Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
RPGtopics
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : De RPG : RPGtopics  
Onderwerp: Defence Against the Friendly Ones Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Schrijver Bericht
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Lid geworden: 29 september 2016
Online status: Offline
Quote PinkyTonks Beantwoordbullet Onderwerp: Defence Against the Friendly Ones
    Geplaatst op: 01 november 2019 om 16:02
Defence Against the Friendly Ones

met Oliver en Roald

Roald was een goede leerling. Hij haalde mooie cijfers en overtrad niet snel regels. Hij was misschien niet de beste tovenaar van zijn jaar, maar hij blonk wel uit bij Transfiguratie. Er was echter één vak dat, ondanks al het harde leren en oefenen, Roald echt niet kon en dat was Verweer Tegen de Zwarte Kunsten. Naarmate de jaren vorderden, was hij stilletjes een hekel beginnen krijgen aan de lessen. Dat sloot niet uit dat hij niet meer oefende, maar hij was de lessen liever kwijt dan rijk. Gelukkig was dat een optie als Roald zijn S.L.I.J.M.B.A.L-len haalde op het einde van het jaar. Dan kon hij volgend jaar het vak perfect laten vallen, maar dan moest hij wel eerst dit jaar zien te slagen. Roalds nieuwe voornemen was dus om goed op te letten tijdens de les, hulp te vragen aan de leerkracht of leerlingen die het wel konden en vooral doen wat er van hem gevraagd werd. En dat betekende tegen de volgende les enkele (zachtaardige) vervloekingen oefenen. Ze waren al in groepjes opgedeeld en Roald kon niet anders dan blij zijn dat hij met Oliver van Ravenklauw gepaard was. Oliver was een vriendelijke jongen en ook best een goede leerling. Hij kon Roald vast wel enkele goede tips geven om beter te worden in Verweer.
"Hey," zei hij glimlachend tegen de jongen, toen de les afgelopen was: "Ziet er naar uit dat we de komende week veel met elkaar opgescheept gaan zitten. Ik moet eerlijk bekennen dat dit niet mijn beste vak is, maar ik ben wel bereid erg mijn best te doen! Enig idee wanneer we eens kunnen oefenen?"
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 27 november 2008
Online status: Online
Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 01 november 2019 om 22:13
Voor iemand zoals Oliver; iemand die zijn eigen stem eigenlijk niet graag hoorde vanwege het stotteren, was toveren met verbale spreuken gewoonweg de hel. Hij deed het niet slecht op school, in theorie. Volgens zijn moeder was dat niet zo erg: later zou hij personeel hebben om klusjes op te knappen. Waarom zou hij dan moeten kunnen toveren?
Maar, vond Oliver, kon hij dan nooit een volwaardig tovenaar worden? Het had hem dwars gezeten; zijn toverstok gaf niet thuis bij ‘W-wingard-dium Lev-leviosa!’ - hoe hard hij het ook probeerde.
Echter, de laatste tijd ging het beter. De reden: Non-Verbale spreuken! Er was een wereld voor hem opengegaan. Niet dat hij nu opeens mensen wilde vervloeken. Ook Roald niet, die vanaf heden zijn vaste duelleerpartner werd, maar het kon niet anders dan dat Oliver opgelucht was dat het in ieder geval iemand was die hem aardig leek, plus dat het gelukkig geen meisje was.
“G-goedemiddag,” groette Oliver beleefd terug en was geneigd zijn hand naar de jongen uit te steken om die te schudden, maar bemerkte dat Roald niet dezelfde strenge opvoeding in etiquette had gehad. Dat was opzich niet erg; of beter gezegd was dat wel fijn.
“J-ja, we zitten m-m-et elkaar opgesch-scheept.”
Buh, waarom kon hij nou nooit eens iets normaal zeggen? Hij wilde best honderduit kletsen over dat hij ook zijn best ging doen en dat hij de komende opdracht best rooskleurig inzag, maar de woorden bleven vooral in zijn hoofd hangen. Hij knikte alleen als toezegging dat ze eens moesten oefenen samen.
“O-op dinsdagen k-kan ik wel, want dan heb ik de m-minste lessen. En anders op z-zaterdag.” Oh, verdraaid, als Roald ook op zaterdag kon, dan ging dat ten koste van zijn tijd met Noah, wat eigenlijk zonde zou zijn. Maar school ging doorgaans voor, dat zou Noah wel begrijpen. Hoopte hij. Toch bad hij in stilte: ‘dinsdag, dinsdag, please, dinsdag!

316
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Quote PinkyTonks Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 november 2019 om 16:19
"Dinsdag is perfect!" liet Roald Oliver weten. Hij wou niet zeggen dat hij zaterdag liever wat leuke activiteiten met zijn vrienden of zusje deed als hij klaar was met zijn huiswerk.
"Mijn laatste vak op dinsdag is wel Kruidenkunde, maar als ik me na de les wat haast, kunnen we perfect tegen 5 uur in het duelleerlokaal wat oefenen. En dan zijn we op tijd voor het avondmaal om 6!"
Roald grabbelde naar zijn spullen: "Ik ga er maar vandoor naar mijn volgende les voor ik te laat ben," zei hij ter wijze van afscheid: "Dan zie ik je morgen!"

Roald was als eerste weg uit de kassen. Hij had met opzet zich in het begin van de les het dichtst tegen de deur gezet, zodat hij op tijd weg kon voor zijn oefensessie met Oliver. Nu moest hij tenminste niet achter alle leerlingen aanlopen die treuzelend naar het kasteel liepen na de laatste les van de dag.
Met een flinke pas zette hij voet naar het duelleerlokaal. Voor het eerst in lange tijd had Roald eigenlijk zin om bezig te zijn met Verweer. Nu kon hij tenminste alles op zijn tempo doen, zonder het constante staren van de leerkracht en leerlingen die wel heel goed waren. Oliver leek hem namelijk niet het type die hem zou uitlachen als hij een spreuk verpestte. Of die in eerste instantie geen geduld zou hebben met Roalds geklungel van het vak.
Vijf voor vijf kwam Roald aan bij het afgesproken lokaal. Dan was hij toch nog lekker op tijd!

256
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 05 november 2019 om 17:06

Dinsdag was perfect. Perfect! Oliver was dan ook al voor vijven in het lege Verweerlokaal. Dat andere leerlingen de dinsdag niet gebruikten om te oefenen, verbaasde hem enigszins. Hij vond het echter wel lekker rustig zo, zonder pottenkijkers of mensen die op andere wijze het duelleerspel verstoorden.

Gelukkig kwam Roald snel; het was toch nog minstens vijf voor vijf. Oliver glimlachte de jongen toe toen hij binnenkwam. 

"G-g-goedemiddag," bracht hij moeizaam maar beleefd uit, met een gebaar zoals hij dat op zijn dure en vermoeiende etiquettelessen had geleerd: buiginkje, en de handpalmen in elkaar gevouwen. "Hoe was K-k-kruidenk-kunde?" Echt goed in smalltalk was hij niet, want dat was eigenlijk niet zijn stijl, maar om nu maar gelijk de Huffelpuf te vervloeken lag nog veel verder uit zijn comfortzone. Op het dichtstbijzijnde lessenaartje had hij zijn boek al opengeslagen, op de pagina's die de docent had aangegeven. Oliver liep ernaartoe en wees de eerste spreuk aan. Het betrof een redelijk eenvoudige vloek: de Ontwapeningsspreuk Expelliarmus. Het sprak voor zichzelf dat Oliver die nog nooit succesvol had kunnen uitvoeren, want het woord was te lang en te moeilijk. Zijn lippen bleven altijd hangen bij de letters die het hardst werden uitgesproken, dus verder dan 'e-e-exp-p-p'kwam hij nooit. Althans, niet voordat hij zijn toverstok door de lucht in de richting van zijn tegenstander zag vliegen. 

Maar nu moest dat dus Non-Verbaal?

Oliver was zeer benieuwd. 

"V-volgens ons boek is het zeer m-moeilijk om die sp-preuk Non-Verb-baal te kunnen," zei hij ter info. Het was gebleken dat het vele volwassen tovenaars niet lukte en het gaf bonuspunten als een leerling deze spreuk Non-Verbaal op zijn SLIJMBAL-examen kon laten zien. 

"P-proberen?" vroeg hij terwijl hij zijn toverstok uit de binnenzak van zijn vestje haalde. Hij was oprecht benieuwd, en hij dacht dat Roald wel een gelijkwaardige tegenstander zou kunnen zijn. Of in ieder geval iemand die hem niet overhoop vloekte.

317

IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Quote PinkyTonks Beantwoordbullet Geplaatst op: 06 november 2019 om 11:21
Oliver stond hem al op te wachten. Roald moest glimlachen toen de jongen hem een klein buiginkje gaf. Het was misschien wat overdreven, maar in tegenstelling tot veel andere leerlingen was Oliver tenminste beleefd. Bij Roalds thuis werd er ook gehamerd op vriendelijk -en beleefdheid. 'Goedendag zeggen, zelfs bij vreemden, de deur openhouden, je hand opsteken als iemand je de straat laat oversteken...'
Roald begroette Oliver vriendelijk terug en begon zijn spullen ook uit te stallen op de tafel.
"Kruidenkunde was best interessant. We hebben vandaag het gif en het genezende sap van een plant, ik ben de naam wel al vergeten, van elkaar moeten scheiden. Heb jij die les al gehad?"
Roald begon de juiste pagina's in zijn boek te zoeken.
"Expelliarmus," las hij luidop voor: "Wel, dat moet ons nog lukken toch?"
Maar Oliver sprak hem tegen door aan te geven dat de spreuk Non-Verbaal best moeilijk was.
"Dan moeten we er maar aan beginnen zeker?" vroeg Roald op hetzelfde moment als de Ravenklauw voorstelde om het te proberen. Roald grijnsde naar de jongen, greep zijn toverstok en plaatste zich in het midden van het lokaal.
"Oké," stelde hij voor: "We gaan gewoon tegenover elkaar staan en proberen elkaar te ontwapenen. Ik weet niet in hoeverre mijn en jouw skills rijken met Non-Verbale spreuken. Maar de eerste die in de spreuk slaagt, krijgt een snoepje. Kwestie van onze motivatie hoog te houden! Wat denk je?"

237
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 08 november 2019 om 19:52
“Een s-snoepje?” herhaalde Oliver. “G-g-goed, maar ik m-moet ze nog wel k-kopen.” Ondanks dat hij stotterde, leek hij vlotter te praten. Sneller in ieder geval. Echter: hij was niet gekomen voor een leuk gesprek over snoepjes, maar om Roald te vervloeken.
En dat bleek nog wel een beetje moeilijk te zijn. Oliver wist dat deze vloek niet per se pijn hoefde te doen; dat lag aan de intensiteit van de vloek, maar nu Roald daar stond met zijn rode haar en haast kinderlijke gezicht, was het bijna raar om iets dergelijks te proberen.
Toch was hij weldenkend en helder genoeg. Ook als hij Roald zou raken, zou hij niet kwaad worden, toch? Tenzij hij echt heel graag een snoepje wilde, maarja, dan moest hij het maar terugdoen.
Hij concentreerde zich, met zijn toverstok in de juiste houding, precies zoals hen aangeleerd was. Zijn linkervoet naar voren, zijn rechter er schuin achter. Knieën niet op slot. Rechterschouder iets schuin naar voren, maar niet teveel. Rechterhand voor je toverstok, linkerhand voor je balans. Volgens de docent luisterde het nauw; ook de beweging van de stok, waarbij het belangrijk was dat je geen kramp in je vingers kreeg.
Oh, maar dat had hij nu wel. Dat kwam vast van de zenuwen, want hoewel zijn gedachten reëel waren, werkte zijn lichaam niet zo erg mee.
“Wat v-vind je van Verweer? Het vak, bedoel ik, niet de d-docent.” Ondertussen zag hij dit als afleidingsmanoeuvre, voor zowel zichzelf als voor Roald. Immers: als Roald bezig zou zijn met antwoord geven, was hij niet bezig met een Ontwapeningsspreuk.
Oliver richtte zijn stok, bewoog die volgens de voorschriften en dacht uit alle macht: ‘Expelliarmus!
Een flauwe straal kwam uit zijn stok en stortte ongeveer een meter voor Roalds voeten ter aarde.
“M-mislukt,” gaf Oliver toe en glimlachte. “G-geen snoepje.”

303
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Quote PinkyTonks Beantwoordbullet Geplaatst op: 10 november 2019 om 21:08
"Ik heb standaard wat snoep in m'n zak zitten," stelde Roald Oliver gerust: "Het komt altijd van pas!"
Ze plaatsten zich over elkaar en keken elkaar nog eens aan vooraleer ze in concentratiemodus gingen. Het had er vast erg grappig uitgezien. Twee, nogal seuterige jongens, die zonder iets te zeggen over elkaar stonden in aanvalshouding. Zo stonden ze daar enkele seconden, totdat Oliver de stilte verbrak. Roald probeerde de woorden te negeren en zich te blijven concentreren op zijn spreuk, maar het leek niet te helpen. Hoewel Olivers resultaat nog steeds wat ondermaats was, was hij er toch in geslaagd om iets uit zijn toverstok te produceren. Roald kon enkel gefrustreerd naar het puntje van zijn eigen toverstaf kijken, waar niet eens een vonkje uitgekomen was.
"Beter dan niets," zei Roald schouderophalend tegen de jongen: "Maar om je vraag van daarnet te beantwoorden. Verweer is m'n minst favoriete vak. Hoe hard ik ook m'n best doe, het lijkt me nooit te lukken."
Roald wist niet waarom het vak hem zo tegenzat. In het algemeen was hij best wel goed in spreuken. Als hij slecht was geweest in Toverdranken of Kruidenkunde had het hem logischer geleken, dat was immers van een heel andere orde magie.
"Ik denk dat we gewoon nog eens moeten proberen. We blijven gewoon oefenen totdat het één van ons twee lukt om de ander te ontwapenen."
Roald verplaatste zijn gewicht op zijn andere voet en zette zich gereed voor een nieuwe poging.
"Concentratie!" dacht hij eerst: "Uiterste concentratie."
Vervolgens liet hij zijn hoofd vullen met het enige woord dat ertoe deed 'expelliarmus'. Hij vulde elke gedachte, elk gaatje op met de spreuk. En ten slotte liet hij het allemaal samenkomen, totdat zijn hoofd het letterlijk uitschreeuwde: 'EXPELLIARMUS'
Enkele rode vonkjes schoten uit zijn toverstok, maar ze overbrugde nog niet eens de helft van de afstand met Oliver. Ze vielen letterlijk neer aan Roalds voeten.
Hij slaakte een vermoeide zucht. Ze zouden nog wel even bezig zijn.

329
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: vandaag om 12:10

"Lek-k-ker," struikelde Oliver over het ene woord dat hij zeggen wilde. Snoepjes; hij hield ervan. Vooral van Peperduiveltjes, maar als Noah een zak Dreuzelsnoep had, kon hij er ook ietwat onbehouwen op aanvallen en dan aten ze samen snoepjes totdat ze er misselijk van werden. Echter: enige openheid zou Roald niet krijgen van hem, hoe vriendelijk de Huffelpuf ook was. Oliver sprak niet over Noah, want hij was hier voor Verweer, niet voor andere dingen. Hij kon best prioriteiten stellen.

De Ontwapeningsspreuk die Roald produceerde, was echter slechter te noemen dan die van hem zelf. In dat geval had hij een duelleerpartner zonder duel. Dat was niet makkelijk.

"Je k-kunt het wel," probeerde hij bemoedigend te zeggen, maar het sloeg eigenlijk nergens op. Hij dacht even na, terwijl hij een klein stukje ijsbeerde en een hand door zijn blonde krullen haalde. Wat was de oplossing? Waarom werkte het niet? Roald deed toch echt wel zijn best, en hij zelf ook. 

"We m-moeten even wat p-proberen," zei hij op het moment dat er een idee te binnen schoot. "A-als je gaat v-vliegen, is het beter om niet naar je bezem te kijken. Je moet dan k-kijken naar het p-p-punt waar je naartoe wil gaan. Misschien werkt dat met s-spreuken ook?"

Doorgaans gingen dat soort dingen vanzelf. Bij Transfiguratie keek hij nooit naar zijn stok, maar altijd naar het resultaat van zijn toverwerk. Niet dat het daar altijd lukte, want de spreuken van Transfiguratie waren minstens net zo moeilijk om uit te spreken als die van Verweer. Bij Verweer echter, was hij, en Roald ook, misschien teveel gefocust op de stokbeweging en de verwachting dat die een straal zou gaan produceren, in plaats van het doel. 

"P-probeer het nog eens, maar dan f-focus je op mij, en niet op je s-stok."

Het was toch een optie? Of het echt werkte, zou bij Roald goed te zien moeten zijn. Als het geen verschil maakte, zou hij een andere techniek moeten verzinnen.

328

IP IP gelogd
Terug naar boven
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum
je kan niet stemmen in enquêtes in dit forum