Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
RPG 3.0
 Het Harry Potter Forum : De Toren der Creatievelingen : RPG 3.0  
Onderwerp: Einde van dreuzels.com Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 4 Volgende >>
Schrijver Bericht
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Online status: Offline
Quote Karen Beantwoordbullet Onderwerp: Einde van dreuzels.com
    Geplaatst op: 09 juli 2020 om 12:54
Beste leden, oud-leden, toevallige voorbijgangers, spambots,

De webmaster van Dreuzels de website en Dreuzels het forum heeft ons laten weten per 1 september 2020 te stoppen met dreuzels.com. Dat heeft niet zozeer te maken met de activiteit, maar met onder meer de veroudering van de server. "Dreuzels.com is 20 jaar actief geweest en je zou dus kunnen zeggen het is ruim 19 jaar later... waarmee ook de Harry Potter saga eindigde," schrijft onze webmaster aan de moderators van het forum.
Aangezien vooral het forum nog best actief is, zijn wij van het modteam aan het kijken wat de opties zijn voor een doorstart. We laten jullie zo snel mogelijk weten óf en zo ja hoe we doorgaan. Laat in deze topic gerust je eigen mening horen.

In de tussentijd wensen we jullie uiteraard nog veel plezier. Iedereen heeft nog even tijd om tekst, afbeeldingen, herinneringen... voor zichzelf op te slaan voordat alles offline gaat. Dreuzels.com is de afgelopen 20 jaar de website geweest waar de magie bleef leven. Zelfs als dreuzels.com niet blijft bestaan zoals we het nu kennen, zijn we ervan overtuigd dat er altijd een nieuwe plek zal opduiken waar de magie blijft leven.

Het modteam
Cindy, dreuzel fan, Ellaaaa..., Karen, Rowace, Timsel.

Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pyrris
Zwadderich
Zwadderich
The sky is blue, the birds are singing

Lid geworden: 16 juli 2009
Quote Pyrris Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juli 2020 om 12:59
Ach germ, dat is wel spijtig. Een deel van mijn jeugd ligt hier nog verspreid op het forum. Een te begrijpen besluit, maar wel jammer.Dank iedereen voor de superleuke tijd!

Verder: Misschien via Discord? Heb nu een aantal dingen die op Discord verder zijn gegaan en eigenlijk is het daardoor helemaal gaan opleven! En ook makkelijk om bestanden zoals tekeningen etc. te delen, kanalen aan te maken en ga zo maar door (En als je een Discord-expert nodig hebt, weet me te vinden!)
Listen now, Great Pan he calls us
From the green wood in his grove
'neath the waxing moon above us
From the tangled vines that grow
IP IP gelogd
Terug naar boven
Secretarisvogel
Dreuzel
Dreuzel
It never ends!

Lid geworden: 02 november 2003
Quote Secretarisvogel Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juli 2020 om 13:17
Voor het eerst in bijna negen jaar nog eens een bericht geplaatst hier.. Nostalgia hit Unhappy

Als je nieuwe hosting zoekt (voor een iets modernere variant), ik wil crowdfunden (of heb nog wat ongebruikte ruimte en domeinen). Let me know!
Dit is een handtekening.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Lukas
Griffoendor
Griffoendor
What up, ding dongs?

Lid geworden: 10 februari 2010
Quote Lukas Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juli 2020 om 13:20
Van Discord ben ik geen fan, toch niet als vervanging voor het forum. Zeker voor een onderdeel als de RPG, wat toch wel een van de actiefste onderdelen is, is dat helemaal niet handig. De huidige onofficiële Discord vind ik momenteel al vrij onoverzichtelijk.

Met dank aan Jordy voor het aanleveren van een server en het per ongeluk uitlekken van dit nieuws, heb ik op moderne forum software een "---]" opgezet, waar Dreuzels eigenlijk vrij snel zo een doorstart zou kunnen maken. Het gebruikt ook een thema dat perfect zou moeten werken op kleinere apparaten zoals tablets en smartphones en dingen zoals dark mode zijn ook een optie.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Karen
Forumbeheerder
Forumbeheerder
We found love in a hopeless place

Lid geworden: 31 oktober 2004
Quote Karen Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juli 2020 om 13:21
Quote van Pyrris

Een deel van mijn jeugd ligt hier nog verspreid op het forum.

Mooi verwoord, en voor mij exact hetzelfde!

Een paar mensen vroegen naar de links van nóg oudere versies: ik heb deze topic even uit het Archief gehaald en naar hier verplaatst.
Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again
IP IP gelogd
Terug naar boven
Charisleia
Huffelpuf
Huffelpuf
Knuffelpuf

Lid geworden: 23 juli 2004
Quote Charisleia Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juli 2020 om 13:53
Quote van Lukas

Van Discord ben ik geen fan, toch niet als vervanging voor het forum. Zeker voor een onderdeel als de RPG, wat toch wel een van de actiefste onderdelen is, is dat helemaal niet handig. De huidige onofficiële Discord vind ik momenteel al vrij onoverzichtelijk.

Ik denk dat Discord een hele mooie ondersteuning kan zijn voor een forum, een facebookgroep, een <ander medium>. De huidige discord is niet opgezet als vervanging van het forum, maar als een soort uitgebreide whatsappgroep die iets meer in categorieën te delen is. We staan open voor feedback om het overzichtelijker te maken, of beter te laten aansluiten op de wensen van leden/toekomstige leden.

In alle eerlijkheid, ik denk zelf dat de discord populair is geworden omdat het makkelijk bij te houden is via website, programma of app. Je krijgt pop-up meldingen als je dat wil, je kan elkaar spreken als je dat wil, etc. Dat is vaak makkelijker met het leven te combineren dan bewust naar een website/forum gaan.

Wat betreft de RPG in Discord; ik denk dat je makkelijk een RPG channel zou kunnen maken, en als er is afgesproken wie er in die RPG mogen meedoen, kunnen berichten van een ander lid met gemak verwijderd worden.

TLDR; Ik zie mogelijkheden =)
You can't buy happiness. But you can buy Marshmallows, which is kind of the same thing ^^

Come to the Nerd side. We have Pi.
IP IP gelogd
Terug naar boven
Marleen
Huffelpuf
Huffelpuf
Elu on ilus!

Lid geworden: 05 juli 2003
Quote Marleen Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juli 2020 om 14:00
Ik heb al jaren geen berichtje meer geplaatst, maar wel nog af en toe meegelezen. Speciaal om “afscheid” te nemen plaats ik nu toch nog even dit:

Dank jullie wel voor alle fijne jaren, opgebouwde vriendschappen, en een veilige plek om jezelf te kunnen zijn!

♥ The Earth Laughs in Flowers! ♥
IP IP gelogd
Terug naar boven
superpowersam
Ravenklauw
Ravenklauw
Triforce of Spaghetti

Lid geworden: 28 november 2010
Quote superpowersam Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juli 2020 om 14:50
*salueert*

Hoewel ik hier toch al een tijdje niet meer actief ben, loer ik toch nog regelmatig rond. En ik heb onafgebroken aan WvW meegedaan volgens mij, zij het soms meer actief dan andere keren .
Een groot deel van mijn late jeugd/vroege puberteit heb ik wel hier doorgebracht, en ik ben voor eeuwig dankbaar voor de fijne tijd en de geweldige vrienden die ik hier heb gemaakt.

Zijn er niet van die archiefsites die het forum zouden kunnen 'bevriezen' in de tijd, zodat we op z'n minst na 1 september oude topics kunnen doorlezen? Ik heb geen idee hoe dat werkt...
'Whoa whoa, there's still plenty meat on that bone! Now you throw this in a pot, add some broth and a potato, and baby you've got a stew going!'
IP IP gelogd
Terug naar boven
Merdyff
Ravenklauw
Ravenklauw
Tolk van Martijn

Lid geworden: 27 februari 2007
Online status: Online
Quote Merdyff Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juli 2020 om 15:14
Ik sluit mij aan bij Lukas. Discord ken ik niet goed genoeg, ik ben er één of twee keer op gaan kijken, maar het sprak mij niet zo aan. Een nieuw forum waarop een aantal dingen kunnen overgenomen worden, vind ik persoonlijk de beste optie.
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson
IP IP gelogd
Terug naar boven
CartoonJessie
Dreuzel
Dreuzel
Queen of the Crackships

Lid geworden: 28 juni 2003
Quote CartoonJessie Beantwoordbullet Geplaatst op: 09 juli 2020 om 16:45
Jammer dat Dreuzels.com ermee stopt! (Stiekem kom ik soms nog oude fanfics van mezelf herlezen, lol.)
(Whut? Schrijvers doen dat soms.)

Ik ben wel geinteresseerd om eens te komen kijken op de Discord! Ik zit zelf in meerdere kleinschalige discords en vindt dat altijd supergezellig. Grotere discords (100+ leden), iets minder...

Als iemand de discord kan linken, much appreciated!

Voor mij is het Dreuzels avontuur 18 jaar geleden begonnen, dat is nu de helft van mijn leven. Ik heb er veel goede vrienden aan overgehouden, en de helft van het photoboothteam op FACTS uit geplukt. Sowieso denk ik dat voor velen van ons een leven zonder Dreuzels ondenkbaar is. Ik kom nog zoveel dreuzels tegen op een jaar, zowel op social media als in het echt, Suus om mee naar de film te gaan, Karen, Jonas, Kim en een pak anderen op FACTS, maar ik heb ook een pak anderen op Facebook... Om baby-foto's te bekijken vooral. XD

Het doet een beetje pijn om afscheid te moeten nemen, ook al ben ik al jaren niet meer actief.
Let's get ready to Rumbelle!
IP IP gelogd
Terug naar boven
Pagina  van 4 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan niet nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan niet antwoorden plaatsen in dit forum
je kan niet berichten verwijderen in dit forum
je kan niet berichten bewerken in dit forum
je kan niet enquêtes creëren in dit forum