Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Harry Potter
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Harry Potter
Onderwerp: The Crimes of Grindelwald *SPOILER-topic* Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 5 Volgende >>
Schrijver Bericht
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Online status: Offline
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2018 om 21:57
Ik denk dat we ervan uit moeten gaan dat Lestrange Senior familie heeft (broers of nonkels of zo) en dat die de lijn verder hebben gezet. Bellatrix is trouwens geen Lestrange maar een Black, maar ze trouwde wel met Rodolphus Lestrange ^^
Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Milou
Zwadderich
Zwadderich
be true, love art, show insight

Lid geworden: 09 juni 2007
Quote Milou Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 november 2018 om 23:16
Ik vond de eerste film al diepgang missen. Het was een verhaal dat nergens heen ging. Ja die diertjes zijn leuk, maar voor diertjes kan ik ook animal planet kijken. Ik had echt hele erge hoop dat deze film heel goed zou zijn, omdat nu alle personages geïntroduceerd waren enzo, maar dat viel inderdaad erg tegen.

Dat ze Anderling erin gestopt hebben, vind ik nog niet zo erg. Daar kan ik overheen kijken. Dat Perkamentus opeens Verweer gaf, tja, dat is nu ook eenmaal film. Maar die kitsch van het bloedverbond tussen Dumbledore en Grindelwald vind ik dan weer zo ver gaan dat ik daar niet over heen kan kijken. Dat is gewoon kitsch en totaal onnodig. En dat opeens iedereen wist van de vriendschap die tussen hun bestaan had, vond ik ook apart. Volgens mij was dat toch redelijk onbekende info voor de meesten. Ik kan me niet voorstellen dat Dumbledore die vriendschap van de daken zou schreeuwen. Ik weet dat niet iedereen gek is op Harry Potter en dat veel mensen het misschien niet meer weten dat het in de HP-serie ter sprake kwam waarom Perkamentus niet tegen Grindelwald wilde vechten, maar ze gooien ernaast wel allemaal rare verwijzingen naar de HP-serie die niet-fans ook niet begrijpen. Ze slaan hierdoor compleet de plank mis bij zowel fans als niet-fans.

Dumbledore was daarentegen wel geloofwaardig. Newt vind ik ook nog voor enig leven in de film zorgen. En Queenie’s verhaallijn vind ik daarnaast heel interessant, maar het mist zoveel diepgang en geloofwaardigheid. Echt jammer.
Dichten is een van de hoogste vormen van denken. In feite is het niet-denken. (Ingmar Heytze)
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
Quote Timsel Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 november 2018 om 00:20
Van alle meningen die ik tot nu toe over de film gehoord heb, vind ik deze uur-lange review het meeste te vergelijken met mijn mening.

Net als hen vond ik het zelf een geweldige film, maar er zijn heel veel onbeantwoorde vragen waardoor het niet helemaal "af" voelt. In tegenstelling tot de HP boeken / films waar vrijwel alle raadsels wel zijn opgelost, denk je van, "hoe gaat dit verder???" Hiermee verlaat je de bioscoop met heel veel verschillende vragen. Hoe zit het met Leta & Newt? Wat houdt dat bloedpact in? Is Credence echt Albus' broer? Teveel vragen waardoor je geen "satisfied" gevoel hebt en dat er zich teveel dingen "achter de schermen zouden kunnen hebben gebeuren" waarvan je het niet zeker weet.

Ik denk, net als deze twee gasten (die sowieso hele leuke en goede theorie-videos hebben, neem een kijkje in hun videolijsten :p) dat men deze film nu misschien niet tot zijn volle potentieel kan waarderen, maar dat als je over 10 jaar thuis zit van, "nou, ik ga Fantastic Beasts kijken!" wel meteen na de tweede film zegt, "hoe loopt dat af? Ik ga meteen deel drie kijken!" En ik denk dat dat sowieso een beetje met dit soort grote serie-films is, een discussie die ze op het einde aanslaan, "moet je dit soort films wel beoordelen op basis van die specifieke film en niet op basis van de gehele serie?" Ik neem persoonlijk aan dat mensen, net als in deze film, bijvoorbeeld flabergasted de bioscoop uitliepen bij de tweede Star Wars film wanneer Darth Vader tegen Luke zegt: "I am your father". Ik kan me goed voorstellen dat mensen toen, net als bij deze serie nu, zoiets hadden van "Ja dit is dikke stierenpoep, dit kan allemaal niet, blablabla" en misschien ook iets hadden van "nu gaat de serie te ver" of juist van "dit is een leugen en het wordt allemaal uitgelegd".

Bij Harry Potter worden dingen altijd uitgelegd. In het eerste boek denk je: "Snape wilt de Steen stelen" en dat is dan het verhaal. Maar dan ineens blijkt het dat Snape een good guy is die de Steen wilt beschermen en dat Quirrell juist de bad guy is. In alle HP delen heb je zo'n soort situatie:

2 - je denkt dat Draco / Hagrid misschien slecht is
3 - je denkt dat Sirius evil is
4 - je hebt allerlei vermoedens over wie Harry's naam in de Goblet heeft gegooid met allerlei verschillende verdachten
5 - je denkt dat Voldemort een wapen zoekt (hier is dit effect minder groot dus dan wordt het lastiger :p)
6 - je denkt dat Draco juist NIET een Dooddoener is omdat hij verdacht wordt (omgekeerde psychologie)
7 - je denkt dat Snape slecht is once again

Voor al deze plottwists is er een hele uitgebreide uitleg, die minstens wel één heel hoofdstuk nodig heeft. In de films skippen ze die meestal met drie zinnetjes of zo, maar de boeken gaan meestal terug op het hele boek, soms met delen van vorige boeken en proberen daarop terug te grijpen.

In CoG wordt er constant gehint dat Credence een Lestrange is. Blijkt niet waar te zijn. Hier volgt een heel uitgebreide uitleg op, uitgebreider dan dat we van de HP-films gewend zijn. Maar vervolgens komen er twee plot-bommen die in de laatste minuten in een keer afgaan: Dumbledore heeft een blood pact met Grindelwald en Credence is kennelijk een Dumbledore.

Geen enkel van deze twee dingen maakt heel erg veel sense. Mensen vragen zich af hoe het allemaal zit en sommigen kraken de film af voor het feit dat we zulke informatie in één klap krijgen zonder dat echt uitgelegd wordt hoe het zit. Ik geloof, net als deze twee jongens, dat in het volgende deel, of in het deel daarna, heel veel uitleg op alles gaat komen. Ik verwacht niet dat de volgende film zo is van, "nou, jij bent Aurelius Dumbledore, dat is gewoon zo, we gaan niet uitleggen hoe het allemaal zit". De film eindigt ook wanneer Dumbledore en Newt het klassieke "even met Dumbledore praten aan het eind van het verhaal" gedeelte ingaan. Ik denk dat in dat kopje thee met Dumbledore heel veel antwoorden gaat geven, of tenminste, hints naar hoe het eigenlijk zit. Het zou me niks verbazen als het de bedoeling was geweest om al deze informatie in deze film te geven maar dat iemand zei dat het een open einde moest gaan worden zodat mensen eerder naar de derde film zouden gaan kijken.

Ik denk dus dat de mensen die nu allemaal "stierenpoep, dat kan allemaal niet!" gewoon even (twee jaar 'dorie!) moeten wachten. Ik denk dat alles uiteindelijk sense gaat maken, maar dat het als 1 bioscoopfilm gewoon een beetje ingewikkeld is en we eigenlijk gewoon de hele serie nodig hebben om alles te kunnen begrijpen.

*dat waren mijn middernachtse hersenspinselen*

-

edit: overigens nog een NIEUWE theorie over "Aurelius Dumbledore":

Het klopt niet. Aurelius heeft nooit bestaan, Grindelwald praat maar wat. Hij is een goede manipulator, dat zie door de gehele film en zijn doel is gewoon een hele krachtige medestander te krijgen. Credence is een Obscurius - sowieso bijzonder krachtig en misschien dat hij idd wel een hele sterke tovenaar is. Maar is hij ook Albus Dumbledore's broer?
Mijn nieuwste theorie is dus dat Grindelwald Credence of wie hij ook mag zijn voor zijn karretje probeert te spannen en tegen Albus Dumbledore te keren. Credence heeft nog nooit van die gekke Albus Dumbledore gehoord dus voor Grindelwald is het heel makkelijk om zijn nieuwe medestander tegen hem te keren.

Maar wie is Credence dan wel? Nou, ik heb een te bizarre theorie voor woorden: Credence is toch Corvus Lestrange jr. En dat niet helemaal: hij heet eigenlijk Corvus Grindelwald.

Grindelwald heeft een krachtige volgeling nodig, of hoort een profetie of weet ik veel wat en beseft dat hij een zoon moet krijgen: iemand die hem kan helpen om zijn doel te bereiken. Hijzelf wordt gezocht en hij vermomt zichzelf als Corvus Lestrange, die oh zo nodig een zoon nodig heeft. Hij krijgt iets met Yusuf Kama's moeder, die hem Leta geeft. Hij is ervan overtuigd dat hij een zoon nodig heeft. Er wordt ook gezegd dat Corvus nooit van Leta gehouden heeft. Waarom niet? Ze is geen zoon.
Hij gaat vrijwel meteen naar een nieuwe vrouw en gek genoeg wordt deze ook meteen zwanger. Een zoon wordt geboren en deze zoon is de eerste persoon waar Corvus ooit echt van gehouden heeft, maar hij moet hem verbergen, voor Yusuf Kama en iedereen die van de profetie gehoord heeft. Hij stuurt Corvus jr. en Leta samen met hun kindermeisje Irma naar Amerika. Nu verdrinkt Leta Corvus jr. en nu heb ik een bizar scenario in gedachten.

Irma zit in het complot. Je hebt legendes van changelings en daar zijn kleine vrouwtjes vrijwel altijd in betrokken. Zij wist wat Leta ging doen. Grindelwald (Corvus sr.) wist wat Leta ging doen (hij is potverdorie een Ziener!). Ze wisten dat Leta een hekel had aan haar broertje en hem zou proberen te doden (per ongeluk). Waarom verlaat Irma de kajuit als de storm begint terwijl Corvus jr. aan het huilen is? Omdat het de bedoeling is dat Leta denkt dat ze de babies omruilt. Het kan zijn dat Irma voordat Leta dit deed de babies al omgeruild had, of misschien de babies weer terug omruilde toen Leta niet keek. Gevolg: iedereen denkt dat Corvus Jr. dood is, terwijl hij nog hartstikke in leven is én veilig bij mevrouw Barebone en jaren later in Grindelwalds armen terugkeert, omdat hij geen flauw idee heeft wie zijn ouders zijn en Grindelwald hem mogelijk een antwoord kan bieden.
Dit zou typisch in Grindelwalds natuur liggen. Hij doet iedereen geloven dat Corvus Jr. dood is, zelfs zijn "moordenaar" en hij zorgt ervoor dat Credence erachter komt wat Leta gedaan heeft, waardoor hem geen enkele mogelijkheid meer overblijft. Hij is een meestermanipulator, wat meerdere malen herhaald word in de film. Dit hele plan heeft hij jaren geleden kunnen maken om uiteindelijk hierop uit te komen.

Waarom denk ik dit? Het klinkt allemaal vrij belachelijk en vrijwel absurd, maar ik heb er meerdere redenen voor.

1. Grimmson (de huurmoordenaar) wordt opdracht gegeven Irma te doden. Waarom? Omdat zij weet wat het plan was en het allemaal misschien aan Corvus kon vertellen. Dan kon Grindelwald Corvus met geen mogelijkheid meer tegen Dumbledore keren én zou Corvus hem haten omdat Grindelwald vrijwel zijn hele leven in scène heeft laten zetten.
2. Grindelwald en Leta kennen elkaar. Of tenminste, Grindelwald kent Leta heel goed. Er is iets in hun chemie dat dingen schreeuwt en vele vragen opwekt. Grindelwald zegt "Leta Lestrange... I know this one..." En wanneer ze hem bijna joint, zegt hij "Welcome home." Bedoelt hij dan dat Leta zijn dochter is en die welkom is? Of dat zij, iemand van een familie van puur bloed, welkom is in zijn leger?
3. By far mijn slechtste reden maar ik wil hem er toch even ingooien: Corvus Lestrange senior lijkt belachelijk veel op Gellert Grindelwald. Ze lijken echt bizar veel op elkaar. Ik weet niet of dat gewoon toeval is, of omdat het dus is omdat Corvus sr. dus eigenlijk gewoon Grindelwald in disguise is.
4. Waarom wilt Corvus Lestrange senior zo graag een zoon? Waarom houdt hij niet van zijn dochter? Waarom moet hij per sé een vrouw nemen (van puur bloed) die al getrouwd is? Waarom is dit belangrijk voor ons, als kijker, om te weten?
5. De laatste reden: Grindelwald behandelt Credence heel anders dan zijn andere dienaren. Niet koeltjes, of spottend, zoals bij Krall (die dienaar die uiteindelijk ook verbrandt) maar welkomend, vriendelijk. Op het dak, wanneer Credence Grindelwald ontmoet, lijkt het bijna alsof Grindelwald aan het dromen is. Dit is wat er gezegd wordt:
Credence: "What do you want?"
Grin: "From you? Nothing. For you? Everything I've never had."
Dit betekend iets! Dat kan niet anders. Hij houdt van die jongen, hij wilt iets van hem - want het is de zoon die hij oh zo lief had.

Ja, dat is allemaal wel leuk en aardig - maar die FENIKS? Die kwam alleen maar op voor Dumbledores. (Hier wees @Hesther mij op danke schön)

Inderdaad. De feniks is gekomen. Voor Albus Dumbledore, om hem voor Credence te beschermen. Of Albus Dumbledore heeft Credence de feniks toegestuurd. Feniksen hoeven niet alleen maar Dumbledores te steunen. Waarom? Dat is gewoon waar en in de Chamber of Secrets steunt de Feniks Harry. Het kan dus heel goed zijn dat Albus Dumbledore die feniks gewoon naar Credence heeft gestuurd. Zoals Karen al zei, hij heeft die feniks kennelijk al in het circus!

Ik weet dat dit een bizarre theorie is maar ik kan bijna geen andere manier bedenken om te kunnen achterhalen wie Credence is Ik ga dit gewoon keihard geloven tot het tegendeel bewezen is!

*oké moet nu echt slapen*
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Milou
Zwadderich
Zwadderich

Quote Milou Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 november 2018 om 07:46
Ik heb een groot vraagteken bij je theorie: Als Grindelwald zoveel van Credence hield, waarom was hij dan op zoek naar een Obscurial en niet naar Credence? Waarom was hij op zoek naar een kind? Meisje of jongen maakte niet uit. En toen hij eindelijk dacht het meisje gevonden te hebben, liet hij Credence stikken als een baksteen.
Dichten is een van de hoogste vormen van denken. In feite is het niet-denken. (Ingmar Heytze)
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator

Quote Timsel Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 november 2018 om 08:35
Oké, daar had ik nog niet zo goed over nagedacht XD Ik kom daar nog op terug maar ik denk dat je mijn briljante theorie nu in de soep gooit

Wel is het nog een bewijs dat Grindelwald liegt: Modesty is een meisje en veeeel jonger dus dan zou dat technisch gezien nooit Aurelius Dumbledore kunnen zijn!
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 november 2018 om 10:00
Ik hou gewoon al van het feit dat we theorieën kúnnen maken. Misschien heeft Rowling daarom zo'n cliffhanger gemaakt, ze gunt de HP-fans terug urenlang theorieën verzinnen zoals in de goeie ouwe tijd

Ik weet nog niet goed welke theorie ik het meest geloof, maar ik denk sowieso niet dat Aurelius echt een 'long lost brother' is. Je maakt geen prequel om dan alle canon helemaal om te gooien.

Het belangrijkste lijkt me eigenlijk dat Rowling haar publiek een lesje wil leren. Trek niet te snel conclusies, geloof geen moordenaars. We zien Grindelwald een kind vermoorden, we zien hem heel de film lang mensen manipuleren en op het einde van de film geloven we alles wat hij zegt. We zien hoe Newt en Tina elkaar bijna nooit meer ontmoet hadden omdat een celebrity magazine een vergissing had gemaakt. Ik denk dat Rowling echt onze trouwheid en verstand wilt testen met deze film ^^

Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Milou
Zwadderich
Zwadderich

Quote Milou Beantwoordbullet Geplaatst op: 22 november 2018 om 11:49
Er is nog iets wat ik mij afvraag. Dumbledore kon niet vechten tegen Grindelwald, maar dat betekent niet dat hij niet Credence zelf kan opzoeken. Voor Dumbledore moet dat toch niet zo moeilijk zijn om hem te vinden. Ik vraag me af of dit gewoon komt doordat Newt het hoofdpersonage is en dat hij daarom Credence moet zoeken of dat er iets achter zit.

Ik had ook ergens een theorie gelezen over dat de Obscurus van Ariane dezelfde Obscurus is van Credence. En dat Grindelwald daarom een soort van liegt. Ik vind dit wel de leukste theorie tot nu toe.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Elijah.
Zwadderich
Zwadderich
Avana's Draco

Lid geworden: 22 november 2009
Quote Elijah. Beantwoordbullet Geplaatst op: 24 november 2018 om 08:52
Poeh, ik heb 'm net voor de eerste keer gezien en het is nog wat chaos in mijn hoofd. Zo veel info in deze film en ook een heel andere sfeer dan de vrij luchtige eerste film.

Aurelius Dumbledore, daar heb ik toch ook twijfels bij. We hebben er nooit wat van gehoord en nu zou er plots een long lost brother zijn. Het zou kunnen, maar ik vind het toch moeilijk aan te nemen. Wat deed die Dumbledore dan trouwens op een boot richting Amerika als de rest van zijn familie gewoon in Engeland zit?

Wie voor mij een heel bizarre persoonlijkheid heeft, is Queenie. Op dit moment vind ik haar verhaallijn echt zeer losjes en een tikkeltje ongeloofwaardig.
In die eerste film was er al de instalove tussen haar en Jacob en nu is ze zo impulsief/lichtjes gestoord dat ze Jacob behekst om met hem te kunnen trouwen in Londen. Als hij weigert, gaat ze ervandoor. Nadien is ze keigelukkig dat ze weer samen zijn om hem dan te laten staan voor Grindelwald. Wat voor nut heeft het om voor Grindelwald te kiezen, omdat hij free love predikt, als je je geliefde ervoor in de steek laat?
Ik heb echt het gevoel dat Queenie ze niet allemaal op een rijtje heeft.
“There is no greater agony than bearing an untold story inside you.”
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator

Quote Timsel Beantwoordbullet Geplaatst op: 24 november 2018 om 17:57
@Milou: volgens mij laat Dumbledore Newt dat oplossen vanwege twee mogelijkheden:
- Straks komt hij Grindelwald tegen en dan kan hij alsnog niks doen of
- Omdat hij denkt dat Newt een prettigere persoon is voor Credence om bij te zijn, omdat Newt neutraal is en altijd het goede doet.
Bovendien houdt het Ministerie Dumbledore heel erg in de gaten. Newt ook, maar ik denk dat het Ministerie heel erg achter hem aanzit omdat ze bang zijn dat hij het Ministerie omver probeert te werpen oid (doet me aan OotP denken :p)

@Elijah: ik denk inderdaad dat Queenie een beetje gek is. Zou ik ook worden als ik constant van iedereen hoor wat ze denken Bij één scene zit ze dan ook huilend in de regen - ik denk dat dat een beetje een breekpunt voor haar is. Bovendien voelt ze zich volgens mij heel alleen. Ze zegt ook in het begin dat ze gewoon wilt wat iedereen wilt, liefde, en ze is bang die liefde die ze van Jacob krijgt, die te verliezen.
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
Chloë
Ravenklauw
Ravenklauw
Glows in the Dark

Lid geworden: 04 juni 2009
Quote Chloë Beantwoordbullet Geplaatst op: 24 november 2018 om 20:17
Ik denk dat we allemaal een beetje gek zouden worden als we continu mensen hun gedachten kunnen horen. Ik dacht misschien ook dat Grindelwald goed is in Occlumentie, wat voor extra rust in haar hoofd zou zorgen. Ze denkt gewoon niet meer rationeel na, nadat ze het gevoel heeft dat iedereen (inclusief Jacob) tegen haar en haar liefde voor Jacob is. In haar hoofd heiligt het doel de middelen nu. Op het einde, als de tovenaars het voor het zeggen hebben, zal ze vrij zijn om samen met Jacob te zijn (wat niet zo is, als ze bij hem nu blijft). Hij zal dan ook wel bijdraaien, aangezien hij het nu, volgens haar, niet helder ziet.
The climb is all there is.
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 5 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum