Print de pagina | Sluit venster

The Crimes of Grindelwald spoilerloos topic

Gedrukt van: dreuzels.com
Categorie: Welkom iedereen!
Forum naam: Alles over Harry Potter
Forum beschrijving: Bespreek hier alles over de boeken, films en games, Fantastic Beasts, The Cursed Child, Pottermore, enz.
URL: https://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=36111
Geprint op: 13 november 2019 om 13:06

Onderwerp: The Crimes of Grindelwald spoilerloos topic
Geplaatst door: Timsel
Onderwerp: The Crimes of Grindelwald spoilerloos topic
Geplaatst op: 04 juli 2017 om 00:36

Fantastic Beasts 2: The Crimes of Grindelwald

Ik dacht - laat ik eens een apart topic aanmaken voor de tweede film van Fantastic Beasts zodat informatie niet verward kan worden. Let wel; in dit topic zullen misschien spoilers voorkomen van dingen die niet wilt weten voordat de film uitkomt (16 november 2018, ZO LANG NOG) dus let wel op!

Titel van de film zal later geëdit worden. xD

Ik open dit topic met een aanleiding. Er is vanmorgen een hoop nieuws gekomen en ik dacht, nou, nu is hij écht aangekondigd, dus laten we wat informatie in één topic doen.

LET OP - VEEL SPOILERS!

VERDER LEZEN OP EIGEN RISICO.

Plot

In de film zullen we zien hoe Grindelwald een groteske ontsnapping gaat doen. Daarna zal hij zich bij zijn volgelingen voegen - we gaan dus officieel wat handlangers van Grindelwald zien! Dumbledore (die gespeeld zal worden door Jude Law) zal aan de andere hand hulp inschakelen van zijn voormalige leerling Newt Scamander, de hoofdpersoon van de serie. Newt zal bijgestaan worden door zijn vrienden Tina, Queenie en Jacob van de vorige film, maar "hun trouw aan Newt zal getest worden" aldus Pottermore. Verder zullen een hoop nieuwe personages in de mix komen en ook Credence, de Obscurus van de eerste film, zal terugkomen en dus toch wel overleefd heeft. Ook Abernathy, een MACUSA-medewerker in de eerste film een crush leek te hebben op Queenie, keert terug.

Namen van nieuwe personages

Zoals ik net al schreef, nieuwe personages zullen ook hun intocht maken en zullen naast al bekende personages op het doek verschijnen. Eén daarvan is een bounty hunter genaamd Grimmson, gespeeld door de IJslandse acteur Ingvar Sugurdsson. William Nadylam speelt een tovenaar genaamd Yusuf Kama. Ook komt er in de tweede FB film een circus voor, waarvan de directeur Skender heet en Ólafur Darri Ólafsson zal hem vertolken. Eén van de "attracties" in dat circus zal gespeeld worden door Claudia Kim.

Personages uit de vorige film die alleen genoemd worden maar pas voor het eerst op beeld verschijnen in de tweede film zijn dus (tot nu toe) Albus Dumbledore (Jude Law), Newt's broer Theseus Scamander (Callum Turner) en de mysterieuze Leta Lestrange (Zoë Kravitz).

Setting

De film speelt zich af in 1927, maanden nadat Newt zijn bezoek in New York aflegde in de eerste film en Gellerd Grindelwald wist te ontmaskeren. De film speelt zich voornamelijk in de steden New York, Londen en Parijs af.

Tot dusver zo'n beetje alles wat bekend is van de tweede film. Wat verwachten jullie van de tweede film? Of ga je hem überhaupt niet kijken? Of kijk je er met veel plezier al naar uit? En wat gaan ze met de titel doen? Speculeerbeer hier maar!

Bronnen van Pottermore:
https://t.co/sXnxTFmEeR - Plot (deels)
https://pbs.twimg.com/card_img/880572088876240896/HESCRaMV?format=jpg&name=600x314 - Familiar faces
https://t.co/ZFk1Kpr5CE - ... and new ones.
https://pbs.twimg.com/card_img/881789535591464961/-DwsShsa?format=jpg&name=600x314 - Where?

-------------
La scimmia nuda balla

Antwoorden:
Geplaatst door: Karen
Geplaatst op: 04 juli 2017 om 20:38
Net als in de eerste film zal de eerste scène dus een dramatische Grindelwald zijn... eigenlijk jammer dat ze dat al verklappen :p

Ik ben echt benieuwd hoe een tovenaarscircus eruit ziet en of het heel belangrijk gaat zijn in de film. Misschien is de setting niet zo belangrijk en gaat het om de personages die ze daar ontmoeten, maar ze gaan toch geen Fantastic Beasts in het circus hebben...? Of net wel omdat de film zo heet Dan moet Newt daar een stokje voor steken. Ik kan niet tegen dieren in circussen. https://www.snitchseeker.com/harry-potter-news/fantastic-beasts-2-first-look-at-wizarding-circus-arcanus-museum-of-human-oddities-107723/ - Snitchseeker heeft ontdekt dat het circus trouwens bedoeld was voor de eerste film.

New York, Londen, Parijs... tuurlijk zullen ze makkelijk kunnen switchen tussen deze steden omdat tovenaars snel kunnen reizen, maar ik vraag me toch af of Abernathy iets heeft te zoeken in Europa? Of zien we hem gewoon heel kort in het MACUSA in het begin van de film, dat kan ook.

Ik denk dat we wel een beter beeld van de film zullen krijgen van zodra we Jude Law in character zien, want ik kan het me nu nauwelijks voorstellen. En de titel is natuurlijk ook nog een mysterie...

-------------
Wrong will be right, when he comes in sight
At the sound of his roar, sorrows will be no more
When he bares his teeth, winter meets its death
When he shakes his mane, we shall have spring again

Geplaatst op: 30 juli 2017 om 00:38
Ik zie net dat ene Derek Riddell is gecast voor ene Torquil Travers. Travers (Totelaer in het Nederlands) is een bekende Dooddoenersfamilie die Voldemort al vanaf zijn schooltijd steunde... het zou dus goed kunnen dat deze Travers de opa is van de Dooddoener die we uit de HP boeken kennen (of een oom oid, iig familie).

Interessant, dat is al de tweede bekende Dooddoenernaam in de castinglijst van deze film (Leta Lestrange / Van Detta ook natuurlijk). Dit zou kunnen betekenen dat dit óf trouwe volgelingen van Grindelwald zijn, óf gewoon duistere tovenaars die voor zichzelf werken, of misschien leidt dit toch wel tot de Voldemort-prequel wat sommige mensen van deze serie verwachten (ik niet iig, gezien we al enorm veel weten van Voldie's verleden).

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst door: superpowersam
Geplaatst op: 31 juli 2017 om 15:05
Vooralsnog vind ik de film klinken als heel veel personages en settings in heel weinig tijd. Vraag me af hoe ze de relatie tussen Grindelwald en Dumbledore, de ontwikkeling van Newt, de nieuwe personages, Jacob die zijn geheugen terugkrijgt, Newts vrienden die kennelijk op de proef gesteld worden, etc etc gaan verwerken in één film. Ik maak me een beetje zorgen dat ze iets teveel hooi op hun vork proberen te nemen.

-------------
'Whoa whoa, there's still plenty meat on that bone! Now you throw this in a pot, add some broth and a potato, and baby you've got a stew going!'

Geplaatst op: 27 september 2017 om 14:39
Van de week is bevestigd dat we in ieder geval één volgeling van Grindelwald gaan zien: ene Krall, een ambitieuze volgeling van de duistere tovenaar gespeeld door de Deens-Japanse acteur David Sakurai.

Grappig dat er nu al een aantal personages zijn bevestigd die sowieso niet door Britse of Amerikaanse acteurs worden gespeeld. De cast ziet er tot nu toe dus erg divers uit.

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst op: 06 oktober 2017 om 20:55
Ik dacht, ik zal Tim maar niet driedubbel laten posten :p Duss...

Nicholas Flamel in Fantastic Beasts 2! Wat krijgen we nu? xD *ziet nog totaal geen link maar dat komt wel* Ook leuk dat Carmen Ejogo terugkeert!

-------------

Geplaatst op: 07 oktober 2017 om 12:17
Haha thanks Karen :P

Ik had dit al maanden geleden voorspeld (ik snap niet waarom ik dat niet terug kan vinden) gezien de link met Nicolas Flamel en Frankrijk: die woont namelijk daar en heeft zelfs op Beauxbatons gezeten (of gaf er les, idk, hij heeft iig een fonteintje daar staan) dus leek de involvement van Flamel in dit alles me onvermijdelijk, maar leuk dat dit ook eindelijk bevestigd wordt! Ik ben benieuwd hoe de beroemde alchemist is! Hij wordt gespeeld door ene Brontis Jodorowsky (voor nog meer diversiteit in de casting :p)

Verder is (de best wel knappe 0=)) Poppy Corby-Tuech gecast als Rosier (Roselier in het NL) - een voorouder van Edwin Roselier, de Dooddoener! Zij zal dus naast Tonquil Travers (Totelaer) ook schitteren als Dooddoener-voorouder. Verder komen er personages genaamd Spielman (voor dat tovenaarscircus?) en Arnold Guzman.

Oh man, wat ben ik hyped voor deze film... nog meer dan een jaar wachten!

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst op: 07 oktober 2017 om 13:40
Oh, we hadden natuurlijk al een topic specifiek over film 2, ik heb de berichtjes even naar hier verplaatst. Ik was helemaal verstrooid :p

Maar inderdaad, de link met Frankrijk is hier wel duidelijk. Toen ik 4 jaar geleden in Parijs was, heb ik een foto getrokken van het huis waar Nicholas en Perenelle woonden ^^ Het oudste stenen huisje in Parijs.

Die Dooddoenersnamen zijn inderdaad opvallend, misschien horen ze allemaal bij een clubje met Leta. Ik ben benieuwd of de bedoeling van JK is om aan te tonen dat naam/afkomst niet alles is, en dat we voorbeeldige Van Detta's en Totelaers gaan zien.

-------------

Geplaatst op: 26 oktober 2017 om 15:02
In de nieuwe FB komt er een speciale geheimzinnige kast voor in de werkplaats van Nicolas Flamel! Ik gok zo dat de Steen der Wijzen erin zit? :P

Verder heeft Daniel Radcliffe gezegd "I don't think so?" op de vraag of hij mee zou doen aan Fantastic Beasts als hij daarvoor gevraagd wordt. Hij staat niet te springen om "to go back into that world". Wel jammer, maar wel begrijpelijk gezien hij in bijna geen enkele film kan spelen zonder aangezien te worden als "Harry Potter".

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst door: Rowace
Geplaatst op: 26 oktober 2017 om 15:17
Ik ben wel benieuwd hoe al die verschillende verhaallijnen in elkaar moeten gaan passen... Het worden er steeds meer, haha. De vraag was al eerder of Newt niet ondergesneeuwd gaat worden met zoveel extra personages, plaatsen en plotlijnen en nu begin ik daar ook wel een beetje bang voor te worden... Ik zag trouwens van de week een interessant video-essay over Newts persoonlijkheid en hoe hij heel anders is dan eigenlijk bijna alle mannelijke leads die we van Hollywood gewend zijn: http://https://www.youtube.com/watch?v=C4kuR1gyOeQ - linkje.   Er zit Engelse ondertiteling bij (die ook daadwerkelijk klopt, niet van die automatisch gegenereerde prut xD). De maker van het filmpje heeft gezegd dat hij graag ook een video wil wijden aan de vriendschap tussen Newt en Jacob ^^

En het is wel logisch dat Radcliffe niet in de films voor gaat komen, los van dat hij eens iemand anders wil zijn dan HP, want dat zou dan in gekke flash-forward scènes moeten gebeuren en we hebben volgens mij van Cursed Child wel geleerd dat het voor spin-offs beter is als ze de main-serie met rust laten :P

-------------
I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Geplaatst door: Ellaaaa...
Geplaatst op: 01 november 2017 om 18:42
Ik geloof ook dat Newt niet per se de hoofdpersoon van de hele serie zou zijn toch? Ik denk dat hij intentioneel ondergescheeuwd gaat worden :P

-------------
Doe mee aan de https://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=36502&PN=1 - bookmark challenge !

Geplaatst op: 16 november 2017 om 18:47
De titel is er dus en ook een https://www.snitchseeker.com/gallery/albums/userpics/84186/FNBST2_First_Look_3000x1800-R01_master-rev-1.jpg - poster !

Ik vind de poster echt geweldig, zonder een teaser trailer of een samenvatting van de film, zegt dit beeld toch al héél veel. Dumbledore en Grindelwald zijn de enigen die apart staan. Theseus en Leta zijn verloofd?? Maledictus heeft een vloek waardoor ze gaat veranderen in een Fabeldier?? Waah. Theseus ziet er hier heel arrogant uit en Leta heel verleidelijk. Tina ziet er ook totáál anders uit dan in de eerste film vind ik - benieuwd welke kant haar personage opgaat!

-------------

Geplaatst op: 16 november 2017 om 19:42
Ik heb dit ook gezien en zoveel gedachten en hype op één moment heb ik in lange tijd niet meer gehad xD

Met de titel ben ik eigenlijk niet heel erg blij. Begrijpelijk dat de focus bij Grindelwald ligt, maar normaal zijn HP titels vrij mysterieus en is het altijd de vraag waar de titel naar verwijst en nu is het vrij duidelijk, dus dat vind ik jammer. Daar hadden ze wel iets leukers mee kunnen doen vind ik.

Over Theseus en Leta: damn! Die had ik echt niet aan zien komen. Die vrouw die een Maledictus heeft(?) (het is een ziekte, geen personage) is ook enorm interessant, dus daar kijk ik ook erg naar uit. Eigenlijk kijk ik uit naar die hele film :P

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst door: Chloë
Geplaatst op: 16 november 2017 om 22:22
Ik vind de titel echt niet goed. Voelt een beetje flauw aan, alsof ze echt geen inspiratie hadden. Ik blijf Depp ook echt een miscast vinden dus ik kijk er niet naar uit om hem nog meer als Grindewald te zien. De poster ziet er wel cool uit. Al is het jammer dat Dumbledore zijn haar niet ros is. Theseus en Leta is voor mij inderdaad ook een mooie plot twist! Dat creëert toch enkele laagjes in de relatie tussen Newt, Theseus en Leta.

-------------
The climb is all there is.

Geplaatst door: Jenne
Geplaatst op: 17 november 2017 om 14:41
Toffe poster en ik ben meteen weer in een Harry Potter bui! Ik vind de titel juist wel mooi. Niet heel origineel, maar toch wel mysterieus.

Maar het viel me wel meteen op dat Perkamentus geen roodbruin haar heeft :(.

Geplaatst door: Teunebeun
Geplaatst op: 18 november 2017 om 23:29
https://img.purch.com/o/aHR0cDovL3d3dy5uZXdzYXJhbWEuY29tL2ltYWdlcy9pLzAwMC8yMTMvNjk0L2kwMi8xLmpwZw==

Hi zien jullie de EasterEggs in de Poster van:
Fantastic Beasts the Crimes of Grindelwald?
Ik namelijk wel

Mocht je ze niet vinden.
Kijk naar de "I" in Crimes
Naar de "G" en de "A" in Grindelwald.

Zie je ze nu wel?

-------------
I solemnly swear that i am up to no good

Geplaatst op: 19 november 2017 om 00:29
Ik vind Grindelwald/Depp er echt verschrikkelijk uitzien - en niet op een goede manier pls pls bring back Colin Farrell - maar voor de rest is de poster erg tof! Ik moet nog wel wennen aan Tina's nieuwe kapsel :P

-------------
Doe mee aan de https://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=36502&PN=1 - bookmark challenge !

Geplaatst door: Hesther
Geplaatst op: 20 november 2017 om 13:44
Ben ik de enige die steeds Fantastic Beasts AND the Crimes of Grindelwald wil zeggen?

Op de poster vind ik Jude Law er geweldig uitzien als Dumbledore, hoewel ik zeer moet wennen aan het gebrek aan grijze baard. Over Johnny Depp als Grindelwald doe ik nog maar even geen uitspraak, eerst maar eens de film zien voor ik allemaal vooroordelen heb op basis van het uiterlijk...

Theseus en Leta zijn interessant... vooral door de positie waarin dat Newt plaatst. Stiekem leef ik wel een beetje voor liefdesdrama's. OVER LIEFDE GESPROKEN, niemand gaat het hebben over hoe cute Jacob en Queenie zijn op deze poster? Ship ship ship.

Ik vind het trouwens ook cool hoe de toverstokken van de hoofdpersonages oplichten en hoe zij gepositioneerd zijn op de poster. Het is duidelijk dat Dumbledore aan de andere kan van Grindelwald staat. Ben benieuwd wat exact de rol van Newt gaat zijn in deze film, hopelijk draait het nog wel om hem. Hoe zou Newt tegen alles aankijken door die onschuldige ogen van hem?

-------------
~Happiness is a choice~

Geplaatst door: Nemaya
Geplaatst op: 20 november 2017 om 14:53
Over die toverstokken gesproken, Grindelwald heeft de Elder Wand vast, herkenbaar aan de knobbels. En Dumbledore heeft zijn staf in zijn LINKERhand.

-------------
"Motivation gets you through the day, but inspiration lasts a lifetime." - Nick Vujicic
Pottermore: WildCastle69 - Hufflepuff

Geplaatst op: 13 december 2017 om 15:20
Er is een hoop gedoe rond de casting van Johnny Depp als Gellert Grindelwald door de beschuldigingen van huiselijk geweld tegenover zijn ex-vrouw Amber Heard. Het zal jullie misschien niet ontgaan zijn dat J.K. Rowling vorige week een statement heeft vrijgegeven rond deze casting:

"When Johnny Depp was cast as Grindelwald, I thought he’d be wonderful in the role. However, around the time of filming his cameo in the first movie, stories had appeared in the press that deeply concerned me and everyone most closely involved in the franchise.

Harry Potter fans had legitimate questions and concerns about our choice to continue with Johnny Depp in the role. As David Yates, long-time Potter director, has already said, we naturally considered the possibility of recasting. I understand why some have been confused and angry about why that didn’t happen.

The huge, mutually supportive community that has grown up around Harry Potter is one of the greatest joys of my life. For me personally, the inability to speak openly to fans about this issue has been difficult, frustrating and at times painful. However, the agreements that have been put in place to protect the privacy of two people, both of whom have expressed a desire to get on with their lives, must be respected. Based on our understanding of the circumstances, the filmmakers and I are not only comfortable sticking with our original casting, but genuinely happy to have Johnny playing a major character in the movies.

I’ve loved writing the first two screenplays and I can’t wait for fans to see ‘The Crimes of Grindelwald’. I accept that there will be those who are not satisfied with our choice of actor in the title role. However, conscience isn’t governable by committee. Within the fictional world and outside it, we all have to do what we believe to be the right thing."

Op social media zijn mensen absoluut woedend over het feit dat Depp ondanks de beschuldigingen toch een hoofdrol in deze serie heeft gekregen. Nu vroeg ik mij af: zitten er op Dreuzels van die mensen die echt een probleem hebben met Depp en daarom ook de film gaan boycotten? (Er zijn serieus die-hard HP fans die dat gaan doen!)

Mijn eigen mening is dat er niet genoeg bewijs is dat Depp echt zo'n verschrikkelijk persoon is dat hij absoluut niks meer mag, om eerlijk te zijn. Ik heb begrepen dat zijn andere ex-vrouwen allemaal niet kunnen begrijpen hoe Depp een "agressieve" man zou kunnen zijn. Bovendien is er qua bewijs niet meer dan een filmpje van een scheldende Depp verschenen. Enneh... schelden doen we allemaal wel eens, of ben ik dan de enige? :P Dus persoonlijk heb ik er niets tegen. Als we allemaal films gaan boycotten met acteurs die ooit iets fouts hebben gedaan in hun leven kunnen we net zo goed de hele filmindustrie sluiten. Verkrachting en het hele "Me Too" gebeuren kan natuurlijk niet, laat ik dat even duidelijk maken, maar het zou best kunnen dat Depp een keertje enorm boos is geworden en zich even heeft laten gaan. Kan natuurlijk niet, en hij moet daar natuurlijk voor gestraft worden als het zo is, maar om nou een film helemaal te gaan boycotten ook al ben je die hard fan... ik weet het niet. Maar daar ben ik persoonlijk misschien gewoon een te grote fan voor. xD

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst op: 13 december 2017 om 19:19
Ik heb dezelfde mening als jou Tim. Als er echt iets totaal onaanvaardbaar was gebeurd en verschillende vrouwen dit ook konden getuigen, dan was dat al lang uitgekomen. Als iemand zoals JK Rowling vertrouwen heeft in hem, dan heb ik dat ook. De filmmakers hebben macht genoeg om hem gewoon te recasten, maar hebben dat niet gedaan. Iedereen moet zich er gewoon nog beetje over heen zetten, maar misschien komt dat wel van zodra zijn rol ook belangrijker wordt ^^

De eerste https://www.snitchseeker.com/gallery/albums/userpics/84186/fb-ew-dec2017~0.jpg - officiële foto is ondertussen ook verschenen, samen met een achter-de-schermen-blik die ik persoonlijk heel leuk vind. Ik krijg al een veel beter beeld van Jude Law als Dumbledore!

-------------

Geplaatst door: Milou
Geplaatst op: 15 december 2017 om 16:31
Ik denk dat veel mensen Johnny Depp bij voorbaat al niet mochten. Mijn beste vriendin moest zowat huilen toen ze zag dat hij in de film zat. Ik vind het zelf niet zo erg. Ik weet gelukkig nooit genoeg over het privéleven van sterren om me er tijdens een film over te ergeren.

Als J.K. Rowling er vertrouwen in heeft, heb ik dat inderdaad ook. (Rowling is in deze een soort Perkamentus en Johnny Depp een Sneep en die bleek ook goed te zijn. =P)

-------------
Dichten is een van de hoogste vormen van denken. In feite is het niet-denken. (Ingmar Heytze)

Geplaatst door: Snuffles
Geplaatst op: 15 december 2017 om 19:06
Ik kijk heel hard uit naar de nieuwe fantastic beasts film. Ik volg op youtube enkele personen waaronder the super calin brothers. Daar hoorde ik een interessante theorie rond het nieuwe personage met de maledictus curse. Dit zou misschien de moeder of zelfs Nagini zelf kunnen zijn. Wat zij denken is dat het dier waarin ze veranderd een slang zou zijn. Dit leiden ze af van het vrijgegeven kaartje van het circus waar Newt en zijn vrienden in terecht komen. Wat denken jullie?

https://www.hypable.com/wp-content/uploads/2017/07/fantastic-beasts-circus.jpg - https://www.hypable.com/wp-content/uploads/2017/07/fantastic-beasts-circus.jpg

-------------
Snode plannen uitgevoerd

Geplaatst op: 02 februari 2018 om 08:49
Afgelopen week is er een artikel verschenen waarin David Heyman heeft bevestigd dat Dumbledore niet 'expliciet' homoseksueel zal zijn in de aankomende film, wat tot nogal wat kritiek heeft geleid. Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het persoonlijk nogal een laffe keuze om eerst te zeggen dat een personage homoseksueel is en vervolgens te zeggen dat je besluit er niks mee te doen. Ook https://www.theguardian.com/film/filmblog/2018/feb/01/fantastic-beasts-2-why-cant-they-just-let-dumbledore-be-gay - dit artikel is heel treffend.

-------------

Geplaatst door: Blossom
Geplaatst op: 02 februari 2018 om 10:00
Ik zie het punt niet zo: moet ieder personage expliciet een seksualiteit hebben? Hoe wil je uitbeelden dat Albus van Gellert hield, maar dat het tussen hen tweeën nooit wat werd? Ik denk dat een man die verliefd is op zijn (hetero?) vriend (zeker in de tijd waarin de film zich afspeelt) eerder een goede vriendschap aan zal gaan dan zijn gevoelens te uiten. Ik denk dat dat precies is wat we gaan zien. Dit past ook volledig bij alles wat we van Rowling in de toverwereld hebben gezien tot nu toe.

Daarbij is het natuurlijk de bedoeling dat de film in zo veel mogelijk landen wordt getoond. Ik weet nog dat Rusland de film 'Belle en het Beest' verbood vanwege de (in slechts enkele seconden afgebeelde) homosksualiteit van Le Fou.
Op zich is dat natuurlijk stom * oneens met Rusland * maar als zo'n film verboden is, helpt het niemand en wordt ook het verhaal in dat land niet verteld en doet het de homorechten geen goed.

Het is dan beter om te zinspelen op wat echte fans al weten, en wat de eenmalige filmkijker niet zal zien. Misschien raken de fans en de gewone filmkijkers met elkaar aan de praat en in dat geval bereikt zo'n film meer.

-------------

Geplaatst op: 02 februari 2018 om 15:22
Ik heb het gevoel dat alles een beetje uit z'n context is getrokken. Dit is de eerste film waarin Perkamentus en Grindelwald samen zullen voorkomen. Wie weet hebben ze nauwelijks of geen scènes samen, de film speelt zich immers af jaren nadat Ariana al gestorven is. Misschien is het verhaal al zo vol met andere dingen (of met Newt-Tina, Queenie-Jacob, Theseus-Leta) dat een extra verhaal gewoon te veel was...

Dat wil niet zeggen dat ze nooit aan de geschiedenis van Perkamentus en Grindelwald moeten beginnen natuurlijk. Er komen nog drie films na. Ik hoop dat we naar het einde toe misschien flashbacks te zien zullen krijgen, en als Perkamentus en Grindelwald het in de vijfde film tegen elkaar opnemen, dat er dan wel veel naar verwezen zal worden. Ik kan me bijna niets anders voorstellen van JK. Het is ook een veel te interessant verhaal, zeker in die tijdsgeest, om te negeren.

-------------

Geplaatst op: 02 februari 2018 om 17:42
Ik snap de ophef, maar gezien het verhaal vind ik het wel een begrijpelijke keuze. Het verhaal speelt zich jaren af nadat Dumbledore verliefd was op Grindelwald en vanaf die tijd heeft Grindelwald zijn "ware ik" laten zien. Ik begrijp wel dat Dumbledore na minstens tien jaar elkaar niet gezien te hebben maar wel gehoord te hebben over alles wat Grindelwald heeft uitgericht niet meteen op zijn jeugdliefde afrent, wetende dat de jongen waar hij ooit van hield nu een moordenaar en een martelaar is :p Ik verwacht wel dat de film een soort "verloren vriendschap" laat zien maar liefde? Dat zag ik ook voor deze "bekendmaking" niet echt gebeuren.

Interessanter vind ik de foto van Gellert Grindelwald en zijn volgeling Vinda Rosier (Roselier) die je http://harrypotter.wikia.com/wiki/File:Grindelwald-beasts.jpg - hier kunt vinden. Ik ben zo benieuwd naar deze film!

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst door: BrulBrief
Geplaatst op: 05 maart 2018 om 17:44
Quote van Ellaaaa...

Afgelopen week is er een artikel verschenen waarin David Heyman heeft bevestigd dat Dumbledore niet 'expliciet' homoseksueel zal zijn in de aankomende film, wat tot nogal wat kritiek heeft geleid. Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het persoonlijk nogal een laffe keuze om eerst te zeggen dat een personage homoseksueel is en vervolgens te zeggen dat je besluit er niks mee te doen. Ook https://www.theguardian.com/film/filmblog/2018/feb/01/fantastic-beasts-2-why-cant-they-just-let-dumbledore-be-gay - dit artikel is heel treffend.

Hoezo moeten ze er iets mee doen dan? Ze gaan toch ook niet de seksuele geaardheid van alle andere karakters uitgebreid beschrijven en uitbeelden? Dat is in ieder geval niet waarom ik uitkijk naar de film. "Not explicitly" betekend niet: Dumbledore is heteroseksueel in deze film. Misschien laten ze het compleet aan de kijker over om te beslissen. Misschien is het totaal onrelevant voor de verhaallijn dat hinten naar zijn geaardheid enkel en alleen een fan service zou zijn (en dus overbodig)?

Ik ben verder totaal niet op de verdere vooruitgang en nieuws over de film. Enkel dit meegekregen op Reddit een tijdje terug, dus als er ondertussen meer betekend is en ik er compleet naast zit... My bad ;)

Geplaatst op: 12 maart 2018 om 23:01
Morgen (dinsdag) komt de eerste trailer van The Crimes of Grindelwald uit! Ik heb geen idee hoe laat... maar hype!

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst door: Blossom
Geplaatst op: 13 maart 2018 om 17:06
Om 17:00 uur dus! https://youtu.be/5sEaYB4rLFQ - Daar is hij!!! Awesome.

-------------

Geplaatst door: Merdyff
Geplaatst op: 13 maart 2018 om 17:43
Ziet er leuk uit inderdaad. Ik kon alleen lang niet alles verstaan wat gezegd werd, maar dat heeft denk ik vooral te maken met het feit dat Martijn best wat lawaai aan het maken is in de keuken.

-------------
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson

Geplaatst op: 13 maart 2018 om 18:02
Joepieeee :)

Moet 'm ook nog veel kijken, maar ik vind vooral dat hij een totaal ander gevoel geeft dan de eerste film!

-------------

Geplaatst op: 13 maart 2018 om 18:41
Geweldige trailer. Jippie nieuwe fabeldieren. Ik kan niet wachten

-------------
Snode plannen uitgevoerd

Geplaatst door: Joël
Geplaatst op: 13 maart 2018 om 22:57
Jeej! New magic and Johnny Depp :D

Geplaatst op: 14 maart 2018 om 06:53
http://www.mugglenet.com/2018/03/new-crimes-of-grindelwald-trailer-reveals-credence-lestrange/ - Dit was me helemaal niet opgevallen... wordt nog interessant!

-------------

Geplaatst door: Chlidonias
Geplaatst op: 16 maart 2018 om 10:23
Ik ben vooral nieuwsgierig of ze erin gaan slagen van de jonge en de oude Perkamentus (uit de HP-films) één en dezelfde persoon te maken. Niet qua uiterlijk natuurlijk, maar qua persoonlijkheid, woordkeuze, uitstraling en zo. Met andere woorden: ga ik de oude Perkamentus herkennen in de jonge? Ik heb hoge verwachtingen, want Jude Law is een hele goeie acteur, en ik verwacht toch ook dat Jo hierop zal toezien.
Een interessante quote van Perkamentus vond ik ook: "I can't move against Grindelwald. It has to be you." Misschien toch een heel kleine hint naar hun beider verleden?

-------------
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )

Geplaatst op: 28 april 2018 om 14:18
Nu dat Jessica Williams is aangekondigd als een professor van Ilvermorny, begin ik te denken dat we die school ook zullen zien :) Misschien nog niet in de tweede film, maar dan in de derde of zo. Ik ben zo benieuwd hoe ze een andere tovenaarsschool gaan verfilmen. Ik kan me bijna niets anders voorstellen dan Zweinstein :p

-------------

Geplaatst op: 21 juli 2018 om 23:00
De https://www.youtube.com/watch?v=vvFybpmyB9E - nieuwe trailer is gewoon perfect Hug

En superhandig dat je meteen http://www.mugglenet.com/2018/07/shot-by-shot-breakdown-of-the-new-crimes-of-grindelwald-trailer/ - gedetailleerde omschrijving van alle beelden vindt ^^

Ik ben gewoon zo benieuwd!! FB1 was nog een beetje introductie, maar nu heb ik het gevoel dat we echt in het plot gaan duiken.

-------------

Geplaatst op: 21 juli 2018 om 23:16
Geweldige trailer. Ik kan niet wachten. Zie meteen weer nieuwe fabeldieren. Ik wil daar meteen weer meer over weten.

-------------
Snode plannen uitgevoerd

Geplaatst op: 22 juli 2018 om 12:51
Ik krijg er weer helemaal een Harry Potter-gevoel van! Ik vind Grindelwalts look nog steeds niet zo geweldig (vooral dat oog, ik hoop dat het nut gaat hebben ofzo), maar wellicht wen ik eraan :P

Geplaatst door: Daniël_Elessar
Geplaatst op: 22 juli 2018 om 16:02
Ik ben ook echt geen fan van deze Grindelwalt Op zich lijkt de film me wel weer leuk maar ik had nu niet echt hét HP gevoel bij de eerste film en deze trailer maar misschien ligt dat aan mij

-------------
Thats what Tigger's do best!

Geplaatst op: 22 juli 2018 om 16:05
Ik had het niet bij de eerste teaser trailer voor deze film maar die nieuwe deed toch wel dingen voor me. Misschien kwam dat toch ook wel een beetje doordat het magische gevoel van de Efteling was blijven hangen ;)

Geplaatst door: Hesther
Geplaatst op: 24 juli 2018 om 22:19
Het Harry Potter-gevoel en de hype zijn REAL. Tot zo ver mijn toevoeging.

-------------
~Happiness is a choice~

Geplaatst op: 25 september 2018 om 15:09
https://www.youtube.com/watch?v=bfMsZrrQ5Vo - Nieuwe trailer looks pretty awesome!

Claudia Kim speelt dus gewoon Nagini!! It all makes sense now "Maledictus"... benieuwd of er nog andere personages zijn zoals haar...

En spotten we daar nu Jamie Campbell Bower en Toby Regbo die Grindelwald en Perkamentus speelden in HP7? Of zijn dat archiefbeelden?

Het gaat zo snel allemaal, en eigenlijk wil ik er ook nog niet te veel over nadenken, om nog wat verrast te worden in de cinema

-------------

Geplaatst op: 25 september 2018 om 15:28
Omg dat nagini stuk is geweldig. Ik wist het xp

-------------
Snode plannen uitgevoerd

Geplaatst door: Nemaya
Geplaatst op: 25 september 2018 om 18:25
Ik vraag me af of Astoria Greengrass familie is van Nagini... zij had ook cursed blood, toch?

-------------
"Motivation gets you through the day, but inspiration lasts a lifetime." - Nick Vujicic
Pottermore: WildCastle69 - Hufflepuff

Geplaatst door: Chloë
Geplaatst op: 25 september 2018 om 18:39
Best wel jammer dat ze die plot twist over Nagini laten zien hebben. En dat echt iedereen overal erover spoilert daardoor. Shocked

-------------
The climb is all there is.

Geplaatst door: Chlidonias
Geplaatst op: 01 oktober 2018 om 20:59
Quote van Karen

..En spotten we daar nu Jamie Campbell Bower

Ja toch? En dan nog in de mirror of Erised terwijl Perkamentus erin kijkt. Met tegelijk de quote "I can't move against Grindelwald. It has to be you."

-------------
Hell hath no fury like a woman scorned. (William Congreve 1670-1729)
Harry was left to ponder in silence the depths to which girls will sink to get revenge (J.K.Rowling 1965 - )

Geplaatst op: 13 oktober 2018 om 17:21
https://www.youtube.com/watch?v=IJtD4W4CfFQ - Dit is zo'n gekke theorie dat het bijna waar kan zijn xD

Nog een maandje!!

-------------

Geplaatst op: 13 oktober 2018 om 18:46
Hmmm vind ik wat vergezocht. Nee, ik denk dat queenie idd zwanger is maar van Orchidea Smid of in het Engels hepzibah. smith. Een nabestaande van Huffelpuf dus waar Jacob naar mijn idee ook vanaf stamt. Daar is er ergens ook een gangbate theorie van namelijk deze https://youtu.be/uT7i4Lu55pg%20 - Linkie

-------------
Snode plannen uitgevoerd

Geplaatst door: hagridje
Geplaatst op: 20 oktober 2018 om 15:37
Wow als ik eerlijk ben vind ik die theorie over Queenie die Voldies mama zou zijn totaal ongeloofwaardig en vergezocht. Ik dacht wel dat Rowling had gezegd dat er een nog grotere onthulling in de films komt dan 'Nagini' en wie weet is Queenie inderdaad zwanger, maar zeker niet van Voldemort. Zijn afstammingsverhaal ligt vast, komt nadrukkelijk aan bod in boek 2, 4 en 6 en zal echt niet meer veranderen

-------------
<

Geplaatst op: 04 november 2018 om 21:00
Over anderhalve week is het zover! Eindelijk! Na al het nieuws te hebben gevolgd de afgelopen 2 jaar, alle trailers en zo te hebben gekeken... ik heb er heeeeeeel veel zin in en ik heb ook meteen tickets om de eerste week al twee keer te gaan :P Zijn er nog meer mensen die al tickets geregeld hebben?

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst op: 04 november 2018 om 21:06
Uiteraard :) Ik ga woensdagnamiddag en zaterdagavond al sowieso. Ik word gek omdat mensen op Twitter de film al gezien hebben. Ik heb geprobeerd niet al te veel filmpjes te kijken, of toch niet te vaak, omdat er de laatste weken echt heel veel verschenen. Toen ik alle titels zag van de soundtrack, waren dat echt gewoon de gebeurtenissen van de film in de juiste volgorde. Dat lijkt me toch niet de bedoeling...

Ik heb wel ergens gelezen dat McGonagall in de film voorkomt, dat dat niet kan omdat ze toen nog niet geboren was, en dat ze dus misschien een Tijdverdrijver heeft gebruikt om Dumbledore te... redden of zo? OMFG als dat waar is. Maar we'll see.

Ik denk ook dat het voor ons als publiek een redelijk 'frustrerende' film zal zijn, misschien wel met een cliffhanger, iemand die doodgaat op het einde, en nog véél vragen achteraf... dat kan niet anders denk ik, het is ten slotte de 2de film van 5.

-------------

Geplaatst op: 04 november 2018 om 21:11
Volgens Dan Fogler die Jacob speelt is de cliffhanger "The Empire Strikes Back"-waardig, dus dat lijkt me een flinke cliffhanger :") Wat natuurlijk wel leuk is maar ook heel vervelend want, nou ja, dan moeten we weer twee jaar wachten tot we erachter komen wat er de volgende film gebeurt!

Uiteraard zijn er ook weer allemaal geruchten over waar de volgende film zich afspeelt - Rowling heeft een foto van Rio in de jaren '30 als banner op haar twitter, wat goed in de tijdlijn van de FB films zou passen, maar iemand van de staff heeft ergens gezegd dat het ook wel eens Berlijn zou kunnen zijn...

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst door: Milou
Geplaatst op: 05 november 2018 om 15:45
Ik ga op zaterdag naar een marathon in Antwerpen. Heel leuk, maar dan moet je wel eerst de eerste film zien voordat je de tweede mag zien en dat wordt wel nog langer afwachten. Heb er ookheel veel zin in! Ik vond de eerste film niet zo leuk, maar ik weet zeker dat ik deze wel leuk ga vinden.

-------------
Dichten is een van de hoogste vormen van denken. In feite is het niet-denken. (Ingmar Heytze)

Geplaatst door: heksentoeren
Geplaatst op: 05 november 2018 om 16:48
Heel enthousiast om de film te gaan zien, ik ben er al maanden naar aan het uitzien, maar tickets heb ik eerlijk gezegd nog niet geregeld.

-------------
"The secret of flight is this: you have to do it immediately, before your body realizes it is defying the laws." ~ Michael Cunningham

Geplaatst door: Avana
Geplaatst op: 13 november 2018 om 22:03
Superveel zin om deze film te gaan zien!! Al moet ik voordien nog wel deel 1 een keer kijken, want er is wel het eea weggezakt, merk ik :)
Ik heb nog geen tickets, maar ik ga iig 1 en 9 december :)

-------------
Wat houdt Draco's taakstraaf in? En welke ernstige gevolgen heeft Juvie's geklungel?
Lees het in https://tinyurl.com/y44ajc3y - WW ho 48 : De Verspilling van Jean Excellente.

Geplaatst door: Elijah.
Geplaatst op: 13 november 2018 om 23:05
Quote van Avana

Superveel zin om deze film te gaan zien!! Al moet ik voordien nog wel deel 1 een keer kijken, want er is wel het eea weggezakt, merk ik :)
Ik heb nog geen tickets, maar ik ga iig 1 en 9 december :)

Lol, ik dacht al dat ik de enige zou zijn die stiekem al eens gaat kijken, maar niet dus xD Wij gaan waarschijnlijk de 24e, maar net als jij heb ik eerst een opfrissing van deel één nodig.

-------------
“There is no greater agony than bearing an untold story inside you.”

Geplaatst op: 14 november 2018 om 09:02
Voor degenen die de film hebben gezien is er nu een https://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=36394&PID=1749678#1749678 - topic met een hevige spoilerwaarschuwing ! De mensen die spoilerloos de film aan willen bevelen of bespreken wanneer ze de film gaan zien, kunnen hier terecht.

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst op: 15 november 2018 om 17:44
Binnen 2 uur zit ik in de cinema de film te kijken ik ben echt benieuwd xp en ik heb de eerste regel gelezen van karens bericht in de vorige topic en nu wil ik het zeker zien.

-------------
Snode plannen uitgevoerd

Geplaatst door: Andy
Geplaatst op: 24 november 2018 om 19:33
heb net pas de eerste film gezien en wil de 2de ook gaan kijken wanneer is de vraag maar zeker een keer.

Geplaatst door: Andy
Geplaatst op: 30 maart 2019 om 21:11
Sorry voor dubbel post maar heb net een docu gezien op Ziggo over deze film.
Nu wil ik hem zeker snel gaan kopen op DVD.

Print de pagina | Sluit venster