Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Hall of Fame (Forum gesloten Forum gesloten)
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : De RPG : Hall of Fame
Onderwerp: (AF) Two Hours Before Christmas Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 2
Schrijver Bericht
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Lid geworden: 29 september 2016
Online status: Offline
Quote PinkyTonks Beantwoordbullet Geplaatst op: 29 december 2019 om 11:22
Voor het eerst zag Emilien Nathalie helemaal openbloeien. Ze deed niet meer zo chagrijnig als anders en lachte zelfs. Wat een verschil met een uur geleden toen ze nors de deur was komen openmaken.
"Jup," knikte Emilien goedkeurend, toen Nathalie voor de tweede keer in de jurk met de rolkraag verscheen: "Die is de beste."
Emilien strekte zich uit van het bed: "Ik hou van muziek, zoek almaar wat uit, dan doe ik ook snel m'n kleren voor vanavond aan.

In haar blauwe jurkje met de strass steentjes plaatste Emilien zich op het krukje bij Nathalies schminktafel. Nathalie had zoveel make-up.
"Hartstikke cool," zuchtte Emilien bewonderend en ze gleed met haar hand over het gladde oppervlak van de tafel: "Ik denk dat ik voor m'n verjaardag ook zo'n tafel ga vragen. Dan moet ik wel nog wachten tot april... Nu ja, we zitten doorheen het jaar toch op Zweinstein. Wanneer ben jij eigenlijk jarig?"
Emilien liet haar blik goedkeurend over de vele poedertjes gaan. Nathalie kon als ze wou een hele regenboog op Emiliens gezicht tekenen.
"Verras me," lachte Emilien: "Maar maak er wat moois van!"
Het volgende kwartier liet Emilien Nathalie haar gang gaan. Om het spannend te houden, hadden ze de kleppen van de spiegel toegedaan, zodat ze zichzelf niet kon zien.
"Ik lijk wel een topmodel," had ze gegrapt.
Nathalie ging tekeer met allemaal borsteltjes en kwasteltjes en met de minuut werd Emilien nieuwsgieriger. Wat als het toch niet zo'n goed idee was geweest om Nathalie te laten kiezen. Misschien zag ze er straks inderdaad zo uit als een 'goth', zoals al eerder lachend was voorgesteld.
"Mag ik kijken," vroeg ze nieuwsgierig, toen het leek alsof Nathalie klaar was. Met trillende hand opende Emilien de kleppen van de spiegel weer.
"En mag ik je ook claimen als mijn persoonlijke make-up artiste?" voegde Emilien er nog aan toe, toen ze zichzelf in de spiegel zag. Het was meer make-up dan dat ze zelf opgedaan zou hebben, maar ze leek absoluut niet overschminkt. En zag er ook nog steeds uit als zichzelf. Een uitgesprokenere versie van zichzelf eigenlijk. Door het kleine zwarte randje dat Nathalie rond haar ogen had geverfd en de donkerblauwe oogschaduw met zilveren glinstertjes, kwamen de kleuren van haar ogen er mooier uit. Nu leken ze blauwer en de bruine spikkeltjes in haar ogen schitterden. Ook haar contouren leken strakker, mooier. En haar lippen glimden zachtjes door de neutraal gekleurde lipgloss die Nathalie had aangebracht. Ze had zelfs een kleine blush.
"Het is echt prachtig! Je bent zo goed! Ben je wel zeker dat je mij je make-up wilt laten doen? Ik ben bijlange na niet zo getalenteerd in schminken als jij!"
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
Quote Timsel Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 december 2019 om 10:37
Emilien zag er goed uit. Nathalie glimlachte tevreden. “Zo. Nou. En ja, je mag mijn make-up best doen hoor. Maar eerst wil ik wat drinken en eten halen. Volgens mij hebben we nog chips ergens in de keuken liggen…”
Enkele minuten later was Nathalie terug met twee kopjes thee en een schaal met chips. Ze zette het neer op de make-up tafel. Ze bond haar haren in een paardenstaart zodat het niet voor haar gezicht ging hangen en ging zitten waar Emilien net had gezeten.
“Nou… probeer maar wat,” zei ze terwijl ze achterover ging leunen. “Daar liggen alle kwastjes en zo… maak er maar wat leuks van. Als het leuk is dan tover ik het gewoon weer weg.”

Terwijl Emilien met de make-up was begonnen, vroeg Nathalie zich ineens iets af. Dit was voor het eerst dat zij en Emilien echt een “meiden momentje” hadden en dus hadden ze elkaar nooit echt kunnen spreken of zo. Ze was eigenlijk gewoon wel benieuwd hoe Emilien het volhield met Morrison. Ze was – zonder zijn tenenkrommende aanwezigheid – redelijk goed uit te houden.
“Hoe hou je dat zo vol?” zei Nathalie uiteindelijk. “Ik bedoel – met mijn broer. Morrison. Hoe doe je dat? Is hij niet ongelofelijk vermoeiend? Ik spendeer enkel vakanties met hem en dan ben ik alweer blij dat ik weer naar school mag!”
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Quote PinkyTonks Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 december 2019 om 11:49
Terwijl Nathalie nog wat chips gaan halen was, keek Emilien haar kamer rond. Ze ging nergens tussen neuzen, want dat was maar onbeschoft. Maar vanop haar stoeltje, liet ze haar blik langs de muren gaan. Nathalie hield duidelijk van muziek, want haar kamer was volgeplakt met posters van bands en bekende zangers of zangeressen. Emilien wou eigenlijk vragen of Nathalie zelf een instrument bespeelde, maar werd afgeleid toen Nathalie met hapjes afkwam. "We mogen wel niet te veel snoepen," giechelde Emilien: "Als we straks nog een heel kerstdiner op moeten." Ze stond op van het krukje om plaats te maken voor Nathalie en staarde naar de vele poedertjes. Gelukkig schilderde Emilien veel en kende ze wat van penselen en kleurencombinaties, maar toch was het nog heel anders om te verven op iemands gezicht. Uiteindelijk besloot Emilien om voor een groene oogschaduw te gaan. Ze zou eerst een lichter groen aanbrengen en dan de zijkanten wat donkerder maken. Dat moest wel lukken.

Emilien was bijna klaar met Nathalies ogen, toen ze een vraag stelde die Emilien niet had verwacht.
"Hoe ik het met Morrie uithoudt?" ze keek Nathalie lachend aan: "We lijken op elkaar en houden van dezelfde dingen. En als we ons aan elkaar ergeren, zeggen we dat eerlijk en proberen we daar rekening mee te houden. Daarbij is het ook hartstikke normaal dat jij je soms aan hem ergert. Ik bedoel, jullie zijn broer en zus, ofja stiefbroer en zus, het zou vreemd zijn als jullie nooit ruzie zouden maken. Jullie zijn totaal andere persoonlijkheden die in hetzelfde huis moeten wonen, dan ga je je soms ergeren aan elkaar. De volgende keer dat Morrison vervelend doet, moet je het hem gewoon zeggen. Ik ben er zeker van dat hij zal proberen om minder irritant te zijn. En als wij te klef zouden doen, moet je het ook zeggen. Blijkbaar ergert dat mensen vaker dan we denken."
Ze glimlachte naar Nathalie: "En als Morrie de volgende keer echt te vervelend doet en niets lijkt te helpen, dan stuur je me maar een uil, dan kom ik to the rescue, oké?"
Emilien begon aan de afwerking van Nathalies make-up en ze moest eerlijk toegeven dat het niet zo slecht was.
"Klaar!" zei ze en ze legde de schminkborstel die ze vast had bij de rest: "Eerlijk zeggen, wat vind je ervan?"
IP IP gelogd
Terug naar boven
Timsel
Moderator
Moderator
Aartsvijand van het Spammelding

Lid geworden: 08 november 2007
Quote Timsel Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 december 2019 om 12:00
Nathalie knikte. “Misschien heb je gelijk,” zei ze schouderophalend. “Ik heb nooit een broer gehad… en daar was-ie ineens. Met dat idiote Amerikaanse accent, als een stuiterbal die dit huis binnen knalde.” Ze fronste. “Misschien moet ik hem dan inderdaad gewoon aanspreken. En als dat niet werkt… mag je hem komen ophalen,” zei ze lachend.
Ze keek in de spiegel. “Wow!” zei ze en bekeek zichzelf in de spiegel. “Dat is beter dan ik had verwacht!” Ze keek Emilien aan. “Goed gedaan hoor! En niet eens een overdaad aan zilver,” zei ze lachend. “Ik ben er tevreden mee.”
Ze stond op. “Nou… jurk compleet, make-up check, alleen nog wat passende schoenen aan want deze,” zei ze, haar pantoffels in de vorm van het hoofd van een Kwistel, “kunnen echt niet bij deze jurk,” zei ze lachend. Ze keek naar de klok. Nog drie kwartier nog en dan zouden haar ouders terugkomen – samen met Morrison en alle andere familie die vanavond uitgenodigd was.
“We hebben nog even – wil je nog wat doen? Wat doe je thuis eigenlijk als je niet aan huiswerk zit?” vroeg ze nieuwsgierig. Ze wilde wel eens weten wat de vriendin van haar stiefbroer allemaal zowel niet deed.
La scimmia nuda balla
IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Quote PinkyTonks Beantwoordbullet Geplaatst op: 30 december 2019 om 14:31
"Ik schilder veel," antwoordde Emilien Nathalie, terwijl ze haar oorbellen begon te zoeken in een zijvakje van haar valies: "Ik kan er echt uren mee bezig zijn. En ik dans ook, maar dat was je waarschijnlijk wel al opgevallen tijdens de feestjes op Zweinstein."
Emilien begon haar oorbellen in te steken, de laatste finishing touch van haar outfit.
"En dan," lachte ze, terwijl ze neerplofte op Nathalies bed: "Het klinkt misschien kinderachtig, maar verzamel ik nog chocokikkerkaartjes. Mijn collectie is gigantisch! Heb jij nog speciale hobby's"
En toen begonnen ze te kletsen, schoenen te keuren en nog meer te kletsen.
Een kwartiertje voordat iedereen zou aankomen, besloten ze dat het beter was om de hapjes in de oven te steken en de glazen elfenmede uit de kast te halen.
"Wel," gaf Emilien toe, terwijl ze de glazen begon te vullen: "Ik ben blij dat ik je vandaag wat beter heb leren kennen. Ik denk oprecht dat het daarom vanavond nog een leukere avond gaat worden! En ik hoop ook dat je na vanavond misschien beter met Morrison overweg gaat komen. Wil je trouwens weten wat ik voor hem gekocht heb."
Zo stonden ze nog even te giechelen in de keuken bij het idee dat Morrison gefrustreerd op de oneindige koekjespot zou vloeken, omdat hij er maar drie per dag kreeg. Het volgende moment hoorden ze een sleutel in het slot, een deur die geopend werd en voetstappen in de gang. Aan de hakken te horen, was het Nathalies moeder.
"Eigenlijk gingen die twee uur best wel snel," lachte Emilien, terwijl ze zich naar de hal begaven om dag te gaan zeggen: "En we zien er ook nog eens fabuleus uit!"
Ze begroette Nathalies familie en toen ze net de laatste nonkel gedag had gezegd, kwamen Morrison en de rest van zijn familie ook aan. Glimlachend liep Emilien hem tegemoet.
Jup, dit zou een top Kerst worden!

Einde
IP IP gelogd
Terug naar boven
<< Vorige Pagina  van 2
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum