Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Hall of Fame (Forum gesloten Forum gesloten)
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : De RPG : Hall of Fame
Onderwerp: Smoke gets in your eyes (AF)(Onderwerp gesloten Onderwerp gesloten) Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 2 Volgende >>
Schrijver Bericht
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 27 november 2008
Online status: Offline
bullet Onderwerp: Smoke gets in your eyes (AF)
    Geplaatst op: 25 december 2018 om 21:10

Smoke gets in your eyes

Theo & Oliver

Eigenlijk moest Oliver nog niet eens zo nodig, maar zo af en toe was het prettig om tussen het leren voor zijn S.L.I.J.M.B.A.L.len door even naar het toilet te gaan. Normaal gesproken deed hij daar alle dingen die iedereen zoal op toiletten deed, inclusief een blik in de spiegel en een slokje water uit de kraan. Vandaag echter, liep hij tegen een muur van blauwe rook op.
Wat voor betovering is dit? dacht hij, nog onwetend over alles wat Dreuzels deden. Hij volgde ook geen Dreuzelkunde; dat mocht niet van zijn moeder. Hij waaide even met zijn hand door de mist en maakte zich er zeker van dat het geen kwaad kon. Misschien was iemand bezig geweest met het oefenen op een Patronus en was het mislukt? Nouja; hij zag de andere Ravenklauwen er niet voor aan dat ze moedwillig iemand zouden vervloeken zonder enkele reden. Het was oké. Echt.
Hij liep verder de toiletruimte in, en op den duur zou hij toch adem moeten halen. De eerste keer dat hij de mistige lucht tot in zijn longen door liet dringen, kriebelde zijn keel behoorlijk. Toen pas zag hij de veroorzaker: het was een sigaret. Een brandende sigaret, van Theo.
“Ha-kuch-hallo,” groette hij. Wat moest hij doen? Gewoon een toilethokje in hollen? Was de luchtkwaliteit daar beter? Oliver dacht van niet. De rook sloeg op zijn ogen, die hij verwoed knipperde, maar door de kriebel in zijn keel kreeg hij er juist tranen in en was beleefd kuchen niet echt meer een optie. Hij kuchte harder, hoestte nog harder en wist uiteindelijk niet veel meer uit te brengen dan “S-s-sorry.”

IP IP gelogd
Terug naar boven
sheevish
Flubberwurm
Flubberwurm

Lid geworden: 02 maart 2018
bullet Geplaatst op: 26 december 2018 om 09:53
Met in sigaret in zijn hand stond Theo een beetje verstopt achter een hoekje in het toilet. Hij had juist een trekje genomen en blies de rook uit. Juist toen hij nog een trekje wou nemen kwam er juist iemand binnen gewandeld. Theo zat er niet zoveel mee in dat iemand erachter zou komen dat hij stond te roken bij de toiletten maar toen hoorde hij een luid gekuch. Verwonderd keek hij het hoekje om en zag daar een mede Ravenklauwer staan, waarvan Theo wist dat zijn naam Oliver was.
"Oh shit! Sorry!" Gehaast duwde Theo de sigaret uit tegen de muur. Hij pakte zijn toverstok en met een beetje gemompel en een kleine zwaai van zijn staf werd alle rook meteen terug in zijn stok gezogen.
Hij liep naar de jongen toe en lachte een beetje onschuldig.
"Sorry, Ik had niet gedacht dat er iemand rond dit tijdstip in de toiletten zou moeten binnenkomen." Theo legde zijn hand geruststellend op Oliver's schouder.
"Alles ok? De rook kan best zwaar zijn. Het is een dreuzelding, daarom zijn de meeste tovenaars er niet aan gewend."
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

bullet Geplaatst op: 26 december 2018 om 19:40
Soms waren er zaken die zelfs een Ravenklauw niet echt gemakkelijk en snel kon bevatten en een sigaret roken was voor Oliver daarvan zo’n ding waar hij echt geen bal van begreep. Niet dat hij er iets over zou zeggen; praten was sowieso voor hem wel een dingetje dat verbetering behoefde, en iemand de les lezen lag wel heel ver buiten zijn capaciteiten.
“N-n-niet erg,” kuchte hij pas na de tweede sorry en keek verwonderd toe hoe alle rook in een handomdraai verdween. Hij begreep dat Theo zich enigszins betrapt voelde, aangezien hij geen toiletbezoekers had verwacht.
Oliver voelde zich een kasplantje; hij kon niet eens tegen een beetje rook dat voor Dreuzels was bedoeld! Maar het kuchen hield niet zomaar op en zijn traanogen ook niet. Waarom deden Dreuzels zichzelf dit aan?
Pas toen hij een hand op zijn schouder voelde, keek Oliver op, recht in de bezorgde kijkers van de Koreaan, die hem zei dat de rook soms zwaar kon zijn.
“Z-zwaar?” herhaalde hij. Had hij zojuist niet de rook door de ruimte zien zweven? Oliver was het duidelijk niet gewend, terwijl Theo er absoluut geen last van leek te hebben. “M-maar…” Hij had heel veel willen zeggen; zoiets als ‘je bent een tovenaar, waarom zou je je met Dreuzeldingen bezighouden? Echter: er zat een limiet aan zijn spraakzaamheid en dus hield hij het bij een simpel: “W-w-waarom?”
Misschien zat er toch wel een logica achter?
“V-v-voor D-dreuzelk-kunde?”
Hij was zelfs een beetje misselijk van het inademen van de rook, maar hij ging zich niet laten kennen. Het feit dat zijn keel maar bleef kriebelen en zijn ogen nog niet uitgetraand waren, was al erg genoeg om te laten zien aan een zesdejaars.
IP IP gelogd
Terug naar boven
sheevish
Flubberwurm
Flubberwurm

bullet Geplaatst op: 26 december 2018 om 20:10
Nadat Theo de jongen met de tranen in zijn ogen zag staan voelde hij zich toch een beetje schuldig. Misschien moest hij in het vervolg een raampje open zetten in plaats van heel de kamer vol met rook te laten zitten. Theo klopte een beetje op Oliver zijn rug, wat behulpzaam bedoelt was maar dat natuurlijk niet zoveel hielp.
Hij lachte een beetje nerveus toen zijn medestudent iets aan hem wou vragen maar de woorden en precies niet helemaal voor kon vinden. Hij vroeg ten eerste waarom, en of het voor dreuzelkunde zou kunnen zijn. Theo begon zachtjes te grinniken. Zelf wist hij natuurlijk ook niet helemaal precies waarom, hij zou zijn best doen om het uit te leggen.
"Nou... Het is niet voor dreuzelkunde, hoor. Dat zouden ze hier nooit toelaten. Roken is eigenlijk een schadelijk iets, het doet iets met je longen." Theo schudde zachtjes met zijn hoofd. Hij was het natuurlijk gewend om de rook in te ademen aangezien hij al rookte sinds dat hij veertien was.
"Ik doe het omdat ik geïnteresseerd ben in alle soorten dreuzeldingen. Dit leek één van de meest merkwaardige dingen die dreuzels blijken te hebben uitgevonden." Met een wip haalde Theo een sigaret uit het pakje dat in de achterkant van zijn jeansbroek stak en liet het aan Oliver zien.
"Ik vind ze zo interessant omdat mijn vader vroeger blijkbaar ook rookte. Hij was een dreuzel, maar omdat ik alleen met mijn heksenmoeder woon heb ik nooit echt de kans gekregen om die dingen uit te proberen, dus nu doe ik het zelf maar."
Met een uitnodigende glimlach stak hij het witte stokje uit naar Oliver zodat hij het kon bekijken. Theo hoopte dat de jongen het een beetje zou begrijpen en hem natuurlijk niet zou verklikken bij een van de oudere jaars of een van de docenten. Maar hij kende de jongen net goed genoeg om te weten dat de situatie al heel wat erger zou moeten zijn voordat hij dat deed.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

bullet Geplaatst op: 27 december 2018 om 11:04

Een schadelijk iets? Die Theo was best een rare. Natuurlijk was Oliver wel bekend met bepaalde genotmiddelen die niet zo heel gezond waren, zoals alcohol, maar wat voor genot zat er in een sigaret? Te oordelen naar hoe hij zich op dit moment voelde, geen enkel. Eerder het tegenovergestelde van genot.

Theo vertelde dat hij geïnteresseerd was in Dreuzels en hun vreemde uitvindingen vanwege zijn vader, die een Dreuzel was en die kennelijk ook iets met sigaretten had.

"I-is je v-vader eraan ov-overleden?" Nee, dat was niet echt een logische vraag, tenzij Theo een doodswens had. Dat was dan ook weer een vreemde conclusie. Beschaamd keek Oliver naar de grond, al nam hij wel de sigaret aan die Theo hem liet zien. Het was maar een zacht, wit stokje, gevuld met rotte bladeren en aan het uiteinde was het een stukje geelachtig met watten.

"H-het is inderdaad een v-v-vreemde D-dreuzeluitvinding," zei hij, en rook aan het witte gedeelte waarvan de geur hem voornamelijk aan de kweekkassen deed denken. "Ruikt een b-beetje naar d-de adem van M-mandoragora." Hij gaf de sigaret maar terug omdat hij anders toch ook niet wist wat hij ermee moest.

"K-kende j-je-je v-vader? In K-korea, toch?" Hè, hè, eindelijk was hij in staat om iets normaals te vragen. Dat Theo's vader een Dreuzel was, was niet onoverkomelijk. Oliver schatte in dat meer dan driekwart van de Zweinsteinleerlingen Dreuzels in hun familie had. Op zich was dat geen probleem, ware het niet dat zijn moeder hem verbood om vriendschappen met Modderbloedjes te hebben. Uit voorzorg ging hij dan maar met bijna helemaal niemand om, dan kwam hij tenminste niet in de problemen. Een beetje eenzaam was het wel, daarom had hij zich ook bij de Fluimstenenclub aangesloten, maar ook dat had zijn moeders goedkeuring niet.

IP IP gelogd
Terug naar boven
sheevish
Flubberwurm
Flubberwurm

bullet Geplaatst op: 27 december 2018 om 22:00
Met een lach op zijn gezicht keek Theo naar hoe Oliver de sigaret bestudeerde. Het was soms heel interessant om te zien hoe tovenaars en heksen dreuzeldingen bekijken en de verbaasde blikken op hun gezicht te kunnen bewonderen.
"Mijn vader is hier niet aan overleden, nee."
Theo pakte de sigaret aan toen de jongere ravenklauwer hem terug gaf en stopte het terug in het pakje. Toen Oliver vragen ging stellen kruiste Theo zijn armen en leunde een beetje tegen één van de wasbakken aan. Hij was het niet echt gewend om over zijn dreuzel vader te praten, aangezien er eigenlijk nooit naar gevraagd werd. Veel vrienden en medestudenten wisten namelijk ook niet dat Theo's vader überhaupt nog eigenlijk leefde of wat er met hem was gebeurd.
"Mijn vader leeft nog, in Korea. Ik heb hem nooit echt gekend eigenlijk... Mijn moeder vertrok met me naar dit land toen ik nog een baby was." Theo gooide gauw een blik op het horloge rond zijn pols.
"Mijn moeder heeft me zo "puur" mogelijk proberen op te voeden, laten we het zo zeggen. Ze heeft het niet zo graag dat ik me met dreuzeldingen bezig hou. Ze weet niet eens dat ik dit horloge van mijn vader heb gevonden en nu eigenlijk altijd draag."
Hij trok de mouw van zijn grijze hoodie een beetje terug zodat het moderne horloge beter te zien was. Het was een elektronisch horloge met een digitaal display, het bandje was met blauwe, rode en witte kleuren gevlochten. Zelf verwonderde deze uitvinding Theo ook nog altijd, het zag er heel modern en vooral niet toverachtig uit. Gauw trok hij zijn mooi terug omlaag en keek op naar Oliver om de reactie op zijn gezicht te kunnen lezen. Theo wou hem helemaal niet afschrikken met dit soort dingen, misschien had hij iets te veel laten zien.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

bullet Geplaatst op: 28 december 2018 om 23:43
O, zijn vader was niet overleden, gelukkig, of in ieder geval niet aan het roken, of… misschien leefde hij al lang niet meer want Theo had de man al van baby af aan niet meer gezien. Iets dergelijks gold ook voor Olivers vader. Zijn biologische vader, waarvan zijn moeder zei dat hij op hem leek, maar hij had die man al zo lang niet meer gezien, zelfs niet op oude foto’s, dat hij totaal niet wist of ze de waarheid sprak. Doorgaans dacht hij daar niet zo over na en joeg hij enkel zijn moeders idealen na om haar tevreden te kunnen stellen, maar nu Theo op zoek was naar de dingen die zijn vader zoal had gedaan en gehad, vroeg Oliver zich af of hij dat ook niet eens moest gaan doen.
“I-is dat een horloge?” vroeg hij verwonderd. Het ding had helemaal geen wijzers! Maar naarmate hij verder naar Theo toe gebogen was om het Dreuzelklokje te bekijken, rook hij nog steeds de sigarettengeur die in Theo’s sweater getrokken was en deed hij maar snel een stapje terug.
“He-het is a-alsof je een s-s-stukje van je i-identiteit om je p-pols hebt,” zei hij, niet bang of teruggetrokken, maar zo open mogelijk en begripvol, ook al was dat stotterend heel moeilijk om over te brengen.
“I-ik wou d-dat ik zoiets h-had v-van mijn v-vader.” Helaas, dat had hij nooit kunnen vinden, al had hij niet heel hard gezocht. De komende vakantie zou hij echt op zoek gaan. Hij wist de naam van zijn vader. Dat zou voldoende moeten zijn. Waarom moeders de neiging hadden om hun kinderen puur op te voeden, was hem een raadsel, maar dat hadden Theo en hij alvast overeenkomstig.
IP IP gelogd
Terug naar boven
sheevish
Flubberwurm
Flubberwurm

bullet Geplaatst op: 31 december 2018 om 11:39
Over zijn vader praten was voor Theo helemaal niet makkelijk. Ook al had hij zijn vader nooit gekend, Theo zou toch willen weten wat voor persoon zijn vader was geweest. Zijn moeder was lief, maar streng. Ze had natuurlijk haar best gedaan om Theo zo goed mogelijk op te voeden maar er waren een paar karaktertrekken die overduidelijk niet van zijn moeder vandaan kwamen.
Theo keek weer even naar zijn horloge samen met Oliver, maar die deinsde ineens een stukje achteruit. Zelf trok Theo zich hier niet zoveel van aan, hij wist namelijk dat Oliver een verlegen jongen was. Misschien durfde hij niet al te dicht in de buurt te komen bij mensen die hij niet zo goed kende.
Theo keek op toen Oliver weer een stotterende zin uitbracht. Hij zei dat het leek alsof hij zijn eigen identiteit bij zich had. Theo lachte met deze opmerking... maar het was wel een beetje waar. Maar al snel veranderde Theo's blik in verbazing toen de blonde jongen zei dat hij wou dat hij zoiets had van zijn vader.
"Ik dacht dat jij je vader gewoon kende? Wat is er met hem gebeurd?" Vroeg hij met een curieuze toon.
Natuurlijk wist Theo niet zoveel over zijn medestudenten, en hij wist al helemaal niet hoe het met hun familielevens zou zitten. Maar hij had dus echt wel verwacht dat Oliver zijn vader nog zou hebben, of op te minst nog zou kennen, maar dat was dus blijkbaar niet het geval. Het verbaasde hem een beetje dat ze precies meer gemeen hadden dan gedacht.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

bullet Geplaatst op: 31 december 2018 om 17:48
Niemand wist veel van hem, dat wist Oliver maar al te goed, want hij had het immers nog nooit aan iemand verteld, zelfs niet aan de leden van de Fluimstenenclub en ook aan geen enkele Raaf. Eens moest de eerste keer zijn, en als het dan een zesdejaars was, die nieuwsgierig was bovendien, dan zou hij gewoon eerlijk antwoord geven. Voor zover zijn spraakgebrek dat toeliet, dan.
“G-g-geen idee.” Hij haalde opgelaten een hand door zijn haar en schudde zijn hoofd. “I-ik g-geloof dat mijn m-m-moeder hem d-d-de-deur heeft ui-uitgezet. D-d-daarna t-trouwde ze met e-een sch-scha-schathemeltje r-rijke man.”
Echt, zijn stiefvader was de slechtste niet. Hij huwde niet alleen met zijn moeder, hijzelf werd aangenomen en erkend en plotseling was hij een erfgenaam geworden, compleet met dure spullen en personeel.
“I-ik was een j-jaar of zes-zeven toen.”
Sindsdien was er dus geen enkel spoor van zijn vader. Dat was eigenlijk wel vreemd. Had zijn vader dan nooit van zijn moeder gehouden? En van hem? Het had allemaal zo normaal geleken, maar achteraf bekeken was hij te overrompeld geweest door alle nieuwe indrukken en het geluk dat zijn moeder ten deel viel, dat hij nooit meer naar zijn vader had durven vragen. Zijn moeder had altijd zo stellig beweerd dat alles nu goed was en dat hij niet naar vroeger hoefde te verlangen, dat hij dat als waarheid had aangenomen.
“Ei-eigenlijk wel raar,” gaf hij toe. “En bij jou? W-w-waarom ging j-je moeder weg? W-w-wist ze s-soms niet dat hij een D-dreuzel was?”
Zijn eigen vraag maakte iets in hem los; een mengsel van nieuwsgierigheid en weggestopt zelfinzicht. Herinneringen kwamen weer boven: als kleuter had hij nooit gestotterd. Dat was later pas gekomen. Had Theo dat soort ongemakken ook? Misschien was dat pas de echte reden waarom hij rookte.
IP IP gelogd
Terug naar boven
sheevish
Flubberwurm
Flubberwurm

bullet Geplaatst op: 31 december 2018 om 23:38
Het was een opluchting voor Theo dat Oliver erover wou praten. Hij had eerlijk gezegd niet verwacht dat de blonde jongen verder zou willen gaan met deze conversatie, maar dat deed hij toch. Het was verfrissend om meer te weten te komen over iemand die hij best wel wat beter wou leren kennen. Theo had het gevoel dat hij en Oliver goede vrienden zouden kunnen zijn. Het bleek dat Oliver's moeder opnieuw gehuwd was met een rijkere man. Theo bedacht zich dat zijn moeder dit beter ook had kunnen doen, maar ze is eigenlijk altijd alleen gebleven... Hij bedacht zich hoe het zou zijn als ze in een groter huis zouden wonen in plaats van het krakkemikkige appartementje waar ze nu woonden. Oliver zou het zo slecht nog niet hebben maar hij klonk niet zo heel gelukkig over zijn situatie, natuurlijk kon Theo dat wel begrijpen. Hij knikte vertrouwelijk toen zijn medestudent vertelde wat er was gebeurd in zijn jeugd.
"Ik denk dat mijn moeder gewoon niet wou dat ik in een dreuzelomgeving zou opgroeien. We hebben het er eigenlijk nooit echt over gehad..." Met een bedrukte blik keek Theo naar zijn voeten. Waarom was zijn moeder bij zijn vader weggegaan?
"Ik heb het helemaal niet slecht thuis, ik vind het leuk om in een magisch huishouden te wonen. Ik snap zelf gewoon niet waarom ik niks met dreuzeldingen te maken zou mogen hebben, maar ze kan me toch niet stoppen om er mee in contact te komen." Theo haalde zijn schouders op en zijn mondhoeken krulden speels omhoog.
"Ik vind het ook wel leuk om bepaalde dingen stiekem te doen, maar mijn moeder weet er ongetwijfeld iets van, ookal zegt ze niks."
Met een zwiep haalde hij het sigarettenpakje terug tevoorschijn en tikte er een sigaret uit. Hij stak er eentje uit naar Oliver.
"Zou je eens willen proberen?"
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pagina  van 2 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum