Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
De Bezigheidsvleugel
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : De Bezigheidsvleugel
Onderwerp: DIY-kletstopic Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 2
Schrijver Bericht
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Online status: Offline
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 08 maart 2019 om 22:38
Ik heb intussen een paar WIP's gepost. Ik ben ook erg benieuwd naar jouw boekenlegger. Inderdaad lastig als je met een kleur maar één of enkele steekjes moet borduren. Ik doe ook niet aan knopen en spring ook liefst niet te ver over (zeker nu met de draakjes niet over stukken die wit moeten blijven, omdat ik schrik heb dat je een donkerdere draad daar door gaat zien), dus ik ben een deel van de tijd bezig met mijn patroon te bestuderen en te plannen wat ik ga doen, hoe ik het minst ver moet springen en een logisch stuk in één keer kan doen. Bij die leeuwen is dat nog erger omdat de vlakken vaak kleiner en grilliger zijn en je moet zien dat je je draad kan vastleggen waar je uit gaat komen.

Die techniek met twee verschillende kleuren van garen lijkt mij ook wel interessant. Ik kan mij voorstellen dat dat een leuk effect geeft. Bij mijn leeuwtjes zitten in de achtergrond bovenaan stukken met halve kruisjes, met één draadje in plaats van twee. Dat is ook leuk omdat dat echt een gevoel van diepte geeft, beetje 3D-effect. Alleen moeilijk omdat ik ook daar liever niet te veel overspring, zeker niet met dubbele, donkergroene draden.
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
Rowace
Moderator
Moderator
Maybe we're just lost souls here

Lid geworden: 24 september 2010
Quote Rowace Beantwoordbullet Geplaatst op: 08 maart 2019 om 23:08
@Overspringen: Ik heb voor mezelf als 'regel' dat ik niet verder wil overspringen dan twee hokjes, of paardensprong als het schuin is. 
Helaas had ik dat nog niet door bij dat eerste freehand-meisje dat ik heb gepost, waar je tussen haar arm en haar schouder een streep zwart door de stof heen ziet omdat ik daar ben overgestoken. Nu ja, in ieder geval weet ik nu dus dat je dat niet moet doen :P

@WIP topic: Misschien helpt het om het slabbertje in een borduurring te plaatsen? Dan kan je de stof wat strak spannen, zodat de steken regelmatiger zijn en minder los. Ik merkte echt enorm veel verschil toen ik met gewone stof bezig ging; de probeersels zonder ring zijn echt een stuk slordiger uitgevallen dan met ring (niet dat dat slabbertje er slordig uit ziet! Maar aangezien je zelf nog niet helemaal tevreden bent...).
Schijnbaar is het het beste om het werkje dan tussendoor uit de ring te halen, om blijvende kreukels te voorkomen. Al zal dat wel wat meevallen bij een slabbertje :P

En je leeuwtjes worden mooi! Ik hoop dat je met het kopje van de tweede bezig bent, want dat gat in zijn gezicht ziet er zo zielig uit, haha!
I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 maart 2019 om 09:59
@ Roos: Borduurring heb ik nog nooit mee gewerkt, maar misschien valt het wel te proberen. Ik vermoed dat ik die dan voor zo'n slabbetje sowieso meerdere keren moet verplaatsen, aangezien nooit het hele stuk in een borduurring past. Ik weet ook wel niet wat het effect van een borduurring op het badstof-deel zal zijn.

Bij de leeuwtjes ben ik helaas niet met zijn kop bezig. Ik wil eerst de achtergrond bovenaan af hebben, omdat die echt lastig is met die halve kruisjes ertussen. Ik ben een beetje bang dat als ik eerst de twee leeuwen volledig afwerk, ik nadien gewoon totaal geen zin meer ga hebben in die achtergrond. Zo'n leeuwenkop is leuker, omdat je meer het gevoel hebt dat het vorm krijgt. Dus dat wordt zo'n beetje mijn beloning als de achtergrond (zeker daar boven) af is.
"For two hours?"

IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 12 juni 2019 om 20:04
Ik ben vandaag op haakcursus bij mijn moeder geweest. Dus hopelijk kan ik hier binnenkort mijn eerste gehaakte knuffeltje laten zien. Het zou een triceratops rammelaar moeten worden, maar het gaat nog een hele tijd en best wat haaklessen duren voordat hij af is.

Mijn moeder en ik zeiden vandaag al dat we een vaste dag in de week zouden moeten inlassen voor hobbyclub, zodat al onze borduur-, brei- en haakprojecten misschien ook eens af geraken.
"For two hours?"

IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 2
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum