Print de pagina | Sluit venster

Welk boek lees jij nu?

Gedrukt van: dreuzels.com
Categorie: Zweinstein
Forum naam: Griffoendor
Forum beschrijving: Ben jij ridderlijk en dapper? Dan is Griffoendor de afdeling voor jou! In de Griffoendortoren hebben we het over cultuur en vrije tijd (muziek, sport, gedichten, koken...).
URL: https://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=27351
Geprint op: 12 augustus 2020 om 19:42

Onderwerp: Welk boek lees jij nu?
Geplaatst door: Annemei
Onderwerp: Welk boek lees jij nu?
Geplaatst op: 15 maart 2010 om 21:50
Welk boek lees jij nu?

Aangezien Wob aanstekelijk is met het constant openen van topics, vond ik dat deze topic niet achter kon blijven.

Nog een vraag die jullie mogen beantwoorden, maar het leuke van deze vraag is dat je hem telkens opnieuw mag beantwoorden als je aan een nieuw boek begint :D
Want ja, natuurlijk hebben we een boekentopic. Maar dat topic is om boeken die jij heel erg goed vond, aan te raden, en deze topic is om te vertellen welk boek (of meerdere boeken) jij op dit moment aan het lezen bent. Je vindt namelijk niet elk boek dat je leest even geweldig en kunt het ook juist afraden. Het leek me leuk om het daar in deze topic over te hebben, ik ben altijd wel benieuwd naar wat mensen zoal lezen, en wat ze dan van dat boek vinden.
Deze topic is om gewoon over boeken te praten. Je bent niet in een boek aan het lezen, maar je wilt er graag in eentje beginnen en je weet niet in welke? Vraag hier om tips. Of je bent in een boek bezig en als het fantastisch is kun je er hier met anderen over hyperen (want je haalt natuurlijk iedereen over om het te lezen), of je bent in een boek bezig dat je echt vreselijk vindt maar dat je koste wat het koste toch uit moet lezen.

Kortom, alles wat over boeken gaat, moet hier gedumpt worden. Dan houden we de andere topic ervoor om netjes dat lijstje te plaatsen.

Ik begin. Ik ben op dit moment bezig in Zielen, waar ik afgelopen weekend in ben begonnen, omdat ik ziek was en er opeens erg zin in had. Eigenlijk heb ik hem al bijna uit, ben nu op pagina 567/576, maar bon ^^ Zielen is naar mijn mening het geweldigere werk van Stephenie Meyer, voor als je genoeg hebt van Twilight. Het is sciencefiction, een prachtige roman en véél origineler dan Twilight. Het is absurd dat mensen Twilight nog lezen als er een boek als deze van Stephenie bestaat, maar, ik begrijp het ook, want Zielen is lastiger om door te komen en daardoor leg je dat sneller weg als het je smaak niet is...
De 1e keer dat ik het las, heb ik ook de neiging gehad om hem weg te leggen, maar ik las door en naarmate de pagina's vorderen ging ik steeds meer van het boek houden. Nu lees ik het voor de 2e keer en ben hem alleen maar nog veel geweldiger gaan vinden.

Dat was mijn begin. Ik ga ervan uit dat we deze topic actief kunnen houden, omdat Huffelpuf barst van de leesliefhebbers :)

Opmerking: Deze topic werd verplaatst uit Huffelpuf naar Zweinsveld bij het verdwijnen van de afdelingen! Het kan dus zijn dat in sommige berichten verwijzingen staan naar Huffelpuf, nu weet je waarom

-------------
The stories we love best, do live in us forever

Antwoorden:
Geplaatst door: Fleurtje
Geplaatst op: 15 maart 2010 om 22:05
Zielen is zoveel beter dan Twilight. Al lees ik hem in het engels, maar oké.

Ik lees nu... Jane Eyre van Charlotte Brontë. In het Engels, en dit vind ik nogal moeilijk Engels lol, dus héél langzaam. Heb nu ook al twee weken niet meer in gelezen :')

Ik lees trouwens ook voornamelijk op het internet, dus dat zijn geen boeken :') Ik volg daar een hoop van die nog niet af zijn, maar ik denk dat niemand daar echt in geïnteresseerd is :p

-------------
Life is always better when you're sleeping

Geplaatst door: Robin
Geplaatst op: 15 maart 2010 om 22:13
Heb in de grote vakantie Zielen gelezen, maar ik moet toegeven dat ik rond pagina driehonderd gestopt ben (het was op vakantie in Frankrijk en toen we terug in België waren heb ik hem gewoon niet meer vastgepakt). Het plot vindt ik wel goed gevonden maar het lag me niet echt.

Voor de rest lees ik veel minder dan de meesten hier volgens mij xD

-------------
There's a beast in every man - and it stirs when you put a sword in his hand

Geplaatst door: wizardlaura
Geplaatst op: 15 maart 2010 om 22:26
Emily Brönte - Wuthering Heights
Oh the joys of having to  read 4 books in 1 week. Het is wel een mooi boek overigens ^_^

-------------
Mais moi je ne t'oublierai pas et je compte sur toi pour venir en aide
À ceux qui ressentent pour toi ce que tu écris dans ces chansons pour elle

Geplaatst door: Judith
Geplaatst op: 15 maart 2010 om 22:28
Joyce Maynard – Een lang weekend

Vandaag net in begonnen! Ik heb de eerste drie hoofdstukken gelezen en ik ben erg benieuwd naar de rest.

-------------
http://kortverhalen.wordpress.com/ - Mijn korte verhalen
http://twitter.com/Judissal - Een dag niet getwitterd, is een dag niet geleefd

Geplaatst door: Robby
Geplaatst op: 15 maart 2010 om 22:36
Oh cool Mei ^^

Ik heb pas The Lost Symbol van Dan Brown gelezen (nu ja, enkele weken geleden), daarna Hotel Babylon van Imogen Edwards-Jones (waar ook een tv serie van kwam op BBC) en nu ben ik bezig in het eerste LOTR boek omdat ik die boeken toch eens gelezen zou moeten hebben xD. Wegens tijdgebrek zit ik nog steeds maar in hoofdstuk 1, maar ik vind het eigenlijk heel leuk geschreven en ben benieuwd naar meer =D! Over LOTR kan ik dus nog niet veel zeggen, maar de 2 andere boeken zijn toppers, echt zeer zeker aan te raden. Hotel Babylon is wel geen literatuur hoogstandje maar leest enorm vlot en is grappig en interessant. En Dan Brown is gewoon super goed, een zeer spannend boek, erg leuk om te lezen!

Ik lees trouwens enkel nog Engelse boeken, ik merk dat ik dat interessanter vind. En in de zomer ga ik eens een Frans boek proberen, wel een klassieker die ik al wat ken zoals the Man in the Iron Mask (maar dan de originele Franse versie xD) ofzo. In hoeverre dat gaat lukken, geen idee xD.

-------------
Kiwi.

Geplaatst door: Lore
Geplaatst op: 15 maart 2010 om 22:42
Voor het moment heb ik nu op kot Tijd om te sterven van Cody McFayden liggen en ben ik thuis aan het lezen Le Parfume.
Ik moet echt dringend meer Franse boeken gaan lezen, want mijn Frans gaat echt de dieperik in.

-------------
But he doesn't he blocks my way. I try to push past but he wants to play. So I sip his drink as I hold his gaze.

Geplaatst door: marty
Geplaatst op: 15 maart 2010 om 23:07
Milan Kundera - immortality

Een goed boek over 'the meaning of life'.

-------------
The emotion of love gives all of us a misleading illusion of knowing the other.

Geplaatst door: Rachel
Geplaatst op: 16 maart 2010 om 09:48
Ik lees momenteel;
"De keuze is aan jou" van Rachel Timms en Laurence Hayes. Het is zo'n boek waarbij je elke keer aan het eind van het hoofdstuk een keuze moet maken en dan zo je eigen verhaal bepaald.

Hierna; De Bende van Anansi van Neil Gaiman. :D

-------------
“I mean, I think I am basically a cool girl, but I am also a pain in the ass.”

Geplaatst door: Marcia
Geplaatst op: 16 maart 2010 om 10:04
Ik heb vanochtend deel 5 van The Vampire Diaries uitgelezen. Precies op tijd, want vandaag verschijnt deel 6; Shadow Souls. Dus die ga ik zo maar even bestellen:D  Ik zie net dat de release uitgesteld is naar 6 mei :(

En ik ben nu net begonnen in Dit is Alles van Aidan Chambers. Dit boek stond al heel lang op mijn lijstje om te gaan lezen, maar ik kon hem nooit vinden in de bieb of boekwinkels. Twee weken geleden vond ik hem per toeval in de Selexyz voor 15 euro:D Ik ben nog maar net begonnen, dus kan er verder nog weinig over zeggen..

-------------

Geplaatst door: Maci
Geplaatst op: 16 maart 2010 om 14:41
officieel lees ik nog twilight en breaking dawn...
maar ik denk niet dat ik die ooit nog ga uitlezen xD
absoluut niet leuk, vind ik.

ook lees ik nu hp5 en hp7..
ik ben echt een type om boeken niet uit te lezen..

-------------
I found myself in wonderland

Geplaatst door: Christa
Geplaatst op: 16 maart 2010 om 15:27
Het verloren symbool van Dan Brown ;D

-------------

Geplaatst door: Tamar
Geplaatst op: 16 maart 2010 om 15:54
Ik heb net De Koperen Tuin van Simon Vestdijk uit en daarvoor heb ik Song of Solomon van Toni Morisson gelezen. Vestdijk is een goede schrijver en het is wel een aardig mooi boek, vond ik. Song of Solomon is heel apart, maar wel héél mooi, vooral het tweede deel van het boek.

Nu ben ik klaar met mijn boekenlijst, dus kan ik voor mezelf gaan lezen, jaaj.

-------------
- What are you doing?
- I thought you were going for a hug.
- Nooo!

Geplaatst door: Tjedemich
Geplaatst op: 16 maart 2010 om 15:59
Ik heb net de Onzichtbare Jongen uit van Bernlef, voor mijn SO van Nederlands gisteren. Ik had 'm al eens eerder gelezen en ik vind hem erg leuk, :)
Nu blader ik regelmatig in de Lonely Planetreisgids van Brazil Tongue nee het is eigenlijk geen lezen nee, maar als ik nu een boek pak is het die XD.

-------------
moah chulos

Geplaatst door: Karen
Geplaatst op: 16 maart 2010 om 20:00
Ik ben nu bezig in De Geheimen van het Wilde Woud van Tonke Dragt, al voor de tweede keer (ik heb uiteraard eerst De brief voor de Koning gelezen). Ik heb een zwak voor jeugdboeken van Nederlandse schrijvers: Thea Beckman en Jan Terlouw hebben ook erg leuke boeken. Vóór die twee, heb ik Harry Potter 2 en 3 gelezen Het was echt eeuwen geleden dat ik nog eens een HP-boek had gelezen, en door de films was ik gewoon al een heel aantal boekdingen vergeten. Dat vind ik niet kunnen =P

Ik ben Twilight nog niet beu trouwens, maar ik ben precies één van de weinigen. Ik heb Breaking Dawn nu twee keer gelezen en ga 'm zeker nog eens lezen in april, als de Nederlandstalige versie uitkomt ^^

-------------
Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again

Geplaatst door: Anneh
Geplaatst op: 16 maart 2010 om 21:05
Ik was overlaatst in de bib en kreeg één van m'n nostalgische buien. :P Ik zag bij de jeugdboeken Anthony Horowitz staan *lieft*, en vandaag heb ik Nightrise uitgelezen. :D (en vorige week Scorpia *fluit*)
Nu ben ik weer bezig in Elfenridders - De broederschap van Bernard Hennen. I totally love de boeken van Bernard Hennen, net zoals die van Robin Hobb. Robin Hobb blijft mijn nummer 1 op het gebied van favo schrijvers. ^^

-------------
The one who laughs last is the slowest. The one who laughs first has the dirtiest mind.

Geplaatst op: 17 maart 2010 om 22:10
Ik heb nog nooit wat gelezen van Dan Brown, maar mijn broer dringt er bijna wekelijks op aan dat ik wat van hem moet gaan lezen XD Volgens mij hebben wij alle boeken thuis, dus ik moet het toch maar eens pakken. Jullie vinden het dus ook de moeite waard, Wob en Christa?

Marcia, ik kan je maar één ding zeggen over Dit is alles: ik houd van dat boek <3
Oja, en ik wil je waarschuwen. Niet afhaken als je het na het eerste hoofdkussenboek misschien niet zo boeiend vind als je verwacht had. In de loop naar het einde van het boek gebeurt er steeds meer dat je dwingt verder te lezen. Ik heb nooit een ander boek gelezen waarmee ik meer mee kon voelen met de hoofdpersoon als in Dit is alles met Cordelia.

En Karen. Ik ben niet dol op Brief voor de Koning/Geheimen van het wilde woud, Geheimen van het wilde woud heb ik zelfs nooit helemaal uitgelezen geloof ik. Tonke Dragt is wat...sprookjesachtiger, vager, onrealistischer, misschien dan bijvoorbeeld Thea Beckman. Thea Beckman is wel een van de heldinnen van mijn jeugd, vind het zó zonde dat zij in 2004 gestorven is, anders had ik alles op alles gezet haar eens te laten weten hoe geweldig haar boeken voor mij zijn.
Trouwens, ik heb niet vaak een slechtere film gezien dan de Brief voor de koning. Die deed dan wel weer bijzonder afbreuk aan het boek.
Als je het hebt over Nederlandse jeugdboekenschrijvers... Dan is Thea Beckman mijn ideaal.

Ik heb nu Zielen uit en ben in Geheim Sacrament (Sherryl Jordan) begonnen, een boek dat ik van mijn broer al héél lang moet lezen. Ik kan er nog niet zoveel over zeggen, maar het boek heeft me wel te pakken en ik ga nu gauw naar bed om nog lang te kunnen lezen =P Iemand die het boek kent?

-------------

Geplaatst door: Cindy
Geplaatst op: 17 maart 2010 om 22:34
Is er een deel vijf van Vampire Diaries???? *hebbenhebbenhebben* *kuch*

Ik ben bezig met deel drie van Vampire Diaries 8D.

En Marcia, Mei heeft gelijk <3. Dit is alles, is écht alles wat een boek kan, mag en moet hebben. En óók doorlezen als je over de helft bent, en het echt een stom langzaam rotboek vindt, want you'll gonna love it. (ik vond het tot aan de laatste bladzijde een stom langzaam rotboek, maar ik werd verbijsterd door het einde, waardoor alles héél goed werd. Echt unieke ervaring met een boek!)

Zielen :D.

Geplaatst op: 18 maart 2010 om 16:20
Mei & Cindy; ik ben nu in het tweede hoofdkussenboek.. Het eerste deel vond ik echt leuk, maar ik vind het nu heel irritant dat de linkerpagina's apart van de rechterpagina's een verhaallijn vormen! Dat leest best vervelend:( Maargoed, even doorzetten, dan wordt het hopelijk vanzelf weer leuk:D Ik ben benieuwd! Maar als ik jullie er zo over hoor, dan moet het wel beter worden!

O trouwens; mijn treinboek is op dit moment Eten met Emma van Herman Koch. Deze heb ik alweer bijna uit. Het gaat over een man die erachter komt dat hij als herkenbaar personage is opgevoerd in een beroemd boek. En dat terwijl hij zelf eigenlijk altijd schrijver had willen worden.. Toen ik de achterkant las leek dit boek me echt super leuk, maar het valt mij persoonlijk een beetje tegen. Maar misschien dat ook dit boek tegen het einde leuker wordt;)

-------------

Geplaatst door: Chlidonias
Geplaatst op: 22 maart 2010 om 14:04
Ik lees vrijwel alleen nog non-fiction. Vooral geschiedenis of biografieën. Saaaaai denkt iedereen. Maar life is stranger than fiction.
Nu bezig: Crazy Horse and Custer van Stephen Ambrose. Over het leven van de twee helden van de slag bij de Little Bighorn (1876; ongeveer de enige veldslag in het Wilde Westen van de late 19de eeuw die de Indianen gewonnen hebben).

-------------
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )

Geplaatst door: Charisleia
Geplaatst op: 22 maart 2010 om 17:45
Voor school:
Huckleberry Finn - Mark Twain
The Tortilla Curtain - T. Coraghessan Boyle
The Grapes of Wrath - John Steinbeck

Voor mezelf:
The Never War (The Pendragon adventures)  - D.J MacHale
Leuke serie *knikt ijverig*

Kleine toevoeging:
Quote van Cindy

En Marcia, Mei heeft gelijk <3. Dit is alles, is écht alles wat een boek kan, mag en moet hebben. En óók doorlezen als je over de helft bent, en het echt een stom langzaam rotboek vindt, want you'll gonna love it. (ik vond het tot aan de laatste bladzijde een stom langzaam rotboek, maar ik werd verbijsterd door het einde, waardoor alles héél goed werd. Echt unieke ervaring met een boek!)

Mijn talenknobbel, it's bleeding ='(

-------------
You can't buy happiness. But you can buy Marshmallows, which is kind of the same thing ^^

Come to the Nerd side. We have Pi.

Geplaatst door: wizardlaura
Geplaatst op: 22 maart 2010 om 22:54
Logica voor Idioten van Herman Brusselmans.
Nogal grof, maar echt... droogste humor evar.

-------------
Mais moi je ne t'oublierai pas et je compte sur toi pour venir en aide
À ceux qui ressentent pour toi ce que tu écris dans ces chansons pour elle

Geplaatst door: matthi2553
Geplaatst op: 23 maart 2010 om 13:19
Confetti, Bier & Staanplaatsen van Tom Bodde (amateurschrijver over zelf meegemaakte verhalen).
Ik veronderstel dat niemand dit boek kent :p

-------------
Nog vijf procent

Geplaatst op: 23 maart 2010 om 16:37
Een paar weken geleden: Barry Trotter and the Dead Horse van Michael Gerber. Uiteraard een parodie op HP, nogal sterk euh... anogenitaal getint. Absurde, grotesk overdreven humor. Een soort kruising tussen Monty Python, Mad en de boeken van Tom Sharpe. Niet voor onbedorven kinderzieltjes.
Het hele verhaal lijkt op niet veel maar sommige vondsten zijn wel grappig, vaak ook grof en vulgair (hoewel nog niets in vergelijking met Herman Brusselmans hierboven). Nu ja, het kostte maar 0.95 euro, dus daar kan ik niet voor sukkelen.

Een kleine bloemlezing voor 16+:

Barry is gestraft door Bumblemore omdat ie zich het vorige schooljaar iets teveel sexuele escapades heeft gepermitteerd  (“You play more doctor than the Royal College of Surgeons”)

Barry's studie-ijver laat te wensen over (quote van Ermine:“De enige keer dat ik je heb zien schrijven, was toen je je handtekening aan het oefenen was”)

Ermine wordt door haar vriendje Victor veelvuldig geportretteerd in erotische poses.

Lon heeft een schedeltrauma opgelopen bij een quiddit-ongeval, en wordt door Nurse Pommefrite gered door hem een hersentransplantatie te geven van een golden retriever.

Alpo Bumblemore zoekt elke zomer docenten met deze advertentie: “Bent u een bedrieger? Psychotisch? Of gewoon incompetent? Als u “ja” antwoordt op één (of elk) van deze vragen, dan bent u precies de persoon die wij zoeken! Strafblad aanbevolen, maar niet essentieel.”

Serious is een paard. Hij wordt door de godin Hecate in de onderwereld opgeëist voor euh…. Nou ja, ze klaagt achteraf dat hij te lijden heeft onder erectile dysfunction.

Hafwid is een dronkaard, die de dreuzelwereld betreedt in een verpleegstersuniform, omdat dat het enige was dat hem paste in de carnavalwinkel.

Tuna Lovecraft heeft als huisdier een angstaanjagende demon van 100 meter hoog met vleugels en een octopushoofd, genaamd C’thulu. Vraag van Barry: “Heb je hem moeten laten castreren?”

Bodyjuice Potion: a really disgusting mixture of somebody else's body fluids, that, when drunk, makes the drinker look like the source individual.

Bladder Control spell: developed by Amos the Semicontinent for use on long car trips.

Enz., enz…

-------------
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )

Geplaatst op: 23 maart 2010 om 16:48
@Karen: Oeh oeh.. Geheimen van het wilde woud en Brief voor de Koning <3<3 Zoooo vaak gelezen, echt geweldige boeken (vooral de eerste). Ook leuk van Tonke Dragt: Geheimen van de Tweelingbroers. En ook De Zevensprong, die is ook leuk.
Mijn favoboek evar is echt Triomf van de Verschroeide Aarde van Thea Beckman. Die heb ik vaker gelezen dan alle Harry Potter boeken samen (en that's saying something, zelfs al heb ik HP7 dan maar één keer gelezen^^)

Ik ben nu weer even bezig met Othello, want morgen heb ik mijn mondeling. Hierna wil ik de gedichten van Leo Vroman gaan lezen. En dan The Picture of Dorian Gray, want die heb ik (shamefully) nooit uitgelezen.

-------------
- What are you doing?
- Nooo!

Geplaatst op: 23 maart 2010 om 17:26

Ik had vandaag een gedicht van meneer Vroman op mijn proefwerk. Ik weet niet meer of ik 'm leuk vond want ik zat in tijdnood :')

-------------
moah chulos

Geplaatst op: 23 maart 2010 om 18:56
Quote van Tamar

Ook leuk van Tonke Dragt: Geheimen van de Tweelingbroers. En ook De Zevensprong, die is ook leuk.

Die vind ik wel leuk <3 Triomf van de Verschroeide Aarde ook, of course.

Ik heb Geheim Sacrament nog niet uit, maar ik heb vorige week Vlammen (het vervolgdeel op http://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=20763&PID=1088744#1088744 - De Hongerspelen van Suzanne Collins) gekocht. Mijn beste vriendin heeft hem eerst gelezen, maar zei dat ie zo meeslepend was dat ik Geheim Sacrament maar even aan de kant moest leggen en hierin moest beginnen XD Dus die heb ik nu bijna uit (A).

Lol, dat boek van Gie Tongue

-------------

Geplaatst door: Karen
Geplaatst op: 23 maart 2010 om 19:57
Die trilogie van Thea Beckman is wel enorm dik XD Ik heb ze denk ik nog maar twee keer gelezen. Maar dat zijn inderdaad geweldige boeken ^^

De Zevensprong van Tonke Dragt vond ik dan weer helemaal niet boeiend, vreemd eigenlijk 8D

-------------
Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again

Geplaatst door: Daffepaf
Geplaatst op: 23 maart 2010 om 22:04
Hmmm, Karen, dat heb ik ook met de Zevensprong. Daar was vroeger altijd zo'n tv-serie van en die vond ik wel tof, dus ik ging dat boek lezen, maar ik viel serieus in slaap. Terwijl Brief voor de Koning wel baas was.

En ik lees True Crime van Andrew Klavan of iets in die richting. Vond het in de boekenkast van m'n broer. Over iemand die binnen 24 uur een dodelijke injectie krijgt maar een journalist die in z'n onschuld gelooft (altijd 24 uur vantevoren natuurlijk, nooit 3 maanden =')). Anyway, 't is wel aardig.

-------------
you are your favorite books,
and the songs stuck in your head

Geplaatst op: 23 maart 2010 om 22:33
Quote van Tamar

Ik ben nu weer even bezig met Othello, want morgen heb ik mijn mondeling. Hierna wil ik de gedichten van Leo Vroman gaan lezen. En dan The Picture of Dorian Gray, want die heb ik (shamefully) nooit uitgelezen.

Dat is heel slecht...

Ik lees nu I never promised you a rose garden van Joane Greenberg.

-------------

Geplaatst door: Merdyff
Geplaatst op: 23 maart 2010 om 23:08
@ Anne: Anthony Horowitz <3<3

Ik ben nu Blues voor Sirius aan het lezen van *zoekt boek* Alison Goodman. Voor €1 gekocht op een uitverkoop. Ik zit nog maar twee hoofdstukken ver, dus veel kan ik er nog niet over zeggen, maar het begin is best leuk.

-------------
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson

Geplaatst door: Miyaowi
Geplaatst op: 27 maart 2010 om 11:43
Lees at the moment,    Beyond My Touch,  (is een manga eigenijk)

Geplaatst op: 27 maart 2010 om 22:38
Ik lees op het moment Ik verzin dit niet (Avonturen in een Amerikaanse buitenwijk). Het zijn gebundelde columns van Sylvia Witteman, die elke week in Volkskrant Magazine schrijft. Ze verhuist aan het begin van het boek naar een suburb bij Washington en beschrijft op een supergrappige manier de (rare) gewoontes van Amerikanen.

-------------

Geplaatst door: ilse-h
Geplaatst op: 29 maart 2010 om 18:24
Percy jackson and the Olympians; The Titan's curse
Het derde deel van de Percy Jackson-serie, over De halfgod Percy die de wereld en de Olympus moet redden van de wrede Kronos. Gaat over de Griekse mythologie in deze tijd. De schrijver is Rick Riordan. Het eerste en tweede deel is al vertaald in het Nederlands. (overigens moet ik zeggen dat je de film niet met het eerste boek kunt vergelijken)

-------------
BLUB, ik ben een vis...

Long live Kreacher!
Nog eentje, meester, als toetje?

Geplaatst door: Lokkie Sponk
Geplaatst op: 09 april 2010 om 20:05
Candide
Kristien Dieltiens
gaat over een meisje dat moet trouwen met een bruggeling, ze woont in spanje en reist naar brugge, maar de reis loopt niet volgens plan.

-------------
"ik zou graag nog een paar woorden willen zeggen. En dit zijn ze: Domkop! Blubber! Kleinood! Kriel! Dank u."

Geplaatst door: Natasha dw
Geplaatst op: 11 april 2010 om 10:27

Nederlands : Het bedrog - Damon Galgut

Engels : Dracula the undead - Dacre Stoker (officiële vervolg op Dracula van Bram Stoker)

-------------
There can be only one - Highlander
-----------------------------
Well, there aren't many sexy dead men, are there. - Sean Connery as he was the 'sexiest man alive'

Geplaatst op: 13 april 2010 om 20:48

OK, Crazy Horse and Custer (zie boven) is uit. Custer is gesneuveld in de slag bij de Little Bighorn, en Crazy Horse hebben ze een jaar later aan een bajonet geregen toen hij zich verzette tegen opsluiting in een kleine, vieze cel. De vrije Indiaan die zijn hele leven over de prairie gezworven had. Sad.Cry

En nu Reclaiming History, ondertitel ‘The assassination of President John F. Kennedy”. Door Vincent Bugliosi, gepensioneerd openbaar aanklager in Los Angeles. Een boek van 1612 blz., gewicht 2,620 kg op de keukenweegschaal. Nadeel: ik kan hem niet in bad lezen.Tongue

Dit boek behandelt elk, maar dan ook elk aspect van de beroemde moord in extenso. Alle feiten worden tot in het laatste detail weergegeven, alle foute theorieën (o.a. in Oliver Stone’s film JFK) en regelrechte leugens (en er zijn boekenkasten vol gepubliceerd) worden stuk voor stuk weerlegd. Een kluif voor geschiedenisliefhebbers (waarvan ik hier blijkbaar de enige ben, but anyway).

-------------

Geplaatst op: 13 april 2010 om 23:26
Quote van Chlidonias

OK, Crazy Horse and Custer (zie boven) is uit. Custer is gesneuveld in de slag bij de Little Bighorn, en Crazy Horse hebben ze een jaar later aan een bajonet geregen toen hij zich verzette tegen opsluiting in een kleine, vieze cel. De vrije Indiaan die zijn hele leven in de natuur doorgebracht had. Sad.Cry

Grappig, ik ben op dit moment bezig in Het lied van de Wilde Zwaan. Dat is het derde deel in een trilogie van Celeste de Blasis, niet aan te raden, veel te perfecte personages en liefdesrelaties en eindeloos durend, maar het gaat over een familie die in Amerika leeft. Heel erg lang. Generaties lang, waardoor het dus keilang duurt, maar goed, in die boeken wordt je ook telkens op de hoogte gehouden van de politiek en alles, dus toevallig heb ik gister net ook in dat boek gelezen over Crazy Horse en Custer^^

Dude, als je door Reclaiming History heen komt: respect XD Ik houd ook wel van geschiedenis, maar ik denk alsnog niet dat ik over een jaar of 10 zin heb om dat te gaan lezen ^^

-------------

Geplaatst op: 15 april 2010 om 10:52
Quote van Annemei

dus toevallig heb ik gister net ook in dat boek gelezen over Crazy Horse en Custer^^
Haha, raar toeval idd.Smile
Quote van Annemei

Dude, als je door Reclaiming History heen komt: respect XD Ik houd ook wel van geschiedenis, maar ik denk alsnog niet dat ik over een jaar of 10 zin heb om dat te gaan lezen ^^

Ja, ik weet ook niet of ik hier doorheen ga raken. We zien wel. Misschien een stukje hier, en dan drie maand later een volgend stukje. Een soort meerjarenplan. Maar ik heb nogal een voorliefde voor True Crime stories, vooral diegene waarover mythes ontstaan zijn. Hoe meer valse theorieën en leugens er over iets verspreid worden, des te liever ik wil weten hoe alles van naaldje tot draadje in mekaar zat. (Nog zo’n mythe is Jack The Ripper, de beruchte seriemoordenaar uit het Victoriaanse Londen van rond 1890. Daar heb ik ook vier boeken over. Nog een mythe: de roof van het paneel De Rechtvaardige Rechters van het Lam Gods uit de kathedraal van Gent in 1934: het moeten niet altijd moorden zijn. Vijf boeken erover: 1 hele goeie, 1 redelijk, 1 zwak, en 1 volslagen krankzinnig + nog een bedenkelijke roman erover).

-------------

Geplaatst op: 22 april 2010 om 20:38
Ik moet vaker in dit topic posten. Ik heb net Haar naam was Sarah uitgelezen, een boek dat ik voor m'n verjaardag heb gekregen. Het gaat over een razzia in Parijs op 16 juli 1942. Van de duizenden joden die hierbij zijn opgepakt is bijna niemand teruggekeerd. Sarah, tien jaar, sluit haar broertje op in een klerenkast als de politie langskomt. Zestig jaar later schrijft een amerikaanse journaliste een artikel over deze razzia en zodoende komt ze achter het verhaal van Sarah. Ik zal maar alvast waarschuwen dat het geen vrolijk boek is. Toch lees ik graag over WO II, omdat ik wil weten wat er gebeurd is bij oa de Holocaust. 't Is een goed boek, ik raad het zeker aan. (Je ziet het in heel veel boekenwinkels @ the moment)

Ik ga nu weer verder in Déja Dead, boek van Kathy Reichs, waar de tv-serie Bones ongeveer op gebaseerd is. Misdaadboek, vind het zeker wel tof. Het heeft een hoog 'oppakken en niet meer kunnen neerleggen' gehalte.

-------------

Geplaatst op: 22 april 2010 om 21:56
Ik ben momenteel bezig in Franny & Zooey van J.D. Salinger en ook in A Long Way Down van Nick Hornby. Hornby wil ik al een tijdje lezen en het boek was eindelijk binnen bij de bibliotheek, dus J.D. Salinger gaat even aan de kant zodat ik Nick Hornby kan lezen.

-------------

Geplaatst op: 22 april 2010 om 22:37
Haar naam was Sarah heb ik ook gelezen Dap. Heel goed boek, heel indrukwekkend, hoewel ik het boek naar het einde toe steeds minder vond worden. Dat komt vast doordat ik de herinneringen van Sarah juist zo indrukwekkend vond om te lezen. Ik had trouwens ook nog nooit gehoord van het Vel d'Hiv, jij wel?

-------------

Geplaatst door: Fleurtje
Geplaatst op: 22 april 2010 om 22:40
Jane Eyre heb ik bij mijn oma laten liggen, die heb ik nu dan ook definitief op pauze gezet, dus nu lees ik een hele reeks sprookjes van Hans Christiaan Andersen (op mn Ipod =D) en buiten mijn Ipod om lees ik nu The Golem's Eye (deel twee in de Beartimaeus trilogie) maar omdat ik weinig tijd heb denk ik niet dat dat héél snel gaat. Ben ook al echt op bladzijde 2 xD

-------------
Life is always better when you're sleeping

Geplaatst op: 22 april 2010 om 23:51
Quote van Annemei

Haar naam was Sarah heb ik ook gelezen Dap. Heel goed boek, heel indrukwekkend, hoewel ik het boek naar het einde toe steeds minder vond worden. Dat komt vast doordat ik de herinneringen van Sarah juist zo indrukwekkend vond om te lezen. Ik had trouwens ook nog nooit gehoord van het Vel d'Hiv, jij wel?

Nee, had er nog nooit van gehoord. Elk land heeft natuurlijk z'n eigen gebeurtenissen binnen WO II waar aandacht aan besteed wordt. De februaristaking etc. zal buiten Nederland ook niet heel erg bekend zijn. Vond het laatste gedeelte ook wat minder interessant, de epiloog had voor mij niet gehoeven.

-------------

Geplaatst door: Anne
Geplaatst op: 23 april 2010 om 00:05
Jane Eyre is moeilijk doorheen te komen Fleur, maar uiteindelijk wel het lezen waard :) vooral in het Engels.

Ik ben bezig voor mijn literatuurlijst; vallende ouders en Ontdekking van de hemel. Allebei nogal aparte boeken :). Maar ja, mijn hele lijst bestaat uit dit soort boeken (literatuurlijst voor mijn opleiding).

-------------
http://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=14901 - Soms is de wereld niet zwart of wit, soms is hij grijs!

Geplaatst op: 27 april 2010 om 17:52
Ik ben in Mannen die vrouwen haten begonnen (Stieg Larsson). Ben op blz 71, vind het wel een leuk boek denk ik :)

-------------

Geplaatst op: 27 april 2010 om 18:16
Ik heb vandaag Een lang weekend van Joyce Maynard uitgelezen. Erg zielig verhaal, maar mooi beschreven. Leg je niet snel weg; een aanrader!

-------------

Geplaatst op: 28 april 2010 om 00:10
Quote van Annemei

Ik ben in Mannen die vrouwen haten begonnen (Stieg Larsson). Ben op blz 71, vind het wel een leuk boek denk ik :)

Ik heb de Millenium trilogie gelezen een of een paar jaar geleden. Goeie thrillers. Daar blijf je in bezig, no problem. Lekkere vaart, goed uitgedokterde plot. Achteraf bekeken bleef ik toch een beetje op mijn honger zitten: sommige plotwendingen of psychologische/medische/technische toestanden vond ik toch wat geforceerd, soms wordt de spanning wat artificieel opgeklopt, en daar lijdt de geloofwaardigheid onder. Maar OK, het pretendeert ook geen Grote Literatuur te zijn, enkel goeie ontspanning. En dat is het ook.

-------------

Geplaatst op: 01 mei 2010 om 21:50
Ik ben @ the moment bezig in What is the What van Dave Eggers. Engels boek, eerste druk in 2006, dus misschien is er ook wel een Nederlandse vertaling van.
Van de Jodenvervolging ben ik overgegaan op de burgeroorlog in Sudan. Niet zo gezellig, maar wel indrukwekkend. Het is het waar gebeurde verhaal van Valentino Achak die aan het begin van de oorlog z'n ouders kwijtraakt en met honderden andere jonge jongens deel uitmaakt van de vluchtelingenstoet die eerst in Ethiopie en daarna in Kenia belandt. Hij vertelt over z'n verleden (hij heeft ruim dertien jaar in vluchtelingenkampen gewoond), maar ook over z'n leven in Atlanta, VS, waar hij nu woont en het is echt een onwijs goed boek.

-------------

Geplaatst op: 17 juni 2010 om 11:49
Ik ga "Reclaiming History" (zie hoger) wat opzij leggen. Ben al aan p. 850 geraakt, maar ik begin auteur Vincent Bugliosi stilaan te beschouwen als een pedante miere****. Excusez du mot.
Nu iets lichter: "The Complete Fawlty Towers" van John Cleese en Connie Booth. Don't mention the war...

-------------

Geplaatst door: Gaby
Geplaatst op: 18 juni 2010 om 14:01
Momenteel Vampire Diaries; The Reunion van L.J. Smith aan het lezen. Dit is het 4e boek al en ik ben verliefd<3 Het is zo gemakkelijk en verslavend om te lezen.

-------------
To access the Marauder’s Map, all Neville has to say is “I’m Neville Longbottom…bitch…”
http://www.nanowrimo.org/en/participants/penny-lane1 - nanowrimoparticipant 2011

Geplaatst op: 23 juni 2010 om 20:29
Moet hier meer posten.

Op het moment lees ik De schaduw van de wind, van Carlos Ruiz Zafon. Ik lees boeken graag in de originele taal, maar van Spaans snap ik alleen 'Vamos a la playa' en 'tequila' (als dat spaans is). Vandaar de Nederlandse versie.
Het gaat over ene Daniel die aan het boek De schaduw van de wind komt, en heel veel in zijn leven gaat in het teken van dat boek staan en hij raakt in de ban van de schrijver, Julian Carax, die door mysterie omgeven is.
Er zitten een aantal mysterieuze personages in, die rechtstreeks uit de Schaduw van de wind lijken te komen, maar het heeft ook een luchtige noot en het taalgebruik is zo geweldig <3. Je moet wel je kop erbij houden, want anders zit je constant van 'Wie was dat ook alweer?' Het is echt zo'n fantastisch boek.

-------------

Geplaatst op: 28 juni 2010 om 17:37
Gisteren in de tuin heb ik Taal is zeg maar echt mijn ding gelezen van Paulien Cornelisse. Zeker een aanrader! Het is geen leesboek als in een leuk verhaal, maar het gaat over de Nederlandse taal. Het is heel grappig en luchtig geschreven, een goed boek voor op vakantie ofzo=)

En donderdag in de trein las ik De eenzaamheid van de priemgetallen waarvan ik de schrijver even niet meer weet:P Ook dit boek is een aanrader, echt heel ontroerend en mooi geschreven. Het verhaal heeft twee hoofdpersonen, een jongen (Mattia) en een meisje (Alice), die beiden een traumatische gebeurtenis hebben meegemaakt in hun jeugd. Je volgt ze in hun verdere leven, met en zonder elkaar. Meer info over het boek http://www.trouw.nl/cultuur/boeken/article2006246.ece/Eenzaam__breekbaar__en_onbereikbaar_.html - hier .

@ Annemei hieronder: Ja, De eenzaamheid van de priemgetallen, is zeker de moeite waard! Het boek leest wel heel makkelijk en snel, mijn moeder en ik hadden hem allebei in 1 dag uitgelezen:P Dus voor vakantie kun je beter een wat dikker boek meenemen.. ;)

-------------

Geplaatst op: 30 juni 2010 om 23:43
Marcia, dat zijn nou twee boeken die ik vaker in mijn handen heb gehad in de boekhandel =P Mijn moeder heeft de laatste ook gekocht, heb nog niet de tijd gehad om het te lezen. Maar hij is dus de moeite waard?

Ik heb het de laatste tijd een beetje druk gehad en had een boek nodig dat relaxed leest, dus ben De Scheepsjongen (John Boyne) opnieuw gaan lezen, dat heb ik ook al eens aangeraden in de andere boekentopic. Nice boek, het staat ook op m'n lijstje om andere boeken van John Boyne te gaan lezen.. maar er staat zoveel op mijn lijstje...
In ieder geval, ik was ook begonnen in De Stam van de Holebeer (Jean M. Auel, een of andere prehistorieroman (letterlijk dus, speelt zich af in de prehistorie :P) van mijn moeder), maar daar kwam ik dus niet zo doorheen omdat ik er de moeite en de tijd niet voor nam.

Voor de vakantie hebben mijn moeder en ik een stuk of zes boeken aangeschaft, ik zal na de vakantie maar zeggen welke en hoe ze waren :)

Nog over de Milleniumtrilogie: ik heb in twee? drie? weken alle boeken uitgelezen. Ik kon ze niet meer wegleggen, heerlijke boeken om gewoon in te lezen, te lezen, en te lezen. De boeken staan nu op een mooi verdiend plaatsje in mijn boekenkast ^^

-------------

Geplaatst op: 01 juli 2010 om 15:29
Ik lees nu de In de ban van de Ring trilogie hehehe ;D Ben redelijk verliefd op de films en aangezien mijn bibliotheeklidmaatschap doodging heb ik maar weer een heleboel boeken geleend.

-------------

Geplaatst op: 01 juli 2010 om 15:30
Die lees ik ook Christa ^^ Ik ben nu bij boek 1, the council of Elrond... En dat stuk is zoooooo langdradig en saaaaaaai xD

-------------
Kiwi.

Geplaatst op: 01 juli 2010 om 16:03
Quote van Annemei

In ieder geval, ik was ook begonnen in De Stam van de Holebeer (Jean M. Auel, een of andere prehistorieroman (letterlijk dus, speelt zich af in de prehistorie :P) van mijn moeder), maar daar kwam ik dus niet zo doorheen omdat ik er de moeite en de tijd niet voor nam.

Kan ik me wel voorstellen. Het is trouwens een hele reeks. Ik heb toen ik een jaar of twintig was er een paar gelezen. Ik was toen nogal into antropologie van de prehistorie, en de boeken zijn wel redelijk realistisch en goed geresearched (althans voor zover er iets gedetailleerd gekend is over Neanderthalers, Cro Magnon-mensen en zo). Dat heeft me aan de gang gehouden, want puur naar verhaal is het meer een stationsromannetje. Onder vrienden refereerden wij naar dit boek als "Dolle Mina bij de holbewonertjes".

-------------

Geplaatst door: Lore
Geplaatst op: 01 juli 2010 om 16:30
Ik lees nu Ik was twaalf en ik fietste naar school van Sabine Dardenne. Echt enorm aangrijpend.

-------------
But he doesn't he blocks my way. I try to push past but he wants to play. So I sip his drink as I hold his gaze.

Geplaatst door: 5N0T!3
Geplaatst op: 01 juli 2010 om 16:52
De draken van Julia Conrad, gekregen voor mijn verjaardag. Met daarbij het kinderboekengeschenk 2010, die krijg ik er bij :P

-------------
When you are content to be simply yourself and don't compare or compete, everybody will respect you.

Geplaatst op: 04 juli 2010 om 15:44
@ Gie: Lol, ik houd wel van dat soort romans op z'n tijd, maar ik ben blij dat de setting een punt is waardoor het meer de moeite waard is =P

Ik heb De eenzaamheid der priemgetallen net uitgelezen. Mooi boek, vond het niet heel speciaal, de karakters niet voldoende uitgediept, maar geen verkeerd boek om te lezen.

Lore: dat boek las ik in de vakantie en toen ik hem weglegde om een uur of 3 's nachts, heb ik mijn raam (groot raam aan het dak waar iedereen in feite op kan klimmen) gesloten omdat ik er toch niet aan moest denken dat iemand mij zou grijpen... Van dat boek krijg je echt de kriebels. Heb je ook de Kelderkinderen gelezen?

-------------

Geplaatst op: 04 juli 2010 om 16:02
Ben net begonnen in Het spel van de Engel, ook van Carlos Ruiz Zafon. Ik vond zijn vorige boek, De schaduw van de wind, echt geweldig. Dit boek begint een beetje op dezelfde manier: een mysterieus figuur, raadsels, blabla. Begrijp me goed: het is absoluut niet slecht, maar ik houd er niet zo van als schrijvers een succesformule toepassen op meerdere boeken; net zoiets als Dan Brown. Dus ik probeer dit boek een beetje apart van zijn vorige te zien en dan is het meer dan aardig om te lezen.

-------------

Geplaatst op: 04 juli 2010 om 16:20
Quote van Robby

Die lees ik ook Christa ^^ Ik ben nu bij boek 1, the council of Elrond... En dat stuk is zoooooo langdradig en saaaaaaai xD
JA IK WEET HET. God ik kom er echt niet doorheen. Sowieso vind ik het boek tot nu toe redelijk saai, de film is leuker ;D

vandaar dat ik in de tussentijd Zwaar Verliefd heb gelezen, geen idee van wie die is.

-------------

Geplaatst op: 04 juli 2010 om 16:44
Quote van Christa

Quote van Robby

JA IK WEET HET. God ik kom er echt niet doorheen. Sowieso vind ik het boek tot nu toe redelijk saai, de film is leuker ;D

Ik heb eens LOTR deel 1 gelezen in het Engels, maar wel door de langdradige stukken over te slaan, want sommige dingen waren echt slaapverwekkend. Ze doen er veel te lang over =P.

Het einde van howitshouldhaveended.com is dan ook veel logischer -> ze vliegen er naar toe op een stel adelaren, ze leiden the Eye of Sauron ff af en flikkeren de ring vanuit de lucht in de vulkaan =P.

-------------

Geplaatst op: 04 juli 2010 om 18:58
Ik vond die council van Elrond ook saai, maar het boek op zich voor de rest heel mooi. Ik vind 't nog steeds jammer dat Tom Bombadil niet in de film zit^^

-------------
- What are you doing?
- Nooo!

Geplaatst op: 04 juli 2010 om 20:22
Ik vond The Lord of the Rings alles behalve saai. Ik vond echt geen enkel stuk langdradig.

Ben nu zelf bezig in Over bijen en mist van Erick Setiawan. Heel fijn boek. Leest lekker weg. Doet me denken aan een sprookje. Aanrader!

-------------

Geplaatst op: 30 juli 2010 om 10:09

Toch nog maar eens een fictieboek ter hand genomen. Ik had nu eenmaal nog een Fnac-geschenkenbon, en het was zomeractie  2 + 1, dus drie kopen, 2 betalen (de Andere 2 zijn “Rubicon”, over het einde van de Romeinse Republiek met Caesar, Pompeius en the likes, en dan D-Day, over de landing in Normandië in 1944. Tsja, altijd maar geschiedenis hé). Maar nu dus:

The curious Incident of the Dog in the Night-time. (Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht)

Auteur is Marc Haddon. Gepubliceerd in 2003, en kreeg toen meerdere prijzen. Er bestaat een kinderversie en een volwassen versie van. De tekst is identiek, alleen de kaft verschilt. Dat belette een recensent niet om te verklaren dat de kinderversie “een meer magische toon en een gelukkiger einde” had. Marc Haddon moet er nog altijd om lachen.Smile

Het boek gaat over een autistische jongen van 15 jaar, Christopher Boone, die de ik-persoon is. Hij is heel intelligent, heeft een wiskundeknobbel, houdt van puzzels en van Sherlock Holmes, maar wil niet aangeraakt worden. Hij houdt niet van geel en bruin, wel van rood. Hij snapt niets van mensen, hij vindt het heel moeilijk te begrijpen dat mensen soms iets anders zeggen dan wat ze bedoelen. Zelf kan hij niet liegen. Hij weet niet wat hun gelaatsuitdrukking betekent. Daarom heeft hij in zijn zak een blaadje zitten waarop een aantal smileys staan. Eén van zijn leerkrachten heeft daarnaast geschreven wat ze betekenen. Als iemand met hem praat, kijkt hij af en toe stiekem op zijn briefje. Als hij in een onbekende omgeving komt, zeker als er veel mensen zijn, slaagt hij er niet in zich te concentreren op wat hij daar kwam doen, en de andere dingen weg te filteren. Alle indrukken overspoelen hem tegelijkertijd en daardoor begint hij te flippen.

En zo gaat het maar door. In het boek beschrijft hij gewoon letterlijk zijn gedachten en handelingen op een heel afstandelijke, koele manier, hoewel het er in de realiteit soms heftig aan toe gaat. Ontroerend herkenbaar voor wie (zoals ik) ook wat autistische trekjes heeft.

De plot zelf is iets minder sterk. Het begint wel goed: Christopher vindt ’s nachts de hond van de buurvrouw doorstoken met een mestvork. Vandaar de titel, die verwijst naar een boek van Arthur Conan Doyle over Sherlock Holmes: een politie-inspecteur vraagt aan Holmes: “En was er nog iets dat U mij wilde melden?”

Holmes: “Ja, er was het eigenaardige voorval met de hond in de nacht.”

Inspecteur: “Maar de hond heeft helemaal niets gedaan.”

Holmes: “Dat was het eigenaardige voorval.”

(Het blijkt achteraf dat de hond niet blafte omdat hij de dader kende.)

Toch een aanrader vond ik.

-------------

Geplaatst op: 03 augustus 2010 om 23:28
Hmm, heb het Spel van de Engel uit. Was best een aardig boek, best wel bizar naar het einde toe, maar daar houd ik wel van. Het einde SPOILER SPOILER SPOILER was raar. Voorzover ik het begrepen heb, leeft de persoon in twee tijdsparallelen ofzo. Moet het mss nog een keer lezen om beter te snappen. [/SPOILER]

Ik had eigenlijk ook een vraag: ik wil komende tijd wat fantasy gaan lezen, maar geen Darren Shan of Eragon, dat is toch voor een wat jonger publiek geschreven oorspronkelijk. Niet dat het slechte boeken zijn, maar ben intussen ook 19. Heeft iemand hier ooit de boeken van Robin Hobb gelezen en wat vond je ervan? En heb je nog andere fantasy die je me kan aanraden? ^^

-------------

Geplaatst door: tomhp06
Geplaatst op: 16 augustus 2010 om 14:38
Quote van Daffepaf

Ik had eigenlijk ook een vraag: ik wil komende tijd wat fantasy gaan lezen, maar geen Darren Shan of Eragon, dat is toch voor een wat jonger publiek geschreven oorspronkelijk. Niet dat het slechte boeken zijn, maar ben intussen ook 19. Heeft iemand hier ooit de boeken van Robin Hobb gelezen en wat vond je ervan? En heb je nog andere fantasy die je me kan aanraden? ^^

Ik vind Eragon erg leuk :P
Maar ik ben dan ook pas 15.
Ik wacht op het laatste boek.
Maar, ik heb een paar van Robin Hobb gelezen. De Boeken van de Zieners. Goede boeken.
Ben nu bezig met Drakenhoeder, het eerste deel van een tweedelige serie. Leuk boek als je het mij vraagt.
En andere fantasy... Heb je Temeraire van Naomi Novick al eens gelezen? Dat zijn ook leuke boeken.
Het gaat over de oorlog van Napoleon en de Engelsen, waarbij aan beide kanten draken worden ingezet. En die draken gebruiken ze op een originele manier... als luchtschepen.
En 'De Naam van de Wind', van Patrick Rothfuss, is een erg dik maar wel leuk boek. 700 pagina's.

-------------
Het Ministerie is veranderd. Maar is die verandering wel zo goed als ze op het eerste gezicht lijkt?

http://dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=28026 - Het Ministerie

Geplaatst op: 29 augustus 2010 om 21:07
Ik ben vorige week begonnen in de boekenserie van Percy Jackson. Ik had laatst namelijk een meisje in de trein ontmoet die zei dat het heel leuke boeken waren:P En toen had ik op bol.com een pakket met de eerste drie delen besteld!
Het eerste deel heb ik vrijdag uitgelezen. Het begin vond ik nogal kinderlijk en niet zo boeiend.. Maar toen het verhaal eenmaal op gang kwam werd het wel heel spannend! Zo spannend zelfs dat ik vergeten was uit de trein te stappenXD
Het boek is makkelijk geschreven, dus ik had het wel zo uit. Zometeen begin ik in deel twee 'The Sea of Monsters'. Ik ben benieuwd!

Het gaat trouwens over een jongetje van 12, Percy Jackson, die de zoon van een God blijkt te zijn. In het boek komen heel veel griekse goden en mythologieën voorbij, wat het wel heel interessant maakt! Een aanrader om even tussendoor te lezen, maar verwacht er niet teveel van;)

-------------

Geplaatst op: 29 augustus 2010 om 22:28
@Tom: Heb nog nooit van Naomi Novick gehoord, dus nee.
Ben nu bezig in Dragonkeeper. De Engelse versie van Drakenhoeder dus ^^. Vind het boek wel tof, maar ik heb de laatste tijd niet zoveel tijd gehad om te lezen, dus ik vorder niet zo snel, helaas.

-------------

Geplaatst door: Lina
Geplaatst op: 30 augustus 2010 om 01:07
Oh mensen mensen, ik zoek een boek. Ik heb hem lang gelden geleend ofzo of uit de bieb gehaald? Anyway, ik heb hem nooit uitgelezen en ik heb geen idee wat voor boek het is. >.< En niemand die ik ken heeft er ooit van gehoord. Het kan niet zijn dat het een fanfic was, want ik herinner me dat ik de kaft heb bekeken, of ik heb gewoon over dat hele verdomde boek gedroomd ofzo. Hier volgt een beschrijving:

Het is een fantasyboek, in de kaft staat, zoals vaker, een kaart van het 'land' waar het zich afspeelt. Verder weet ik niet meer hoe het eruitziet en hoe dik het was ofzo.
Dan het verhaal: De hoofdpersoon (laten we dat afkorten tot hp, maar daar geen Harry Potter mee bedoelen :p) woont in een dorpje tussen de bergen wat moeilijk te bereiken is. Ergens vlakbij dat dorpje is er een soort heuvel, daar is iets speciaals aan, maar ik weet niet meer wat (een bijzonder standbeeld? een deur in de heuvel? een glanzende vorm?). Het hp wordt al door het dorpje een beetje gezien als een vreemd mens, omdat ze een beetje magie in zich heeft, wat volgens mij compleet verboden was in dat land. Gelukkig is het dorpje moeilijk bereikbaar en kunnen controleurs van de hoofdstad niet al te vaak langskomen.
Er komt een oude man (of vrouw? XD) in het dorpje, die leert van alles aan het hp wat met magie te maken heeft. Dan gaan ze op een gegeven moment die heuvel in. Volgens mij wonen daar dwergen of kabouters of iets anders kleins.
Anyway, als ze hun weg ondergronds hebben gevonden komen ze uit in een soort berg dat helemaal van ijs of kristal is vanbinnen. Er zijn allemaal 'mensen' in de kristallen gevroren. Dit zijn de oude Goden van het land waar ze zich bevinden, maar aangezien er niet meer in Goden of magie gelooft mag worden, weet niemand nog dat er uberhaupt Goden waren vroeger. Nou, deze Goden komen dus vrij (geen idee hoe, dat ijs smelt ofzo?) en ze zijn volgens mij gebaseerd op de griekse of noorse mythologie (Zeus/Orin, en allemaal goden van de oorlog, van de liefde, van de wijsheid etc).
Dan vliegen ze de berg uit (ook de hp, maar ik heb geen idee hoe) en dan... is het blanco. Ik weet niet eens meer of ik het heb uitgelezen, maar ik denk het niet. Ik weet ook niet of het misschien een samensmelting in mijn hoofd is van twee verschillende verhalen? Of dat het ene wel uit een verhaal komt en het andere gedroomd is door mij? Anyway, als iemand een stuk herkent, let me know. Ik ben al jaaaren wanhopig op zoek naar dit boek.

-------------
Oh baby it's cold outside ♫

Geplaatst door: ilse-h
Geplaatst op: 05 september 2010 om 18:51
Hmmm... Hij komt me heel bekend voor, ik zal ff kijken op mijn geleende boeken geschiedenis van de bieb, ik denk dat ik hem wel kan vinden... Er komen veel runen in voor kan ik me herinneren...

Edit: Ik heb hem gevonden
Titel: Vuurvolk
Auteur:  Harris, Joanne

En ik weet het 100% zeker. De hp vloog via een vliegmantel die hij gekregen had van een god. Het gaat over een meesje met een runenteken op haar hand, en Eenoog (Odin) heeft dat ook. Hij ontdekt haar en leert haar over runen enz. Ze gaat uiteindelijk een heuvel in en komt iets van een trol ofzo tegen. Ik weet trouwens ook niet meer hoe het is geeindigd.

hier een link van de omschrijving en een plaatje van de kaft:

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vuurvolk/1001004005507557/index.html#product_description - http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vuurvolk/1001004005507557/index.html#product_description

ik vind het trouwens niet vreemd dat je hem niet gevonden hebt, als je de omschrijving leest, zou je helemaal niet denken dat dat boek hetzelfde is als van jouw omschrijving. 

-------------
BLUB, ik ben een vis...

Long live Kreacher!
Nog eentje, meester, als toetje?

Geplaatst op: 05 september 2010 om 19:49
Ik ben op dit moment HP4 in het Engels aan het lezen. Want ik had namelijk alleen nog maar de boek 5, 6 en 7 in het Engels in mijn bezit, dus toen ik in Londen was, heb ik gelijk boek 4 gekocht. Ik heb deze regel dat ik hierna eerst boek 3 in het Engels ga lezen, daarna deel 2, en daarna het eerste deel. Vraag me niet waarom ^^.

Net als Lina zoek ik trouwens al jaaaren naar een boek. Heb het laatst weer geprobeerd, maar Google levert niets op en op twee fantasyfora heb ik nooit antwoord gekregen, dus ik probeer het maar hier ^^.

Het boek is geschreven door iemand die op dat moment nog een jong meisje was. In ieder geval nog geen twintig. Het boek zelf gaat over een soort droomwereld, waar mensen heengaan als ze slapen. De hoofdpersoon is mannelijk en heeft zelf zijn eigen vrouw geschapen door haar simpelweg te verzinnen, of iets dergelijks. De hoofdpersoon heeft ook visioenen of dromen van onze wereld, waarin hij in een ziekenhuis aan het bed zit van volgens mij een vrouw, die hij kent uit zijn eigen wereld, maar die in onze wereld in coma ligt. Verder dreigt het duister of nachtmerries of iets in die trant een oorlog te beginnen/de hele boel over te nemen. Dat is het enige wat ik er nog van weet. Ik heb het een keer geleend op een vakantie van iemand, maar ben er nooit zo ver in gekomen, vandaar.

-------------

Geplaatst op: 20 september 2010 om 20:49

Rubicon

Het verhaal van het einde van de Romeinse Republiek in de eerste eeuw v.C. Auteur is Tom Holland, een Britse historicus. De Rubicon is het riviertje in Noord-Italië, dat door Caesar met zijn legioenen overgestoken werd, onder het uitspreken van de woorden “alea iacta est” (“de teerling is geworpen”), waarna hij oprukte naar Rome en de burgeroorlog ontketende. Lang geleden in de lessen geschiedenis en Latijn hebben ze ons al overladen met een boel feitjes, maar ik wou toch eens kijken of er niets meer, en vooral niets interessanter te zeggen was over de figuren van Caesar, Pompeius, Crassus, Cleopatra, Antonius en Octavianus. Nou, dat viel dus een beetje tegen. Actie is er genoeg, het bloed druipt van de bladzijden af, elke politicus van enige naam eindigt met zijn hoofd op een staak. En toch blijft het een beetje saai.

Het probleem is dat de primaire bronnen weinig talrijk, en niet altijd even betrouwbaar zijn: er zijn de geschriften van Cicero (advocaat en politicus, m.a.w. een meester in het verdraaien van de waarheid), dan heb je Caesar zelf, die ook altijd zorgt dat hijzelf in een goed daglicht komt te staan, verder is er nog Sallustius, de enige echte geschiedschrijver van de periode zelf, en de dichters Catullus (een notoire zuipschuit en hoerenloper) en Lucretius. Alle andere Latijnse en Griekse bronnen zijn van minstens een generatie later. Wetenschappelijke geschiedschrijving zoals nu was toen nog niet echt aan de orde.

Holland is een gewetensvolle historicus, en wil niet teveel uit zijn nek kletsen. Dat siert hem, maar het gevolg is wel een wat aarzelend verhaal, met hiaten, en een lichtelijk gebrek aan levendigheid. De figuren die opgevoerd worden blijven toch wat op een afstand, half verborgen achter hun zelf gecreëerd masker. Je wil ze toch van meer nabij leren kennen, je wil de mentaliteit van de toenmalige maatschappij aanvoelen, maar dat lukt dus niet helemaal, hoewel Holland echt wel zijn best doet. Een kleine teleurstelling dus.

-------------

Geplaatst op: 20 september 2010 om 22:49
Ik ben echt keigoed bezig voor mijn literatuurlijst bezig voor Nederlands + Engels. Voor Nederlands heb ik laatst De Aanslag van Mulisch & De Voorzitter van Zwagerman gelezen. Nu ben ik bezig in Nooit Meer Slapen van Hermans. Ik vond die eerste twee eigenlijk heel erg leuk! De Aanslag nog het meeste denk ik. Iemand die boeken ook gelezen?
En voor Engels ben ik nu bezig in On The Road van Jack Kerouac - is gaaf tot nu toe. Bij de weg gekocht in NYC!

-------------
moah chulos

Geplaatst door: Denise
Geplaatst op: 20 september 2010 om 22:51
Ik ben momenteel bezig voor mijn boekbespreking en lees daarvoor Een schitterend bedrog van Michelle Lovric. Het zijn wel dik 400 pagina’s, maar goed, dat heb ik ervoor over. (Zeker als je weet dat de norm op 550 pagina’s ligt voor mij dit schooljaar XD)
Het verhaal ken ik nog niet helemaal, maar het gaat over Venetië en Londen tijden de 17de en 18de eeuw. Je moet je er heel even een klein beetje doorheen slepen, maar tot nu toe ben ik nieuwsgierig naar de rest :).

-------------
‘‘That's what the great love stories are about, beating the odds.’’

Geplaatst op: 20 september 2010 om 23:28
Quote van Tjedemich

Ik ben echt keigoed bezig voor mijn literatuurlijst bezig voor Nederlands + Engels. Voor Nederlands heb ik laatst De Aanslag van Mulisch & De Voorzitter van Zwagerman gelezen. Nu ben ik bezig in Nooit Meer Slapen van Hermans. Ik vond die eerste twee eigenlijk heel erg leuk! De Aanslag nog het meeste denk ik. Iemand die boeken ook gelezen?
En voor Engels ben ik nu bezig in On The Road van Jack Kerouac - is gaaf tot nu toe. Bij de weg gekocht in NYC!
De Voorzitter van Ronald Giphart heb ik ooit wel eens gelezen. Is het die? Totally crazy. Hoe hij Johan Cruyff opvoert... En ik heb daar ook geleerd wat een "hoofse begroeting" is. Embarrassed

-------------

Geplaatst op: 21 september 2010 om 22:45
Hhaha het is precies die XD

-------------
moah chulos

Geplaatst door: Jenne
Geplaatst op: 05 januari 2011 om 23:44
Waarom is dit topic zo inactief Shocked?

Ik heb voor mijn studie al redelijk wat boeken moeten lezen. Vanmiddag had ik mijn Literatuurtentamen dus heb ik alles uit/geen zin meer om bepaalde boeken te lezen, maar ik was heel erg onder de indruk van Caleb Williams van William Godwin. Het is een politiekgericht boek, maar toch heel "exciting". Het gaat over Caleb die bediende is van meneer Falkland, een typisch aristocratisch mannetje met een ubergoede reputatie in zijn dorp. Maar een tijd later hoort Caleb een verhaal: het gerucht ging ooit dat Falkland iemand had vermoord omdat die zijn reputatie had proberen te ruineren. Falkland ontdekt dat hij dit weet/gelooft, maar wil zichzelf onschuldig voor blijven doen, dus stuurt hij Caleb weg en zit hem dan jaren lang achterna om Caleb's reputatie zo erg te vernietigen dat iedereen Caleb als de crimineel ziet in plaats van hem. Ik vond het verhaal vooral interessant omdat het laat zien hoe ver de aristocratie in die tijd kon gaan - alles werd gedaan om hun reputatie te behouden. Calebs viewpoint was ook heel interessant, omdat hij steeds meer antigovernment wordt en keiheldhaftige dingen/rare dingen doet Tongue. Het standpunt betreffende de politiek van Engeland in de 17e/18e/19e (?) eeuw wordt door dit hele plot ook op een goed leesbare manier weergegeven - vaak heb je niet door dat er een idee achter het verhaal zit en is het gewoon spannend en leuk.

Andere boeken die ik gaaf vind:
  • Daniel Defoe - Robinson Crusoe
  • Ann Radcliffe - A Sicilian Romance
  • Charlotte Brontë - Jane Eyre
Nu moeten jullie weer actief worden hier Tongue.

Geplaatst op: 05 januari 2011 om 23:50
Ik ben momenteel bezig in The Hobbit van JRR Tolkien! Dat leest echt een stuk vlotter als LOTR, al heb ik niet zoveel tijd met de examens nu... Maar na mijn examens ga ik het wel snel uitlezen wellicht

Ik heb Digital Fortress en Deception Point van Dan Brown besteld, dan is mijn Brown collectie compleet ^^ Ik ben echt fan van zijn boeken! Dus die ga ik wellicht daarna lezen! En dan heb ik nog al een hele lijst met boeken gemaakt die ik ooit wil kopen ^^ Ik heb nog *denkt* 84 + 25 euro aan boekenbonnen dus die moeten dit jaar nog op

Geplaatst op: 05 januari 2011 om 23:54
Oja, The Hobbit. Die moet ik ook nog lezen.

-------------

Geplaatst door: Wicked
Geplaatst op: 06 januari 2011 om 14:35
"The Curious Incident of the dog in the night-time"
Het is een boekje dat gaat over een 15 jarige jongen Christopher die Asperger's Syndroom heeft. En aan de hand van zijn eigen detectivewerkje leer je hem en zijn AS kennen. Echt een interessant en grappig boek.
Winner of the Whitebread Book of the Year. Auteur: Mark Haddon.
(boekje gekregen voor mijn verjaardag aug 2010)

-------------
Graag nodig ik u uit om mijn portfolio te bekijken op mijn website.
http://www.evadeclerck.be - www.evadeclerck.be

Geplaatst door: Charisleia
Geplaatst op: 08 januari 2011 om 03:10
Op het moment lees ik Neverwhere, van Neil Gaiman. De nederlandse vertaling heet Niemandsland.

Gaat over een jongen, Richard, die door "the cracks of life" heenvalt. De ene dag heeft hij een appartement, een baan, een verloofde.... en dan helpt hij een vreemd, gewond meisje, en de volgende dag bestaat hij niet meer....
Daarom gaat hij op zoek naar het meisje dat hij geholpen heeft, en dat leidt hem naar London below..... En verder ben ik nog niet echt xD

-------------
You can't buy happiness. But you can buy Marshmallows, which is kind of the same thing ^^

Come to the Nerd side. We have Pi.

Geplaatst door: Miraa.
Geplaatst op: 14 januari 2011 om 22:04

De Kleine Blonde Dood – Boudewijn Büch

Hoe ben ik op dit boek gekomen:
ik las ooit een artikel in een tijdschrift over het nogal bewogen leven van Boudewijn Büch. Hoewel hij me nogal een rare man een rare, goodlooking man leek vond ik hem wel erg interessant. Rond de dood van Antonie Kamerling hoorde ik heel vaak de titel De Kleine Blonde Dood vallen. En die titel had ik toevallig ook in dat artikel zien staan! Daarnaast is het gewoon een Nederlandse klassieker en besloot hem toen maar eens te gaan lezen.

Samenvatting: Er lopen twee verhalen door elkaar; van Boudewijn als kind. Zijn vader, een Joodse arbeider, wordt nog geteisterd door oorlogstrauma’s. Dit spiegelt zich ook af op zijn gezin. De enige met wie zijn vader goed kan opschieten, is met Boudewijn zelf. Het andere verhaal is Boudewijn die zelf vader is van een blond, mooi jongetje Micky. Hoewel Boudewijn homoseksueel is heeft hij dit kind verwerkt met zijn 14 jaar oudere voormalige Engelslerares.

Mening: WOW! Wat een raar, vaag en heftig boek. Ik heb gelachen en traantjes weggepinkt. Ik heb hem werkelijk in éen ruk uitgelezen en dat gebeurt niet vaak bij mij. De enige keren dat ik dit had was bij het Bernini Mysterie en Harry Potter en het is lang geleden dat ik die heb gelezen. Het boek is verrassend, goed geschreven met hier en daar iets te officieel taalgebruik. Grappige is dat ik Antonie Kamerling de hele tijd voor me zag als Boudewijn, terwijl ik de film van dit boek nog nooit gezien heb.
Daarnaast ben ik ook gaan nadenken over enkele onderwerpen die in het boek stonden. Ik kwam onder andere nieuwe feitjes over de wereldoorlog te weten

-------------
I'd rather be a fag than afraid - Jack McFarland

Geplaatst door: Elijah.
Geplaatst op: 15 januari 2011 om 11:30

De kunst van het rijden in de regen - Garth Stein
(Oorspronkelijke titel: The Art of Racing in the Rain)

Hoe ik op het boek ben gekomen: Een beetje op een identieke wijze als ik vaak op boeken kom. Ik loop in de boekhandel rond en plots valt mijn oog op een leuke cover. Als de achterflap me dan ook aanspreekt en er staan goede commentaren op, durf ik het wel eens te kopen. De cover die me overhaalde om het boek te kopen was overigens niet bovenstaande, maar de Engelse versie (Jaja, ik heb hem in het Engels gelezen).

Samenvatting: Ik dacht de samenvatting te copypasten, maar de Nederlandse versie verraad echt te veel van het boek. Het gaat dus over racepiloot Denny Swift en zijn gezinnetje. Het leuke en humoristische van het boek, is dat het verhaal verteld wordt vanuit de hond Enzo. De hond probeert zo goed en zo kwaad als hij kan het gezinnetje te beschermen van alle ellende die op hen afkomt. Een heel ontroerend verhaal dat kan leiden tot frustraties en traantjes.

Mening: In navolging van Sams mening: Wow! Het is zo ontzettend mooi vertelt en doordat het verteld wordt vanuit Enzo krijgt het verhaal een humoristische invulling. Dat wil echter niet zeggen dat het een luchtig boek is. Het gaat er wel degelijk heftig aan toe bij momenten. Tijdens het lezen had ik geregeld enkele personages door de plee willen trekken, terwijl ik met andere net ontzettend meevoelde. Echt een topper! En je hoeft niet eens een hondenliefhebber te zijn om van dit boek te houden.

-------------
“There is no greater agony than bearing an untold story inside you.”

Geplaatst door: sky_deamon
Geplaatst op: 27 januari 2011 om 17:30
Ik lees op dit moment 'De Alfen' van Markus Heitz.

Gaat over een duistere soort elfen. Ze zijn echt heel wreed. Ik kan er nog niet echt veel over vertellen. De hoofdpersonen heten Sinthoras en Caphalor. Sinthoras is echt heel gemeen, Caphalor is vergeleken met Sinthoras een lieverdje... xD
Die twee mogen elkaar echt totaal niet, maar nu zijn ze door de leiders van hun volk samen op een belangrijke missie gestuurd. Als dat maar goed gaat... najaa de missie begon al slecht. Aangezien Sinthoras één dag eerder dan Caphalor was vertrokken... terwijl dat niet de bedoeling was... xD

ik ben benieuwd hoe dit af loopt. :)

-------------

"Hij wilde niet meer leven in de nachtmerrie van zijn geheugen"

Geplaatst op: 27 januari 2011 om 17:56
Ik ben aan het lezen in Viktoria, het tweede deel in de Berlijn-trilogie van Jenny Glanfield. Heb het eerste deel (Hotel Quadriga) voor sinterklaas gekregen en daarna het tweede & derde deel (De verdeelde stad) voor kerst. Ik vind het errrrg fijne boeken om te lezen, de karakters zijn heel menselijk en het is ook erg tof dat er zoveel geschiedenis in zit verwerkt :) Je moet er wel van houden, maar het is zo lekker om te lezen als je eens iets lekker diks wil lezen :)

Oja, en ik lees The Vanishing Act of Esme Lennox (Maggie O'Farrel) voor m'n engels mondeling. Hiervoor heb ik Life of Pi (Yann Martel) gelezen voor engels ^^. Volgens mij heb ik hier trouwens wel meer boeken die ik heb gelezen, nagelaten te vertellen. De eerste die in me opkomt is Gebroken licht (Kim Edwards), een mooi en aangrijpend boek over een tweelingzusje met het downsyndroom dat direct na de geboorte weggehaald wordt bij haar ouders en broertje, door haar vader meegegeven aan een zuster, terwijl hij aan zijn vrouw vertelt dat het kindje gestorven is tijdens de bevalling, omdat hij het in 1e instantie een te grote schok vindt.
Verder uiteraard het laatste deel in de Hongerspelen-trilogie van Suzanne Collins (Spotgaai) gelezen, mijn heerlijek kinderboekenverslaving die nu helaas afgelopen is... En het vijfde deel van Stravaganza, een andere kinderboekenliefde. Allebei even geniaal als ik van de hele series al gewend was :D

-------------

Geplaatst door: 5N0T!3
Geplaatst op: 27 januari 2011 om 18:28
Quote van sky_deamon

Gaat over een duistere soort elfen. Ze zijn echt heel wreed. Ik kan er nog niet echt veel over vertellen. De hoofdpersonen heten Sinthoras en Caphalor. Sinthoras is echt heel gemeen, Caphalor is vergeleken met Sinthoras een lieverdje... xD
Die twee mogen elkaar echt totaal niet, maar nu zijn ze door de leiders van hun volk samen op een belangrijke missie gestuurd. Als dat maar goed gaat... najaa de missie begon al slecht. Aangezien Sinthoras één dag eerder dan Caphalor was vertrokken... terwijl dat niet de bedoeling was... xD

Ik ken het boek en ik weet niet of je de serie van De dwergen kent, maar zo niet en je wilt graag meer over de dwergen die genaamd worden in De alfen, weten zou je het zeker eens moeten lezen ^^

Ik heb eerst die serie gelezen en daardoor weet ik helaas al hoe het af gaat lopen met Caphalor en Sinthoras :P

-------------
When you are content to be simply yourself and don't compare or compete, everybody will respect you.

Geplaatst door: sky_deamon
Geplaatst op: 28 januari 2011 om 19:18
Quote van 5N0T!3

Quote van sky_deamon

Ik ken het boek en ik weet niet of je de serie van De dwergen kent, maar zo niet en je wilt graag meer over de dwergen die genaamd worden in De alfen, weten zou je het zeker eens moeten lezen ^^

Ik heb eerst die serie gelezen en daardoor weet ik helaas al hoe het af gaat lopen met Caphalor en Sinthoras :P

Jaa ik heb ze ook gelezen. Prachtige boeken. :) Ik weet dus hoe Caphalor en Sinthoras eindigen, maar ik ben benieuwd wat er in de tussen tijd nog allemaal staat de gebeuren. :)

-------------

"Hij wilde niet meer leven in de nachtmerrie van zijn geheugen"

Geplaatst door: Meliske
Geplaatst op: 12 april 2011 om 20:04
Ik ben nu bezig met het tweede deel van de serie 'De Hongerspelen'. Dit boek heet Vlammen.
Ik ben nu op bladzijde 33, hij komt een beetje moeilijk op gang vind ik. Meer kan ik er nog niet over zeggen :)

De Hongerspelen vond ik echt fantastisch. Ik ben er zondagmiddag in begonnen (in het zonnetje) en heb hem s'avonds in m'n bed uitgelezen. Ik vind de manier waarop het geschreven is heel erg prettig om te lezen, en het gaat niet over een onderwerp waar je vaak dingen over leest.

Het gaat over Kattnis, die in het land Panem woont. Dit was vroeger Amerika, maar is nu opgedeeld in 12 districten. Als straf voor de oorlog moet elk district 2 kinderen afleveren voor de 'Hongerspelen': Een strijd waarin het enige doel is om te blijven leven; een hele opgave.
En dit jaar is kleine Primrose ingelood, Kattnis zusje...

Op de achterkant staat iets van:

Wees gewaarschuwd: Dit boek neemt je leven compleet over!

Ik kan ze er wel gelijk in geven, haha.

-------------
~Always~

Geplaatst door: Marleen
Geplaatst op: 12 april 2011 om 20:27
Weer begonnen in Twilight! :D Als je het druk hebt met school en je wil je even ontspannen is dat het beste boek dat je kan lezen! :P Het is zo simpel en het verhaal is zo over de top dat het gewoon leuk is! ^^

Geplaatst op: 12 april 2011 om 20:36
Melissa, De Hongerspelen is awesome! :) De vervolgdelen ook, overigens. Niet zo fantastisch als het eerste boek, maar zeeeker de moeite van het lezen waard. Ik heb die boeken echt verslonden (en gehaat, omdat ik deel 1 zo vroeg las dat ik nog moest wachten op het uitkomen van deel 2 en 3 -_-')
Geniaal boek en inderdaad uniek in zijn soort, fantastisch ^^

-------------

Geplaatst door: Remus J. Lupos
Geplaatst op: 12 april 2011 om 20:37
Ik ben sinds kort opnieuw begonnen in The Wheel of Time serie van Robert Jordan. Over een jaar komt het allerlaatste boek in de serie uit en voor ik alles gelezen heb is er wel weer een jaar om. Het is wel geweldig nu ik het eerste boek weer lees, ik heel veel foreshadowing zie voor volgende boeken. Sommige dingen die ik zelfs pas een paar maanden terug in boek 13 heb gelezen.

Als je houd van epische fantasy, dan is dit de serie die je moet lezen.

-------------
Samen spammen we de chat met onze gedichten onder!
Hoor ons aankomen met gebliksem en gedonder.
Vrees onze gedichtenspam nu al maar
spammen zit in ons bloed, dat is waar!

Geplaatst door: Lycke
Geplaatst op: 12 april 2011 om 20:46
Haha ik ben door Annemei en Meliske ook weer begonnen met De Hongerspelen (: tijdje geleden uitgelezen, maar blijkbaar heb ik over de helft heen gelezen <a>.
Ik vind deel 3 eigenlijk het slechtste van de serie, maar dat kan aan mij liggen (:

-------------
Eftelingmeet staat weer online!

Geplaatst door: Meliske
Geplaatst op: 12 april 2011 om 20:57
Quote van Lycke

Haha ik ben door Annemei en Meliske ook weer begonnen met De Hongerspelen (: tijdje geleden uitgelezen, maar blijkbaar heb ik over de helft heen gelezen <a>.
Ik vind deel 3 eigenlijk het slechtste van de serie, maar dat kan aan mij liggen (:

Haha, ik ga zometeen ook m'n compu weer afsluiten en verder lezen:)
Ben erg beniewd naar 2 en 3!

-------------
~Always~

Geplaatst op: 12 april 2011 om 21:13
Ik ben momenteel in Dracula van Bram Stoker aan het lezen (in het Engels). Ik vind het echt een geweldig boek. Het is het plan van me geweest om al die klassiekers die iedereen wel kent ook eens echt te gaan lezen. Ik heb zo nog een hoop boeken gekocht (ook op de boekenbeurs even geleden) en het plan is dus om me er overal door te worstelen. Al hoeft dat bij Dracula niet, het leest echt enorm vlot, is spannend, verrassend ook en ik ben echt benieuwd naar hoe het gaat eindigen. De horror wordt in ieder geval heel goed opgebouwd. De manier van beschrijven vind ik ook heel tof lezen. Het zijn telkens stukjes uit de dagboeken van een aantal verschillende mensen die elkaar in chronologische volgorde opvolgen. Dus het verhaal gaat eigenlijk continu verder in het opzicht van altijd andere mensen. Anyway, een aanrader dus!

Next is 1984 ofwel Robinson Crusoe (ja shame on me ik heb dat nog nooit gelezen xD).

-------------
Kiwi.

Geplaatst door: Remus J. Lupos
Geplaatst op: 12 april 2011 om 21:19
1984! Geweldig boek. Je gaat er echt heel erg van nadenken over hoe we tegenwoordig leven. En het einde.... Ik ga niks verklappen. Maar damn. Dat had ik niet verwacht!

-------------
Samen spammen we de chat met onze gedichten onder!
Hoor ons aankomen met gebliksem en gedonder.
Vrees onze gedichtenspam nu al maar
spammen zit in ons bloed, dat is waar!

Geplaatst op: 12 april 2011 om 21:32
Quote van Robby

Ik ben momenteel in Dracula van Bram Stoker aan het lezen (in het Engels). Ik vind het echt een geweldig boek. Het is het plan van me geweest om al die klassiekers die iedereen wel kent ook eens echt te gaan lezen. Ik heb zo nog een hoop boeken gekocht (ook op de boekenbeurs even geleden) en het plan is dus om me er overal door te worstelen. Al hoeft dat bij Dracula niet, het leest echt enorm vlot, is spannend, verrassend ook en ik ben echt benieuwd naar hoe het gaat eindigen. De horror wordt in ieder geval heel goed opgebouwd. De manier van beschrijven vind ik ook heel tof lezen. Het zijn telkens stukjes uit de dagboeken van een aantal verschillende mensen die elkaar in chronologische volgorde opvolgen. Dus het verhaal gaat eigenlijk continu verder in het opzicht van altijd andere mensen. Anyway, een aanrader dus!
Ik las Dracula toen ik een jaar of zestien was (lang geleden...), en daar werd ik bij momenten helemaal koud van. Ik durfde dat boek alleen maar lezen in de huiskamer, met mijn ouders en broer in de buurt. No way alleen op mijn slaapkamer.
Nog een klassieker waar ik nu in bezig ben: The Complete Stories of Sherlock Holmes van sir Arthur Conan Doyle. Het prototype van de detective. Geeft eigenlijk een erg moderne indruk, vind ik. Het tempo ligt onverwacht hoog. 1408 pagina's, ingebonden met oorspronkelijke tekeningen van The Strand Magazine, waar de boeken toen als vervolgverhaal in verschenen. Voor 9,95 euro bij het Boekenfestijn in Leuven.

-------------

Geplaatst door: Wicked
Geplaatst op: 12 april 2011 om 22:14
Titel: Verraad in de Dalen
Auteur: Kristin Cashore
Inhoud: Vlam is half monster half vrouw, en leeft in een tijd van oorlog. Pijl en boog situaties met monstergieren enzovoort. Lekkere echte fantasie...

-------------
Graag nodig ik u uit om mijn portfolio te bekijken op mijn website.
http://www.evadeclerck.be - www.evadeclerck.be

Geplaatst door: marty
Geplaatst op: 13 april 2011 om 13:18
Ik lees nu The Wheel of Time van Robert Jordan boek 4. Echt, dat boek is de beste van de serie tot nu toe. Al die verschillende verhaallijnen die op dit moment in dit boek zitten zijn onwijs interessant. Ik zit soms hardop te juichen. XD Zoals Roy al zei: EPIC fantasy!

-------------
The emotion of love gives all of us a misleading illusion of knowing the other.

Print de pagina | Sluit venster