Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
RPG 3.0
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : RPG 3.0
Onderwerp: <W> De Grote RPG-Competitie Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 3 Volgende >>
Schrijver Bericht
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Lid geworden: 27 november 2008
Online status: Offline
Quote Blossom Beantwoordbullet Onderwerp: <W> De Grote RPG-Competitie
    Geplaatst op: 02 maart 2020 om 13:41

De Grote RPG-Competitie

Daar is hij dan! De doorlopende uitdaging die ons RPG'ers een klein zetje in de rug gaat geven om veel en ook leuke posts met een beetje kwaliteit te schrijven. We gaan iedere maand op zoek naar het volgende:

• De RPG'er die de meeste posts schrijft

• De RPG'er die de beste post geschreven heeft

Hoe pakken we dat aan?

De uitdaging is maandelijks, ongeacht of een maand 30 of 31 dagen heeft, of zoals in februari 28 of 29 dagen. De eerste 7 dagen van de maand post je in dit topic je deelname. Heb je dat niet gedaan, doe je dus niet mee. Let er dus op! Ook al zullen er vast mede-RPG'ers zijn die je een por zullen geven.

In die post staat dus het volgende:

• het aantal RPG-posts dat je in de voorgaande maand geschreven hebt

• een link naar de RPG-post waar je het meest trots op bent

Natuurlijk mag je je post opleuken met plaatjes, extra tekst en uitleg, spoilers vanwege het plot, duizend redenen om op jouw post te stemmen of wat je maar wil. Het is jouw feestje. 

Vanaf de achtste van de maand gaan we stemmen. Dit duurt tot en met de laatste dag van de maand, waarna er een winnaar (of twee winnaars) uit de bus zullen komen. 

Zij ontvangen eeuwige roem en verder niks, wat een heel grote prijs is, want voor niks komt de zon op. Toch mooi dat je dat dan voor elkaar gekregen hebt! 

Verder is het natuurlijk leuk om te weten dat in ieder geval iedereen die gestemd heeft, je post heeft gelezen (en wie weet, ook wel de rest van het topic). 

We moeten wel een beetje streng voor elkaar zijn:

Als je meedoet, moet je ook stemmen. Stem maar niet op je eigen post, want dat komt een beetje vreemd over. Heb je jezelf wel gemeld in dag 1 t/m 7, maar niet gestemd? Jammer, maar dan vervalt je deelname. Alleen het aantal posts dat je geschreven hebt in de voorgaande maand, telt dan nog, want dat staat eenmaal als een paal boven water. 

Verder nog regels?

Nope, ook de posts in Regelloos tellen mee, of de posts in een nader te komen onderdeel, of de posts in de mini-RPG of die in een 100-woorden ORPG. 

Organisatie

Aangezien we dit met zijn allen doen, is de organisatie van deze uitdaging niet terug te voeren op één persoon. Als ik niet in de gelegenheid ben, zal ik dus in de Whatsappgroep even vragen of iemand het eventjes van me over kan nemen. Ik heb er vertrouwen in dat er altijd wel iemand is die dat kan doen. Alleen voor het bijhouden van het winnaars-lijstje hieronder zal je mij of modpowers nodig hebben. 

Let the games begin! 

We starten bij april 2020! Zeg 't maar: Hoeveel posts schreef jij in april? Op welke post ben je het meest trots? Je hebt de tijd tot 7 mei om hieronder je reactie neer te zetten. 

Veel succes!

IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 02 maart 2020 om 13:42
Deze post is gereserveerd voor de winnaars! Dus, als je supergoed bent, komt je naam hier te staan.

APRIL 2020

De kwaliteitsprijs is een gedeelde prijs deze maand!
Allereerst: Merdyff zond deze post met Tariq in Sex Education in, een post die heel realistisch is, diepte geeft aan het karakter en daardoor zeer gewaardeerd werd!
Daarnaast PinkyTonks met deze post uit 'I Challenge You' waarin Maria de bewegende trappen oprent: een prachtige en humoristische actiepost. 

De kwantiteitsprijs gaat naar Blossom met 36 posts, nèt eentje meer dan de overige deelnemers.

Mei 2020

Zowel de kwaliteits- als de kwantiteitsprijs gaat naar Blossom.

Deze post in Rhossili Bay werd de winnaar en 16 posts bleek het maximale wat er uit mei te halen viel.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 mei 2020 om 17:42
In april schreef ik 22 posts: 21 in de RPG 3.0 en 1 in de 2.0.

Voor favoriete post twijfelde ik even over de posts met Edmund met de honderd namen in Undercover Mansion, gewoon omdat het zo leuk was om de hele stamboom van de familie Vonx uit te denken, maar ik heb besloten om toch voor deze post met Tariq te gaan in Sex Education. Ik zit wel nog steeds te wachten op een reactie van Morrison of Lydia. Of heeft Tariq hen nu echt sprakeloos gemaakt met zijn reactie?
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
Joël
Dreuzel
Dreuzel
Semper Fi

Lid geworden: 05 augustus 2011
Quote Joël Beantwoordbullet Geplaatst op: 03 mei 2020 om 18:02
29 keer heb ik kunnen posten in april. Deze post is mijn favoriet. Niet omdat de inhoud per se heel sterk is, maar het is lang geleden dat ik met Maggie heb geschreven en het kostte me veel minder moeite om weer in haar personage te kruipen dan ik had verwacht.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 mei 2020 om 10:13
Oops, ik dacht dat ik 10 dagen had, maar het zijn er maar 7...

Goed, ik heb in april 36 posts geschreven en deze post in Undercover Mansion nomineer ik.
Ik vind het leuk om Gideon eens aan het werk te zien, enerzijds praktisch en daadkrachtig, anderzijds nog steeds pinnig, maar goed van hart en bevlogen.

*** STEMMEN ***

Laten we afspreken dat je je voor deze doorlopende uitdaging voor de maand april nog op kan geven tot morgenavond (dus zondagavond 10 mei) 21:00 uur. Daarna verstrijkt de deadline en kunnen we gaan stemmen.

IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Lid geworden: 29 september 2016
Quote PinkyTonks Beantwoordbullet Geplaatst op: 10 mei 2020 om 20:48
Nog heel snel!

Ik heb niet geteld hoeveel posts ik geschreven heb, maar aangezien ik er minstens 28 geschreven heb voor de quarantaine challenge en dan nog een paar vermoed ik dat ik tussen de 35-40 posts zit.

Als post kies ik deze post uit 'I Challenge You'. Dit omdat ik Maria volop aan het ontdekken ben, maar vooral omdat ik in deze post een redelijk lange actiescène geschreven heb. Iets wat ik toch niet zo vaak doe en wel vind dat goed gelukt is! Ondertussen vind ik dat ik toch Maria's denkproces er redelijk goed in heb kunnen verwerken.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Blossom
Zwadderich
Zwadderich

Quote Blossom Beantwoordbullet Geplaatst op: 10 mei 2020 om 21:38
------------------------------------ Deadline!

Normaal gesproken zouden we gelijk een 'postkanon van de maand' hebben, maar aangezien Ine haar aantal nog niet weet, volgt dat nog.
Wat de beste post betreft: Het stemmen kan beginnen!

Post hieronder je favoriet en het liefst ook een 2e keuze. Hoe leuk je eigen post ook is: je stemt niet op wat je zelf schreef.
Je hebt tot 31 mei de kans om te stemmen want daarna gaan we door voor de editie van mei.

Heb je jezelf niet opgegeven hierboven? Dan mag je ook stemmen. Ding je mee naar de fantastische titel? Dan MOET je stemmen.

Succes!

De deelnemers:

IP IP gelogd
Terug naar boven
PinkyTonks
Ravenklauw
Ravenklauw

Lid geworden: 29 september 2016
Quote PinkyTonks Beantwoordbullet Geplaatst op: 14 mei 2020 om 21:18
Ik heb mijn posts geteld van april en ik kom uit op 34! (ik denk dus dat Sonja met twee postjes verschil wint )
IP IP gelogd
Terug naar boven
Joël
Dreuzel
Dreuzel
Semper Fi

Lid geworden: 05 augustus 2011
Quote Joël Beantwoordbullet Geplaatst op: 15 mei 2020 om 15:29
Mijn stem gaat naar Tariq in Sex Education!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 17 mei 2020 om 11:39
Mijn stem gaat naar Maria/Ine. Heel goed gedaan hoe je het lekker spannend maakt en de mogelijkheid open laat voor Anthony om in discussie te gaan over de uitslag.
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pagina  van 3 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum