Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Alles over Dreuzels
 Het Harry Potter Forum : Welkom iedereen! : Alles over Dreuzels
Onderwerp: Dreuzels' Grote Herleesmarathon! Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 6
Schrijver Bericht
Ellaaaa...
Moderator
Moderator
Living under a paper moon

Lid geworden: 20 juni 2011
Online status: Offline
Quote Ellaaaa... Beantwoordbullet Geplaatst op: 12 juli 2019 om 09:21
@Soetkin: Ik had een beetje hetzelfde - ik vond boek 2 eigenlijk veel beter in elkaar steken! Dat van die auto's kan ik me niet herinneren, maar we komen het vanzelf tegen :P

Het enige wat me opviel was dat in de films Lucius echt op het punt staat Harry te vermoorden met een Avada Kedavra en dat dat in het boek toch iets minder extreem wordt neergezet (':
Doe mee aan de bookmark challenge!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Milou
Zwadderich
Zwadderich
be true, love art, show insight

Lid geworden: 09 juni 2007
Quote Milou Beantwoordbullet Geplaatst op: 12 juli 2019 om 14:59
@Ella: Ja, in films moet alles natuurlijk dramatisch haha.

Ik kan helaas niet herlezen. Ik had er niet over nagedacht, maar ik ben nu voor een maand in Brazilië bij de familie van mijn vriend. En het koffer zou een beetje te zwaar geworden zijn als ik de Harry Potter boeken meegenomen zou hebben. Maar ik wens de rest allemaal veel leesplezier! 
Dichten is een van de hoogste vormen van denken. In feite is het niet-denken. (Ingmar Heytze)
IP IP gelogd
Terug naar boven
Ellaaaa...
Moderator
Moderator

Quote Ellaaaa... Beantwoordbullet Geplaatst op: 12 juli 2019 om 16:17
Quote van Milou

@Ella: Ja, in films moet alles natuurlijk dramatisch haha.
Uiteraard :P

Wat tof dat je naar Brazilië gaat, veel plezier! En als je wilt denk ik dat je ons na afloop makkelijk kunt inhalen hoor ;)
IP IP gelogd
Terug naar boven
Rowace
Moderator
Moderator
Maybe we're just lost souls here

Lid geworden: 24 september 2010
Quote Rowace Beantwoordbullet Geplaatst op: 12 juli 2019 om 16:58
Goh nee, ik sta achter, want ik ben deze week pas begonnen in het boek. :)
Same shame on me.
Ik heb alleen het eerste boek in het Zweeds, dus ik ben nu weer over gegaan op het Nederlands. Het leest wel een stuk sneller zo, haha.
De Geheime Kamer was altijd mijn minst favoriete deel omdat het plot van de Basilisk me niet zo aansprak, maar ik moet zeggen dat ik Smalhart echt supergrappig vind! En ik deel idd ook wat jullie zeggen over dat dit deel al een stuk beter gepland aanvoelt dan het eerste ^^ 
I'm in the pursuit of happiness
I'm gonna get it, I'm gonna get it
But the hours are getting longer
You know I can almost taste it
Melting on my fingertips
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 12 augustus 2019 om 09:05
Ik ben een beetje de tel kwijt, maar ik neem aan dat we intussen boek 3 zouden moeten lezen? Iemand al begonnen?
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
Rowace
Moderator
Moderator
Maybe we're just lost souls here

Lid geworden: 24 september 2010
Quote Rowace Beantwoordbullet Geplaatst op: 13 augustus 2019 om 21:37
*kucht* Ja, ik was dit dus helemaal niet vergeten om te updaten ofzo. Er zat gewoon een grote pauze tussen boek twee en drie. Volledig gepland.

De komende drie weken lezen we deel drie! Mocht je een schema aan willen houden, bij deze:

Harry Potter en de Gevangene van Azkaban
Week 1 (13-08 t/m 18-08): Hoofdstuk 1 t/m 7
Week 2 (19-08 t/m 25-08): Hoofdstuk 8 t/m 14
Week 3 (26-08 t/m 01-09): Hoofdstuk 15 t/m 22
I'm in the pursuit of happiness
I'm gonna get it, I'm gonna get it
But the hours are getting longer
You know I can almost taste it
Melting on my fingertips
IP IP gelogd
Terug naar boven
Ellaaaa...
Moderator
Moderator

Quote Ellaaaa... Beantwoordbullet Geplaatst op: 19 augustus 2019 om 19:37
Ik was een beetje vergeten dat dit een ding was oeps. Maar! ik ben nu weer terug van vakantie, dus kan weer verder met lezen!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 25 augustus 2019 om 15:27
Intussen ruim over de helft in boek 3 en toch weer wat bedenkingen.

1. Hier zijn dus die auto's van het ministerie. Op zich past het in het verhaal dat ze opgehaald worden door het ministerie, wat mijn bedenking vooral is, is dat het in boek 2 lijkt dat het compleet abnormaal is voor een tovenaar om een auto te hebben. Terwijl hier het ministerie dan blijkbaar over een aantal auto's met chauffeur beschikt.

2. De dementors. Op zich niet meteen inhoudelijke opmerkingen, maar wat mij hier een beetje stoort is dat voor het hoofdstuk met de Dementor op de trein, iedereen spreekt over 'de bewakers van Azkaban' (of zoiets, ik lees in het Engels). Er wordt zo super mysterieus over gedaan, alsof ze nooit bij naam genoemd worden. Eens Harry de Dementor op de trein is tegen gekomen, spreekt iedereen plots wel over de Dementors. Dat is dus puur om de lezer in spanning te houden, maar dat stoort mij dus bij de zoveelste herlezing.

3. De Sluipwegwijzer. Hoe zijn Fred en George bij Merlijns baard aan het wachtwoord gekomen? Ik zou er in elk geval niet opkomen om op een blanco stuk perkament te tikken met mijn toverstaf en de exacte woorden 'I solemnly swear that I am up to no good' te gebruiken.

4. Dit gaat niet specifiek over dit boek, meer over de algemene plotlijn, maar ik bedacht het op het moment dat Harry net gehoord heeft dat Sirius zijn ouders verraden heeft. Hij droomt daar dat Sirius naar Voldemort gaat en iets zegt als: goed nieuws, het is zover, ze hebben mij hun Geheimhouder gemaakt'. En toen dacht ik: waarom heeft de verrader eigenlijk gewacht tot die Fidelius-bezwering uitgesproken was? Zou het niet veel gemakkelijker geweest zijn om hun locatie te verraden terwijl ze nog plannen aan het maken waren voor de bezwering uit te spreken? Zeker aangezien Pippeling toch verre van zeker kan geweest zijn dat hij Geheimhouder zou worden, lijkt het mij logischer om hun locatie net te verraden vóór de Bezwering actief is. Want als Sirius geheimhouder werd, was het te laat.
Daarnaast vraag ik me af of ze niet gewoon zelf geheimhouder hadden kunnen worden.
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
Ellen
Dreuzel
Dreuzel
Green for Life <3

Lid geworden: 21 oktober 2010
Quote Ellen Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 september 2019 om 19:03
@Soetkin: Ik vermoed dat een deel van het antwoord op vraag drie uit A Hogwarts Mystery kan worden gehaald. Ik zit nu zelf ergens halverwege jaar 5 en de sluipwegwijzer komt opeens naar boven.

Spoilers voor A Hogwarts Mystery:

Je personage vindt een stuk papier, bij Schurfie (goh hoe zou dat toch zitten XD), welke je naar Rakepick (docent/cursebreaker) brengt. Deze herkent het stuk papier als de Sluipwegwijzer en weet ook de code. Als één student uit de tijd van James, Sirius, Remus en Peter weet wat de sluipwegwijzer is, dan zijn er vast meer die van deze "legende" weten.

Al ben ik nog niet zo heel ver, dus heb ik geen idee of hierna nog een keer wat gebeurd dat een beter antwoord op je vraag kan geven. Maar misschien dat het al een deel van je vraag oplost Of iemand anders die niet net zo lang over dat spel doet als ik...
Spoilers

IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 6
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum