Print de pagina | Sluit venster

Oscar

Gedrukt van: dreuzels.com
Categorie: Welkom iedereen!
Forum naam: Alles over Harry Potter
Forum beschrijving: Bespreek hier alles over de boeken, films en games, Fantastic Beasts, The Cursed Child, Pottermore, enz.
URL: https://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=17339
Geprint op: 18 december 2018 om 18:00

Onderwerp: Oscar
Geplaatst door: Hippogrief
Onderwerp: Oscar
Geplaatst op: 26 februari 2007 om 21:19

Deze week zijn alweer eens de Oscars uitgedeeld. Harry Potter won geen Oscar. Vinden jullie het raar? Ik weet niet echt wat ik ervan moet denken, maar het is wel een goede film. Blijkbaar geven ze kaskrakers nooit Oscars...lijkt me wel leeghoofdig, enfin, mijn vraagje voor jullie is:

Vinden jullie het erg dat Harry Potter geen oscar won, ook niet voor special effects of zo?

-------------
<                                          

Antwoorden:
Geplaatst door: Neilave
Geplaatst op: 26 februari 2007 om 21:21
Nou de special effect zijn niets vergeleken bij de sfeer die er heerst bij Lord of the Rings. DE Kaskraker van de laatste jaren, en die won wel degelijk een stel oscars 11 ofzo. In ieder geval heel veel. Maar die jaar kon HP er geen winnen want dit jaar is er geen film uitgekomenWink. Toch? Of was deel 4 wel in 2006?

Maar ik vind de HP films goed, maar er zijn ook betere films. Qua structuur spanning etc.

-------------
<                                          

Geplaatst op: 26 februari 2007 om 21:23
Ja, vind ik ook. Kan wel zijn dat de film niet in 2006 was, maar hij heeft ook nooit een oscar gewonnen...

-------------
<                                          

Geplaatst op: 26 februari 2007 om 21:27
Nee inderdaad. Ik denk dat een HP het best zou verdienen aangezien ik sommige films die een oscar hebben gewonnen ook niet gewelsig vind. Maar LOTR is natuurlijk wel erg goed gemaakt met special effects (nuanceert wat)

-------------
<                                          

Geplaatst door: Molly
Geplaatst op: 26 februari 2007 om 21:39
Nou ik vind het best wel stom, want ik vind Harry Potter toch wel een van de beste films die er is...

-------------
w

Geplaatst op: 26 februari 2007 om 21:41
Wat vind je er dan zo goed aan in vergelijkeing met andere films? Ik vind de films leuk omdat ik dan ook een beeld bij het boek krijg, maar ik vind dat de films het niet halen bij het boek. (dat is ook wel erg moeilijk)

edit: zo vind ik de Da Vinci Code een hele goede verfilming, maar waar was die film op de Oscars?

-------------
<                                          

Geplaatst door: morgain le fay
Geplaatst op: 26 februari 2007 om 22:04
Mag ik er even op wijzen dat er vaak wordt gezegd dat Oscars alleen maar goed zijn voor de publiciteit... Over de inhoud en kwaliteit van de films zegt het niet zo veel (don't shoot me, dit is wat veel mensen zeggen en daarbij ook mijn mening). Ik vind het dus ook niet erg dat HP geen oscar heeft gekregen dit jaar. Ook zonder die oscar ga ik wel naar de films, want ik wil ze nu eenmaal zien. ;)

-------------
It's all coming back to me now

Geplaatst op: 26 februari 2007 om 22:09
Ja das ook wel weer waar, maar als ik kijk naar Lord of the Rings, daar wilden misschien net zo veel mensen naartoe en die won ook een collectie bij elkaar (de drie films) maar in essentie heb je wel een punt.

-------------
<                                          

Geplaatst door: TemperYourself
Geplaatst op: 26 februari 2007 om 22:22
Ik heb niks tegen de HP film (nou ok misschien ook wel) maar jullie brengen het wel op een geheel ander niveau.

Ik kan wel meer dan 30 films verzinnen die meerdere malen beter zijn dan de HP-films op vrijwel elk gebied.

Geschatte levensduur van deze toppic: Nog een paar uurtjes

Geplaatst door: Tovertweeling
Geplaatst op: 26 februari 2007 om 22:25
Ik weet niet hoe 't zit... HP zit gewoon niet zo in het Oscar-circuit. Hij mag er nogtans bij want het is wel in Europa gemaakt, het blijft een Warner Bros productie, dus ik vat het echt niet zo. Vorige keer won King Kong de Visual Effects en ik vond echt dat HP het veel meer had verdiend. Al was het Peter Jackson, die Visual Effects in King Kong konden op sommige punten zichtbaar beter.
Ok, ik snap waarom de eerste HP film niks won, en misschien hechten ze dan sowieso geen waarde aan de sequels. Misschien is HP ook meer een te grote popcornfilm en zijn ze meer op zoek naar cineografische meesterwerken.
Het punt bij HP is ook dat het verfilmingen zijn van boeken waardoor het verhaal veel chaotischer en hak-op-den-tak wordt, dit kan ook een rol spelen.
Waarschijnlijk een combinatie van al die aspecten.
Ik zou 't nou ook niet hebben verwacht dat HP zou gaan lopen met Beste Film, maar eens een nominatie voor de effecten, de score, de kostuums, beste bijrol ofzo... het zou toch niet overbodig zijn.

Wul ik wel even zeggen dat er dit jaar geen HP film is uitgekomen en er dus ook geen genomineerd kon worden.

-------------
<

Geplaatst door: Chlidonias
Geplaatst op: 26 februari 2007 om 23:43

HP 4 Goblet of Fire was inderdaad vorig jaar genomineerd voor n enkel onderwerp:
Achievement in art direction, dat hij dan ook nog niet won.

Hij was niet eens genomineerd voor visual effects, make up, of kostuums, om van de serieuze zaken als beste film, beste regisseur of beste scenario maar te zwijgen. En dat vind ik terecht, moet ik tot mijn spijt zeggen. Het scenario was bepaald een miskleun: veel te veel korte scnes op mekaar gestapeld, geen diepgang en geen samenhang. Nee sorry hoor, geef mij maar eender welke film uit de (steengoeie!) lijst van TemperYourself, liever dan HP4. Ik hoop dat ze van de OvdF een betere film maken.

-------------
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )

Geplaatst door: Saskia
Geplaatst op: 27 februari 2007 om 09:54
Waar kan je checken wie wat oscar's hebben gewonnen?

En ik had wel verwacht dat HP een oscar zou winnen :P

-------------

Geplaatst door: harry potterfan
Geplaatst op: 27 februari 2007 om 10:04
http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article640781.ece/Overzicht_van_de_Oscarwinnaars - Hier kan je een overzicht vinden met wie de Oscars gewonnen hebben. Wel jammer natuurlijk dat HP er niet bijzit, maar natuurlijk onmogelijk door het ontbreken van een nominatie.
Hopelijk volgend jaar, bij de 80e uitreiking.

-------------
<                                          

Geplaatst door: Neregeb
Geplaatst op: 27 februari 2007 om 11:32
Ik vind het geen ramp dat Harry Potter geen oscar won, want voor mij blijft het een goede film, oscar of niet. Ik kies echt geen films uit door te kijken naar hun oscars, maar door te kijken naar inhoud.

-------------
N                                          &n

Geplaatst op: 27 februari 2007 om 12:25
Hmm... Worden de nominaties ook eens op tv uitgezonden? had in de gids gekeken, maar werd er niet wijzer op

-------------

Geplaatst op: 27 februari 2007 om 12:41
Quote van Saskia

Hmm... Worden de nominaties ook eens op tv uitgezonden? had in de gids gekeken, maar werd er niet wijzer op

Als je ze rechtstreeks wil volgen moet je wel midden in de nacht of in de vroege morgen opstaan. De Westkust van de VS is 8 uur of zo achter op ons qua tijd. Dus als zij 's avonds aan de uitreiking beginnen, is het bij ons 4 of 5 uur 's morgens of zoiets. Vandaar dat ze ook niet op een gewone zender van Belgi of Nederland komen. Je moet al een Amerikaanse satellietzender kunnen oppikken of zo, denk ik. Of misschien op CNN? Ik heb het nooit geprobeerd. Heel dat opgeklopte gedoe van die uitreiking interesseert me eerlijk gezegd geen moer.

En voor een overzicht van de Oscars van nu en vroeger: de site van de Academy Awards zelf, http://www.oscars.org/awardsdatabase/index.html - de database . Wel in het Engels, natuurlijk.

-------------
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )

Geplaatst door: Athena
Geplaatst op: 27 februari 2007 om 12:42
Nee, alleen op Film1. Als HP4 een Oscar had gewonnen, dan zouden ze zichzelf belachelijk hebben gemaakt. Er zitten soms aardige acteurs of actrices in de films, maar zodra ze in HP spelen, bakken ze er niets meer van. Ik denk dat het een vloek is. Special effects vind ik niet goed, make-up niet, muziek niet, titelsong niet, regie niet, actie niet.....dan blijft er niet veel over, ben ik bang.

En HP kwam inderdaad uit in 2005, niet in 2006.

-------------
Do geese see god?                                       

Geplaatst op: 27 februari 2007 om 14:25
Quote van Athena

Nee, alleen op Film1. Als HP4 een Oscar had gewonnen, dan zouden ze zichzelf belachelijk hebben gemaakt. Er zitten soms aardige acteurs of actrices in de films, maar zodra ze in HP spelen, bakken ze er niets meer van. Ik denk dat het een vloek is. Special effects vind ik niet goed, make-up niet, muziek niet, titelsong niet, regie niet, actie niet.....dan blijft er niet veel over, ben ik bang.

En HP kwam inderdaad uit in 2005, niet in 2006.

Bijna helemaal mee eens. Het enige waaraan ik me kan optrekken in HP4 is nou net het spel van een paar Britse topacteurs als Ralph Fiennes, Alan Rickman, Maggie Smith, Robbie Coltrane en Miranda Richardson. Of springen ze er alleen maar uit omdat de rest zo vlak is?

-------------

Geplaatst op: 27 februari 2007 om 14:49
Dat zou best heel goed kunnen ja. Maar ik moet zeggen dat ik de topacteurs in HP allemaal, stuk voor stuk, vind tegenvallen. Neem nu Emma Thompson als Sybill Trelawney in HP3.....ik vind haar normaal gesproken briljant, maar nu viel ze me z tegen! Ik vond Fiennes als Voldemort te opvliegend en te druk. Alan Rickman als Sneep is ok, maar ook deze rol is niet echt zijn beste.

Oscars betekenen erkenning en prestige. Elke regisseur en acteur hoopt er altijd n te krijgen. Oscars zetten je op de kaart!

-------------
Do geese see god?                                       

Geplaatst door: Tovertweeling
Geplaatst op: 27 februari 2007 om 16:36
Amber, ik kan je hier wel gaan zeggen dat ik het met de meeste dingen van jou lijstje absoluut NIET mee eens ben. Maar het zal vast niet veel uithalen. Dat je iets over de acteurs zegt vind ik vrij kortzichtig, over de make-up vrij onzinnig en dat van de regie erg gewaagd. Maar goed, dat is subjectief.
Maar de Visual Effects zijn ook wel gedeeltelijk kwantitatief vergelijkbaar, en daarmee val je bij mij door de mand. Want het kan wel zijn dat je de draken en de meermensen opzich niet zo goed ontworpen vind, technisch gezien zijn het wel hoogstandjes om je vingers bij af te likken hoor.
Over de muziek van de vierde (Patrick Doyle, dus niet John Williams) ben ik het wel met je eens.

Maar goed, ik snap helemaal waarom HP nooit Oscars hoeft te verwachten. Maar om het gelijk als een mislukking aan te zien...

-------------
<

Geplaatst op: 27 februari 2007 om 18:58
Oscars betekenen erkenning en prestige. Elke regisseur en acteur hoopt er altijd n te krijgen. Oscars zetten je op de kaart!
---------

Wat zij zegt. Het is de waardering en erkenning

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban did not take home any Oscars during last night's 77th Annual Academy Awards. In the two categories for which PoA was nominated, Finding Neverland won for best 'Music Score' and Spiderman 2 won for best 'Visual Effects'. Better luck to Goblet of Fire!

-------------

Geplaatst op: 28 februari 2007 om 09:36
Zonder film HP 4 nu helemaal met de grond gelijk te willen maken, zoals Athena doet, vind ik hem toch veruit de zwakste van de vier HP-films. De grondfout ligt bij het scenario, dat met alle geweld een boek van meer dan 600 blz in een film van 2.5 uur wil persen. Dat is natuurlijk compleet onmogelijk. Zo krijg je gekapt stro. En dan moet de kijker zich behelpen met wat actiescnes, special effects (de draken waren toch niet slecht) en de prestaties van enkele Britse topacteurs om toch nog een beetje te proberen de meubelen te redden.
Het was van in den beginne duidelijk, vond ik, dat HP4 geen schijn van een kans op een Oscar maakte. En dat ligt niet noodzakelijk aan het genre, want LotR heeft wel een boel Oscars gehad. Maar die was dan ook goed gemaakt.

-------------

Geplaatst door: marty
Geplaatst op: 28 februari 2007 om 11:07
Ik ben het er mee eens dat er veel betere films zijn.
Maar toch vind ik het vrij knap hoe de Harry Potter wereld op het witte doek hebben gebracht.
Ik moet je wel zeggen dat ik met plezier naar de Harry Potter films ga. Al verwacht ik nooit dat hij me omver blaast. Ik hoop dat zoiets nog gebeurd bij n van de opvolgende Harry Potter films.

Ik vind het ook niet raar dat de HPfilms geen oscars winnen, want er zijn veel betere en sterke films, maar ik vind dat ze het vrij knap verfilmen en ik ben het met Harm eens, dat de visual effects in HP4 behoorlijk goed zijn. Ik vind het gewoon mooie films, om lekker eens te zien. Lekker kijken hoe ze mijn fantasie werkelijkheid proberen te maken. Maar ik vind het niet erg dat ze niks hebben gewonnen.

-------------
The emotion of love gives all of us a misleading illusion of knowing the other.

Geplaatst op: 28 februari 2007 om 12:10
Waarom is iets zeggen over de acteurs kortzichtig? Mag ik niet verwachten dat de populairste kinderboekenreeks aller tijden goed wordt verfilmd, met acteerprestaties die je zou verwachten van grote namen?

Ik wil de films helemaal niet met de grond gelijk maken, maar ik denk toch dat vrijwel iedereen zal moeten toegeven dat de films niet kunnen tippen aan die films die wl een Oscarnominatie in de wacht slepen.

Waarom is het trouwens onzinnig om te zeggen dat ik de make-up niet goed vind? En gewaagd om de regie te bekritiseren?

Als mensen er gelukkiger van worden, wil ik wel zeggen dat de draken en het vliegen in de vierde film aardig gelukt waren.

-------------
Do geese see god?                                       

Geplaatst door: Irri
Geplaatst op: 28 februari 2007 om 14:38
*lolt* Nah, ik moet zeggen dat de acteurs echt niet allemaal even briljant zijn. Er zijn echt stukken die nep zijn, dat is gewoon zo.
Wat ik ook nogal vreemd vind, is dat je sommige actrices/acteurs hoort zeggen 'ik had hiervoor nog nooit geacteerd' Ik heb het zien staan, en dan denk ik toch, zouden ze niet iemand moeten kiezen die wel ervaring heeft? Natuurlijk kan iemand een natuurtalent zijn, maar talent alleen is nou eenmaal niet genoeg.

-------------
to dance beneath
the diamond sky
with one hand waving free.

Geplaatst op: 28 februari 2007 om 15:11
Quote van Athena

Waarom is iets zeggen over de acteurs kortzichtig? Mag ik niet verwachten dat de populairste kinderboekenreeks aller tijden goed wordt verfilmd, met acteerprestaties die je zou verwachten van grote namen?

Ik wil de films helemaal niet met de grond gelijk maken, maar ik denk toch dat vrijwel iedereen zal moeten toegeven dat de films niet kunnen tippen aan die films die wl een Oscarnominatie in de wacht slepen.

Waarom is het trouwens onzinnig om te zeggen dat ik de make-up niet goed vind? En gewaagd om de regie te bekritiseren?

Als mensen er gelukkiger van worden, wil ik wel zeggen dat de draken en het vliegen in de vierde film aardig gelukt waren.

Ik geef je groot gelijk. De Potterfilms zijn goed, maar er zijn betere films. Persoonlijk vind ik LOTR kei zalig. Maar ik vind wel dat sommige films die een oscar winnen het ECHT NIET verdienen.
Er is nog ergens zo'n filmfestival (Kann of zoiets, srry al ik het volledig fout schrijf), daar heeft een Belgische film l'enfant een oscarachtige prijs gewonnen en ik heb die film gezien en ik vond het 1 van de slechtste ooit.

-------------
<                                          

Geplaatst op: 28 februari 2007 om 16:21
Cannes bedoel je, denk ik. Dat gaat ook meer om de boodschap van de film dan de film zelf, heb ik het idee.

-------------
Do geese see god?                                       

Geplaatst door: x_*cho*_x
Geplaatst op: 28 februari 2007 om 16:26
Hmm, ik vind Harry potter niet bepaalt een film voor een Oscar, ze zijn wel goed! maar toch.. En deel 4 was trouwens best slecht als ik het zo even mag zeggen. Heel veel weggelaten en er zat bijna niks tussen de opdrachten daar word heel de film door in beslag genomen. Ik vind wel dat ze sneep een Oscar mogen geven XD *Geweldig is hij!*

-------------
<                                          

Geplaatst op: 28 februari 2007 om 17:13
Over film 4: ik denk dat iemand die het boek niet gelezen heeft echt wel moeilijk kan volgen...

-------------
<                                          

Geplaatst door: ingepinge
Geplaatst op: 28 februari 2007 om 21:36
mij maakt het geen fluit uit of dat HP nu wel of geen Osc krijgt! Ik ga toch wel naar de bios maar het boek is voor mij veel belangrijker...
Ik vindt dat hele Osc-gedoe een grote poppenkast, super nep en een idiote scherts vertoning van mensen die in de meest dure kleding alle kanten met hun kont voor iedere willekeurige camera draaien. Ze pimpen voor deze show hun hele kop, borsten en billen op en doen dik hun best om elkaar te overtreffen. En wie wint dat stomme beeld?--juist oa een replica van Queen Elizabeth. De rest - de verliezers trekken hun bovenlip in een uren, nee dagen van te voren getrainde-het-doet-mij-niets-smile en gaat zich vooral bezatten. Allemaal heeeeel fijn. En als er ooit nog eens een Oscar voor het hele oevre komt val ik van mijn stoel, geloof ik nooit.
(al moet ik toegeven dat ik HP liever zie dan de meeste Osc films)

Dat wij echte fans ons toch naar de bios slepen komt omdat we alle facetten van het HP-verhaal willen proeven, doorgronden en analiseren.
We ergeren ons aan weggelaten personen/passages, doorzien fouten/en hebben de acteurs onze denkbeeldige personages laten overnemen.
Mijn allereerste denkbeeldige, boek-figuren zagen er heel anders uit dan toen ik opeens de 1e film had gezien. Ik zou er niet happy om zijn als HP een Osc zou winnen, allemaal blablabla-gedoe en wij gaan toch wel.

-------------

Geplaatst door: deseridius
Geplaatst op: 02 maart 2007 om 17:15
Harry Potter en de Oscars?
Nee, ik ben het volkomen met Athena eens, de vierde film was nouja, niet echt goed. Ik weet niet of iemand hier de Making of Gebeurens van the lotr special extended edition hebben gezien? Nou, daar zit zoveel liefde in... dat is wat een film nodig heeft. Dat heb je alleen een beetje in deel 1 en 3 kunnen zien...

-------------
"The last time we trusted you guys, you said Paulo and Nikki we're going to be awesome"
Beste uitspraak van 2009 by far :)

Geplaatst door: Rneetje
Geplaatst op: 02 maart 2007 om 20:34
Ik zie Harry Potter en de Oscasr niet echt samen gaan. Het zijn goede films, maar z goed zijn ze ook weer niet. Ik denk dat ze bij de Oscars toch een beetje de films nomineren die een boodschap hebben, Harry potter is eigenlijk alleen maar voor het amusement. 

-------------
Jumping around like a frog.

Geplaatst op: 03 maart 2007 om 00:06
De Oscarwinnaars waren vaak films met een boodschap, maar soms ook echte ontspanningsfilms, bv. The French Connection (1971), The Sting (1973), Rocky in 1976, Dances with Wolves (1990), The Silence of the Lambs (1991), Titanic (1997), Gladiator (2000), LotR in 2004. Het belangrijkste is toch altijd of de film goed gemaakt is, en niet welk genre het is. Trouwens in een goede ontspanningsfilm zit ook altijd wel een boodschap(je) onder het oppervlak.

-------------

Geplaatst door: Tamarado
Geplaatst op: 03 maart 2007 om 12:27
Ik denk niet dat Harry Potter een Oscar wint, omdat het een film is waar meer kinderen dan volwassenen naartoe gaan. Natuurlijk zijn ook veel volwassenen  HP-fan, maar het zijn volgensmij meer kinderen en jongeren dan volwassenen. En volgensmij zijn de Oscar winnaars altijd films voor volwassenen. Natuurlijk hoop ik wel dat ze een Oscar verdienen!Wink

-------------
<

Geplaatst op: 03 maart 2007 om 12:59
De Oscar voor de beste film gaat inderdaad normaal niet naar kinderfilms (tenzij The Sound of Music in 1965, was dat een kinderfilm?), maar die krijgen wel soms andere Oscars, zoals beste acteur of actrice, make-up, kostuums, special effects, art direction enz.

-------------

Geplaatst op: 03 maart 2007 om 14:07
Vreemd?
Op welk gebeid hadden ze dan moeten winnen?
Beste film, zeker niet.
Beste acteur, Harry Potter acteurs spelen vaak niet echt de sterren van de hemel vind ik.
Beste make -up? Lijkt mij ook niet.
Ga zo maar door.... Sound of music was trouwens geen kinderfilm dacht ik.

Jori

-------------
"The last time we trusted you guys, you said Paulo and Nikki we're going to be awesome"

Geplaatst door: Tamarado
Geplaatst op: 03 maart 2007 om 14:16
Quote van deseridius

Vreemd?
Op welk gebeid hadden ze dan moeten winnen?
Beste film, zeker niet.
Beste acteur, Harry Potter acteurs spelen vaak niet echt de sterren van de hemel vind ik.
Beste make -up? Lijkt mij ook niet.
Ga zo maar door.... Sound of music was trouwens geen kinderfilm dacht ik.

Jori

Misschien beste special effects? Die draken en de Beukwilg waren toch knap gemaakt vind ik!

-------------
<

Geplaatst op: 03 maart 2007 om 14:22
Dat gaat eerder naar een film als Pirates of the carribean of James Bond.
Er zijn zoveel films die maar op een vlak uitblinken, Harry Potter heeft alles een beetje, maar gewoon nergens genoeg van om een Oscar te winnen.

-------------

Geplaatst op: 03 maart 2007 om 18:45
Ja, je hebt gelijk, maar ik vind de beste film de films die alles hebben. Je hebt soms films met kei veel speciale effecten, die dan eigenlijk geen plot heeft ofzo.

-------------
<                                          

Geplaatst op: 03 maart 2007 om 21:49
Nee, en dan winnen die de Oscars.
Harry Potter 4 had een slecht scenario, de special effects waren best goed en de acteurs niet oscar waardig. Films  als Lord f the Rings en Titanic winnen er veel omdat die compleet zijn. Met een regiseur was het ook makkelijker gewwest eentje te winnen, dan zou er duidelijker een zelfde lijn in zitten. Terwijl nu elke regiseur de acteurs en het plot weer helemaal moeten leren kennen.

-------------

Geplaatst door: klaavertje
Geplaatst op: 18 maart 2007 om 20:29
De harry potter acteurs zijn goed maar ze kunnen gewoon niet typer aan de grote acteurs (niet dat zij dat niet zijn) zoals elijah wood en jonny depp en .......Sleepy

-------------
-

Geplaatst door: inny
Geplaatst op: 19 maart 2007 om 11:02
Ik was wel een beetje teleurgesteld dat HP helemaal geen oscar heeft gewonnen, het is een echt kaskraker geweest. Ik vind dat ze die oscar vedient hebben en snap dan ook niet helemaal waarom het er niet van gekomen is.

Hoop dat ze met de volgende film misschien wel een oscar binnehalen. Maar ook zonder oscar vind ik de films leuk en blijf ik ze zeker kijken

-------------
Wie zei ook alweer dat alcohol slecht is voor het geheugen?                                &nbs

Geplaatst op: 19 maart 2007 om 11:05

Maar populariteit en winst heeft niets te maken met de kwaliteit van de film. Crossroads met Britney Spears was ook een kassucces, maar werd (terecht) afgekraakt door de recensenten.

-------------
Do geese see god?                                       

Geplaatst door: Qlaarzy
Geplaatst op: 20 maart 2007 om 15:53
Het maakt toch niet uit of een film oscars heeft of niet? Ik denk dat we hier met zijn allen in het hele forum het er mee eens zijn dat HP een dikke oscar had moeten krijgen. Maar ja.. wat maakt het uit dat het niet zo is? Worden de films daar soms slechter door...??

-------------
Q

Geplaatst door: FILIUS BANNING
Geplaatst op: 22 maart 2007 om 22:32
Quote van Hippogrief

Deze week zijn alweer eens de Oscars uitgedeeld. Harry Potter won geen Oscar. Vinden jullie het raar? Ik weet niet echt wat ik ervan moet denken, maar het is wel een goede film. Blijkbaar geven ze kaskrakers nooit Oscars...lijkt me wel leeghoofdig, enfin, mijn vraagje voor jullie is:

Vinden jullie het erg dat Harry Potter geen oscar won, ook niet voor special effects of zo?

Al zou de vierde film genomineerd zijn, zou het dan niet wat te laat zijn om nog dit jaar een oscar aan de film te geven terwijl er elk jaar een oscar wordt uitgereikt?

Ik snap eigenlijk ook niet waarom de eerste drie films nog nooit in de 'Oscars' zijn gevallen. Die verdienden het echt. Maar misschien zal dat nog wel gaan gebeuren, hopelijk.

-------------

Geplaatst op: 23 maart 2007 om 16:50
Quote van Qlaarzy

Het maakt toch niet uit of een film oscars heeft of niet? Ik denk dat we hier met zijn allen in het hele forum het er mee eens zijn dat HP een dikke oscar had moeten krijgen.

Denk je dat? Dan heb je volgens mij niet echt gelezen wat andere mensen van de films vinden.

Qua acteerwerk steekt HP nergens bovenuit, ik vind het eerder ondermaats, dus dat valt af. Muziek? Niet slecht, maar niet spectaculair. Kostuums en make-up? Bijzondere kostuums zijn er niet echt, make-up is ok, maar niet geweldig. Special effects? Dat zou inderdaad de enige kanshebber zijn. Regie? Oei, oei. Ik vind de regie slecht. Hoofdletter S. Animatiefilm? Dat was het niet. Art direction? Niet onverdienstelijk, maar niet goed genoeg voor een Oscar. Cinematography? Mja, mja. Ik zou wederom zeggen, niet goed genoeg. Documentaire? Dat zijn de HP-films niet. Editing? Ik zou andere dingen hebben gehouden en geschrapt, dat is zeker. Adapted (originial kan niet, aangezien het van boeken komt) Screenplay? Het spijt me, het verhaal gaat ten onder zichzelf.

Tja, dat waren ze. Ik vind niets aan HP eruit springen, bijzonder of opmerkelijk. En dat is toch wel nodig.

-------------
Do geese see god?                                       

Geplaatst door: Vjehitsza
Geplaatst op: 25 maart 2007 om 15:21
Het is volgens mij redelijk normaal dat HP geen oscars wint.
Dat genre heeft het zowieso al moeilijk om de oscars en om eerlijk te zijn.
Zo geweldig goed zijn de films nu ook weer niet.

Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar er worden toch veel betere films gemaakt.

-------------
<

Geplaatst door: viktor kruml
Geplaatst op: 02 april 2007 om 20:42
De films zijn goed entertainment, maar alles behalve oscarmateriaal hoor, ze kunnen niet typen aan sommig oscargenomineerde films...

Geplaatst door: Dan.Radcliffe
Geplaatst op: 03 april 2007 om 20:30
Dit komt ook denk ik omdat, Harry Potter heel minder goed is gespeeld als in LOTR. En ook de efecten zijn anders, bij de Oascars kijken ze niet naar cijfers maar naar de film zelf.

-------------

Geplaatst door: Nymphadora_x
Geplaatst op: 26 mei 2007 om 22:10
ik vind de vuurbeker veel te ingekort, ik was heel erg teleurgesteld eigelijkCry
ik had wat meer verwacht, de glamorgana's kwamen er nieteens in voor volgens mij. Nouja ik kan er dus wel mee leven

Geplaatst door: Ronnie
Geplaatst op: 28 mei 2007 om 15:27
Ach, ja Harry Potter is wel leuk en heeft goede special effects, maar vergeleken met LOTR zal ik HP niet echt een Oscar laten winnen. Ik bedoel, Lord of the Rings is wel geweldig.

-------------
I                                          &n

Geplaatst door: harrypotter fan
Geplaatst op: 31 mei 2007 om 18:21
ik vin dat harry potter 4 minstens een oscar verdiende, maar de vijfde hp-film zal zeker een oscar winnen, als je die trailers bekijkt dan ben je direct overtuigt.

-------------
h                                          &n

Geplaatst door: yannick_3211
Geplaatst op: 31 mei 2007 om 18:55
Ik vind de films alleen leuk omdat ze het verhaal uit het boek hebben, maar vooral de eerste, en ook de andere zijn slecht gemaakt, het word wel steeds beter. Maar ze verdienen er geen oscar mee, het verhaal komt ook uit een boek, dus verdiend die regisseur geen prijs, maar rowling.

Geplaatst door: dobby 93
Geplaatst op: 31 mei 2007 om 19:48
Quote van yannick_3211

het verhaal komt ook uit een boek, dus verdiend die regisseur geen prijs, maar rowling.

Het gaat erom hoe de regisseur het overbrengt op het doek. Al is een verhaal nog zo spannend, met een slechte regisseur kan het als nog een heel saaie film worden. Zo is het ook anders om, van een slecht boek kan ook een goede film gemaakt worden (met de juiste aanpassingen).

-------------
http://www.youtube.com/wouterg93 - http://www.youtube.com/wouterg93

Geplaatst op: 31 mei 2007 om 19:49
Ja dat heb ik ook gezegd, ik vind het verhaal goed, maar de film niet, vanwege hoe hij het op het doek brengt.

Geplaatst door: Desiler
Geplaatst op: 31 mei 2007 om 20:11
Eigenlijk niet echt raar dat ze geen Oscar hebben.
Er zijn zat betere films, zoals PotC 3.

Geplaatst op: 31 mei 2007 om 20:40
Ik vind de HP films wel heel erg goed, vooral deel 1 en 2. Deel 3 en 4 zijn ook heel vet (vier teveel weggelaten). Maar ik denk niet dat ze ooit een oscar gaan winnen. Ze hebben alles, special effects, goed verhaal, drama. Maar ze hebben denk ik net niet genoeg van alles om kans te maken. Kijk naar LotR, die had alles veel "groter" en heeft mede daardoor zoveel oscars gewonnen

-------------

Geplaatst door: Desiler
Geplaatst op: 31 mei 2007 om 20:41
Bv: kijk naar PotC 3, die duurt echt wel effetjes 3 uur.

Geplaatst door: x.hermelien.x
Geplaatst op: 31 mei 2007 om 23:05
Ik vind de harry potter films ook heel goed alleen sommige acteurs zijn gewoon lang niet zo opwindend als dat ze zijn in de boeken. Zoals Perkamentus vind ik echt heel cool in het boek zelf. Maar de personage die perkamentus speelt doet het lang niet zo goed. Hij zecht zijn tekst wel goed enzo dat is het niet maar in de boeken is hij heel magischer. Met die twinkelingen en de grapjes wat echt bij perkamentus hoort doet hij niet zoals het in het boek word beschreven.
Voor de rest zijn de films gewoon echt super! Maar ik denk niet dat ze een oscar gaan winnen. Of deel 5,6 en 7 mjoeten echt heel goed worden.

-------------
H                                          &n

Geplaatst op: 02 juni 2007 om 22:51

Harry Potter is vanuit een boek, en de meeste films vanuit een boek zijn niet zo goed als andere films, met uitzondering van Lord of the Rings. En met boeken bedoel ik ook dat ze bekend zijn vanuit de boeken. Dat is bij Pirates of the Carribean niet.

Geplaatst door: spitsmuis
Geplaatst op: 03 juni 2007 om 12:25

Harry Potter mag dan geen Oscar nominaties binnenslepen maar de films winnen wel een hoop andere awards, en zijn ook al vaak genomineerd voor een award. Misschien vaker genomineerd als gewonnen maar wat maakt het uit. Harry Potter is een film waar je van moet houden. Er zijn zat andere films die misschien beter naar voren komen omdat ze gewoon anders zijn. Als jij als kijker al niet zo van het familie film/fantasie film houdt dan zullen die kijkers eerder voor een film kiezen wat niet in een fantasie wereld voor komt. En sommige van deze awards die ze wel winnen slepen ze wel jaar na jaar weer binnen.

Maar wat maakt het de kijkers eignlijk uit, je kijkt de film omdat het je leuk lijkt niet omdt hij veel oscars binnengesleept heeft. Voor de acteurs zou het meer betekenen, maar er zijn zat andere films die ook goed zijn maar het gewoon net niet hebben voor een oscar. Uiteindelijk kunnen niet alle films een oscar winnen maar net die ene die er echt uitspringt.

-------------
<                                         

Geplaatst door: Peppin
Geplaatst op: 02 juli 2007 om 20:13
Het is heel moeilijk om een oscar voor beste visual effects te winnen: er zijn altijd de blockbusters waarvoor enorm veel visual effects gebruikt worden, zoals PotC en Spider-man. Ook 300 was heel goed met visuals, maar nog bijlange niet zo goed als PotC. Ik zou PotC ook de oscar geven, super efxs!

-------------
*                                          &n

Geplaatst door: Gaffeltjes
Geplaatst op: 02 juli 2007 om 20:58
Pirates natuurlijk! Die zijn beter gespeeld. Mooiere effects enzoo.. de film hp vind ik wat minder, maar ook ontzettend leuk!
Ik denk dat toch Pirates gaat winnen

-------------

Geplaatst door: Ivo
Geplaatst op: 16 september 2007 om 20:13
Harry Potter is nou eenmaal niet zo'n goede filmreeks, de boeken zijn geniaal, maar de films zijn dat nou eenmaal niet.
Als HP een filmreeks was geweest, die gewoon door iemand bedacht was, net als de boeken gewoon plotseling bedacht zijn, waren ze vast beter gevonden.
Want als er nooit de boeken waren geweest, dan was het een filmreeks met een goed verhaal geworden, maar dat is nu eenmaal niet zo.
Omdat het nou eenmaal niet hoogtepunten van films zijn en ze aardig tegenvallen als je ze vergelijkt met de boeken, kan ik best begrijpen dat ze geen Oscars krijgen.
Qua kleine Oscars, zoals al vaker hier gezegd, zoals special effects, kostuums en muziek mogen ze wat mij betreft wel een Oscar verdienen, maar zo goed als bijvoorbeeld LotR wel was, zijn ze niet.

-------------

Geplaatst door: Ysjuh
Geplaatst op: 16 september 2007 om 20:52
Ik vind het eigenlijk wel logisch dat hij geen oscars wint. Wij, Harry Potter-fans, kijken naar het Harry Potterige. Zij, de film experts, kijken naar de film. De special effects, al die punten waar experts naar kijken. Wij vinden die films gewoon leuk omdat we Harry Potter leuk vinden. Maar als je naar alle films bij elkaar kijkt, zijn er vl meer leukere dan de Harry Potter films.

-------------

Geplaatst door: the Dark Mark
Geplaatst op: 17 september 2007 om 20:44
wij vinden de Potter films misschien helemaal geweldig, maar er zijn zat mensen die dat niet vinden. 50% van dit forum (zie poll) vind Harry Potter and the Order of the Phoenix helemaal geweldig. Maar ik ben ook lid van een forum van de site http://www.moviemeter.nl - www.moviemeter.nl daar kun je films beoordelen door recensies te schrijven en je kunt stemmen op films geven op een schaal van 0,5 tot 5 sterren. Daar vinden (helaas) een aantal mensen Harry Potter 5 niet zo'n geweldige film. Hij heeft nu een gemiddelde van 3,69 sterren en gaat helaas nog steeds in dalende lijn.

Maar op de site http://www.veritaserum.com - www.veritaserum.com staat dat de cast en crew van Harry Potter and the Half-Blood Prince dit keer echt de beste Potter film tot nu toe willen maken. Ik hoop dat ze dit ook waar gaan maken!

-------------
'Why do you find it so easy to believe, John?'
'Why do you find it so hard, Jack?'
- Man of Science Vs. Man of Faith (LOST)

Geplaatst door: wemeltje
Geplaatst op: 21 september 2007 om 21:29
Ach, ik weet niet... Ja, de special effects zijn goed gedaan, dat vind ik ook, maar ik dacht dat Harry Potter ooit toch wel een oscar daarvoor had gewonnen. Wanneer weet ik ook niet, maar ik dacht het toch echt...

-------------
G

Geplaatst door: red devil
Geplaatst op: 01 december 2007 om 11:50
Ik heb film 5 nog niet gezien. Dus daar oordeel ik niet over.
En film 1 en 2 vond ik redelijk verfilmd, gewoon normaal beetje het zelfde als het boek. Haalt het niet bij een goede film, maar dat maakt ook niet uit, het verhaal is voor een boek mooier dan voor een film.
Maar flim 3 en 4 vond ik ronduit slecht. Niet dat ze niet echt leuk waren maar vooral film 4 scene's vliegen maar achter elkaar door. Je krijgt geen beeld van wat er nou eigenlijk gezegt moet worden. En dan dat schreeuwige geacteer van iedereen, wordt ik ook niet goed van. Ik keek de films ook altijd in het Nederlands maar toen ben ik 4 toch maar in het Engels gaan kijken en hij werd wel meteen beter. Maar ik blijf het een slechte film vinden net als 3. Ik hoop dat 5 beter is. Die kijk ik binnenkort wel een keer op DVD.

Geplaatst op: 02 december 2007 om 20:48
http://www.kongisking.net/index.shtml - http://www.kongisking.net/index.shtml Ze winnen geen oscars. Dat is alleen weggelegd aan topfilms, en niet aan holywood producties met jonge kinderen. De special effects zijn niet geweldig, de acteurs niet en ga zo maar door. Ik ben en blijf kritisch over de films, en ik zie niet in waarom de "echte' mensen dat niet doen. Dus als ze de beste Potterfilm willen maken is het mooi, maar als je dit moet geloven gaan we zeker een oscar winnen, als Pete zo goed is als hij heeft laten zien met Lotr en King Kong en de splatter films.  (De splatters hoeven geen oscars van mij, maar ze zijn wel grappig^^)

-------------

Geplaatst door: stefucius
Geplaatst op: 05 december 2007 om 18:40
Ik vind het een beetje onzin dat kinderfilms geen oscars kunnen winnen, kijk eens naar de categorie Best Animated Feature Film of the Year, vrijwel alle animatiefilms zijn kinderfilms,  films zoals The Chronicles of Narnia, Happy Feet, The Incredibles, Finding Nemo, Charlie and the Chocolate Factory en Brother Bear waren allemaal genomineerd (sommigen hebben de oscar uiteindelijk ook gewonnen).

Ook aan de leeftijd van de acteurs kan het niet liggen, de jongste winnaar van een oscar ooit was namelijk zes jaar.
Ik denk eigenlijk dat de films tot nu toe (film 5 niet inbegrepen) het "oscar-matig" gezien, vooral moeten hebben van de visuele effecten, de muziek en andere dingen die niet echt afhankelijk zijn van de acteerprestaties (je kan zeggen wat je wil, maar vooral in de eerste drie films kunnen de acteerprestaties van de hoofdrolspelers niet op tegen oscarwinnende acteurs en actrices) en het verhaal van de film.
Ik denk wel dat Harry Potter and the Order of the Phoenix kans maakt op n of meerdere oscars tijdens de volgende oscaruitreiking. De acteerprestaties zijn duidelijk beter en de visual effects zijn wederom fantastisch.

Ook wil ik even kwijt dat ik zelf de HP-films fantastisch vind en dat ze van mij allemaal wel enkele oscars hadden mogen winnen.

Geplaatst op: 10 december 2007 om 21:37
@Reddevil: Dat ligt niet aan jou, dat is het hele punt waarom ze geen oscars winnen, de meeste Potterfans snappen het verhaal al, de meeste niet fans snappen er geen hout van. Sommige mensen vinden het gewoon niet goed, en als er al Potterfans afhaken dat het een tegenvaller is denk ik dat er iets mist...

Het verschil tussen LotR en Harry Potter is volgens mij de grootste kracht van Harry zelf. Liefde...
De Lord of the Rings films zijn gemaakt door een fan, heeft er tien jaar overgedaan om het helemaal uit te werken, heeft een profesioneel team bij elkaar gezocht om de "props" en andere dingen te maken, hebben veel te veel materiaal gefilmd en hadden (wees nou eerlijk, Wood is beter dan Raddcliffe) betere acteurs.

-------------

Geplaatst op: 10 december 2007 om 21:51
Het verschil tussen HP en LOTR is denk ik ook het eindoel. Peter Jackson wilde met zijn LotR een eige versie van het verhaal neerzetten. Het is al een redelijk oud verhaal, en Peter wil het verhaal door middel van film opnieuw vertellen (met overweldigende visual effects).

Harry potter is niet zo bedoeld, ze zijn meer bedoeld als een leuke aanvulling op de super-succesvolle boeken. De film zijn erg goed, en de special effects zijn zeker niet minder dan bij andere films (zoals sommige hierboven beweren). Alleen liggen de prioriteiten ergens anders.

-------------

Geplaatst op: 10 december 2007 om 21:57
De prioriteiten van Harry Potter zijn gewoon cashen, en dat is iets wat the Lord of the Rings minder voor ogenhad. Als je een idee hbt dat wordt afgewezen *ahummiramaxwasnietslimbezigahum* en dan in 24 uur je uiterste best gaat doen om er nog wat van te maken, de acteur die Aragorn zou gaan spelen een week van te voren wegsturen omdat hij er te jong uitziet, en dan nog een keer opnieuw gaan casten. Pick ups opnemen omdat dat het verhaal ten goede komt...
Harry Potter is een veel strakker plan, met een regisseur die niet Harry Potter wou gaan verfilmen, maar aangeboden jreeg die film te maken.
A huge difference...

-------------

Geplaatst op: 25 februari 2008 om 22:13
Quote van stefucius

Ik denk wel dat Harry Potter and the Order of the Phoenix kans maakt op n of meerdere oscars tijdens de volgende oscaruitreiking. De acteerprestaties zijn duidelijk beter en de visual effects zijn wederom fantastisch.

Ook wil ik even kwijt dat ik zelf de HP-films fantastisch vind en dat ze van mij allemaal wel enkele oscars hadden mogen winnen.

Helaas geen Oscars voor OvdF, zelfs geen nominatie. Geen een. Nul. Noppes. Zero. De Vuurbeker wist tenminste nog n enkele nominatie te versieren, zij het voor een onbenullig iets als Achievement in Art Direction (kan iemand mij uitleggen wat dat inhoudt?).
En eigenlijk ben ik het daar helemaal mee eens. OvdF haalde in de verste verte niet het niveau dat nodig is om aanspraak te kunnen maken op een Oscarnominatie.
Nu hoeft een Oscar niet voor mij, maar ik hoop toch dat ze van Deathly Hallows twee films gaan maken, zodat tenminste het boek recht gedaan wordt. Voor Halfbloedprins heb ik nauwelijks nog hoop dat het iets wordt, na het geknoei met films 4 en 5. Als je zo'n boek in een film van 2.5 uur probeert te persen wordt die onvermijdelijk oppervlakkig en onsamenhangend.

-------------

Geplaatst op: 02 april 2009 om 11:30
De Harry Potter films hebben wel een aantal nominaties gehad. Philosopher's Stone was genomineerd voor 3 oscars, Prisoner of Azkaban voor 2 oscars en Goblet of Fire voor 1 oscar. Verder zijn alle HP films wel genomineerd voor enkele BAFTA film awards. Dit zijn de Britse tegenhangers van de Amerikaanse oscars. En Harry Potter and the Goblet of Fire heeft een BAFTA film award gewonnen voor Production Design.
Ikzelf ben het er wel mee eens dat Harry Potter nooit een oscar heeft gewonnen. Ik vind de Potter films heerlijke fantasy films, maar als grote Harry Potter fan zeg ik toch dat er veel films zijn die ik beter vind dan de Harry Potter serie.

-------------

Geplaatst door: John Abruzzi
Geplaatst op: 02 april 2009 om 15:42
Ik vind dat de films niet in aanspraak horen te komen voor Oscars.
Het zijn gewoon niet zulke goede films en er zit geen strak verhaal tussen de films. Als er elke keer een andere acteur word ingehuurd.
Andere acteurs voor rollen en dingen die gewoon altijd anders zijn in de films onderling
Ik vind Lord of the Rings ook veel beter verfilmd dan Harry potter

Geplaatst door: Janita
Geplaatst op: 02 april 2009 om 21:26
Nou ja, er zijn nog veel meer Oscars dan voor het verhaal en de acteurs. Ik vid dat HP best een nominatie mag krijgen voor special effects of cinematografie of iets dergelijks^^

-------------
One day to a new beginning, raise the flag of freedom high!

Geplaatst op: 03 april 2009 om 07:30
Quote van Janita

Nou ja, er zijn nog veel meer Oscars dan voor het verhaal en de acteurs. Ik vid dat HP best een nominatie mag krijgen voor special effects of cinematografie of iets dergelijks^^

Daar geef ik je gelijk in en daar zijn ze ook voor genomineerd. Maar voor 'Best Picture' 'Best Script' dan zeg ik: nee. Maar voor de muziek zou opzich ook nog wel kunnen. John Williams heeft er mooie muziek gemaakt voor de Potter serie. En wat dacht je voor een nominatie voor beste mannelijke bijrol voor Ralph Fiennes (Voldemort) of Alan Rickman (Sneep). Misschien niet om te winnen, maar ik vind dat zij hun rol toch heel erg goed spelen.

-------------

Geplaatst op: 04 april 2009 om 21:50
Goed is iets anders dan Oscar niveau...

-------------

Geplaatst op: 07 april 2009 om 13:26
Ja. En als iemand wordt genomineerd, is dat niet als blijk van goedkeuring of waardering, maar echt omdat ze dan potentieel Oscarwaardig acteerwerk hebben afgeleverd.

En dat doen geen van de acteurs in de HP-films. Ik vind Alan Rickman wel redelijk, maar ik blijf erbij dat hij verkeerd gecast is. Sneep had veel en veel jonger moeten zijn: midden dertig, niet in de zestig!

-------------
Do geese see god?                                       

Geplaatst door: @roemermann
Geplaatst op: 04 oktober 2009 om 13:58
Maakt mij niet zo veel uit, kijk HP films zijn over het algemeen goed, maar zitten niet op het Oscarniveau.
Blokbusters als LotR kreeg wel Oscar (11) en is over de grens van zoveel miljoen doller opbrengst heen, samen met Titanic (11), POTC 2, Batman the dark knight (ook een oscar, Heath Ledger, R.I.P)
maar Alan Rickman acteert heel goed, geweldig zijn acent maar ook Gary Oldman vind ik goed,
alleen een Oscar ja ik denk dat er echt geen inzit voor HP, Muziek van 6 is mooi (Hooper)

-------------
Once again I must ask to much of you, Harry

Geplaatst door: Janita
Geplaatst op: 04 oktober 2009 om 14:40
Ik denk dat het ook heel moeilijk is om als HPacteur genomineerd te worden voor een Oscar. JK Rowling heeft de personages zo duidelijk beschreven in de boeken, dat voor eigen inbreng niet zoveel ruimte is. En dat is juist wat de jury van de Oscars wel lijkt te waarderen. En vooral de betere acteurs in de films, zoals Alan Rickman enzovoort, die hebben niet echt scenes waarin hun talent blijkt. Dat blijkt meestal uit ruzies/gehuil/emotionele scenes enzovoort^^

-------------
One day to a new beginning, raise the flag of freedom high!

Geplaatst op: 04 oktober 2009 om 18:29
Ik vind dat Harry Potter 6 best genomineerd mag worden voor een oscar voor beste Cinematography. Winnen weet ik niet (ik weet niet wat de concurrentie is).

-------------

Geplaatst door: Karen
Geplaatst op: 25 november 2010 om 21:01
Met de release van Part I komt de discussie over oscars weer op gang. http://www.latimes.com/entertainment/news/la-et-potter-oscar-20101124,0,4809510.story - Hier is er een interessant artikel over.

Een quote uit het artikel:
A number of top Oscar consultants say they have heard that Warner Bros. is planning a massive campaign in Los Angeles, New York and London next fall for the final film, bringing out for the press and the voters all the characters that have been killed off a campaign that would essentially remind voters of the scope of the Potter series.
"The last one, if it stands on its own, will get the good marks for everything else by association," said Schwartz. "It has to be as good as the best one."

Eerst valt natuurlijk af te wachten of Part II nog beter wordt dan Part I. Maar momenteel denk ik van niet, omdat het alleen maar vechten gaat zijn. Als ze echter prachtige scnes maken van Sneeps herinneringen, Freds dood, King's Cross, Ron & Hermelien, enzo, dan verdient Part II het misschien meer dan Part I. Ik zou het alleszins leuk vinden als Harry Potter ook een Oscarwinnaar kan worden genoemd =)

-------------
Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again

Geplaatst door: kevin1989
Geplaatst op: 25 november 2010 om 21:34
Ik vind dat deel 1 zeker een oscar verdiend, alleen ze krijgen het moeilijk met het opnemen tegen Inception.

En ik denk zelf dat part II wel beter gaat worden, althans ik hoop het ^^

-------------
All we really need to survive is one person who truly loves us

Geplaatst op: 26 november 2010 om 18:33
Nou, ik verwacht dat Deathly Hallows: Part I alleen genomineerd kan worden voor 'Best Visual Effects', 'Best Cinematography', 'Best Production Design' en gezien Desplat de laatste jaren redelijk populair is bij de oscar-jury misschien ook voor 'Best Original Score'. Net zoals de andere Harry Potter films verwacht ik niet dat hij er ook daadwerkelijk een gaat winnen.

-------------

Geplaatst door: Lars
Geplaatst op: 27 november 2010 om 16:04
Heeft HP eigenlijk al eens een oscar gewonnen? :$

-------------
Pottermore; LightDragon11
Aka harry---potter

Geplaatst door: Jeronimus
Geplaatst op: 27 november 2010 om 17:31
Quote van harry---potter

Heeft HP eigenlijk al eens een oscar gewonnen? :$

Gewonnen? Nee, de Harry Potter-reeks heeft tot nog toe nog geen enkele Oscar gewonnen, maar verschillende films uit de reeks zijn wel al eens genomineerd geweest voor de Academy Awards, en dat wil toch ook al wat zeggen.

The Philosopher's Stone was bijvoorbeeld genomineerd voor Best Art Direction, Best Costume Design, en Best Original Score (John Williams). Ik vind bijvoorbeeld dat, na een succesvolle franchise van 10 jaar, die award voor Art Direction wel aan Stuart Craig gegeven mag worden, want zijn werk voor alle films is geweldig geweest. Als het niet voor Part 1 is, dan graag voor Part 2.
Ook Prisoner of Azkaban werd genomineerd voor Best Original Score en voor Visual Effects, beiden verloren. (respectievelijk Finding Neverland en Spider-Man 2 wonnen in dat jaar die prijzen). Goblet werd ook genomineerd voor Art Direction, maar dat jaar won Memoirs of a Geisha de prijs. Half-Blood Prince werd genomineerd voor Best Cinematography, maar tegen alle regels van de logica in won Avatar vorig jaar.

Deathly Hallows verdient nominaties in de meeste technische categorien, zoals hierboven gezegd. Best Art Direction, Costume Design, Cinematography zijn zo goed als in de zak. Visual Effects lijkt me al minder waarschijnlijk en Editing lijkt me ook tamelijk onwaarschijnlijk.
De Award voor Best Sound Mixing (wt?!) zou misschien nog boven water kunnen komen, al betwijfel ik het enigszins. Best Original Score is de nominatie waar we allicht wel op kunnen hopen, Desplat is een favorietje van de Academy, dus wie weet!

-------------
"Ey, losers! He isn't 'ere!"

Geplaatst door: Darkwizard28
Geplaatst op: 25 januari 2011 om 15:11
2 Oscar nominaties voor Deathly Hallows Part I:

Art Direction
Visual Effects

%20 - http://www.film1.nl/oscars/14823-Overzicht-van-alle-OSCAR-nominaties-2011.html

-------------

Geplaatst door: Ilse^^
Geplaatst op: 25 januari 2011 om 16:25

Laat ons hopen dat er deze keer wel een oscar uit de mouw komt :p

of in ieder geval voor Part 2, dat zou echt een goede afsluiter zijn :)

-------------
~
Pottermore name:
MidnightBronze100
~
Hogwarts House:
Ravenclaw
~

Geplaatst door: superpowersam
Geplaatst op: 25 januari 2011 om 17:28
Ik vind het aan de ene kant wel begrijpelijk dat ze geen Oscars hebben, hoor. Kijk, Harry Potter is met minder vakmanschap en precisie gemaakt dan het welbekende LOTR (komt ie weer langs, en ik weet dat er eindeloze discussies uitkomen van wie nou beter is, maar ik MOET het vergelijken :p), de meeste acteerprestaties zijn minder goed (al zijn mensen zoals Alan Rickman natuurlijk wel geniale acteurs), en die tachtigduizend verschillende regisseurs erger ik me verschrikkelijk, verschrikkelijk kapot aan. Hou het dan op Cris Columbus voor de hele serie! Je keus is je keus! *gaat intimiderend doen*

Maar ja, aan de andere kant ben ik wel fan he.  Ik weet het ook niet meer. Verdient HP nou Oscars of niet?

-------------
'Whoa whoa, there's still plenty meat on that bone! Now you throw this in a pot, add some broth and a potato, and baby you've got a stew going!'

Geplaatst op: 25 januari 2011 om 18:43
Hahaha :P ja, maar de studio kan niks aan die tachtigduizend regisseurs doen h. De regisseurs willen zelf gewoon niet ng een HP-film regisseren.

Dat Harry Potter nooit een oscar wint heeft er ook mee te maken dat het een fantasy-film is. Kijk het allemaal maar eens na, maar actie-fantasy filmpjes als deze doen het nooit goed bij de oscars. Lord of the Rings is een van de weinige uitzonderingen.

Overigens is The Deathly Hallows wel weer genomineerd voor een oscar. Een nominatie voor Visual Effects en een nominatie voor Art Direction. Geen slechte prestatie, want het is de eerste keer sinds The Prisoner of Azkaban dat ze zijn genomineerd voor twee oscars (Goblet en Prince hadden er n en Phoenix geen). Moge de beste winnen :P, maar ik verwacht dat Inception in ieder geval de oscar voor Visual Effects mee naar huis zal nemen.   

-------------

Geplaatst door: Timsel
Geplaatst op: 25 januari 2011 om 19:53
Die Oscars waarvoor HP genomineerd zijn, winnen ze toch niet. Serieus, het is een geweldige film, maar ik ken hun smaak: meestal zijn het de volwassenere films, of actie, maar meestal nooit met fantasy. En ik denk dat de Oscars naar Alice gaan. Kijk, als HP nou genomineerd was op het verhaal, ja, dat was andere koek geweest.

@Krinkelfan: als ik regiseur was van HP1, zou ik er geen ramp in gezien hebben om alle films te doen. Mij lijkt het geweldig!

Edit:

Over dat LOTR VS HP moet ik toegeven dat kwa films LOTR beter is. Kijk ik naar het verhaal, is HP beterTongue

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst door: Dolleman123
Geplaatst op: 27 januari 2011 om 17:16
Quote van De Schrijver

Kijk ik naar het verhaal, is HP beterTongue
Argument?

Geplaatst door: Polyjuice_P
Geplaatst op: 05 februari 2011 om 19:59
Ze krijgen dan geen Oscar (of wie weet toch wel)

In ieder geval krijgen ze wel een BAFTA award

http://thecelebritycafe.com/feature/bafta-honors-harry-potter-02-03-2011

special award for outstanding British contribution to cinema.

J. K. Rowling and producer David Heyman will accept the award at the ceremony.

Dit alles gaat gebeuren op 13 februari 2011

oops ik had niet gezien dat het al op de site vermeld was, mijn excuses

Geplaatst door: Lars
Geplaatst op: 28 februari 2011 om 19:21
Hallo

Iedereen weet wel dat er vanacht de Oscars werden uitgedeeld in Los Angeles. Harry Potter 7.1 werd voor 2 categorie
- Art Direction
- Visual Effects

Helaas verloor Hp7.1 beide categorie

- Art Direction Won Alice in Wonderland
- Visual Effects Won Inception

-------------
Pottermore; LightDragon11
Aka harry---potter

Geplaatst op: 28 februari 2011 om 23:21
terecht beiden, vooral Inception, die had een 10x betere visual effects.

-------------

Geplaatst door: Lukas
Geplaatst op: 02 maart 2011 om 13:29
Quote van kevin1989

De visual Effects van Inception waren anders ook niet super. En vergeleken met Harry Potters zijn Inception' visuals effects niets :)

-------------
https://loek.es/dreuzels/galjoentool/ - Galjoenen verdienen, makkelijk gemaakt.

Geplaatst op: 02 maart 2011 om 15:27
Quote van Lukas

Quote van kevin1989

De visual Effects van Inception waren anders ook niet super. En vergeleken met Harry Potters zijn Inception' visuals effects niets :)

Nou dan heb je niet echt verstand van Visual effects, denk ook niet voor niets dat Inception gewonnen heeft ipv HP Wink

Die van inception waren 10x moeilijker te implenteren dan die van HP. Maar goed Inception is een terechte winnaar.

-------------

Geplaatst door: Meliske
Geplaatst op: 02 maart 2011 om 16:27
Quote van harry---potter

Hallo

Iedereen weet wel dat er vanacht de Oscars werden uitgedeeld in Los Angeles. Harry Potter 7.1 werd voor 2 categorie
- Art Direction
- Visual Effects

Helaas verloor Hp7.1 beide categorie

- Art Direction Won Alice in Wonderland
- Visual Effects Won Inception

Van Alice in wonderland vond ik het terecht dat ze hebben gewonnen. Dat is echt allemaal geweldig gedaan.

Inception heb ik niet gezien, dus daar kan ik ook geen mening over geven ^^

Ik vind het voor het idee wel leuk als een HP film een Oscar wint, maar ik vind het ook niet erg als het niet gebeurd. Ik vind de HP films niet heel geweldig, vooral 5&6 niet (maar dat maakt nu even niet uit, is nu even niet van belang, is even geen discussie waardigTongue) dus voor mij is het niet zo'n ramp. Ik zou het wel leuk vinden als 7.2 een oscar wint, een - zoals eerder genoemd- mooie afsluiting :)

-------------
~Always~

Print de pagina | Sluit venster