Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
De Galerij
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : De Galerij
Onderwerp: ºº Inktober 2019 ºº Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Schrijver Bericht
Rowace
Moderator
Moderator
Maybe we're just lost souls here

Lid geworden: 24 september 2010
Online status: Offline
Quote Rowace Beantwoordbullet Onderwerp: ºº Inktober 2019 ºº
    Geplaatst op: 28 september 2019 om 11:14
Inktober

Over een paar dagen barst Inktober weer los! Dit topic is speciaal gemaakt voor alle tekeningen die je voor deze uitdaging maakt.

Wat is Inktober?

Inktober staat in het teken van "inkten" (in oktober). Inkten kan je op twee manier opvatten: tekenen met het medium inkt, of meer algemener het maken van definitief lijnwerk. In dit topic doen we niet heel moeilijk en mag je zelf bedenken welke definitie je wilt gebruiken. Teken je een hele maand met inkt uit een potje (of balpen) of wil je liever je lijnvastheid in digitale tekeningen verbeteren? Het mag allemaal! Behalve lijnloze olieverfschilderijen, die post je ergens maar anders Tongue
Als je besluit om je tekeningen in te kleuren, is het misschien leuk om naast het eindresultaat ook een WIP foto te laten zien van de line-art, omdat het daar deze maand toch een beetje om gaat.

Help! Ik heb geen inspiratie!

Het onderwerp van je tekeningen is helemaal vrij: wil je mensen tekenen, of dieren, of een stilleven, of een landschap, of van alles door elkaar? Alles mag en ook alle tekenstijlen zijn toegestaan (zolang het maar een beetje family-friendly is). Als je inspiratie even op is, kan je op youtube ‘Inktober sketchbook tour’ zoeken, waar honderden schetsboeken doorgebladerd worden, soms zelfs met commentaar van de maker! Ook heeft de bedenker van Inktober een promplijst gemaakt die je kan gebruiken als je wilt (zie hierboven). Het is niet verplicht om deze te volgen.

Vragen mogen via de pm of het chattopic – dit topic is alleen om de tekeningen in te posten!
I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 oktober 2019 om 17:51
Tekening 1: Ash

Ik typte 'ash' in in google met het idee iets te doen rond de boom. Een blad of zoiets. Maar toen werd het dit.
Getekend in Painter Essentials met mijn Wacom tekentablet, zonder de gom of undo functie te gebruiken.

“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
PKlovesDW
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 18 mei 2012
Quote PKlovesDW Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 oktober 2019 om 23:59
Oké, haha, ik was op tijd klaar, maar had even moeite met het uploaden (laptop is momenteel flink langzaam). Maar hier is mijn foto! Of nou ja, tekening XD. Van Hatsune Miku! (Uit "Blessed Messiah and the Tower of Ai")

(Helaas geen scans deze keer, printer is bij mijn ouders en niet in de buurt.....)
IP IP gelogd
Terug naar boven
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum