Print de pagina | Sluit venster

Ga jij Harry Potter Mystery downloaden?

Gedrukt van: dreuzels.com
Categorie: Welkom iedereen!
Forum naam: Alles over Harry Potter
Forum beschrijving: Bespreek hier alles over de boeken, films en games, Fantastic Beasts, The Cursed Child, Pottermore, enz.
URL: https://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=36311
Geprint op: 05 april 2020 om 20:27

Onderwerp: Ga jij Harry Potter Mystery downloaden?
Geplaatst door: dreuzel fan
Onderwerp: Ga jij Harry Potter Mystery downloaden?
Geplaatst op: 09 april 2018 om 18:47
Op 25 april is het zo ver, de start van een nieuw avontuur. Harry Potter Mystery!
Het spel zal gratis te downloaden zijn voor zowel iOS als Androit.
Alle verdere info kun je http://www.harrypotterhogwartsmystery.com/ - hier terug vinden.

Kijk jij uit naar de komst van het spel of heb je er gemengde gevoelens over?
Ga je het zo snel mogelijk downloaden of wacht je even af om het misschien ooit wel eens te proberen. Of boeit het je allemaal niet en laat je iedereen lekker begaan? LOL

-------------
After all this time? Always

Antwoorden:
Geplaatst door: Snuffles
Geplaatst op: 09 april 2018 om 19:20
Ik heb het spel al gespeeld en vond het eigenlijk best wel leuk en spannend. Het ziet er allemaal heel leuk en mooi uit. Er zitten natuurlijk enkele mindere dingen in (vooral het soms heel lang wachten voor je een nieuw hoofdstuk kunt spelen). Ben benieuwd als het officieel uitkomt wat ze er nog aan zullen veranderen.

-------------
Snode plannen uitgevoerd

Geplaatst door: Timsel
Geplaatst op: 10 april 2018 om 11:27
Zeker! Ben erg benieuwd en ik kijk er erg naar uit om dit te gaan spelen!

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst door: Ellaaaa...
Geplaatst op: 11 april 2018 om 15:50
Nee, want mijn mobiel heeft niet genoeg geheugen voor spelletjes 0=)

-------------
Maak ook eens een https://www.dreuzels.com/forum/forum_posts.asp?TID=36620 - Valentijnskaart !

Geplaatst op: 11 april 2018 om 19:50
Quote van Ellaaaa...

Nee, want mijn mobiel heeft niet genoeg geheugen voor spelletjes 0=)

DAT!! Shocked
Ik ga het proberen op mijn tablet. Anders zal het me ook niet lukken vrees ik.

-------------

Geplaatst door: Merdyff
Geplaatst op: 12 april 2018 om 10:06
Downloaden in elk geval, spelen als het leuk is. :)

-------------
“I kind of lost track of time..."
"For two hours?"
Elend nodded sheepishly. "There were books involved.”

- The Well of Ascension, Brandon Sanderson

Geplaatst door: heksentoeren
Geplaatst op: 12 april 2018 om 19:35
Quote van Merdyff

Downloaden in elk geval, spelen als het leuk is. :)

Hetzelfde hier.

-------------
"The secret of flight is this: you have to do it immediately, before your body realizes it is defying the laws." ~ Michael Cunningham

Geplaatst door: claudius
Geplaatst op: 25 april 2018 om 18:10
*Komt binnen rennen.* Ik heb het vandaag gespeeld! Echt aan te raden! *Rent weer weg.*

-------------
Doubt thou the stars are fire,
Doubt that the sun doth move,
Doubt truth to be a liar,
But never doubt I love.

Geplaatst op: 25 april 2018 om 18:52
Mijn tablet is niet compatibel -_- *baalt*

-------------

Geplaatst door: Lycke
Geplaatst op: 25 april 2018 om 21:09
Ik vind het op zich wel leuk, maar dacht dat je meer jezelf mocht zijn en zo. 

-------------
Eftelingmeet staat weer online!

Geplaatst door: Pyrris
Geplaatst op: 27 april 2018 om 01:28
Ben het ook aan het spelen, maar vind het wel jammer dat de vrijheid in het spel best beperkt is en het allemaal vrij lineair is. Had meer zelf willen ontdekken in het kasteel, meer mijn eigen keuze's willen maken etc. etc. Wel leuk om een Ravenklauw in de hoofdrol te zien, maar weet niet hoe lang dit spel leuk blijft voor mij.

-------------
Listen now, Great Pan he calls us
From the green wood in his grove
'neath the waxing moon above us
From the tangled vines that grow

Geplaatst door: Lycke
Geplaatst op: 27 april 2018 om 09:02
Wat Tim zegt..

*SPOILERS*
Ik vind het echt super vervelend dat je zo lang moet wachten om verder te kunnen. Je kan inderdaad niet zelf rondlopen (ik dacht dat dit in de trailer wel naar voren kwam).
Daarnaast vind ik Rowan een super irritant personage en is Ben gewoon een ripoff van Marcel en Merula van Draco. Ik denk dat ze er meer uit hadden kunnen halen. De verhaallijn komt ook niet echt snel op gang... voor mijn gevoel wordt het niet snel duidelijk wat er er nou met "mijn" broer gebeurd is. En ik heb serieus een paar tientjes betaald om te kijken of het daardoor sneller en leuker was haha. Maar ik denk ook niet dat ik het lang blijf spelen.

-------------
Eftelingmeet staat weer online!

Geplaatst op: 27 april 2018 om 16:38
Ik vind het spel wel een tof verhaal hebben eigenlijk! De personages vind ik wel interessant en een leuke toevoeging hebben tot de HP wereld. Ik ben enorm benieuwd hoe het verhaal verder gaat - maar dan komen we bij mijn grote minpunt van deze game.
Zoals hierboven gezegd wordt is het energiesysteem kortweg uitermate teleurstellend. Het is begrijpelijk dat ze het hebben (bijna iedere mobiele game heeft zo'n energiesysteem) maar het energiesysteem zou zich wel een tikkeltje sneller bij mogen vullen.

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst op: 28 april 2018 om 11:54
Ik vind het verhaal inderdaad ook wel tof, maar het energiesysteem inderdaad irritant. Zit je halfweg een les en moet je weer wachten voor je verder kan. En als ik het goed begrijp heb je maar een beperkte tijd om een les te finishen, dus moet je ook niet denken: ik doe morgen wel even verder (of zo begrijp ik het toch, heb het nog niet geprobeerd).

-------------
"For two hours?"

Geplaatst door: Milou
Geplaatst op: 28 april 2018 om 17:35
Ik vind het energiesysteem vooral irritant tijdens de les inderdaad, omdat de les inderdaad binnen een bepaalde tijd volbracht moet worden.

Verder vind ik het niet zo irritant, want omdat ik het maar af en toe kan spelen, blijft het wel nog leuk voor nu.

-------------
Dichten is een van de hoogste vormen van denken. In feite is het niet-denken. (Ingmar Heytze)

Geplaatst door: Nemaya
Geplaatst op: 28 april 2018 om 18:32
Dat je soms moet wachten voor een 'event', prima, maar die energie tijdens de lessen gaat veel te snel op. En zo'n les kan 1h, 3h of 8h duren. Ik heb dus ook bewust af en toe gewacht met het starten van zo'n les tot ik zo veel tijd had. Ik weiger om geld uit te geven. :P

-------------
"Motivation gets you through the day, but inspiration lasts a lifetime." - Nick Vujicic
Pottermore: WildCastle69 - Hufflepuff

Geplaatst door: claudius
Geplaatst op: 28 april 2018 om 18:44
Weet je wat pas echt het grootste probleem is aan het spel. Dat ik op een dag 70% van mijn batterij kwijt raak!

-------------
Doubt thou the stars are fire,
Doubt that the sun doth move,
Doubt truth to be a liar,
But never doubt I love.

Geplaatst door: CartoonJessie
Geplaatst op: 28 april 2018 om 23:35
Ik speel het spel op Bluestacks omdat mijn GSM het niet aan kan. Bluestacks is een soortement GSM-emulator. Ik heb ook tegelijkertijd Star Wars - Galaxy of Heroes gedownload, en speel nu afwisselend HP en dan Galaxy of Heroes.

Beide zijn "gratis" spellen die het hebben van microtransactions.

Bij HP kan je 1 uur goed doorspelen, en dan daarna is het 3 minuten spelen per keer en een uur wachten voor je verder kan. Supervervelend.

Nog iets wat ik superslecht vind, is dat hij je nieuwe energie geeft als je een nieuw level behaalt, maar niet kijkt of je op 1/25 staat of op 24/25, ongetwijfeld hoeveel energie je had, zet hij je weer op 25.
Het is ook gewoon te weinig energie.

Dat Star Wars spel haalt dan weer het geld binnen omdat je niet veel te zeggen hebt aan de personages waarmee je begint en dan pakketten aanbiedt met je favo personages in. RIP my wallet. Maar het energiesysteem is een pak beter. Per dag kan je toch wel een dik uur spelen aan een stuk voor je zonder energie valt. Dat is mooi.

Niet zoals het HP spel is waar het dus 5 minuten is totdat je weer moet wachten.

Verhaallijn interesseert me wel - personages zijn idd niet erg origineel maar ik ben wel nieuwsgierig naar Tonks en zo. Maar zover zit ik nog lang niet.

-------------
Let's get ready to Rumbelle!

Geplaatst op: 29 april 2018 om 08:44
Ik was nu weer even aan het spelen en ik vind veel dingen wel leuk aan het spel. Ik vind het mooi gemaakt, personages zijn wat cliché, maar ik heb de indruk dat ze toch hun eigen achtergrondverhaal hebben. Ben heeft wat weg van Neville, maar komt uit een Dreuzelgezin. En Rowan is gewoon een leuke nerd. Al kan ik me voorstellen dat hij meer op Hermelien lijkt als hij een meisje is. (Voor wie dat niet wist: Rowan is blijkbaar automatisch hetzelfde geslacht als jouw personage.)
Daarnaast vind ik het systeem met vrienden maken en met de courage/empathy/knowledge op dit moment ook wel tof. Ik kijk inderdaad ook uit naar Bill en Tonks ontmoeten.
Minpuntjes vind ik het systeem van afdelingspunten dat nogal random lijkt en natuurlijk het energiesysteem. Vanochtend mijn gsm genomen, balkje volledig opgeladen, vijf minuten kunnen spelen. En moest je met geld een vergroting van je balkje kunnen kopen (dus dat je bijvoorbeeld upgrade naar 50) zou ik het misschien nog overwegen. Maar nu is het echt een beetje weggesmeten geld, dus dat doe ik niet.

Ik hoop dat ze er zo veel commentaar op krijgen en dat zo veel mensen afhaken dat ze het nog aanpassen.

-------------
"For two hours?"

Geplaatst op: 10 mei 2018 om 11:54
Zijn er andere mensen nog aan het spelen. Ik vind het eigenlijk wel leuk. De energie is vervelend, maar het lukt mij wel om in te schatten wat ik wanneer kan doen. Het verhaal vind ik ook wel leuk. Vrij simpel tot hiertoe, maar ergens wil ik wel weten hoe het afloopt. Ik kom stilaan aan het einde van jaar 1, eens kijken of ik meer ga te weten komen over mijn broer dan.

-------------
"For two hours?"

Geplaatst door: Elijah.
Geplaatst op: 10 mei 2018 om 16:24
Ik ben het ook aan het spelen. Het is wel amusant, al zit er nogal wat herhaling in. Het is steeds meer van hetzelfde en de conversaties/plot gaan ook geen oscars winnen. Nogal simpel allemaal, maar ach het is een leuke bezigheid. 

-------------
“There is no greater agony than bearing an untold story inside you.”

Geplaatst op: 10 mei 2018 om 18:31
Ik zit al in jaar 2. Het is inderdaad wat simpel, maar ik vind het verhaal op zich nog wel leuk.

-------------
"The secret of flight is this: you have to do it immediately, before your body realizes it is defying the laws." ~ Michael Cunningham

Geplaatst op: 11 mei 2018 om 13:26
Ik zit intussen ook in jaar 2.

Wat ik vooral jammer vind, is dat je de codes zelf niet moet ontcijferen. Ik kwam nu twee keer kort na elkaar een code tegen (in de kamer met het ijs en een briefje van Ben) en beide keren zegt Rowan dat hij het gaat ontcijferen, dat hij je over een paar uurtjes het antwoord gaat laten weten. En dan vraag ik me af of het zo moeilijk is om de code door de speler te laten ontcijferen.

Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat je 1 energie bijkrijgt als je op Dobby en op de tak van Muil buiten klikt? Zijn er zo nog dingen die ik over het hoofd gezien heb?

-------------
"For two hours?"

Geplaatst op: 11 mei 2018 om 15:16
Energie:
- East towers: Lege schilderij naast Charms
-West towers: Schilderij naast Prefects' bathroom
Lower Floor - west: Toorts naast Great Hall EN de harnassen er precies naast
Dungeons: Huis-elf (niet Dobby, want die is nog bij de Malfoys)
Castle Grounds: Tak van Muil
- Jaar 2: Lower floor - east: Boeken op bankje

-------------
"Motivation gets you through the day, but inspiration lasts a lifetime." - Nick Vujicic

Geplaatst door: Elijah.
Geplaatst op: 12 mei 2018 om 08:30
@Nems: Ha, ik heb ze ook allemaal ontdekt :-)

-------------
“There is no greater agony than bearing an untold story inside you.”

Geplaatst door: Milou
Geplaatst op: 12 mei 2018 om 09:05
@Soetkin: Je moet we wel rekening mee houden dat de doelgroep van het spel een stuk jonger is dan wij. Al zou ik het zelf ook leuker vinden als er wat meer uitdaging in zat.

-------------
Dichten is een van de hoogste vormen van denken. In feite is het niet-denken. (Ingmar Heytze)

Geplaatst op: 12 mei 2018 om 09:29
@ Nems: Oké, ik had er dus nog veel gemist.

@ Milou: Het hoeft van mij ook geen moeilijke code te zijn, maar op deze manier lijkt het alsof Rowan de enige is die kan lezen en schrijven.

-------------
"For two hours?"

Geplaatst op: 11 juni 2018 om 18:41
Hebben jullie het ook soms voor dat hij het spel niet goed opslaat en lessen die je bijvoorbeeld al hebt gedaan daardoor opnieuw moet doen?

Ik had de indruk dat dit verbeterd was na de laatste update, maar ik heb er de laatste twee dagen toch weer veel last mee gehad.

-------------

Geplaatst op: 12 juni 2018 om 23:50
Bij de East Towers krijg je trouwens ook energie van Peeves.

Je hebt twee types lessen: basislessen en unlock-lessen. Door de basislessen te volgen unlock je het volgende topic. Basislessen kun je per ster halen, moet het nodig zijn. Unlock-lessen moet je per se alle sterren halen om de les te voltooien.
Als dit niet is wat je bedoelt, dan weet ik het niet...

-------------

Geplaatst op: 13 juni 2018 om 06:15
Nee, dat bedoel ik niet.
Ik heb bijvoorbeeld een maaltijd met Penny gedaan, dat is dan volledig af, opdracht is voldaan. Ik ga uit het spel, omdat mijn energie op is bijvoorbeeld. Dan kom ik achteraf terug in het spel en zit weer middenin die opdracht!

-------------

Geplaatst op: 13 juni 2018 om 08:44
Oh... Dat heb ik volgens mij 1x gehad, maar daar bleef het bij.

-------------

Geplaatst op: 08 juli 2018 om 09:02
Ik zit intussen al even in jaar drie en mijn personage is de grootste idioot die er op Zweinstein rondloopt. Sommige van de 'plotwendingen' zie je toch echt van mijlenver aankomen dat dat geen goed idee is.

Verder vind ik de huisdieren wel een leuke toevoeging en het feit dat je attribute points krijgt bij kleding kopen.

-------------
"For two hours?"

Geplaatst op: 30 augustus 2018 om 21:10
Ik heb nog regelmatig last van het probleem dat ik eerder vermeldde, dat hij het spel niet altijd goed opslaat en ik daardoor dingen opnieuw moet doen.

Vandaag weer. Ik ben bezig met de prefect-queeste en ik moet nog gewoon de (voor)laatste opdracht doen in Perkamentus zijn kantoor. Dat duurt echter 8 uren, dus ik wilde wachten tot mijn energiebalk terug vol was voor eraan te beginnen. Ik open op een gegeven moment later terug het spel en dan zegt hij dat ik mijn opdracht bij Vilder (de opdracht voor die van Perkamentus) niet binnen de tijd volbracht heb en die dus opnieuw moet doen. Maar die had ik dus al volledig gedaan.

Frusterend, gezien je voor die prefect-queeste zo weinig tijd krijgt.

-------------

Geplaatst op: 01 september 2018 om 10:22
Dat is inderdaad wel irritant. Ik heb soms wel dat ik het laatste stukje van iets opnieuw moet doen, maar dat beperkt zich dan ook echt tot een gesprek of zo, niet de delen waar je energie voor gebruikt. En als zo'n gesprek eindigt met 'tref mij over drie uur daar of daar' moet ik ook nooit herstarten met die tijd. Dus bij mij is het wat vervelend, maar meer niet.

Ik ben nu bezig met de animagus quest die ook op tijd is. Wel stom dat dat dan weer gelijk loopt met zo'n ding om outfits te verdienen, want dat kan nooit gelijktijdig.

-------------
"For two hours?"

Geplaatst op: 01 september 2018 om 18:16
Ik weet het. Eerst had ik die prefect-quest, waardoor ik niet echt kon meedoen met het Hogwarts Rocks-event (ik had toen die prefect-quest begon zo'n 25 sterren verzameld, denk ik). Ben ik klaar met de prefect-quest, krijg ik direct die animagus-quest voor mijn kiezen. Dus kon ik weer niet verder met Hogwarts Rocks.

Met die prefect-quest had je wel het geluk dat je enkele lessen moest volgen, dus daardoor wel al een paar sterren kunnen verzamelen.

Gelukkig zit ik op de voorlaatste stap van de animagus-quest en ben er dus bijna, waardoor ik nog een beetje tijd heb voor Hogwarts Rocks. Dus met wat geluk lukt het me misschien ook om die te voltooien. :)

-------------

Geplaatst op: 02 september 2018 om 18:17
Woot! Ik ben een animagus! :D Een mooi zwart-wit katje :P
Nog 6 klaspuntjes te halen voor het jack van Hogwarts Rocks. Het haar kan me gestolen worden. :P Ik wilde per se die animagus halen. :P

-------------

Geplaatst op: 02 september 2018 om 19:04
Quote van Nemaya

Woot! Ik ben een animagus! :D Een mooi zwart-wit katje :P
Nog 6 klaspuntjes te halen voor het jack van Hogwarts Rocks. Het haar kan me gestolen worden. :P Ik wilde per se die animagus halen. :P

Ik ook. En Hogwarts Rocks ga ik ook volledig afkrijgen.

-------------

Geplaatst op: 02 september 2018 om 19:31
Ik speel het ook nog steeds. Ik vind de gameplay nog steeds beroerd slecht maar ik vind het verhaal en de personages geweldig! Ik zit nu in het begin van jaar 4. Hopelijk voegen ze jaar 5 toe voordat ik het einde van dit jaar haal :P
Ik was bang dat ik beide challenges niet zou gaan halen, maar ik heb het uiteindelijk gisteravond gered om toch een Animagus te worden. Ook heb ik vandaag de leren rockersjas op mogen halen! :D Dat haar hoef ik niet per sé en ik denk niet dat ik dat überhaupt ook ga redden :P

-------------
La scimmia nuda balla

Geplaatst op: 02 september 2018 om 20:53
Ik heb de animagus-quest gehaald en ben een arend. Van de rock-ding heb ik enkel de halsketting. Jammer, want ik vond dat jack ook wel leuk, maar ik wilde inderdaad ook heel graag een animagus worden. Meestal vind ik die kleding die je kan verdienen niet zo leuk, dus jammer dat het net met dit samenviel.
Ik zit ook redelijk in het begin van jaar 4 en net als Tim speel ik enkel voor het verhaal en de personages. Om nu te zeggen dat ik dat geweldig vind, is wat overdreven, maar ik wil in elk geval weten hoe het verder gaat.

-------------
"For two hours?"

Geplaatst op: 02 september 2018 om 22:38
Hier hetzelfde. Ik speel voor het verhaal en de personages, want het spel op zich is wat aan de saaie kant.

Ik zit aan hoofdstuk 12 van jaar 4.

-------------

Geplaatst door: Marleen
Geplaatst op: 03 september 2018 om 20:11
Ik vind het verhaal interessant en daarmee het spel ook leuk genoeg om te blijven spelen. Ik ben nu aan het einde van jaar 4 en moet nu wachten op nieuwe content, dus dat is wel irritant... Aan het wachten op nieuwe energy ben ik inmiddels wel gewend, is ook een beetje kwestie van plannen ofzo...

Ik ben trouwens prefect én animagus, dus dat is wel tof! Die kleding-events vind ik soms leuk, soms niet. Het stoort me dat je eigenlijk meer energy daarvoor nodig hebt, dan de tijd die het duurt om al die enervy te laden. Daardoor wordt je eigenlijk bijna “gedwongen” om gems bij te kopen, zodat je je energy kan bijvullen, zodat je het hele event uit kan spelen... Maargoed, verder vind ik het wel een leuk spel op zich. 😊

-------------
♥ The Earth Laughs in Flowers! ♥

Geplaatst op: 04 september 2018 om 19:23
Ik denk dat ik ook aan het einde van de content ben, want ik krijg een laad-icoontje dat maar niet weggaat... De forest vault zelf is dus nog niet beschikbaar? (heb de spin al verslagen)
Wel vervelend, want die tijd zou ik goed kunnen gebruiken om de friendships te upgraden. -_-'

-------------

Geplaatst door: Marleen
Geplaatst op: 04 september 2018 om 20:04
Jawel, je kunt heel jaar 4 in principe uitspelen, inclusief de forest-vault!

-------------
♥ The Earth Laughs in Flowers! ♥

Geplaatst op: 04 september 2018 om 23:32
Wat vreemd! Bij mij blijft hij steeds maar steken op dat Hogwarts icoontje... :(

-------------

Geplaatst door: Snuffles
Geplaatst op: 16 oktober 2018 om 12:28
Zit nu aan jaar 4 en ik m9et zeggen ik begin het eindelijk wat leuk te vinden. Ik snap het systeem eindelijk en wanneer je ongeveer weer een volle energiemeter hebt. Het verhaal is wat interessanter aan het worden met nieuwe personages.

-------------
Snode plannen uitgevoerd

Geplaatst op: 16 oktober 2018 om 16:32
Ik ben opnieuw moeten beginnen. Zit ondertussen vlak voor de eerste vault. Heb al diverse andere keuzes moeten maken omdat ik de benodigde attribute levels niet had, omdat ik zo snel ging. XD

-------------

Geplaatst door: wouter15
Geplaatst op: 26 december 2018 om 16:47
Ik heb geprobeerd om de app te downloaden op mijn telefoon. Kreeg alleen helaas een foutmelding. Das best wel balen. Leek me een leuke app.

-------------
Wie Draco's keuze ook moge wezen, familie is belangrijk en dat staat voorop.

Print de pagina | Sluit venster