Print de pagina | Sluit venster

Waarom heb je je forumnaam gekozen?

Gedrukt van: dreuzels.com
Categorie: Zweinstein
Forum naam: Zwadderich
Forum beschrijving: Ben je sluw en doe je er alles aan om je doel te bereiken? Dan hoor je thuis in Zwadderich! Tijdens je verblijf in de kerkers kan je je bezighouden met ludieke topics en spelletjes.
URL: https://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=31990
Geprint op: 27 januari 2020 om 11:39

Onderwerp: Waarom heb je je forumnaam gekozen?
Geplaatst door: Morrie
Onderwerp: Waarom heb je je forumnaam gekozen?
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 21:20
*Hoopt dat 'ie het in het juiste onderdeel heeft geplaatst.*

Welkom allemaal in het topic der forumnamen. Eigenlijk is het niet echt het topic der forumnamen, ik vroeg mij alleen af waarom jullie voor jullie forumnaam hadden gekozen. (En als je een naamsverandering hebt begaan: Waarom had had je dan je eerdere forumnaam gekozen?)

Ik had mijn forumnaam gekozen omdat ik toen in het tijdperk leefde dat mijn zus mij constant 'Morrie' noemde (ik snap niet echt hoe ze eraan komt, aangezien 'Morrie' en 'Charlie' niet echt op elkaar lijkt).
EDIT: Het kwam blijkbaar omdat ik haar een keer had uitgelegd wie Morfin Mergel was en zij vond mij daar blijkbaar erg op lijken. Ze noemde mij dus de hele tijd 'Morfin'. Maar dat vond ze niet klinken, dus maakte ze van 'Morfin' 'Morrie'. :-S

-------------
Hoger vliegen kan je met drie bezemstelen.

Antwoorden:
Geplaatst door: Stijn
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 21:22
Ik heet ( nu nog ) sirius -zwarts omdat ik vroeger een enorme fan van hem was.

-------------
ďZij gaan elkaar vandaag hun Zwartste Trouw zweren. Een uiterst gevaarlijke en duistere onderneming.Ē

Geplaatst door: superpowersam
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 21:54
Mijn eerste forumnaam, Krinkelfan, was omdat ik een enorme fan ben van Krinkel, die dikke baas Cool.

Mijn tweede forumnaam, superpowersam, heb ik gekozen omdat ik op een heleboel andere fora zo heet en omdat het gewoon een leuke naam is :p

-------------
'Whoa whoa, there's still plenty meat on that bone! Now you throw this in a pot, add some broth and a potato, and baby you've got a stew going!'

Geplaatst door: Nemaya
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:04
Heeeeeeeel vroeger, in 2002 en misschien een deel van 2003 had ik als forumnaam knikkebeen. Ik wilde een HP-naam en ik vond Knikkebeen een gave kat. Niet origineel, maar goed, ik was nog jong. *kucht*
Vlak voor het 'nieuwe' forum kwam heb ik het veranderd naar Nemaya. Deze naam was verzonnen door mijn nichtje in onze 'wicca-fase' en sindsdien is Nemaya mijn standaard nickname op internet.

-------------
"Motivation gets you through the day, but inspiration lasts a lifetime." - Nick Vujicic
Pottermore: WildCastle69 - Hufflepuff

Geplaatst door: Rhona
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:14
ook mijn naam stamt uit een wicca-tijdperk (ik denk 10 jaar terug). En net als bij Nems heb ik die aangepast als mijn internet naam. Ik gebruik deze naam ook op meerdere fora/forums. Dat maakt het makkelijker Tongue

-------------

Geplaatst door: Ellaaaa...
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:17
Ik heb gewoon drie a's en drie puntjes toegevoegd, omdat ik niets wist xD En Ella was al bezet ofzo. En de andere optie was een van de namen kiezen die Hesther en ik hadden bedacht tijdens een saaie les ofzo... Ik gok dat zo'n 90% van die namen Tom/Draco/Malfidus/Felton bevatte xD Laat ik maar zeggen dat ik blij ben met de puntjes XD

-------------
Doe mee aan de https://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=36502&PN=1 - bookmark challenge !

Geplaatst door: DaniŽl_Elessar
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:21
*Kijkt rond*  *Zucht*....*Rent terug naar de toren van ravenklauw* 
*Komt buiten adem weer binnen*  *hapt naar lucht*

Oei, gaat weer redelijk nu. Dat was rennen, maar de reden dat we het net in Raaf ook hier over hadden dus deel ik hier ook maar wat ik daar gezegd heb.

Mijn eerste was 'Puppetmon' naar digimon eerste seizoen. Toen kwam 'Martini_zeeman' martini omdat ik dat wel dronk en zeeman is mijn moeders achternaam. En in die tijd zat ik ook iets meer in de gothic scene waar ik 'DaniŽl' als naam gebruikte, vond ik leuker klinken dan Martijn, waarom?  Omdat ik in mijn lagere school een jongen had zitten met dezelfde naam wat zo'n vervelend joch was xD
DaniŽl is mijn 2e naam ook dus vandaar. 'Elessar' komt van Lord of the rings. Toen ik de naam 'DaniŽl_Elessar'  ging gebruiken x aantal jaar geleden kon ik er geen andere vinden... Nu zijn er best veel :') Maar ik ben hem te gewoon om nu te veranderen.

@Ella, Ik blijf het zien alsof je valt en roept...   Ellaaaaa...*plof*

-------------
Thats what Tigger's do best!

Geplaatst door: Judith
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:36
Mijn forumnaam is mijn voornaam en die heb ik al vanaf het moment dat ik me hier aanmeldde. Verder vind je me op internet vooral veel onder de naam Judissal, wat een samentrekking is van mijn voornaam, doopnaam en de eerste letter van mijn achternaam.

-------------
http://kortverhalen.wordpress.com/ - Mijn korte verhalen
http://twitter.com/Judissal - Een dag niet getwitterd, is een dag niet geleefd

Geplaatst door: ChloŽ
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:39
Ehm, nu is het bij mij mijn voornaam. Vroeger was ik hier bekend als GeenIdee en je kan dat al raden wat ik dacht toen ik mij moest registeren en een forumnaam moest kiezen. :')

-------------
The climb is all there is.

Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:42
Was jij dat? O.o

-------------

Geplaatst door: Ellaaaa...
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:46
Lol, @Martijn xD Zo had ik er nog nooit tegenaan gekeken XD

-------------
Doe mee aan de https://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=36502&PN=1 - bookmark challenge !

Geplaatst door: Rachel
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:47
Mijn naam is Rachel, want dat is gewoon makkelijk(al gaat het uitspreken soms wat moeilijk... Reetsjol).

En verder vind je me onder combatbaby(heeeel roeger. Is een nummer van Metric), whatifmaybe(nummer van Bromheads Jacket) of fallromantics, want ik was verliedfsop Laura Marlin's nummer New Romantic en het was toevallig in de herfst dat ik er mee kwam.

-------------
ďI mean, I think I am basically a cool girl, but I am also a pain in the ass.Ē

Geplaatst door: Fleurtje
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:48
Al de nicknames die ik had op internet waren in mijn ogen heel kinderachtig, maar ik wilde niet alleen mijn voornaam doen. Dus dan maar de bijnaam die al mijn hele leven heb in mijn familie :p
Eerst was het trouwens fleurtje, maar zodra de 'kleinenaamsverandering' werd ingevoerd is het Fleurtje geworden :p

Op de rest van het internet sta ik bekend als FirstFleur (twitter), FleurtjeDreuzels (youtube, en ik deed een andere *kuch* forummer na :p) en Jaylie Icefire (fanfictionsites. Do not ask please :p)

-------------
Life is always better when you're sleeping

Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:52
Quote van Judith

Was jij dat? O.o
Ja? xD

Oh. En ooit heb ik hier eens een account aangemaakt maar ik vergat het wachtwoord en kon er niet meer op. Vergat het account en meldde me een paar jaar later opnieuw aan. Maar die naam was vreselijk. xD LeveOnzeHarry15 *gruwelt* Ik was 15. Duidelijk.

-------------

Geplaatst door: Finn
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:53
Nou dat is heel makkelijk. Ik wilde mezelf hier niet gewoon Machteld (of een bijnaam als Machie) noemen en dus heb ik "acht" maar veranderd in "8" en heet ik M8eld ^^.

-------------
Ik ben hier voor de koekjes

Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:53
@FirstFleur: Ik heb een ander account op YouTube aangemaakt waar ik nu Judissal heet ;p JudithDreuzels is verleden tijd ;p

@Glowie: Lol, nooit geweten.

-------------

Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:54
Judith: Oh, dus je snapte waar mijn inspiratie vandaan kwam? (A)
Ik zou hetzelfde doen als ik niet te lui was om al mijn abonnementen om te zetten (A)

-------------

Geplaatst op: 04 mei 2012 om 22:58
Ja, want dat viel niet op ofzo ;p Welke naam zou je dan kiezen? FirstFleur?

-------------

Geplaatst op: 04 mei 2012 om 23:01
Nee, subtiel was ik he?
En wss zou ik FirstFleur doen ja :y

-------------

Geplaatst op: 04 mei 2012 om 23:02
FirstFleur rocks. Aaaah, the memories <3

-------------

Geplaatst door: Robby
Geplaatst op: 04 mei 2012 om 23:40
Quote van ChloŽ

LeveOnzeHarry15

*valt om* *giert het uit* Ik blijf dat zo grappig vinden xD *hapt naar lucht*

Ik was Crazy Crasho, Robbius Potter, Scooby Doo en toen gewoon Robby Big%20smile

-------------
Kiwi.

Geplaatst op: 05 mei 2012 om 00:26
Ik had dit beter hier niet weer gezegd. xD Maar Robbios Potter, Crazy Crasho, Scooby Doo en zeker Robby zijn ook niet bepaald namen om trots op te zijn. Tongue

-------------

Geplaatst door: Timo
Geplaatst op: 05 mei 2012 om 01:50
Sorry, ChloŽ, maar Robby's namen kunnen niet tegen LeveOnzeHarry15 op Tongue 

Mijn forumnaam was eerst altijd tiemootje, omdat ik deze naam overal op internet gebruikte. Maar toen ik in 2005 de kans kreeg om een nieuw account aan te maken met mijn eigen naam, heb ik dat meteen gedaan, omdat ik bang was dat er anders nog een andere Timo lid zou worden en mijn naam zou inpikken. ^^

-------------

Geplaatst door: Marleen
Geplaatst op: 05 mei 2012 om 01:57
Mijn eerste forumnaam, die op het eerste forum (je weet wel, die donkere met groen en paarse kleuren), was Hermione14. Omdat ik Hermione het leukste personage vond (en nog steeds vind) en omdat ik 13 was.

En ik weet dat Robby nu gaat zagen over mijn fake leeftijd, maar ik zou bijna 14 worden en ik wilde mijn naam nog langer kunnen gebruiken. En het staat me ergens bij dat het forum een leeftijdsgrens had ofzo, je moest ouder zijn dan 14? Of was dat ergens anders?

Anyway! Toen werd het nieuwe forum geopend en heb ik mijn naam veranderd in Marleen, gewoon mijn echte naam en zonder leeftijd. xD En dat is maar goed ook, want inmiddels zijn we alweer 10 jaar verder en het zou toch jammer zijn als er nog steeds 14 achter mijn naam had gestaan...

Bon.

-------------
♥ The Earth Laughs in Flowers! ♥

Geplaatst door: ZoŽ
Geplaatst op: 05 mei 2012 om 09:00
@Marleen, die leeftijdsgrens was inderdaad hier. Ik ben lid geworden toen ik 12 was, en ik wachtte tot iemand me weer van het forum af zou jachen. Viel gelukkig mee. xD

Mijn eerste forumnaam was Dobby96, ik vond Dobby tof. En '96 is mijn geboorte jaar. Orgineel he?   
Later vond ik het kinderachtig en heb ik mijn eigennaam gebruikt. Ook erg orgineel.

-------------
.... Maybe it comes true!!!!

Geplaatst door: Karen
Geplaatst op: 05 mei 2012 om 12:37
Vroeger heette ik the Auror ^^ Ik zocht een Harry Potterterm die nog niemand anders had en dat werd 'm. Ik weet eigenlijk niet meer zeker hoe ik uiteindelijk m'n forumnaam mocht veranderen in Karen... volgens mij had ik een naamsverandering gewonnen, maar met wat weet ik niet meer =P

-------------
Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again

Geplaatst door: Dimitri
Geplaatst op: 05 mei 2012 om 13:11
Ik weet eigenlijk niet waarom ik ScorpiusMalfoy als forumnaam heb gekozen, nog steeds vind ik dat ik een grote fout gemaakt heb met dat.
Eigenlijk omdat ik Scorpius vet vind, en daar gewoon Malfoy achter geplakt heb. Ik heb al een naamsverandering aangevraagd, en daar wordt het gewoon Dimitri omdat dat m'n eigen naam is en ik hem best mooi vind.

-------------

Geplaatst door: Merdyff
Geplaatst op: 05 mei 2012 om 13:36
Voor ik op Dreuzels kwam, zat ik op een paar forums waar ik Soektin was (een onthaalkindje van mijn moeder zij dat vroeger tegen mij, omdat ze Soetkin blijkbaar niet kon uitspreken, en dat terwijl wij allemaal serieus moesten oefenen om Soektin uit te spreken).
Toen ik mij aanmeldde op Dreuzels wou ik echter iets anders, iets uniekers en iets dat liefst ook een magisch kantje had, zonder dat het rechtstreeks met HP te maken had. Na wat zoeken kwam ik op Merdyff uit. Hij is een oude druÔde in het boek 'De rode hengst van Kinsale' van Manfred BŲckl, een jeugdboek dat ik vaak gelezen heb. Dreuzels was het eerste forum waarop ik deze naam gebruikte, maar tegenwoordig gebruik ik hem zo wat overal op internet, allerlei forums, fanfiction, youtube, sporcle,...

-------------
ďI kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.Ē

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson

Geplaatst door: Chlidonias
Geplaatst op: 05 mei 2012 om 13:53

Mijn naam dateert uit de periode dat ik nog een beetje aan ornithologie deed. Mijn vrienden en ik leerden toen wetenschappelijke namen van vogels uit het hoofd om er nietsvermoedende passanten mee om de oren te slaan.

Chlidonias niger is de wetenschappelijke naam voor de http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_stern - zwarte stern . Niet dat ik die ooit gezien heb, maar ik vond dat wel leuk klinken. Het deed me denken aan stripfiguren (Sidonia), en ook aan de Grieks-Romeinse oudheid (Leonidas, Pausanias). Het was ook nogal een ongewone naam, en dus op verschillende plaatsen gemakkelijk herkenbaar. Dat heeft me trouwens nog een vermelding opgeleverd in een http://www.thatelusiveline.blogspot.com/2011/06/harry-potter-and-mysterious-wizard.html - blog van Thomas Taylor, de illustrator van de eerste uitgaven van Harry Potter and the Philosopherís Stone.

Een paar jaar geleden heeft een nieuw forumlid het zelfs bestaan mijn naam te http://www.dreuzels.com/forum/member_profile.asp?PF=15851 - plagiŽren . De onverlaat!

-------------
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )

Geplaatst door: Lupa
Geplaatst op: 05 mei 2012 om 16:45
Ik was eigenlijk in de tijd dat ik me registreerde op zoek naar een vervanging voor mijn huidige internetnaam (bknwrmpj, dat stond dan weer voor boekenwurmpje, omdat ik zo veel boeken las, een nogal falende internetnaam). Ik was dus op zoek naar iets heel algemeens, maar niet mijn eigen naam. Ook wou ik iets heel simpels, iets wat niet zomaar met iets in verband gebracht zou kunnen worden, dus ik wou geen HP-namen gebruiken in mijn forumnaam. Ik ben stiekem altijd fan geweest van Lupos, omdat hij, nou ja, slim is. Dus daarom wou ik Lupos, maar dan in een vrouwelijke vorm (stam+a) en dat werd dus Lupa. Dat betekend wolvin, waar ik later was achter kwam. En iets waar ik het echt NIET mee wil associŽren, waar ik nog heel veel later achter kwam.

-------------
Voor Xenofilius nog een woord kon zeggen, duwde ze haar boeket in zijn handen en riep ze: "Oooo, kijk, een Snaterende Kraakbek!"

Geplaatst door: Equilibrist
Geplaatst op: 05 mei 2012 om 21:39
Ik noem een lunchpakket altijd een lupa xD
Gaat, vrees ik, ook nooit meer uit m'n hoofd.

Anyway, een equilibrist is een evenwichtskunstenaar en dat heeft voor mij meerdere betekenissen. Dansen en sowieso het feit dat het leven altijd voelt alsof je op een koordje staat te balanceren. Blablablah. Ik wilde gewoon iets onherkenbaars en vond m'n 'oude' account sowieso geen geslaagde poging, dus toen maar dit he : ) Denk ook wel dat ik 'm ga houden ; )

-------------
<3

Geplaatst door: heksentoeren
Geplaatst op: 05 mei 2012 om 22:24
Ik zocht naar een naam die nog niet was ingenomen en plots kwam het woord 'heksentoeren' in me op. Ik heb dat uiteindelijk maar gekozen en the rest is history!

-------------
"The secret of flight is this: you have to do it immediately, before your body realizes it is defying the laws." ~ Michael Cunningham

Geplaatst door: Saskiaatje
Geplaatst op: 06 mei 2012 om 00:19
Ik heb echt geen idee meer. Ik weet dat ik al Saskiaatje heette op een ander forum, maar waarom... Echt geen idee. Misschien een verkleinwoord omdat ik lief, klein en schattig ben?

-------------
At the end of the rainbow, with gold in our hands
http://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=3706 - Achter de Regenboog

Geplaatst door: xRadijsje
Geplaatst op: 06 mei 2012 om 12:11
Leuk topic! Een vriendin van mij had als bijnaam voor mij 'Radijsje' bedacht en dan ben ik eigenlijk blijven gebruiken. Ook omdat ik in 'Radijsje' een verband zie met Luna Lovegood, mijn favoriete HP-personage. Vraag me alleen niet waarom ik er een x voor heb gezet.

-------------
"what exactly is the function of a rubber duck?"

Geplaatst door: Robby
Geplaatst op: 06 mei 2012 om 12:46
Quote van Saskiaatje

Misschien een verkleinwoord omdat ik lief, klein en schattig ben?

*proest* xD

-------------
Kiwi.

Geplaatst door: Autumn
Geplaatst op: 14 mei 2012 om 21:01
De herfst is mijn meest favoriete seizoen, jullie mogen me gek vinden, maar ik ben dol op die geur en de kleuren die de bladeren van de bomen dan krijgen. En dan lekker in zo'n vakantie huisje met de open haard aan...

Oeps ben weer aan het wegdromen, maar daar komt mijn naam dus vandaan. Overal heet ik weer anders en dat is maar goed ook in sommige gevallen:}

Geplaatst door: DaniŽl_Elessar
Geplaatst op: 14 mei 2012 om 21:28
Quote van Autumn

De herfst is mijn meest favoriete seizoen, jullie mogen me gek vinden, maar ik ben dol op die geur en de kleuren die de bladeren van de bomen dan krijgen. En dan lekker in zo'n vakantie huisje met de open haard aan...

Oeps ben weer aan het wegdromen, maar daar komt mijn naam dus vandaan. Overal heet ik weer anders en dat is maar goed ook in sommige gevallen:}

Daar kan ik me helemaal in vinden ^^  Houtvuren, wijntje erbij of juist warme chocolade melk ^^  Boswandelingen :)

-------------
Thats what Tigger's do best!

Geplaatst door: CartoonJessie
Geplaatst op: 15 mei 2012 om 14:09
Ik heb de online-naam CartoonJessie op mijn 18e gekozen. (Inmiddels ben ik 28) - omdat mijn naam Jessie er duidelijk in voorkomt en omdat ik vroeger ook veel hield van tekenen. Niet zozeer het tekenen van Cartoons, zoals je die in de krant ziet. Maar ik hield van "cartoons" zoals ze op TV komen. Nog steeds eigenlijk - ik kijk op dit moment heel graag naar Legend of Korra. Toen ik 18 was, waren dit vooral superhelden-tekenfilmseries zoals die van de X-Men.
Maar goed, vandaar de naam CartoonJessie, en de afkorting CJ is ook wel tof.

-------------
Let's get ready to Rumbelle!

Geplaatst door: marleen*
Geplaatst op: 15 mei 2012 om 14:15
Toen ik lid werd heette ik meen, want Marleen was al bezet en als kind noemde ik mezelf altijd Meen. Op dat moment was Marleen inactief en heb ik stiekem nog gehoopt dat ik die naam ooit kon krijgen, maar toen werd ze weer actief. Bij een kleine naamsverandering heb ik ooit meen kunnen veranderen in marleen*, helaas zonder hoofdletter want je mocht 4 tekens veranderen.

-------------

Geplaatst door: Milou
Geplaatst op: 15 mei 2012 om 14:54

Ik heette eerst xMilOa.

Mensen bedachten altijd bijnamen voor me en Miloa was daar eentje van. Vandaar xMilOa. Ziet er heel wat stoerder uit dan Miloa. xD 
Uiteindelijk heb ik mijn naam veranderd in Milou, omdat ik ook zo heet. Dat hadden jullie niet verwacht, hŤ? Al heet ik nu meestal Miloutchi als ik me aanmeld op forums of zo. Dat is een bijnaam die iemand vier jaar geleden bedacht en steeds meer mensen zijn me zo gaan noemen. En het past wel, vind ik.

Geplaatst door: Hedser
Geplaatst op: 15 mei 2012 om 15:02
Ik heette eerst Hezzer en omdat dat eigenlijk heel lelijk is heb ik het zodra het kon maar gauw veranderd naar Hedser.

-------------

Geplaatst door: Autumn
Geplaatst op: 17 mei 2012 om 16:09
Quote van DaniŽl_Elessar

Quote van Autumn

Daar kan ik me helemaal in vinden ^^† Houtvuren, wijntje erbij of juist warme chocolade melk ^^† Boswandelingen :)

Precies, met jou kan ik praten:P Al ben ik in de zomer geboren, maar dat is mij juist af en toe gewoon te heet:P

Geplaatst door: Sarah
Geplaatst op: 17 mei 2012 om 17:34
Simpel: ik heet Sarah. ^^

-------------

Geplaatst door: Polyjuice_P
Geplaatst op: 18 mei 2012 om 23:36
ik heet polyjuice-p omdat 1 van de eerste hp merchandise die ik kreeg een Hermonie "kat" ( na polyjuice potion drama)

Geplaatst door: Avana
Geplaatst op: 19 mei 2012 om 00:06
Ik heb ooit voor Avana gekozen voor m'n email aangezien ik A.. van A... heet xD
En die naam is blijven plakken en gebruik ik eigenlijk overal op internet.
Ik vind hem ook wel hip dus het maakt me nooit uit of iemand Arlette of Avana gebruikt ;)

-------------
Wat houdt Draco's taakstraaf in? En welke ernstige gevolgen heeft Juvie's geklungel?
Lees het in https://tinyurl.com/y44ajc3y - WW ho 48 : De Verspilling van Jean Excellente.

Geplaatst door: JoŽl
Geplaatst op: 19 mei 2012 om 15:05
Severusthebest, omdat ik Severus hťt beste personage vind van J.K. Rowling ^^

-------------

Geplaatst door: Madrid
Geplaatst op: 02 juni 2012 om 20:19
Mijn forumnaam is een simpel begrip: Madrid lijkt op Marit en Marit is mijn voornaam.
Ik heb persoonlijk niets met Madrid; ik ben er nog nooit geweest en de clubs die uit die stad voorkomen staan mij ook niet aan (Real Madrid, Atlťtico Madrid, wielrennen, Formule 1, basketbal...). Ik heb wel weer wat met Barcelona, aangezien ik daar twee keer ben geweest en die clubs wat sympathieker vind.
Overigens heb ik ook geen directe Spaanse afkomst.

Tot zover mijn forumnaam en mijn mening over de twee bekendste Spaanse steden.

-------------
Bon. Bon.

Geplaatst door: sky_deamon
Geplaatst op: 05 juni 2012 om 19:20
Hahaha ojee mijn forumnaam...
Vroeger rpg'de ik altijd met mijn beste vriend. En dan deden we ook Digimon en dat soort dingen na, en Charmed en weet ik wat. En op een gegeven moment rpg'de we dus dat we magische krachten bezaten, en ik bezat de kracht om de lucht en de wind te besturen en ik kon ongetwijfeld ook vliegen... Vandaar Sky en toen las ik ook de boeken van het Gouden Kompas, en daar hadden ze allemaal een Deamon. Dus daar komt Deamon vandaan.
Samenvoegen maakt: Sky_Deamon.
Jeetje... lang geleden allemaal. xD

-------------

"Hij wilde niet meer leven in de nachtmerrie van zijn geheugen"

Geplaatst door: ilse-h
Geplaatst op: 07 juni 2012 om 15:55
mijn forumnaam is: ilse-h
Heel simpel, ik heet Ilse en mijn achternaam begint met een H. Bij andere sites/fora heet ik echter ilseh95 (95 omdat ik in 1995 ben geboren). Ik heb er heel lang over nagedacht om ilse-h op dreuzels te veranderen in ilseh95, maar dat vond ik zonde van mijn smekkies (ik wilde liever mijn lidnaam veranderen xD en ik had niet zoveel smekkies)

-------------
BLUB, ik ben een vis...

Long live Kreacher!
Nog eentje, meester, als toetje?

Geplaatst door: Ditalion
Geplaatst op: 11 juni 2012 om 16:42
Ik heet Ditalion omdat ik.. even kijken... Echt Ditalion heet. Heel simpel eigelijk =)

-------------
Alleen mensen zonder fantasie verstoppen zich in de realiteit.

Geplaatst op: 11 juni 2012 om 16:44
Mooie naam!

-------------

Geplaatst door: Florian
Geplaatst op: 11 juni 2012 om 17:35
Mijn vorige naam was "censuur" omdat dat woord soms een humoristisch effect heeft. Door een woord te vervangen met 'censuur' dan was het alsof dat woord zodanig grappig was dat het vervangen moest worden. Dus leek het me leuk om dat als gebruikersnaam te gebruiken. Na drie dagen had ik er al spijt van xD Maar het heeft nog een heel tijdje geduurd tegen dat ik die kon veranderen naar mijn echte naam, omdat je daarvoor smekkies nodig had en zo...

-------------
-1

Geplaatst door: Ditalion
Geplaatst op: 05 juli 2012 om 10:13
Quote van Judith

Mooie naam!

Dankje =)
Ik kan wel ff een hele uitleg geven van waar die naam vandaan komt.
(Dat ben ik gewend want bij iedereen die mijn naam voor het eerst hoort moet ik het uitleggen. Wat nogal leuk was voor mijn Duits taaldorp... hihi.... Iets waar je niet op oefent. Je naam uitleggen in het Frans en Duits...)

Nou ik heet dus Ditalion. Dat kwam dus omdat mijn ouders een originele naam wilden die je niet kon afkorten (van daar alle "hey ditje" , "hey talion alles goed" en "hey dit" op school enzo. Maar daar ging het niet over)
Mijn ouders hun inspiratie kwam dus van de film de drie musketiers. Die ze dus ooit hebben zitten kijken toen ik geboren moest worden. Die film gaat over drie musketiers blablabla en dan heb je de vierde: d'artagnan (That is me) Nou ja, niet helemaal. Als je dat vervolgens naar het Amerikaans verbasterd heb je Ditalion. (Ik ooit helemaal blij dat mijn naam in de ondertiteling stond XD)

Maar met zo'n ongewone naam is die van mij altijd vrij =) (Behalve op youtube) En daarom kan ik dus net zo goed mijn eigen naam gebruiken hť. En ik vind het ook wel een leuke naam dus ja

ps: je spreekt het trouwens uit als DIE-TEL-JEN

-------------
Alleen mensen zonder fantasie verstoppen zich in de realiteit.

Geplaatst door: nimbus
Geplaatst op: 31 januari 2013 om 18:03
mijn forum naam is nu nimbus omdat ik de nimbus 2000 en 2001 supermooi vind en ik zwerkbal ook wel cool vind Tongue

Geplaatst door: wouter15
Geplaatst op: 06 februari 2013 om 18:54
Ik heb zelf deze naam gekozen omdat ik zelf Wouter heet en toen ik hier lied werd was ik 15. Vandaar wouter15.

Geplaatst door: PotterFan
Geplaatst op: 02 april 2013 om 16:04
Mijn naam is PotterFan, omdat ik het ben! Tadaa! niet zo moeilijk! :)

-------------
KNIKKEBEEN! <3
http://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=34038 - PotterFan's tekenboekje

Geplaatst door: Suusgaby
Geplaatst op: 02 april 2013 om 17:56
Mijn forumnaam is een samenvoeging van de namen van mijn dochters. Suus = Suzannah en Gaby = GabriŽlle.

Geplaatst door: Alexander
Geplaatst op: 03 december 2013 om 23:37
Hoe ik aan mijn forumnaam kom, is een enorm lang en boeiend verhaal dat begint in Griekenland in 356 voor Christus. Alexander de Grote was een moedig man, die...

Alright, alright. Ik stop al. Jeez.

-------------

Geplaatst op: 03 december 2013 om 23:49
Tell me more! :O (Mijn verhaal begint ook in Griekenland!)

-------------

Geplaatst op: 03 december 2013 om 23:55
Echt waar? Daar had ik Geen Idee van.

-------------

Geplaatst op: 03 december 2013 om 23:59
Mijn huidige forumnaam uiteraard. Bij mijn vorige heb ik geen idee waar het vandaan kwam.

-------------

Geplaatst door: fawkesflame
Geplaatst op: 04 december 2013 om 23:28
Wauw, Geenideemopjes! Da's lang geleden :D

En ik vond hem gewoon leuk klinken en om een of andere reden hebben sommige mensen moeite om hem uit te spreken of te lezen. En ik vind dat grappig :p

-------------
ďZoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: We leven allemaal onder dezelfde hemel, maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon." Tito uit Rocket Power

Geplaatst door: Aver
Geplaatst op: 04 december 2013 om 23:36
Ik heette ooit Potterdetective. Ik heb echt GeenIdee waar dat vandaan kwam, echt niet... ik had een forumnaam nodig en dat was het eerste wat in me opkwam?
Zodra ik kon, heb ik hem uiteraard veranderd naar Aver. Mijn echte naam is Alexander(maar die forumnaam was bezet, grrr) waar de eerste letter voor staat, en v-e-r zijn de eerste drie letters van mijn achternaam (:

-------------
/forum/forum_posts.asp?TID=32398 - Kort maar Averig
/forum/forum_posts.asp?TID=34047 - Oorlog en Vrede
http://avernl.wordpress.com - Blog

Geplaatst op: 04 december 2013 om 23:49
Ik kwam er net achter dat als ik hetzelfde deed als jou met mijn naam, mijn forumnaam Crot zou zijn dus ik ben wel blij dat mijn naam gewoon beschikbaar was. Tongue

-------------

Geplaatst op: 04 december 2013 om 23:52
Ik heb Potterdetective altijd een coole forumnaam gevonden. Potterdetective cracked the case again. He detected all the Potters.

Edit: idee voor nieuw verhaal! Crotje het kleine protje!

-------------

Geplaatst door: Florreke
Geplaatst op: 05 december 2013 om 22:11
Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor de naam Flor, en dan heb ik daar nog zo iets achter gezet omdat ik dat wel mooi kliken vond. Ondertussen is het mijn internetnaam geworden op andere fanfictionsites.Zo word ik makkelijk herkend...
Natuurlijk korten er sommigen dat af naar Florrie en ik vind dat ok nog wel goed klinken^^

-------------

Geplaatst door: HpLovies
Geplaatst op: 05 december 2013 om 22:17
*kijkt naar Florrie*
Zoals ik (a)

Ik heb mijn forumnaam gekozen omdat... Ik heb geen idee, mijn naam kon niet en ondertussen wel maar iedereen herkent mij zo dusjah.. Einde verhaal :)

-------------
Once upon a time,
an angel and a devil fell in love.

Geplaatst door: Nixingood
Geplaatst op: 28 maart 2014 om 21:47

Ik heb al heel lang een verhaal ingedachten (naja, meer in een grote lijn - een plot) die maar niet op papier wil komen. Soms wel een stukje hier of daar, van die losse flarden... maar goed: Mijn forumnaam heeft daarmee te maken.
Ik hoop dat het me inspireerd om dat verhaal op papier te krijgen (A)

-------------
Volg je hart... die weet altijd de weg te vinden, zelfs als je hoofd het niet vertrouwt!
Je kunt alleen tijd verspillen, als je vergeet ervan te genieten!

Geplaatst door: Sweasley
Geplaatst op: 13 juli 2014 om 22:10
De mijne komt van mijn voornaam en 'Weasley'. Aangezien ik grote fan ben van de Weasley family gebruik ik sinds heel lang die naam met nog iets samengevoegd. Mijn voornaam is Sophie en als je de 'S' ervan samenplakt met Weasley dan krijg je 'Sweasley'. : )

-------------
All the world will be your enemy, Prince with a Thousand Enemies, and whenever they catch you, they will kill you. But first they must catch you.

Geplaatst door: Nano
Geplaatst op: 19 januari 2016 om 22:56
Nyx is een oude god van de nacht, en het is een van mijn (vele) bijnamen.
Het slytherin gedeelte komt van een FacebookRoleplay waar ik roleplay als Nyx Slytherin ^.^

-------------
I didn't choose the Fandom life. The Fandom life grabbed my hand and whispered "Run"

Geplaatst door: nimbus2000
Geplaatst op: 27 januari 2016 om 11:56
Ik gebruik vaak de naam 'nimbustweeduizend' maar deze is te lang dus op verschillende fora ging ik nimbus 2000 gebruiken. Ik had direct een grote liefde voor vliegen, vliegles en zwerkbal en dus ook de nimbus. Vooral ook die nostalgie die Harry ook wel had toen zijn nimbus 2000 stuk ging. Ondanks de geweldige vuurflits, blijft het toch dť nimbus 2000. :') vandaar.

-------------
        one person's crazyness is another person's reality.

Geplaatst door: 12lobke
Geplaatst op: 14 juni 2016 om 11:52
Mijn forumnaam heb ik gekozen omdat ik (toen ik deze koos) 12 jaar was en mijn hond Lobke heet.

-------------
!Some pleople are worth melting for!

Geplaatst door: Angela E
Geplaatst op: 04 oktober 2016 om 13:14
Ik heb mijn naam gekozen toen ik 12/13 jaar was en ik toen geen betere forumnaam wist. Mijn voornaam en de eerste letter van mijn achternaam. Zou ik hem mogen veranderen, ik zou het wrs doen, maar deze heeft nog wel wat nostalgie xD.

-------------
I was supposed to write something here with a meaning. Like the meaning of life (42) or like how old the earth is, but the only thing you get is this lousy text.

Geplaatst door: Klavantus
Geplaatst op: 22 november 2016 om 13:38
Mijn forumnaam Klavantus heb ik gekozen omdat het de naam is van mijn spirituele gids

Geplaatst door: Jesper
Geplaatst op: 15 december 2016 om 03:10
Mijn forumnaam is mijn voornaam.. Dat moge duidelijk zijn haha. Voorheen heette ik hier MasterMind, wat een game-naam van mij was. Die naam heb ik van
"mede-gamers" gekregen toen ik een jaar of 14 was. Ik kan me niet precies meer herinneren waarom ik die naam kreeg.

Geplaatst door: Astaroth
Geplaatst op: 20 december 2016 om 23:06
Ik ben echt een kei in het verzinnen van forum namen (not). Ik gebruik meestal google en ga op zoek naar mythologieŽn of andere zaken op zoek naar een naam dat er uitspringt. Ik ben dan ook een persoon dat wil dat een naam een betekenis heeft. En zo doende ben ik bij Astaroth terecht gekomen.

-------------
~ I keep quiet. I don't say much. I watch and learn. ~
~ Be brave. Fight for what you believe in and make your dreams your reality. ~

Geplaatst door: Charles Zwarts
Geplaatst op: 24 december 2016 om 17:31
Ik heet Charles Zwarts omdat Charlie Wemel mijn favoriete Wemel is (ik ben dol op draken, alleen niet op brandwonden )
En Zwarts omdat ik de familie Zwarts geweldig zit; er zitten dooddoeners in en leden van de orde van de Feniks

Geplaatst door: Timsel
Geplaatst op: 08 januari 2017 om 01:46
Nou, toen ik me hier aanmeldde bijna een decenium geleden, heette ik "De Schrijver". Ik dacht dat ik heeeeel veel zou gaan schrijven... maar dat viel tegen. Dus, omdat veel mensen zeiden "De Schrijver schrijft niks" en omdat velen van dit forum mij "Timsel" noemden (omdat je "Tim" niet echt korter kan maken en mensen me toch een soort van bijnaam wilden geven en dat werd Timsel) besloot ik mezelf maar tot "Timsel" te dopen.

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst door: Lycke
Geplaatst op: 08 januari 2017 om 07:08
Nou *ketelkoek* was awesome, maar door de sterretjes kon ik destijds niets op mijn mobiel op dreuzels, dus heb ik er mijn naam maar van gemaakt :)

-------------
Eftelingmeet staat weer online!

Geplaatst door: Snuffles
Geplaatst op: 22 december 2017 om 12:56
Sirius zwarts is altijd al een van mijn lievelingspersonages. Zijn bijnaam gebruikt door Harry en zijn vrienden leek mij dan een gepaste naam voor op dit forum.

-------------
Snode plannen uitgevoerd

Geplaatst door: Finn
Geplaatst op: 22 december 2017 om 15:04
Nou, ik heb deze forumnaam toch al zeker een dag.
Het was eerst M8eld naar mijn toen-voornaam (en legaal nu ook nog voor maximaal een paar weken) Machteld.
En nu is het Finn, naar mijn nu-voornaam (en legaal dus over een paar weken ook

-------------
Ik ben hier voor de koekjes

Geplaatst door: Wolkenvrouw
Geplaatst op: 20 september 2018 om 10:09
Grappig topic:) Ik heb niet heeel lang over mijn forumnaam nagedacht, maar ik wilde iets met wolken doen omdat ik altijd graag wegdroom terwijl ik naar de lucht kijk. Dat maakt mij echt kalm op de een of andere manier

Print de pagina | Sluit venster